Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Ra'ronn
Küldd el képeslapként!
"Ra'ronn jól fel volt készülve az Ősök Városa legerősebb varázslatainak kivédésére. Arra azonban nem számított, hogy egy parányi energiatüske öli majd meg." - részlet Zoregblum professzor Hegymélyi Ki Kicsoda? c. művéből
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa - UL tápláló
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (6)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-03-28 11:41:12 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
6803-18

Karakterszám: 6803 Számlaszám: 1697
Fordulószám: 18 Játékhét: 523
E forduló ára: 15 zs. Maradék zseton: 570
Forduló típusa: email
1997-99 (C) Beholder Kft.
Betáplálás dátuma: 2020. jún. 27. 8h:28'
A következõ fordulód táplálható: 2020. jún. 28.

E-mail!

SYNTIA DERON KALANDJAI




Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije Morq Fan Gor, egy magas, vékony testû, szikrázó szemû, kiváncsi természetû, tréfálkozó férfi. (hírneve 32700.) A te szinteden a legnevesebb Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû, kék szemû, tüskés fejû, emberre hasonlító férfi. (hírneve 1494.)
Pihenésedet semmilyen különleges esemény sem zavarta meg.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 204.]

dk 7 52 dobása 7. kalandnak
Rendben, 7. kaland törölve. Rendben, 52. kaland törölve.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 204.]

be 7 meglátogatod a 7. épületet
Az elöljáró palotája a szint szívében, a többi fontos épület mellett található. Egy hatalmas és díszes kõépület, amely a többi építmény fölé emelkedik. Tisztelettel léped át kapuját. A szint elöljárója, Morgó Emhil egy nagydarab, tüskés bõrû, egyszemû, csápokat lóbáló galetki személyesen fogad. Hellyel kínál, és beszélgetni kezd veled:
- Örülök, hogy látlak, Syntia Deron. Látom, rengeteg ráérõ idõd van, talán tudsz nekem segíteni. Pár napja összevitatkoztam a boltossal valami apróságon többek szeme láttára. Szeretném egy kicsit megleckéztetni, de nem akarok hivatalosan fellépni vele szemben, nehogy azt gondolják, hogy visszaélek a hatalmammal. Arra gondoltam, hogy megpróbálhatnál belopódzni a bolt mögötti lakásába, és mondjuk az ágyára valami ravasz kis csapdát bütykölhetnél. Nem kell, hogy komoly baja essen, az a lényeg, hogy rádöbbenjen, õt is érhetik meglepetések. Ha megteszed, természetesen komoly jutalomra számíthatsz. (16. kaland, összesen 35 TVP-t igényel.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 199.]

be 4 45 meglátogatod a 4. épületet
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy szárnyas, rücskös bõrû orrszarvúlény röfögve érdeklõdik, hogy mire lenne szükséged. Megmondod, hogy a csapdakészítés képességet szeretnéd itt megtanulni. Az ajtónálló elmagyarázza, hová kell menned. Bemész az akadémia egyik oktatójához, egy nagydarab, vörös rákszerû lényhez. Kinézete ellenére kiváló oktatónak bizonyul. Néhány óra leforgása alatt elsajátítod a kívánt szakértelmet. (-5 képességpont.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 179.]

kno 45 6 17 4 45. képességre 6 képességpont
Elköltesz 6 képességpontot a csapdakészítés szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a csapdakészítés szakértelmed 4. szintre nõtt. Elköltesz 4 képességpontot a vastag bõr harci képességed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a vastag bõr szakértelmed 5. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 179.]

ho 10 hõsiesség pont használata
Szükség esetén egy próbánál max. 10 hõsiesség pontot költesz el.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 179.]

k 16 11 359 kaland elvállalása
(16. kaland:) Ismerve a boltos arcpirító árait, Te is úgy gondolod, hogy egy kis nevelés ráférne. Elkocogsz a bolt felé, és felderíted a terepet. A bejárat környékén sokan mocorognak, ott nem igazán tudnál észrevétlenül bejutni. Elgondolkozol, mit is tegyél.
[IQ próba 8-as küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres]
Hirtelen eszedbe jut a megoldás. A bolt mellett volt egy gyanús elhagyatott kis barlang. Egészen biztos vagy benne, hogy egy ilyen ravasz boltos kiépített valami hátsó bejáratot a boltjához, és az nem lehet máshol, mint abban a barlangban. Megpróbálsz feltûnés nélkül beosonni.
[Lopakodás próba 5-ös küszöbre: sikeres]
Kivárod a megfelelõ pillanatot, amikor a testõrök figyelmét eltereli egy izgalmasnak ígérkezõ utcai bunyó. Már bent is vagy a barlangban. Villámgyorsan körbenézel. Nyomokat veszel észre, amik a barlang leghátsó részébe vezetnek, a fal egy darabjához. Nyilván egy titkos ajtó van itt.
[Ügyesség próba 7-es küszöbre: sikeres]
Alaposan megnézed az alig kivehetõ ajtót, majd egy ügyes mozdulattal megnyomod. Éppen a megfelelõ helyre nyúltál, és az ajtó kitárul. Egy sötét folyosón találod magad. Egyszer csak mozgást veszel észre szembõl. Ellenfeled egy harci törpe (#36). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** Megközelíted a harci törpét. A harci törpe feléd mozog. Megtámadod a harci törpét. Kitátod a szádat, és fekete savat köpsz rá! (26 ép-t sebeztél). Fantasztikus illatod hat rá (1 sebzés). A harci törpe rád támad. Meglengetve egy harci fejszét, megpróbál eltalálni. Mellétrafált a balfácán.
*** 2. KÖR *** Megtámadod a harci törpét. Kitátod a szádat, és fekete savat köpsz rá! (19 ép-t sebeztél). Csodás illatod hatással van rá (2 sebzés). A harci törpe holtan terül el.
[A csatában összesen 48 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõztél! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+40%). Magadhoz veszed a zsákmányt, ami egy törpe pikkelyvért, egy harci fejsze és egy drágakõ. [ld. enc.]
Érdekes szolgái vannak a boltosnak. Most támadt egy kis üresedés, de ez nem a Te gondod. Tovább kocogsz a folyosón és egy ajtót pillanatsz meg, ami persze zárva van.
[Zárnyitás próba 6-os küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres]
Szerencsédre az akadémián éppen egy ilyen záron tanultad meg a zárnyitás mûvészetének alapjait, így ez sem okoz különösebb gondot. Halkan kitárod az ajtót, és örömmel veszed észre, hogy éppen a hálószobában vagy. Elõszeded a cókmókod, és egy nekiállsz egy jó kis csapda felállításához. Amikor lefekszik a boltos jó kis meglepetés fogja érni.
[Csapdakészítés próba 6-os küszöbre: sikeres]
Amint kész vagy, összepakolsz, és visszahúzódsz a folyosóra. Az ajtót szépen visszazárod, és kíváncsian várakozol. Szerencséd van, pár perc múlva meghallod a boltos hangját.
- Na ez jó kis üzlet volt, igazán megérdemlek egy kis pihenést.
A következõ pillanatban fájdalmas üvöltést hallasz. Szóval mûködött a dolog! Gyorsan eltûnsz a környékrõl. Az elöljáró boldogan fogad, és háromszor is elmesélteti veled a történetet. Végül így szól:
- Megszolgáltál a jutalomért, remélem a boltos is megtanulja, hol a helye.
Ezzel átnyújt neked egy kis zacskóban 50 aranyat és egy suhanó csizmát. [ld. enc.]
(+1 képességpont.)
(+1 hõsiesség pont.)

