Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Bömbölő arénarém
Küldd el képeslapként!
"Micsoda eltorzult fenevad ez? Miféle ocsmány szörnyszülött? Melyik szintről szabadult ide? Az biztos, hogy egykörös ellenfél a főmágusok szintjén, de például a vadászszinten, ha az ÖSSZES galetki összefog, meg tudják vajon ölni? Hat méter magas, bömbölő borzadály ez, hat vaskos lábon álló, csápos, agyaras, habzó szájú rém." - pozitív gondolatok az Encyclopedia Fantasiából
Nézz szét a galériában!
Könyvismertető - Böszörményi Gyula: A bolhedor lovagjai (Álomfogó sorozat)
Könyvismertető - Böszörményi Gyula: Rúvel hegyi legenda (Álomfogó sorozat)
61. Beholder Találkozó 2024.11.30. - Beszámoló
LXII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (11)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-12-22 06:44:03 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Ősök Városa I. Szabálykönyv - 3. A galetkik

Minden játékos egy-egy galetkit személyesít meg. A galetkik az emberekhez nagyon hasonló, de azoknál fejlettebb, intelligensebb lények. A játék kezdetén átszállítanak a Rúvel Hegy legalsó szintjére, ahol a fiatal galetkik tanulásukat, az életre való felkészülésüket megkezdik, itt lépsz be Te is a játékba. A galetkik a következő jellemzőkkel rendelkeznek:

3.1. Végtagok

Egy kezdő galetkinek - a szokásos alapvető szerveken felül - egy feje, két mancsa, karma vagy csápja, és két lába van. A későbbiekben lesz lehetőséged újabb végtagok növesztésére. A karokkal és csápokkal (később pedig a farkaddal, fogaddal és egyebekkel) támadhatsz harcban. Kezdetben ezek a végtagok picik és gyengék, semmi tapasztalatod nincs abban, hogyan harcolj velük. A későbbiekben a karmaidat, fogaidat stb. növelheted, valamint az ezekkel való harci jártasságodat.

3.2. Méret

Kezdetben egy nagyon apró galetki, egy "lárva" vagy, de ahogy fejlődsz, egyre nagyobb leszel. A lárvák a várost alkotó hegyek legtövében, a lárvaszinten élnek, hihetetlen nyomorúságban. Ahogy egyre növekszel, egyre feljebb költözhetsz, egyre nagyobb és nagyobb barlangba. Valahol a hegyek csúcsán élő, félisten hatalmú galetkik irányítják ujjmozdulataikkal az alant élő ezrek életét, és közben sportból avatárokra vadásznak, de te egyelőre nemigen reménykedhetsz abban, hogy akár csak megpillantsd valamelyiküket a közeli jövőben. A méreted igen fontos: először is ez határozza meg, hogy mennyi sebzést vagy képes kibírni, mennyi az életpontod. A barlangod nyílásán nálad sokkal nagyobb galetkik nem tudnak behatolni, így nem valószínű, hogy gyakran kell megküzdened nálad erősebb galetkikkel.

Minden galetkinek van egy ún. minimális mérete is, ez a fizikai tulajdonságainak összege. Az igazi méreted mindig legalább akkora kell, hogy legyen, mint ezt a minimális méret, különben nem tudod a fizikai képességeidet továbbfejleszteni. Részletesebben ld. Parancsok, Képesség növelése.

3.3. Tulajdonságok

Galetkid bizonyos alaptulajdonságokkal bír, amelyek idővel fejlődhetnek. Ezek:

- Erő. Minél erősebb vagy, annál nagyobb sebzést vagy képes okozni a végtagjaiddal. Ezenkívül szükséges bizonyos erőpróbáknál is (pl. egy szikla elmozdítása).

- Intelligencia. Az intelligencia a varázslatok megtanulásához és bizonyos varázslatokkal szembeni ellenálláshoz szükséges.

- Ügyesség. Az ügyességed leginkább harcban számít, ez a tulajdonságod határozza meg, hogy mennyire vagy képes a támadásokat elkerülni.

- Egészség. Ha gyógyítod magad, az egészségedtől függ, hogy mennyi életpontot nyersz vissza. Ezenkívül bizonyos támadási formákkal szemben az egészséged határozza meg, hogy mennyire vagy ellenálló.

- Mágia. Elsősorban a mágia képességed határozza meg, hogy mennyi varázspontot kapsz egy körben. Ezenkívül bizonyos varázslatok esetén a mágiádtól függ, hogy képes vagy-e megmenekülni.

- Gyorsaság. Sokszor az életed fog azon múlni, hogy te ütsz először harcban, vagy az ellenfeled. A gyorsaság a harcban való kezdeményezés sorrendjét határozza meg, és azt, hogy hányszor támadhatsz lőfegyverrel.

3.4. Harci szakértelmek

A harci szakértelmek fontosak, hogy meg tudd védeni magadat, ha megtámadnak. A játék kezdetén kiválaszthatsz két harci szakértelmet, amelyekkel a karaktered indul, de később újabbakat is elsajátíthatsz. Harci szakértelmek közé tartozik pl. a tűzlehelet, vagy a bőrödön növesztett tüskék. Minél magasabb szinten ismersz egy szakértelmet, annál hatékonyabb. A harci szakértelmek részletes listáját ld. az A függelékben.

3.5. Egyéb szakértelmek

Ide tartozik minden békebeli tudás, a zárak nyitásától a gyógyfüvek ismeretén kívül egészen a zenélésig. Az egyéb szakértelmekre leggyakrabban különböző küldetések végrehajtása közben lesz szükség, amikor ún. szakértelem próbát kell tenned. Pl. ha fel akarsz mászni egy meredek sziklafalon, mászás próbára kerül sor. Minél nehezebb egy feladat, annál magasabb szakértelem kell a teljesítéséhez. A játék kezdetén két egyéb szakértelemmel indulsz, de később a többit is megtanulhatod. Az egyéb szakértelmek teljes listáját ld. az A függelékben.

