Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Sahran rák
Küldd el képeslapként!
"A sahran rákokat a galetkik kasztjából mintegy ötven évvel ezelőtt közösítették ki, és azóta száműzött torzszülöttek, elvesztették fejlődési képességüket. Mindezek ellenére nem szabad őket lebecsülni, továbbra is kiváló harcosok ezek az óriási, rákszerű lények, hiszen ollójukkal egyetlen mozdulattal képesek kettéroppantani egy alacsonyabbrendű torzszülöttet." - részlet az Encyclopedia Fantasiából
Nézz szét a galériában!
Könyvismertető - Böszörményi Gyula: A bolhedor lovagjai (Álomfogó sorozat)
Könyvismertető - Böszörményi Gyula: Rúvel hegyi legenda (Álomfogó sorozat)
61. Beholder Találkozó 2024.11.30. - Beszámoló
LXII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (11)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-12-21 18:14:00 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Ősök Városa - Gyakori kérdések

Harcolhat-e több kalandozó együtt? Mozoghatunk-e együtt?

Az esetek többségében a karaktered egyedül veszi fel a harcot a szörnyekkel, akárcsak a TF-en. Vannak ún. többszemélyes parancsok, mint pl. a Felnőtté válás Ceremóniája, amikor egy parancs idejére több játékos összegyűlik, és együtt végeznek el valamilyen tevékenységet (és ezen belül lehet harc is). Vannak különlegesen erős ellenfelek, amelyeket csak több kalandozó együttes összefogással tud legyőzni.

Van-e jellem az ŐV-ben? Vannak-e istenek?

Az Ősök Városában nincs jó/gonosz jellem, ami nagyjából ezt helyettesíti, az a hírnév. A legtöbb tevékenységért jár több/kevesebb hírnév, sőt, van, ami csökkenti. Nyilván egy hős magas hírnévre törekszik, egy tolvaj alacsonyra.
Bár istenek nyilván itt is vannak, mint minden fantasy játékban, a kalandozók nem válhatnak ezek papjaivá, követőivé. A játékban ugyan vannak papok, de ezek mind Nem-Játékos Karakterek. A vallás "helyett" vannak a játékban a Klánok. Külön Klánja van a bárdoknak, a tolvajoknak, a tudósoknak, stb. Ki-ki vérmérséklete és szerepjátékos beállítottsága szerint választhat magának klánt. A klánoktól az isteni küldetésekhez hasonlóan feladatokat kapsz, ezek teljesítése az egyéb jutalmak mellett a rangodat növeli. A feladatok persze a klán stílusához illenek, egy tudósnak kutatnia, felfedeznie kell, egy katonának harcolnia. Minden klán speciális képességeket ad tagjainak, amelyek erőssége a rangtól függ.

Milyen térképen játszódik az ŐV?

Az ŐV-nek nincs egy, a TF-hez hasonló térképe, amelyen véletlenszerűen indulnak a karakterek. Az ŐV helyszíne a Hegy, ahová az Ellenség elől a túlélők elrejtőztek. Kezdetben minden galetki a Hegy első, ún. lárvaszintjén lakik. A legtöbb parancs kezdetén elhagyod a barlangodat, és a parancs végrehajtása után visszatérsz oda, tehát a TF-hez hasonló M parancs (amelynek elrontásával az egész fordulód tönkremehet) itt nincs, csak az Ősök Csarnokában. Ha különböző eseményeket, kalandokat találsz, a gép megad egy hivatkozási számot. Ezután a Kaland elvállalása (K) paranccsal felkeresheted őket, ha megadod ezt a számot. Más játékosok nem lophatják/vehetik el a te kalandjaidat.
Ha a karaktered fejlődik, egy idő után továbbköltözik a következő szintre, és onnan már nem mehet vissza az előzőre. Az új szinten mindig újabb feladatok, varázslatok, tárgyak, ellenfelek vannak. Kicsit úgy kell ezt elképzelni, mintha a TF-en minden huszadik függőleges oszlopon lenne egy csatorna, nem csak a száznegyvenediken.
Persze a térképezés örömétől sem akartam megfosztani senkit, az Ősök Csarnokában kedvedre kutakodhatsz, felderíthetsz az M paranccsal, és minden kör végén térképet kapsz a felderített részekről. Ha forduló végén az Ősök Csarnokában vagy, akkor onnét automatikusan hazatérsz, tehát nem "felejted benn" magadat.

Vannak-e fajok az ŐV-ben, vagy csak galetki lehetek?

Az ŐV-ben mindenki galetkit játszik, de azért van olyasmi, ami a fajoknak megfelel: a táplálkozásod. Lehetsz rovarevő, piromád, tejivó, vegetáriánus meg mindenféle egyéb, és persze a táplálkozásodtól függően különböző bónuszokat is kapsz, akárcsak a különböző fajok a TF-en.