(11. kaland:) Ellátogatsz az akadémiára, és Iletki mestert keresed. Hamarosan elõkerül, és kitörõ örömmel fogad. Elõször is elhelyezi rád a különbözõ rejtõ mágiákat.
[Mágia próba 7-es küszöbre: 2 hõsiesség pont árán sikeres]
Aurád sikeresen befogadt a rejtõ mágiát! A mester elmagyarázza, hogyan juthatsz el egy repedéshez, amelyen keresztül kijuthatsz a felszínre. Azt is elmondja, hol látták a nekrofunt. Izgatottan indulsz útnak. Hosszadalmasan bolyong a barlangjáratokban, a felszíni repedést keresve.
[IQ próba 6-os küszöbre: sikeres]
Végül, amikor már majdnem feladod a reményt, rábukkansz! De nem csoda, hogy ilyen nehezen találtad meg: nem látsz ugyanis világosságot, mert a repedést egy szikla torlaszolja el.
[Erõ próba 7-es küszöbre: sikertelen] Ezt a szégyent, egy ilyen kis követ sem tudsz odébbtolni!

(359. kaland:) A zöld gömbökbõl álló fészek ugyanott van, mint elõtte. Félrehajtogatva a ragacsos hálót, lehajolva bemászol a bejáraton. Odabent meglepõen nagy a hely! Rettegve pillantasz végig az elõtted torkolló folyosón. Forgó, kiélezett pengéjû lapátkarokat látsz, amely között csak különösen nagy ügyességgel lehetne átugrálni-suhanni.
[Ügyesség próba 5-ös küszöbre: sikeres] Veszel egy nagy levegõt, és nekiindulsz. Tigrisugrás, cigánykerék, látványos mozgáskultúra: és egy karcolás nélkül a túloldalon vagy!
Egy vasalt ébenfa ajtó van elõtted. Lenyomod a kilincset, de zárva van. Elõkapod a rozsdás kulcsgyûjteményedet, és próbálkozni kezdesz.
[Zárnyitás próba 5-ös küszöbre: sikeres] Megérte a fáradtságot, kinyitottad az ajtót! Várakozva lépsz be rajta.
Micsoda furcsaság! Egy asztalt pillantasz meg, rajta vízzel (vagy valamilyen más átlátszó folyadékkal?) megtöltött, zárt gömbök. A szoba túloldalán egy ajtót látsz.
[Csapdaészlelés próba 6-os küszöbre: sikeres] Visszaemlékezel arra, hogy hogyan is mûködik ez a csapda. Igen! Ennél a variációnál semmit sem kell tenned! Kinyitod az ajtót, és továbbmész.
Egy vasalt ébenfa ajtó van elõtted. Lenyomod a kilincset, de zárva van. Elõkapod a rozsdás kulcsgyûjteményedet, és próbálkozni kezdesz.
[Zárnyitás próba 4-es küszöbre: sikeres] Megérte a fáradtságot, kinyitottad az ajtót! Várakozva lépsz be rajta.
A folyosó közepén egy mély gödröt látsz. A falból kar áll ki. Hmmm... Az biztos, hogy minden kart érdemes meghúzni.
[Csapdaészlelés próba 6-os küszöbre: sikeres] De várjunk! Talán mégsem! Inkább nekifutásból átugrod a gödröt.
Nem hiába fáradtál! A következõ kincse(ke)t találtad: 13 arany.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont, és 1 képességpont.
[90 TVP-t használtál fel, maradt még 89.]

