Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Rémháború július 20.
Hatalom Kártyái – Varázsdimenzió június 15.
Zén Legendái: Manaszipoly május 25.
A pillanat képe
A tenger mélyének szörnyei
(Kalandok Földje)
Küldd el képeslapként!
A mendemondák szerint a tengerekben most még elérhetetlen mélységekben is létezik élet. Talán ha már teljes egészében sikerült feltérképezni a kisebb és nagyobb tengeri barlangokat, elegendő tudás birtokában leszünk ahhoz, hogy a saját szemünkkel győződhessünk meg az állítás valóságtartalmáról.
Nézz szét a galériában!
X. Kelet-Magyarországi HKK Találkozó: sok verseny, sok koncert
Zén bemutató – Rémháború
Varázsdimenzió paklibemutató: Sose halunk meg! (Egérút)
Legendás cél: 1000 lap
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő a Rémháború!

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - Semmi
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immunis
Hatalom Kártyái - Versenykiírások

A lista folytatása...
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8181)
Legendás cél: 1000 lap (19)
HKK kérdés? (47160)
Lapötletek (64986)
TOBORZÓ! (31)
Megújult lapkereső és pakliszerkesztő (226)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Bíbor möszék
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Egy Hegyi góliátra szeretnék reagálni egy Trikornissal úgy, hogy van 2 különböző színű permanens a játékban.

A Trikornis alap idézési költsége a kezemben 3 VP, tehát reagálhatok vele a Hegyi góliátra, mert a pontos kiszámítást csak a lap kijátszásakor kell elvégezni, méghozzá a 4. lépésként.

A 4. lépést követően azonban a megállapított alap idézési költség 1 VP lett. Ezzel viszont nem reagálhatnék a Hegyi góliátra.

Mi fog történni?
 
Sajnos ez nem így megy. Ha lényből lénnyé, vagy bármi mássá, de nem varázslattá alakul a sárkány, akkor a kombó működik háló mellett is. Ha viszont varázslattá alakul, akkor az kézből kijátszás lesz, mert a varázslatok gyűjtőből kijátszása kézből kijátszás.

4.22.1. A varázslatok bármilyen módon gyűjtőből történő kijátszását; [...] minden esetben kézből kijátszásnak kell tekinteni.

Amikor a sárkány varázslattá alakul: az a varázslat kijátszásának minősül. Mivel a gyűjtőből játszottad ki, ezért a fenti szabály szerint ez kézből kijátszott varázslat lesz.

Tehát a háló megfogja ezt a kombót.
 
Gyengék fegyvere...
 
71.2 alatt a kiegészítés: "A háló csak azt korlátozza, hogy a játékos megpróbálhat-e kijátszani lapot, vagy sem..."
Ha a lapkijátszás folyamatának az elején a Zansárkány még lény (márpedig ezért lehet kijátszani az ellenfél körében VH mellett), akkor miért hat a háló arra, hogy játékba hozzuk? Oké, hogy a háló melletti két lapba beleszámít, de amikor a kijátszásának a lehetőségéről kell dönteni, akkor még lényként viselkedik, a háló pedig nem is feltétel, amit az alakváltó lapnak teljesítenie kell.
B-kérdés: Lehet-e a Zansárkánnyal az ellenfél körében általános varázslatokat, tárgyakat, építményeket másolni, ha Villámháborúval játszunk?
 
...vagy kap egy Mome-t és hősünk sírva fakad.
 
Koszonom!
 
Maga a kombó működik, egy Ősi halálmágia és 2 db Zansárkány kell hozzá.

Megnyomod az Ősi halálmágiát, utána másolod a Zansárkánnyal, amivel egy Zansárkányt játszol ki a gyűjtődből, és csiki-csuki ott az egész paklid a gyűjtőben.

Háromlapos kombó révén, ami elvérzik, ha az ellenfélnek van egy reakciója, nem olyan könnyű ezt összehozni (ha költségben 0 is). Meglátjuk majd, a versenyeken ez mekkora karriert fut, tény, hogy színben és lapban és kompatibilis az egyébként erős gyűjtőgennel. Ha nagyon problémás, akkor nyilván lehet nerfelni.

Annyit megjegyzek még (köszönöm Jánosnak az észrevételt!) hogy varázslatot bárhogyan játszol ki, gyűjtőből is, az mindig kézből kijátszásnak számít. Tehát egy háló (is) megfogja ezt a kombót.
 
Az Osi halalmagiaval es Zansarkannyal kapcsolatban kernek hivatalos allaspontot, hogy mukodik-e, illetve hogyan mukodik a 0 vp-s “legenelem a deckem” mechanika?
 
Nem. A halálsikoly akkor lép működésbe, ha a lény egy forrás hatására kikerül a játékból vagy a tulajdonosa irányítása alól. Jelen esetben a forrás az lesz, ami leszedi a bűbájt, de ez a forrás nincs hatással a lényre, a lényt nem a forrás szedi le.
 