Mennyibe kerül? Hány napos a játékhét?
A játék ára ugyanannyi, mint a TF-en, a pontos árakat megtekintheted árlistánkon. Az ŐV-n 7 naposak a játékhetek.

A játékban egy ronda szörnyet alakítok? Ez nem tetszik!
Azt hiszem, sok játékost megtévesztettek az egyik cikk mellett megjelent illusztrációk. A karaktered nem egy szörnyeteg! A galetkik a kobuderákhoz, alakváltókhoz stb. hasonló humanoidok, akiknek megvan a lehetőségük, hogy testüket fejlesszék. Ha akarod, egy gyönyörű emberre, ha akarod, egy rusnya trollra fogsz hasonlítani - a karaktered indításakor ugyanis megadhatsz egy szöveges leírást magadról.

Lehet-e a játékban lopni?
Igen, bár a dolog kissé másképp zajlik, mint a TF-en. Olyan tárgyat nem lehet ellopni, amiből az áldozatnak csak egy darab van.

Az ŐV ugyanolyan harcorientált-e, mint a TF?
Egy ilyen jellegű fantasy játékban kétségkívül a harc a legérdekesebb, legösszetettebb, legváltozatosabb rész, úgyhogy nem fogom azt mondani, hogy a harc a játéknak csak parányi százalékát teszi ki. Ennek ellenére, van lehetőség rá, hogy csak minimális harcban vegyél részt, és rengeteg egyéb érdekes dolgot is csinálhatsz. Nagyon sok olyan tulajdonság, képesség van, amely fejlődése nem a harctól függ.
Pl. egy másik játékossal való találkozáskor a harc csak egy lehetőség a sok közül, és a szakértelem verseny, sőt akár a barátságos beszélgetés is lehet nemcsak békésebb, hanem hasznosabb is a karakternek. Emellett régészkedhetsz, feltalálhatsz, muzsikálhatsz, vér nélküli kalandokban, feladatokban vehetsz részt. De azért néha harcolnod kell.

Lehet-e több végtagom, leheletem?
Egyszerre több harcra alkalmas végtagod is lehet, és használhatod is őket egyszerre. Leheletet is elsajátíthatsz többfélét, de közülük mindig egyet fogsz használni.

Hogyan nőnek a képességek?
Ha meg akarod növelni egy képességedet, képességpontot kell elkölteni. Minél magasabb a képességed, annál többet. Képességponthoz számos módon lehet jutni: egyrészt a harcban szerzett lélekenergiával, másrészt feladatok megoldásával, harmadrészt minden fordulóban kapsz kno-t (minél magasabb szinten vagy, annál többet). Ezenkívül lehet a játékban ún. őskövet találni, ez használatakor egy tulajdonságodat eggyel megnöveli, függetlenül attól, hányas volt.