fel felköltözés a következõ szintre
Úgy döntesz, hogy már elég érett és harcedzett vagy ahhoz, hogy keményebb kihívásokkal nézz szembe. És mivel az Õsök áldását is megszerezted, tényleg semmi akadálya nincs, hogy a következõ szintre, tágasabb barlangba költözzél! Összeszeded minden holmidat, és elmész a szint középpontjába. A hatalmas központi csarnok kellõs közepén egy óriási, plafontól padlóig tartó cseppkõ van, amelynek oldalába csigalépcsõt faragtak. Ez az egyetlen út a szintek között! A lépcsõ tövében két óriási galetki szobor áll, szemük vörös fényben izzik. Rettegve mész közelebb. A szemek fénye zöldre vált, az Õsök áldása kísér! Bátran lépkedsz el a szobrok között, és semmi rossz nem történik. Hosszú ideig tart, amíg felérsz. Egy fehér, márványfalú henger belsejében találod magad. Nem látsz kijáratot. Egyszercsak szikrázni kezd a levegõ, apró villámok csapdosnak beléd! Üvöltesz a fájdalomtól, holott tudod, hogy ez egyike a város vezetõi által felállított kamráknak, amelyek a galetkik fejlõdését gyorsítják fel. Persze nem lehet túl gyakran alkalmazni, hisz az halálos lehet... Kimerülten terülsz el. Mikor magadhoz térsz, egy, a lentihez hasonló barlangban találod magad, a fehér kupolának nyoma sincs. Sehol a lejárat! Megtapogatod magad: a kezelés hasznos volt! (+10 méret, +10 max. varázspont, +10 képességpont.) Ez hát a féregszint! A továbbvezetõ feljáratnál két, a lentihez hasonló szobor áll, szemük tiltó vörössel izzik. Hmm, még idõbe fog telni, amíg tovább akarsz költözni. Elindulsz a lakóhelyek irányába. Egy-két galetkit látsz, ellenséges pillantásokkal méregetnek: gyorsan fel kell majd készülnöd a portyázókra. Ideje barlangot keresni! Hosszasan kutatsz, néha alig sikerül a harcot elkerülni, amikor pihenõ galetkiket zavarsz meg. Végül találsz egy kényelmes, száraz barlangot, amelynek a bejáratán pont beférsz. Huh! Izgatottan várod, hogy megkezdhesd az új szint felderítését.
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 59.]

bb 1 3 4 7 9 20 több épület meglátogatása
[be 1:] Ellátogatsz a helyi "fûszerárushoz". Végigmustrálod a kínálatot: kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, törpe pikkelyvért (#4) 57 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, parittya (#10) 13 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, harci fejsze (#12) 23 ap, sziklarepesz (#13) 6 ap, üvegcse (#14) 4 ap, bolhedor szárny (#15) 11 ap, kõbalta (#18) 6 ap, mandolin (#19) 92 ap, mitulen fû (#20) 46 ap, winropu moha (#22) 46 ap, sötét mák (#23) 46 ap, ragálygomba (#26) 46 ap, gyilkos boróka (#27) 46 ap, tejfonál (#28) 46 ap, elonotichlan (#31) 92 ap, kötél (#128) 23 ap, kristályamulett (#130) 46 ap, rozsdás kard (#131) 13 ap, ében tündekard (#132) 46 ap, ében láncing (#134) 92 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, khaldoran öv (#137) 69 ap, üvegszimbólum (#138) 34 ap, szivárvány karkötõ (#139) 184 ap, elektronit (#141) 23 ap, ekinda haj (#147) 34 ap, húsevõ bibe (#151) 23 ap, pirgamit (#152) 18 ap, mandibula (#157) 9 ap, yeti csont (#160) 25 ap, molitár háj (#165) 27 ap, Xantin bõröve (#169) 92 ap, a Tél ezüstlánca (#170) 92 ap, fekete nadrág (#171) 92 ap, pókcsatos öv (#173) 92 ap, nohnetár gumó (#212) 23 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, könnyû pikkelyvért (#1016) 88 ap, díszes pikkelyvért (#1017) 157 ap, láncing (#1030) 92 ap, könnyû láncing (#1031) 162 ap, mellvért (#1045) 80 ap, bõr mellvért (#1046) 143 ap, bronz mellvért (#1047) 226 ap, pajzs (#1060) 23 ap, kerek pajzs (#1061) 52 ap, nagy pajzs (#1062) 110 ap, sisak (#1075) 23 ap, vassisak (#1076) 52 ap, szárnyas sisak (#1077) 110 ap, szarvas sisak (#1078) 204 ap, maszk (#1090) 11 ap, halotti maszk (#1091) 33 ap, fejpánt (#1105) 11 ap, díszes fejpánt (#1106) 33 ap, csizma (#1120) 11 ap, vándorcsizma (#1121) 33 ap, fekete csizma (#1122) 88 ap, köpeny (#1135) 6 ap, utazóköpeny (#1136) 27 ap, kék köpeny (#1137) 80 ap, köntös (#1150) 11 ap, zöld köntös (#1151) 33 ap, átlátszó köntös (#1152) 88 ap, íj (#1270) 23 ap, könnyû íj (#1271) 52 ap, nyílpuska (#1285) 46 ap, könnyû nyílpuska (#1286) 88 ap, nehéz nyílpuska (#1287) 157 ap, tõr (#1300) 11 ap, csonttõr (#1301) 33 ap, rövid tõr (#1302) 88 ap, kard (#1315) 23 ap, görbekard (#1316) 52 ap, hosszúkard (#1317) 110 ap, lándzsa (#1330) 23 ap, barbár lándzsa (#1331) 52 ap, gyalogos lándzsa (#1332) 110 ap, az ügyesség láncinge (#2380) 207 ap, a gólem vassisakja (#8276) 350 ap, a tolvaj köpenye (#9235) 121 ap, a merénylõ köpenye (#11035) 121 ap, a remete köpenye (#12385) 121 ap, a harcmûvész barbár lándzsája (#13931) 350 ap, a szívósság lemezpáncélja (#14500) 230 ap, a regenerálódás öve (#24565) 64 ap, a sün lemezpáncélja (#24850) 172 ap, a yeti pajzsa (#26260) 80 ap, a yeti szimbóluma (#26410) 75 ap, az elektromosság öve (#27265) 64 ap, az angyalok bõr mellvértje (#28046) 292 ap.