3.6. Étrend

Mint minden galetkinek, neked is enned kell, méghozzá jó sokat. Ehhez vadásznod kell, az alacsonyabbrendű lények (torzszülöttek) soraiban. Kezdetben meghatározhatod, hogy milyen a táplálkozásod. A későbbiekben ezt megváltoztathatod, de erre ritkán lesz szükség.

Választható étrendek: 1. Zöldvérű, 2. Rovarevő, 3. Micinista, 4. Mágiafaló, 5. Piromád, 6. Puhány, 7. Kőevő, 8. Tejivó, 9. Vegetáriánus.

Az étrend főként szerepjátékos dolog, más játékokban a "faj" megfelelője. De azért bizonyos speciális képességeket kapnak a különböző étkezésűek. Részletesen ld. "Az étrendről bővebben" c. fejezetet.

Karaktered indításakor el kell döntened, hogy milyen étrendű legyen.

3.7. Barlang

A barlangod a legfontosabb: két forduló között ide vonulsz vissza pihenni, ezért nem árt, ha biztonságosra alakítod ki, hogy minél kevéssé zargassanak a portyázó galetkitársaid. A barlang védelmére a legjobb csapdákat használni.

A barlangod mérete mindig legalább akkora kell, hogy legyen, mint a méreted, hogy te magad kényelmesen elférj benne. Nálad sokkal nagyobb méretű galetkik nem is tudnak bejutni a barlangodba, és megtámadni téged.

3.8. Tárgyak

Bár a legtöbb galetki nem használ fegyvereket, azért egy mágikus amulett vagy páncél jól jöhet. A játék során talált gyógyfüvekből varázsitalt főzhetsz, és persze rengeteg kincset találhatsz, amelyekért varázslatokat, képességeket és számos más dolgot vásárolhatsz.

3.9. Támadás és védekezés

Minél nagyobb a támadásod, annál nagyobb az esélye, hogy közelharcban eltalálod az ellenfeledet. Minél nagyobb a védekezésed, annál kisebb az esélye, hogy ellenfeled eltalál téged. Mindkettőt általában tárgyakkal és varázslatokkal lehet növelni, ill. az ellenfélét csökkenteni.

3.10. Karaktered szintje

Karaktered kezdetben a város legalsó szintjén, az 1. szinten (lárvaszint) lakik. Ahogy egyre erősebb leszel, egyre feljebb költözhetsz - az árnyakban suttogott történetek szerint még ötven szinttel feljebb is laknak galetkik. Ezenkívül a karakteredet általánosan jellemzi egy érték, a Galetki Erősség (GE). Ez az elköltött képességpontjaiddal arányos szám, tehát két karaktert nagyon jól össze lehet hasonlítani a GE alapján.

3.11. Karaktered sorszáma

Minden, játékban levő galetkit egy egyedi négyjegyű szám, az ún. karakterszám azonosít. A torzszülötteknek is van azonosítója, de ez általában egy legfeljebb háromjegyű szám. A karakterszámodat mindig fel kell tüntetned az Utasítás Lapon, de a játékban is bizonyos parancsok hivatkoznak ezekre a számokra.

3.12. Hírnév

Galetkid különleges tetteivel hírnévre tehet szert. Ilyen lehet egy küldetés vagy egy klánfeladat teljesítése vagy győzelem egy másik galetki felett. Bizonyos dolgok (pl. menekülés harcból vagy vereség) csökkenthetik is a hírnevet. A hírnévnek a karaktered fejlődése szempontjából semmilyen jelentősége nincs, viszont egy szint leghíresebb galetkijeinek tetteiről a többi, ugyanazon szinten lakó is tudomást szerez!

3.13. Tevékenységpont (TVP)

A játék során végzett cselekvések ún. tevékenységpontba kerülnek. A bonyolultabb, hosszadalmas cselekedetek többe, az egyszerűbbek kevesebbe. Minden fordulóra kapsz kb. 140 - 160 tevékenységpontot, ebből kell gazdálkodnod. A parancsok leírásában szerepel, hogy melyik parancs hány TVP-be kerül.

3.14. Képességpont

A képességpontok a játék során szerzett tudásodat, tapasztalatodat jelentik. A képességpontok felhasználásával növelheted tulajdonságaidat, képességeidet, varázslataid szintjét. Te döntöd el, hogy mire költesz képességpontot, és mire nem. Ha akarod, az erődet fejleszted, ha akarod, az intelligenciádat. Megtanulhatsz nagyon jól mászni, vagy megnövesztheted hatalmasra a karmaidat. Azonban nem tudsz mindent egyformán növelni, hiszen a képességpontok száma véges. Képességpontot minden fordulódban kapsz, minél magasabb szinten élsz, annál többet. Ezenkívül kaphatsz képességpontot a harcban való győzelemért és küldetések teljesítéséért.

3.15. Varázslatok

Kezdetben ugyan még nem, de később megtanulhatsz varázsolni, sőt, a pszi tudományát is elsajátíthatod. Amikor továbbköltözöl a következő szintre, kapsz egy új szabálykönyvet, amelyben részletes leírás lesz a varázslatokról, és a pszíről.

3.16. Szolgák

Idővel szolgákat és követőket szerezhetsz, akik veled együtt harcolnak. Ezekről részletesebben a második szabálykönyvben olvashatsz majd.

Létrehozás: 2003. szeptember 14. 11:33:59
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:20
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.