Akkor mivan, ha van egy halálsikolyos lényem és mondjuk egy bűbájom az asztalon ami ad minden lényemnek +1 ÉP-t. Harci fázist a lényem 1 ÉP-vel élte túl. Majd 2. főfázisban ellenfelem lelövi a bűbájt. A lényem meghal, vajon kisül-e a halálsikoly?
 
Ez egy nyomatékosítás. Régebben a szabály kicsit bonyolultabban volt megfogalmazva, és a képességekben nem mindenütt szerepelt a kettőspont. Olyankor a feltételes módú megfogalmazás (feltételes toldalékkal, vagy "ha akarod" kitétel kiírásával) tette aktiválást kívánóvá a képességet. Ez a beidegződés megmaradt még a fejlesztőknél, illetve a kijelentő mód használata kétségeket ébresztene, és bizonytalanságot szülne. Épp ezért inkább így szerepel a lapokon. Biztos, ami biztos alapon.
 
Értem. Még egy kisebb észrevétel: Ha aktiválandó, akkor nem fölösleges a feltételes mód ("küldhetsz"), hisz ha nem akarok gyűjtőbe küldeni valamit akkor szimplán nem aktiválom a képességet, viszont a feltételes mód meg teljesen jól illlene egy automatikus képességhez. Mindenképpen létrejön a képesség max nem lövök le semmit (így elkerülve azt is hogy saját lapot kelljen kényszerből, ha ellenfélnek nincs lapja)
 
Az aktiválást kívánó képességek nevében benne van, hogy aktiválni kell őket. Vagy aktiválod, vagy nem. Ez mindig a játékos döntése, maguktól nem aktiválódnak az ilyen képességek (mert ha igen, akkor már automatikus képességekről beszélünk).

Tehát a kérdésedre a válasz, nem: nem rakhatja rá ingyen a xenót, hiszen csak 1 aktiválást kívánó képességed jött létre. A második nem jött létre, mivel azt nem aktiváltad.
 
Értem és ha nem aktiválom, tehát nem lövök le semmit, akkor nem történt aktivizálást kívánó képesség használat. Beleszámít ez akkor a Xeno képességvadász ingyen kirakásához szükséges feltételbe? Pl ha már használtam egy passzivizálást igénylő valamit majd kirakom a Démonfattyat de nem lövök le semmit, akkor rám rakhatja az ellenfél ingyen a Xenót vagy sem?
 
Mivel van egy kettőspont a képesség szövegében, ezért ez egy aktiválást kívánó képesség. Ha ezt a képességet a kijátszásakor nem használod (nem kötelező), akkor a lehetőség elszállt.
 
A Démonfatty kijátszáskor lap lelövése az aktiválást kívánó képesség vagy automatikus? És ha aktiválást kíván akkor ha nem löttem vele akkor nem is aktiváltam? Xeno képességvadász miatt kérdem.
 
A kijátszásakor.
 
A görbe tükörnél mikor kell levizsgálni a passzív lapok számát a húzó képessége szempontjából? Kijátszásakor vagy a kör végén?
 
A reakciók előtt csak akkor jön létre egy kapcsolódó hatás, ha az "azonnal" kulcsszó szerepel a mondatban. Egyéb esetben megvárjuk a reakciók létrejöttét (sőt, ha az eredeti lapot / hatást nem akadályozták meg, annak sikeres létrejöttét is).
 
Hello

Reakciosorban mikor kapcsolnak be a kapcsolódó hatások amik pl lapdobasra vonatkoznak?
Reakciosorban egy különlegesség megcsufolasanak eldobok egy fagyoriast, mikor osztom ki a dermesztes jelzőket? A Reakciosor létrejötte után vagy közben?
 
Mind a facebook, mind a csere és eladás/új lap vásárlást is már lassan lassan kezdegetem.

Köszönöm az infót. Ahogy a lapokat tanulmányoztam ,1 kiegészítő legyűjtése nem feltétlen elégséges egy két érdekes pakli összerakásához ezért is megfogadom a tanácsaid.
 
Ahogyan én látom, az aktív játékosonak kb. a harmada szokta előbb-utóbb begyűjteni a teljes játékkészletet az összes kiegészítőből. Kiegészítőnként kb. 5-6 display kibontásával és sok cserélgetéssel ez összehozható. Ez egy nagyobb rajongói elkötelezettség, a többség nem is csinálja ezt.
Az a jellemzőbb inkább, hogy a jobb versenylapokból eltesz magának mindenki egy játékszettet, azokon felül pedig a játékosok kiválasztanak maguknak 1-2 olyan paklit, amikkel szeretnek játszani és azokhoz gyűjtik be a lapokat. Ez elsőre lehet, hogy nem hangzik egy nagy feladatnak, de ebbe is kell valamennyi pénzt és időt fektetni. Hosszú távon kiegészítőnként max. 2 display kibontásával egy stabil játékkészlet építhető fel úgy, hogyha sokat cserélgetsz.
De hogyha csak ismerkedni szeretnél a játékkal, akkor egy pénztárca barátabb megoldásnak tartom azt, hogy eleinte kezdő barátabb versenyekre járj el, ahol a többi játékos sem a full extrás paklikkal játszik és abba a környezetbe próbálj meg paklikat építeni. Ehhez jó cél lehet a teljes bronz és ezüst sorok begyűjtése néhány újabb kiegészítőből. De erre sincs feltétlenül szükség, hogyha a megtervezett olcsóbb paklidhoz a lapokat egyenként vásárolod meg vagy cserélgeted össze. A versenyekre aktívan járó játékosok szoktak segíteni a bronz és ezüst lapok beszerzésében előbb-utóbb; de van több olyan webshop, amik az olcsóbb lapokat is árulják darabonként. A Facebook csoportban is vannak eladó dolgok dögivel, de azok inkább a drágább dolgok szoktak lenni és tömeges rendelésre sem a legjobb az a felület.