[be 3:] Elhagyod a boltot. A város egyik legfélelmetesebb épületét, a varázslótornyot látogatod meg. Itt szinte tapintható a mágia! Félve lépsz be az ajtón. Megkapod a szinten megtanulható új varázslatok listáját. Ezeken felül persze minden, korábbi szinten is ismert varázslat tanulható (ha volt ilyen). Zárójelben a varázslat sorszáma, a szükséges Intelligencia szint, és az arany ár látható: tûzpajzs (#16, IQ8, 50ap) gránitbõr (#17, IQ14, 200ap) sorvasztás (#30, IQ10, 100ap) gigaököl (#40, IQ12, 90ap) agyroppantás (#43, IQ12, 120ap) ellenáll.megtörése (#48, IQ14, 150ap) alkímia (#147, IQ9, 250ap) láthatatlanság (#157, IQ12, 350ap) láth. észlelése (#158, IQ13, 80ap) szellemidézés (#159, IQ7, 50ap) kineport (#163, IQ10, 120ap) tombolás (#167, IQ6, 320ap) villámpajzs (#170, IQ8, 50ap) savpajzs (#171, IQ8, 50ap) gázpajzs (#172, IQ8, 50ap) Egy mágus fintorogva sétál el melletted. Zavarja a bûzöd! A másik viszont mosolyogva lép hosszád.
- Á, micsoda mennyei bûz! - szólít meg. - gondolnád, hogy ezt még lehet tovább fokozni? - mohón érdeklõdsz, mire a varázsló mosolyogva válaszol. - Van egy mágikus kencém, amely a bûzt tudja fejleszteni. Aki ezt magára keni, annak a szaga, ha lehet, még jobban zavarja ellenfeleiét! Ha szeretnél ilyet, egy feladatot kellene végrehajtanod. - Bólintasz. - Tehát érdekel a megbízás! Remek! Nos hát, nemrégiben egy elemi rin elrabolt tõlünk egy fontos mágikus tekercset. Egy hozzád hasonló büdös, robusztus állat kellene nekem, ugyanis az elemi rint mágiára immunis mélységi gnómok kísérik, így nekem esélyem sem lenne. Tedd meg nekem ezt a szívességet, szerezd vissza a tekercset! (18. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.)

[be 4:] Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Az információs részlegnél érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások felõl. Új szakértelmet a BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Új végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthetsz 10 kno és 20 TVP árán. A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1. szinten 1, a 2-3. szinten 2, a 4-6. szinten 3, a 7-9. szinten 4, a 10-12. szinten 5, a 13-16. szinten 6 végtagod lehet. Végtag szakértelmet a BE 4 {képesség} {végtag} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Részletesebben ld. szabálykönyv, Épületek, Akadémia. Már elsajátíthatod az akadémián a párbajozás (34-es) szakértelmet, ami igen hasznos, ha más galetkikkel csatázol. Az akadémia egyik oktatója - Purbah mester néven mutatkozik be - megkérdezi, hogy szeretnéd-e a lehelet képességedet növelni. Mohón bólintasz. Purbah mester magyarázni kezd:
- Én magam a támadási formák közül a leheletet kedvelem a leginkább, ezért is próbálom támogatni az ilyen stílust követõ galetkiket. Ha a próbát kiállod, egy fantasztikus varázstárgyat kapsz jutalmul! Persze ez nem jótékonysági intézmény, a próbára nevezési díjat szedek a költségeim fedezésére, úgyhogy csak akkor jelentkezz, ha valóban úgy érzed, készen állsz, különben 30 aranyad bánja! (16. kaland, összesen 35 TVP-t igényel.)

[be 7:] Meglátogatod a szint központi barlangját, ahol az akadémia, a boltok, a vegetáriánusok kertjei és az elöljáró palotája foglal helyet. A palota felé irányítod lépteidet. Áhítattal lépsz be a hatalmas kõépületbe, ahonnét a szint életét irányítják. A szint elöljárója, Vizevil Rogan egy vékony, áttetszõ bõrû, vastag szájú, egyetlen óriási karmot birtokló galetki kezét tördelve fogad:
- Micsoda botrány! A szintemen hamarosan eluralkodik a káosz, ha nem tudok valamit gyorsan tenni! Tudnál esetleg segíteni? - kérdõn nézel az elöljáróra, mire õ folytatja: - Bizonyára tudod, hogy a szintünkön rendet a Takarítók tartanak, míg a szintek közötti áruforgalmat a Szállítók biztosítják. A Takarítók összegyûjtik és elássák a szemetet, a Szállítók pedig - ezek az iszonyatosan erõs, nagyhátú galetkik - hatalmas súlyokat cipelnek. E között a két csoport között állandó volt a vetélkedés, mindegyikük azt próbálja bizonyítani, hogy az õ feladata a fontosabb! Most aztán annyira elmérgesedett a helyzet, hogy egyik fél sem dolgozik, hanem "háborúra" készülnek. Mielõtt a császári gárdát lehívnánk, hogy csináljon rendet, meg kéne próbálkozni valami békés megoldással. Rám nem hallgatnak, de te esetleg megpróbálhatnád! (10. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)

[be 9:] A szint temploma egy cseppkövekkel teli, gyertyákkal kivilágított barlangban foglal helyet. Nagyon hangulatos! Áhítattal lépsz be. Papok fogadnak. Az egyik pap odalép hozzád, és megszólít:
- Látom, jól fejlett, harcrakész galetki vagy. Lenne egy megbízásunk számodra, ha nem veted meg a munkát! - határozottan biccentesz, mire a pap folytatja. - A templom pincéjében mostanában rettenetesen elszaporodtak a csótányok. Persze teljesen kiirtani õket nem lehet, de legalább valaki megtisztíthatná a pincét úgy nagyjából! Az még csak hagyján, hogy iszonyú büdös van odalent, de mostanában több papot is megettek a csótányok, márpedig ez tûrhetetlen! Ha segítesz, a munka után vendégünk vagy egy ingyen gyógyításra, és útravalóul is kapsz némi gyógyitalt. (14. kaland, összesen 40 TVP-t igényel.)