Jöjjön a legterjedelmesebb highlight kérdés a rabszolgázásról.
Lehet egy játékosnak több karaktere is? Mi gátolja meg a rabszolgázást?
Természetesen egy játékos több karakterrel is játszhat. A rabszolgázás mindig is egy bonyolult kérdés volt, és a TF-en a játék természetéből adódóan nem volt kivédhető. Rabszolgázásnak hívjuk azt, amikor valakinek a másodlagos, harmadlagos stb. karaktere nem normálisan játszik, hanem csak egy vagy két erőforrás előállítására koncentrál, és ezeket valamilyen módon átjuttatja a gazdinak. Igaz ugyan, hogy a gazda és a rabszolga együttes ereje ilyenkor jóval alul fogja múlni az együttes erejét annak a két karakternek, amivel egy másik játékos normálisan játszik, viszont a rabszolga fordulójának elkészítése minimális időt igényel, és a karakter-karakter összehasonlításnál a fordulószámot nézve a gazda erősebb lesz, mint a másik játékos karakterei egyenként. Mondhatjuk persze, hogy ez is a játék egy lehetősége, sok módszer van az érvényesülésre, és ez csak ez egyik, de mivel a legtöbb játékos ezt nem érzi teljesen fairnek, az ŐV-ben megpróbálunk mindent megtenni ennek megakadályozása érdekében.
A legalapvetőbb, hogy a tárgyátadás a szint boltosának felügyelete alatt történik. Igen ám, csakhogy ilyenkor a tárgy a valós értékén cserél gazdát, sőt, általában az eladó jóval kevesebbet kap érte, mint amennyit a vevő fizet. Az árrés a boltosé! A legfontosabb tárgyat, az aranyat pedig ily módon nem lehet átadni. Az üzletelés másik módja, az aukció túl népszerű és jó ahhoz, hogy kihagyjuk a játékból. Sajnos, igen körülményes az aukció körüli visszaéléseket kivédeni, de a valós árhoz viszonyított árkorlátozás és a 2 hetes várakozási idő mellett még egyfajta spekuláns-figyelés is lesz az aukción.
A tárgyakkal való rabszolgázás tehát ki van védve, TVP-t, VP-t, ÉP-t, KNO-t pedig nem lehet átadni (az ilyeneket termelő tárgyakat az aukció és a bolt nem veszi meg).Rabszolgázási lehetőség még, amikor valaki a gyenge rabszolgákkal támadja a gazda karaktert, és így próbál lélekenergiához jutni. Szerencsére ez a dolog is számos eszközzel ki van védve, állítom, hogy erre tényleg nem éri meg rabszolgát indítani.
Célom, hogy minél többféle interakcióra legyen a játékosoknak lehetősége, de az is természetes, hogy ezen belül a legravaszabb játékosok megtalálják a kiskapukat. Ennek ellenére úgy érzem, hogy a játékostársadalmat irritáló, nyílt rabszolgázásra az ŐV-n nincs lehetőség.
Itt jegyezném meg, hogy néhányan rabszolgázásnak tarják azt, amikor egy játékos több karakterrel játszik, mindegyiket igyekszik a lehetőségekhez képest jól vinni, de emellett a karakterek kooperálnak - ha az egyiknek van egy tárgya, amire neki nincs szüksége, de a másiknak igen, átadja, eladja neki. Sőt, van a karakterek között egy kedvenc, és esetleg a legeslegjobb tárgyak nála kötnek ki. Ez szerintem nem rabszolgázás, hanem a játék egyik lehetősége, egy dimenziója, amely mindig fenn fog állni, amíg megengedjük, hogy egy játékos több karakterrel játsszon. Tudom, hogy akinek csak egy karakterre van pénze, így is morog, de nekik üzenem, egyik levelezős játék sem verseny, ahol a legjobbnak kell lenned - csak az a fontos, hogy jól szórakozzál. A karakteredet olyanéhoz hasonlítsd, aki ugyanannyi karakterrel játszik, ugyanolyan fordulószámmal, mint te - ha mindenképpen hasonlítgatni akarod. És a szóló játékosok is elérhetik azt, amit bárki más, ha sok másik játékossal tartják a kapcsolatot, csereberélnek, üzletelnek - persze így több időt kell rászánniuk a dologra.

Milyen karakterosztályok vannak az ŐV-n?
Az ŐV-n nincsenek külön karakterosztályok, azonban attól függően, hogy melyik klánba tartozol, tevékenykedsz a körödben. Pl. a bárdok, tudósok és katonák játékstílusa valószínűleg különböző lesz, de semmi sem tiltja, hogy egy katona régészkedjen, vagy egy tudós zenéljen, de nyilván nem fogja olyan hatékonyan csinálni, mint a megfelelő klán tagja.

Hogyan lehet a játékban követőket szerezni?
Bizonyos küldetések teljesítésekor szegődnek hozzád.

Mennyire fixek a küldetések?
Az épületekben kapott küldetések, a TF épületes küldetéseihez hasonlóan fixek, azaz idővel kiismerhetők, bár elég sok van belőlük. Vannak azonban véletlenszerűen generált küldetések - mint a TF-en a kihívás tornya - ezek mindig mások és mások.

Mennyire igazodnak a játékban a feladatok a karakterem tudásához?
A játék tervezésekor megpróbáljuk megbecsülni, hogy egy adott ponton mi az, amit egy karakter el tud érni. Lesznek nagyon könnyű feladatok, lesznek nehezek, és lesznek, amire azt mondod: na, ezt az én karakterem sosem tudja megcsinálni. Az ősök csarnokában szerintem semmiképp sem lehet elakadni, a legtöbb akadály leküzdésére több mód is van. Ha túl alacsony egy tulajdonságod egy próbához, megvesztegetheted a próbavezetőt, és ha nem tudod megoldani a rejtvényt, elkölthetsz egy kno-t, hogy továbbengedjenek.

Miért nincs az ŐV-ben tapasztalati pont? Hogy vannak a karakter szintek?
Az ÖV-ben TP helyett képességpontok vannak. Ez a rendszer szerintem még jobb is, mert itt a szerzett kno-kat rögtön a karaktered fejlesztésére fordíthatod, míg a TP rendszerben csak szintlépéskor kapsz fix fejlődést. Azt, hogy a karaktered fejlődik, itt is látod, mert a program állandóan kijelzi a Galetki erődet, ami a tulajdonságaid és képességeid összege - ami nem más, mint az elköltött kno, vagyis TP függvénye! Úgyhogy aki a TP-ben akar gyönyörködni, és mással összehasonlítani, annak ott van a galetki erő. Az ŐV-n a szinted egyszerűen az a szint, ahol élsz.