Opció, mint a tenger.

A legjobb tanács, amit tudok adni az az, hogy versenyre járni jó móka és kezdeményezd bátran a cserélgetést.
 
Sziasztok!

Ti általában displayt bontotok, vagy ami tetszik a kiegészítőből, azt veszitek/cserélitek a játékos közösséggel?
 
2.: persze, de azért mindig szerencsésebb, ha a szabályok fedik a szitut. Gondolom, most hogy a kolléga rámutatott, hamar be is kerül(t) a kódexbe, ne felejtődjön el, és egy apró gonddal kevesebb.
 
A játék szabályai kellően komplexek, ezért még a Kódex sem feltétlenül fed le minden speciális esetet, de amikor előjön egy ilyen kérdés, természetesen megpróbáljuk beépíteni, hogy többet ez a kérdés ne jöjjön elő. Addig meg az ilyen esetekre a józan ész szabályai érvényesek.
 
Köszönöm a válaszokat!
Az elsővel egyetértek, csak a dallam alatti FAQ-ban kimaradt ez a szerintem logikus kérdés (rendben, hogy el lehet párbajozni, de a dallam ugye a lapkijátszást tiltja). "Amíg ez a kezében van és nem játszotta ki" - Az "ez" névmás a "lényre" utal vissza, de felteszem azzal, hogy ugyanannak a lapnak egy másik kijátszási lehetősége, nem játszom ki más lapot.
A második kapcsán (itt inkább Miklós kommentjére reagálva) én nem találok olyan szabályt, ami alapján ne lehetne visszavonni a kijátszást. 23.1 alatt lehetne kiegészítés ennek kapcsán. Pont ezért: Lidércharcos esetében a 23.5 a mérvadó?
 
Ha elkövette azt a hibát az ellenfél, hogy olyan lényt adott a kezedbe a paklidból, amit alternatív módon is fel lehet használni / ki lehet játszani nem lényként is, akkor így járt. Ez pont olyan, mint mikor az így odaadott lényt eláramlod (elkincsezed, elpárbajozod), vagy eldobod a saját képességének.

Az azonnali varázslatoknak nincs kijátszáskori képessége, és nem tudnak "átkerülni hozzá". Tehát ez a része a dallam szövegének nem értelmezhető, hogy a férget azonnaliként játszod ki.

A második kérdésed érdekes szabály-exploitnak, és egyúttal szándékos szabálytalanságnak tűnik. Ha ilyennel próbálkozik az ellenfél, hívjatok bírót. Mikor elfogynak, vagy hiányosak a szabályok, akkor lépnek elő az alapelvek. A bíró az egyensúly alapelvére hivatkozva simán megtilthatja, hogy a játékos egynél többször is próbálkozzon ezzel a manőverrel.
 
Persze, kijátszhatod azonnaliként, mint ahogy ha van áramlása, eláramolhatod, vagy akár eldobhatod egy Kertészek céhének. És varázslatnál nem értelmezhető az, hogy "átkerül hozzád" szóval ilyenkor az ellenfeled egyszerűen ráfaragott, hogy rossz lapot adott a kezedbe (mint ahogy már velem is történt, hogy az ellenfél odaadta a Rovarsámánt, aztán csodálkozott).

A káosz igazi arca: ha teljesítetted a kijátszási feltételt, ami valamilyen cselekvés végrehajtását igényelte, nem vonhatod vissza a lapkijátszási szándékot! Jól néznénk ki, ha Lidércharcosnál dobnál 5 lapot a gyűjtőbe, aztán mégse játszanád ki...
 
Sziasztok!

Ha Kristálytiszta dallammal kezembe az az ellenfelem egy Toxikus lárvát, kijátszhatom-e a lárvát azonnaliként? Ha kijátszhatom, kinél jön létre a varázslat képessége?

Bejelentem, hogy kijátszom egy A káosz igazi arcát. Dobok egy kockával a kijátszási feltételének. Ha minden igaz, egészen addig visszavonhatom a lap kijátszásának szándékát, amíg a költségét nem fizettem ki. Dobhatok tehát újra és újra a kockával addig, ameddig tetszőlegesen ötöt vagy hatot nem dobtam?

Előre is köszönöm a válaszokat!
 
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem az új kétszin szabállyal kapcsolatban. Az idei Drafton ( Ősi káosz, Varázsdimenzió) a kétszinü lapokat lehet már úgy használni ahogy jövőre? vagy ha ilyet draftolunk akkor még mindkét színét kell használni?
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.