[be 20:] Rábukkansz a remete odújára. Egészen le kell hajolnod, hogy beférj a szûk nyíláson, de odabent tágas barlangszoba fogad. A remete mosolyog.
Üdvözöllek, ifjú galetki! Feltételezem, hogy mint sokan mások, te is valamilyen különösen veszélyes, tiltott kalandról, kincsrõl szeretnél hallani tõlem. Nos, lehet róla szó, de tudnod kell, hogy a nagy erõ kevés ezeknél a küldetéseknél: az eszednek is a helyén kell lennie! Ha meg tudod adni a választ az alábbi fejtörõre, akkor majd segítek. A kérdésre a válasz egy 90-nél kisebb kétjegyû szám! [Ha tudod a választ, a BE 20 (megfejtés) paranccsal közölheted a remetével.] - hegyezed a füledet.
- A választ öt sárkány fogja megadni: egy kék, egy vörös, egy fekete, egy zöld és egy fehér. Mind az öten elárulnak valamit a jelszóról: ha jól odafigyelsz rájuk, ezek alapján az információk alapján tudni fogod az egyértelmû választ. Vigyázz, lehet, hogy valamelyikük hazudik! Az információk alapján ugyan több lehetséges válasz is van, de én elárulom neked, hogy ezek közül sorban az elsõ a megoldás! A kék sárkány ezt mondja: A megfejtés osztható öttel. A füledbe súgja még, hogy a fekete sárkány és a zöld sárkány között van hazudós. Valószínûleg a vörös sárkány ugyanezt mondaná. Így hangzik a vörös sárkány segítsége: A válasz egy páros szám. Közelebb hajolva elárulja neked, hogy a zöld sárkány és a fehér sárkány mindig egyetértenek. Egy aprócska információt a fekete sárkány is ad: A szám nem osztható hárommal. Még flegmán hozzáteszi, hogy a fehér sárkány igazat mond. Így hangzik a zöld sárkány segítsége: A megoldás két számjegyének összege tíznél kevesebb. Még flegmán hozzáteszi, hogy a kék sárkány és a vörös sárkány között van hazudós. Valószínûleg a fehér sárkány ugyanezt mondaná. A fehér sárkány információja: A megoldás két számjegyének különbsége kettõnél több. És még hozzáteszi, hogy hallotta, amikor a vörös sárkány azt mondta, hogy a fekete sárkány igazat mond. Végül a remete is segít: A második számjegy kisebb, mint az elsõ.
(Ha sehogy sem tudod megfejteni a rejtvényt, megvesztegetheted a remetét 2 képességponttal - ekkor a BE 20 2 parancsot kell kiadnod.)
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 29.]

be 8 1 meglátogatod a 8. épületet
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 29.]
kf 139 195 bekészíted a 139. tárgyat
Sajnálom, de nincs a birtokodban az a tárgy. Leveszed a vándorcsizmát. Felveszed a suhanó csizmát.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 29.]

be 8 meglátogatod a 8. épületet
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 29.]
b 1 barlangod bõvítése
A barlangod már túl kicsi számodra: nekilátsz, hogy kibõvítsd! Hosszasan dolgozol, ásol, hordod ki a köveket a bejárat elé. Végül megszemléled az eredményt. No, így már mindjárt kényelmesebb lesz! Barlangod új mérete: 72.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 19.]

ism 5 a következõ parancs ismétlése 5 alkalommal

vd vadászat
Elhatározod, hogy vadászni mész. A délkeleti tornyokban kiépített lépcsõsorok egyikét választod, hogy megközelítsd a torzszülöttek lakóhelyét. Egy észak-dél irányú folyosó közepén állsz, amely enyhén lejt dél felé. Megpillantasz egy nagy galetkibõrt, ami a sziklafalat takarja le. Felemelve, egy barlangnyílást látsz mögötte. Hmm, micsoda vérszomjas állat lakhat itt, aki csak úgy galetkiket nyúz meg? Érdemes lenne majd körülnézni itt. (495. kaland, összköltsége 10 TVP.) Már majdnem feladod, amikor nyomra bukkansz. Hamarosan a nyom nagyon forró lesz. Kellemes csetepaténak nézel elébe! Ellenfeled egy húsevõ növény (#46).

*** 1. KÖR *** A húsevõ növény felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A húsevõ növény feléd rohan. Támadod a húsevõ növényt. Nagy levegõt veszel, és hatalmas savcsóvát köpsz felé. (20 ép-t sebeztél). Fantasztikus illatod hat rá (5 sebzés). A húsevõ növény rád támad. Rád vág jobb csápjával. (1 ép-t sebzõdtél). Harapni próbál fogával. (2 ép-t sebzõdtél). Bõröd megsérült. ( -2 vastag bõr.)
*** 2. KÖR *** A húsevõ növényt próbálod megsebezni. Kitátod a szádat, és fekete savat köpsz rá! (21 ép-t sebeztél). Illatozol (4 sebzés). A húsevõ növény halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 50 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+53%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. Elteszed a zsákmányt, ami egy húsevõ bibe. Összefut a nyál a szádban. Falni kezdesz. (+26% jóllakottság.)
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 9.]