Mire jó a hírnév? Miért jó, ha egy tolvajnak alacsony hírneve van?
A hírnév egy abszolút táptalan képesség, semmilyen előnyt nem jelent a karakterednek, legfeljebb annyit, hogy bizonyos küldetéseket csak akkor kapsz meg, ha a hírneved elér egy határt. A hírnév szerepjátékos dolog, minden szint és a hegy 20 leghíresebb karakterével történt események feljegyzésre kerülnek. A játékosok minden fordulójuk elején a saját szintjükről kapnak 10 hírt, illetve a Hegyről is 10-et, hogy lássák, mi történik a játékban.
Azért jó, ha egy tolvaj nincs benne a 20 leghíresebb játékosban, mert így ha lebukik, arról nem szerez tudomást az összes játékos a hírekből.

Hány képességpontot tud szerezni egy galetki egy fordulóban, az eddigi tesztelések alapján?
Egyre többet! A kör végi képességpontokon kívül - ami az 1. szinten 3 - a csatákkal kezdetben összeszedhetsz 1-2 kno-t, a képességeid összesen kb. 2 kno-nyit fejlődnek maguktól, és kaphatsz kno-t a teljesített küldetésekért és klánfeladatokért. Pl. a 4. szinten már 6 kno jár körönként, a csatákkal 3-4-et kapsz, és a küldetésekért is több jár.

Van-e lehetőség a játékosok közötti összefogásra
Mivel az ŐV egy többszemélyes játék, természetesen sok ilyen lehetőség van. Többszemélyes kalandok, mókás varázslatok, amelyek segítségével a játékosok egymást tréfálják meg, és persze a galetkik saját szövetségeket hozhatnak létre, ahol szövetségi társaikkal összefogva kalandozhatnak, építhetnek szövetségi épületeket....

Mennyire durva a lopás az ŐV-n?
Csakis olyan tárgyat lophatnak el tőled, amelyből egynél több van a birtokodban, így nem veszhetnek el a különleges ritka tárgyak. Ezenkívül, ha a tolvaj lebukik, megküzdhetsz vele - persze, van, hogy a tolvaj volt a jobb harcos, és ilyenkor ő nyer.

Mitől és hogyan függ az, hogy hogyan és mennyi lélekenergiát kapok?
Minden játékosnak és szörnynek van egy ún. harci erő nevű jellemzője. Ez az alaptulajdonságok, harci szakértelmek, sebzés és hasonlók függvénye. Az 1. szinten, ha egy veled azonos harci erejű ellenfelet győzöl le, 50% lélekenergiát kapsz, ha egy feleolyan erőset, 25%-ot. Ahogy feljebb költözöl, úgy nő ez az alap 50%, ezenkívül különböző varázslatok, képességek növelhetik a kapott lélekenergiát.

Hogyan lehet a játékban új végtagokat szerezni? Hány végtagom lehet egyszerre?
Végtagot az akadémián növeszthetsz 10 kno árán. Az 1. szinten 1, a 2. szinten 2, a 4. szinten 3, a 7. szinten 4, stb. végtagod lehet.

Az ŐV 7 napos játékhéttel üzemel a kezdetektől. Nem kerülnek e miatt hátrányba a vidékiek?
Szerintem a posta sokat fejlődött az elmúlt években, de persze elkerülhetetlen, hogy valaki néha lemaradásba ne kerüljön. Szerencsére, az ŐV-n igen nehéz elrontani a fordulót, úgyhogy ha nagyon csúszásban vagy, meg fogod tudni csinálni, hogy egyszerre több fordulót adsz fel. Igaz, nem egyszerre fogod őket visszakapni - az ŐV-n egyáltalán nem lehet 3 napnál gyakrabban lépni.

Hány parancs lehet egy UL-en?
20 parancs, egy parancsnak max. 6 paramétere lehet.

Hogyan működnek a fegyverek az ŐV-n? Miért érdemes puszta manncsal harcolnom, amikor fegyverrel is megtehetem?
A fegyvereknek fix sebzése van, míg a végtagod sebzését fejlesztheted. Ezenkívül a végtag speciális képesség (mérgezés, vámpirizáció stb) csak akkor működik, ha nincs a végtagban fegyver. Fegyvert akkor érdemes egy végtagba venni, ha frissen nőtt ki, és még nincs kapacitásod a sebzésének felnövelésére.
Ezenkívül érdemes pl. a magas tüskés bőrű lények ellen használni fegyvert, ilyenkor ugyanis a tüskés bőr nem sebez.

Létrehozás: 2003. szeptember 14. 10:28:06
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:19
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.