vd vadászat
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 9.]
vd vadászat
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 9.]
vd vadászat
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 9.]
vd vadászat
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 9.]
ism 5 a következõ parancs ismétlése 5 alkalommal

x 10 exkaváció, ásatás
Ezt a parancsot nincs sok értelme 10 TVP-nél kevesebbért kiadni. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 9.]
ism 10 a következõ parancs ismétlése 10 alkalommal

p portyázás
Az idõ tökéletesen alkalmas egy vérbeli portyázásra. Olyan lakott barlang után kutatsz, amelynek lakója hajlandó elfogadni a kihívást. Kiválasztasz egy barlangnyílást, amelybõl némi fényt látsz. Megpróbálkozol azzal, hogy elcsenj valamit az odabent lakótól. Észlelni próbálod a lehetséges csapdákat. Nicsak, egy pöcök, majdnem megrúgtad! Kikerülöd a csapdát.
Aludni látszik a lakó, Beowulf, egy sötét szemû, fehér hajú, hosszú bõrkabátos férfi. A Katonák klánjának apród rangú tagja. A következõket látod nála: kristályamulett, csatos öv, szivárvány karkötõ, bronzmedál, fekete csizma, kék köpeny, a kalmár nyaklánca, a lich halotti maszkja, malachitgyûrû, zsugorító gyûrû. Az alvó galetki szeme felpattan, és felugrik. Lebuktál! Már alig várva a harcot, elõrelépsz.

*** 1. KÖR *** Beowulf irányába mozogsz. Beowulf feléd mozog. Beowulfot próbálod megsebezni. Savat lehelsz ellenfeledre. (22 ép-t sebeztél). Beowulf téged támad. Rád vág jobb karmával. (21 ép-t sebzõdtél). Elõrehajolva harapni próbál fogával. (11 ép-t sebzõdtél). Vámpirizál. Beowulf regenerálódik.
*** 2. KÖR *** Beowulfot próbálod megsebezni. Kitátod a szádat, és fekete savat köpsz rá! (22 ép-t sebeztél). Beowulf rád támad. Lesújt rád jobb karmával. (17 ép-t sebzõdtél). Mérget kaptál! Kitátja száját, harapni próbál fogával. (8 ép-t sebzõdtél). Vámpirizál. Mérgezõdsz. 5 életpontnyit sebzõdsz. Beowulf regenerálódik.
*** 3. KÖR *** Beowulfot próbálod megsebezni. Savat lehelsz ellenfeledre. (21 ép-t sebeztél). Beowulf rád veti magát. Kimeresztve, elõre suhint jobb karmával. (23 ép-t sebzõdtél). Mérget kaptál! Pofáját nagyra tátva harap fogával. (6 ép-t sebzõdtél). Vámpirizál. Ájultan a földre zuhansz.
[A csatában összesen 65 sebzést okoztál, és 91 sebzést kaptál.] Mi tagadás, legyõztek. Hosszas sötétség, majd lassan magadhoz térsz. Ellenfeled biccent, jelezve, hogy jó küzdelem volt. [-5 TVP.] Visszavonulsz.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 4.]

p portyázás
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 4.]
forduló vége
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. [ld. enc.] [ld. enc.] [ld. enc.]
Ebben a körben +15 galetki erõt és +10 hírnevet kaptál. A kör során összesen 163 sebzést okoztál, és 94 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp 10 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 4 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen 210 TVP-t költhetsz majd el.

KARAKTERLAP


Syntia Deron, egy ellenállhatatlanul csábító mozgású és kinézetû nõ vagy. Jelenlegi lakóhelyed: féregszint (3. szint). Táplálkozásod: rovarevõ. Ez a 18. fordulód.
TULAJDONSÁGAID
[1] erõ: 4 / 1.90
[2] IQ: 6 / 1.25
[3] ügyesség: 4 (6) / 0.65
[4] egészség: 5 (6) / 1.37
[5] mágia: 4 / 1.15
[6] gyorsaság: 12 (14) / 1.56
[9] Méret/ép: 71 / 1
Min. méret: 56
Barlangméret: 72
PONTJAID
Varázspont: 41 / 41
Képességpont: 23 / 33%
Hõsi pont: 1 (10)
Tám.bónusz: 3%
Véd.bónusz: 10%
Galetki erõ: 173 / 135
Hírnév : 174
Jóllakottság: 184%
Életkor: 12 / 12
STATISZTIKÁK
Galetki csaták: 10 (1)
Galetki gyõzelmek: 4 (0)
Torzsz. csaták: 94 (2)
Torzsz. gyõzelmek: 88 (2)
Leölt torzszülött: 105 (2)
Pszi csaták: 0 (0)
Pszi gyõzelmek: 0 (0)
Ájulások száma: 6 (1)

A Tudósok Klánjának (#11) tagja vagy.
Rangod: diákjelölt (1)
Speciális képességeid:
+1 gyógynövények, +1 v.ital fõzés, +1% varázstárgy találására; 5%, hogy v.ital fõzés kudarckor a komponensek megmaradnak.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Hozz három õsi relikviát! 2.) Érj el 10-es intelligenciát. 3.) Hajtsd végre a 7-es Klánkalandot (KK 7)! (összesen 25 TVP-t igényel)

HARCI SZAKÉRTELMEK
[12] savlehelet: 12 (14) / 8.32 [17] vastag bõr: 5 / 0 [25] illat: 6 / 0

EGYÉB SZAKÉRTELMEK
[45] csapdakészítés: 4 / 0.05 [46] csapdaészlelés: 4 / 0.53 [47] zárnyitás: 4 / 1.66
[48] mászás: 4 / 0.26 [62] lopás: 4 / 3.75 [64] átokszórás: 5 (7) / 0.40
[66] lopakodás: 4 (6) / 0.45 [67] régészet: 5 / 1.65 [68] zene: 4 / 0.05

VÉGTAGOK
jobb csáp [100] méret: 1 / 0 [101] szakért.: 2 / 1.28     csonttõr
bal csáp [103] méret: 1 / 0 [104] szakért.: 1 / 0.84     a méreg csonttõre

VARÁZSLATOK & PSZIK
[15] jégpajzs: 1 / 0        

MAKRÓID
4. Makró
ism 6
p
ism 3
vd
ism 3
x 10
5. Makró
ism 3
vd
ism 4
p


FELTÉTELES PARANCSAID
GY 75 0 26; VI erõ:300% ép:25%; PV 6 4 3 5 2 1; PSZ 47 48; L 1 15; HE 2;

AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #10 (7. épület), #14 (9. épület), #16 (4. épület), #18 (3. épület), #495 (18. forduló).

TÁRGYAID


Páncélok, ruhák
* 1 a légzés halotti maszkja (#27641) 1 díszes fejék (#135) * 1 fekete nadrág (#171)
* 1 khaldoran öv (#137) 2 öv (#1165) * 1 suhanó csizma (#195)
1 törpe pikkelyvért (#4) 1 vándorcsizma (#1121)

Ékszerek, kincsek
618 arany (#1) * 1 az egyensúly gyûrûje (#213) * 1 bronzmedál (#207)
15 drágakõ (#2) 12 hamis arany (#809)

Felszerelés
1 díszes rézkulcs (#129) 2 kötél (#128) 2 õskõ (#8)
1 varázskõ (#210)

Fegyverek
* 1 a méreg csonttõre (#24251) * 1 csonttõr (#1301) 1 harci fejsze (#12)
4 kerek kõ (#11)

Varázsitalok és füvek
2 csótányláb (#25) 1 fehér gyógyital (#50) 2 gyilkos boróka (#27)
1 liánvirág (#24) 5 mátekel gomba (#21) 1 méregellenállás itala (#51)
3 ragálygomba (#26) 1 savlehelet itala (#55) 1 sötét mák (#23)
2 tejfonál (#28) 5 üvegcse (#14) 1 védelem itala (#59)
7 winropu moha (#22)

Egyéb kacatok
1 bolhedor szárny (#15) 1 elektronit (#141) 2 húsevõ bibe (#151)
2 lemúr hártya (#161) 2 mandibula (#157) 4 molad púp (#16)
1 nohnetár gumó (#212) 4 nordkristály (#146) 1 pirgamit (#152)
1 sárga gömb (#136)

A szürkével jelölt tárgyakra szerintünk már nincs szükséged, csak a helyet foglalják. Ha az EE parancs egyik paraméterének 7-est adsz meg, az összes ilyen tárgyadat eladod (ami nem eladható, azt eldobod). Természetesen nem adsz el / dobsz el KF-elt, vagy feneketlen zsákban levõ tárgyat.


Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 63 arany (#1), 1 drágakõ (#2), 1 húsevõ bibe (#151), 1 törpe pikkelyvért (#4), 1 harci fejsze (#12), 1 suhanó csizma (#195).

AZ ÕSÖK CSARNOKA

0  
1  
2  
3  
4  
5  
6  
7  
8  
9  
10  
11  
12  
13  
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

ENCYCLOPEDIA FANTASIA



HARCI TÖRPE (36. LÉNY)
Újabb, kihalófélben levõ nyomorúságos humanoid életforma! Alacsony, zömök, testes lények, és bár bõrük sok helyen csupasz, mégis hatalmas szõrzet éktelenkedik az állukon, bár a megfigyelések szerint ezt harcban nem használják. Gyakran munkálkodnak a föld alatt, bányásznak, kopácsolnak, de ez nem menti meg õket a kipusztulástól. A harci törpét könnyedén leirthatod, primitív és szerencsétlen fegyverrel szokott védekezni, ahelyett, hogy nagy karmokat növesztene. Legfeljebb a kõevõk fanyalodhatnak rá. Arra azért nem árt ügyelned, hogy a mokány torzszülöttek aránylag jól bírják a hideget és ellenállóak a méreggel szemben.



TÖRPE PIKKELYVÉRT (4. TÁRGY)
Ezt a páncélt nagy állati pikkelyekbõl ragasztották össze. Bár nehezebb, mint egy bõrpáncél, annál nagyobb védelmet is nyújt: védettségedet 12%-al növeli, azaz ennyivel kevesebb az esélye egy fizikai támadásnak, hogy eltalál. Csekély ár ezért a nehézkesebb mozgásból eredõ -2 gyorsaság. Szerencsére a méretet jócskán túlszabták, így nem csak az apró (de mokány) törpék hordhatják, hanem te is, igaz, derekadat nem védi, nem fedi a teljes felsõtestedet. A törpe pikkelyvért felöltéséhez a KF 4 parancsot kell kiadnod.



HARCI FEJSZE (12. TÁRGY)
Amennyi energiát fektetett valaki ennek a szépen megmunkált fegyvernek az elkészítésébe, azzal az erõvel sokkal hatékonyabb és erõsebb végtagot is növeszthetett volna. Node a torzszülöttek nem birtoklják a galetki testfejlesztés ajándékát... A harci fejsze kõnyelû, fémfejû, élesre csiszolt szerszám, 3D4+3 sebzést képes okozni a hozzáértõ kezekben, ehhez a KF 12 (végtag) parancsot kell kiadnod.



A SUHANÓ CSIZMA (195. TÁRGY)
Bármely galetkinek szüksége lehet arra, hogy észrevétlenül jusson el valahova. E csizma igen sokat segíthet. A legfinomabb bõrbõl és némi varázstudásból készített lábbeli kettõvel növeli a lopakodás képességet +3% védekezést ad.



ÚJ SZÖVETSÉGI ÉPÜLETEK
Bekerült a játékba két új építhetõ szövetségi épület, ezek:
FÓKUSZGÖMB (#36)
Építési költség: 2000 TVP
Egyéb költség: 100 VP, 100 arany
Min. építés: 200 TVP
Elõfeltétel: Bányagép (#9), Nekrofun fókusz (#11), Nagyobb barlang (#12)
Leírás: A Fókuszgömb egy hatalmas, csillogó gömb, amely a nagyobb barlang közepén foglal helyet. A belsõ fémvázra temérdek simára csiszolt kristályt helyeztek. A Nekrofun fókuszból eredõ energia segítségével mûködik ez a lebegõ, forgó gömb. A Bányagépek használatakor felszabaduló energiát arra használja fel, hogy lekösse a mindenhol meglevõ, kötetlen lélekenergiát, és azt a dolgozó galetki számára hozzáférhetõ formájúra alakítja. Ez játéktechnikailag annyit jelent, hogy minden egyes TVP-ért, amit az építkezésre költesz, kapsz 2% lélekenergiát. Ezt a lélekenergiát különbözõ bónuszok (mint pl. mutáns klán) nem módosítják, a garling kristályt kivéve, amely ebben az esetben is mûködik.
LÉLEKENERGIA GENERÁTOR (#37)
Építési költség: 5000 TVP
Egyéb költség: 200 arany
Min. építés: 250 TVP
Elõfeltétel: Könyvtár (#18), Fókuszgömb (#36)
Leírás: A Könyvtárban végzett kutatások alapján hozzá lehet kezdeni végre a legendás Lélekenergia Generátor megépítéséhez. A Fókuszgömb köré magas márványoszlopokat építtetek, amit majd befuttattok a lélekenergiát megkötni képes wynulf liánnal. A márványoszlopok között vékony ezüstháló feszül, amelyre a Pszi iskola szakértõi a szerény fizetség fejében asztrális hártyát feszítenek. Ahogy a Fókuszgömb forog, a körülötte vibráló mágikus energiák kisütik a liánban felhalmozott lélekenergiát, és az rárakódik az ezüsthálón feszülõ asztrális hártyára, amelyet aztán a szövetség tagjai egyenlõen megosztva kinyerhetnek. A játék nyelvére lefordítva, körönként +1 KNO-t fogsz kapni, tehát pl. az 5. szinten 7 helyett 8 KNO-ban részesülsz a kör végén. Ezt a garling kristály nem módosítja.
Figyelem! Ha egy épületbe beleépíted a minimumot, majd az épület ezután épül fel, az épület képessége nem kezd automatikusan mûködni számodra, az építkezés sikerét a program még nem regisztrálja - ilyenkor még 1 TVP-t bele kell építened az épületbe, vagy újabb építésbe kell fognod, jelezve, hogy az elõzõvel elkészültél. Például, beleépítesz 250 TVP-t a lélekenergia generátorba. Társaid felépítik a következõ körben. Amikor legközelebb lépsz, építs bele még legalább 1 TVP-t, vagy kezdd el egy másik épület építését, ha a kör végén már meg akarod kapni a kno-t! Fontos még, hogy ha beleépíted egy épületbe a minimumot, és a szövetségbõl kilépsz, mielõtt az épület elkészülne, az olyan, mintha semmit sem dolgoztál volna.



ARANYDUKÁT
Amikor szokásos reggeli tornádra elõbújsz a barlangodból, ámulva pillantasz meg egy vadonatúj, fehér márványból emelt épületet a helytartói palota mellett. Mi az orgling! Kíváncsian közelebb merészkedsz. Már jókora tömeg verõdött össze. A ház homlokzatára arany felirattal a következõt vésték: "CSÁSZÁRI DUKÁTBANK". Nem sokáig maradsz tudatlanságban. Hamarosan elõbukkan egy díszes köntösbe öltözött hivatalnok, és elmagyarázza az új létesítmény célját.
- Õcsászári fennsége végtelen bölcsességében hatalmas kegyben részesíti a szint porbanfürdõ férgeit. Hogy képesek legyetek megfelelõ módon felkészülni az Ellenséggel való küzdelemre, a császári szintrõl származó isteni relikviákat bocsát a rendelkezésetekre! - mormogás hallatszik a tömegbõl, és mindenki egymást taposva próbál a hivatalnokhoz közelebb tülekedni. - Megértjük persze - folytatja õ -, hogy primitív tudatotokkal képtelenek lennétek az igazságos osztozkodásra. Ezért Õfelsége a Végtelen Mindenható szabályokat állított fel a jutalom felosztására. A kincsekbõl félévente részesülhettek, egy formális árverés keretein belül. Az árverés során kizárólag egy új pénzfajtát, az aranydukátot használhattok, amelyet Õfelsége végtelen bölcsességében kizárólag erre a célra veretett. Aranydukátot a császári dukátbankban igényelhettek, cserébe haszontalanná vált erõforrásaitokért. A mindenkori közleményben, amely a bejárat mellé van kifüggesztve, elolvashatjátok, hogy milyen váltási arányok érvényesek. Megemlítem még, hogy munkatársakat keresünk, akiknek aranydukáttal fizetünk, erre is lehet jelentkezni! Most pedig kérem ezt a csürhét, formáljanak egy sort, csakis egyesével léphettek be az épületbe!
Látva a tömeget, úgy döntesz, hogy a bejutás neked nem sürgõs, de azért a közleményre vetsz egy pillantást. 100 aranyért kapsz egy arany dukátot, de a következõ dukát már 200 aranyba kerül, az azt követõ már 300-ba, és így tovább. Miféle eszelõs rendszer ez? Megvásárolják a közismerten illegális fekete dukátokat is, "megsemmisítés" céljára, és a beszolgáltatók, hmm, bûneit megbocsátják... Nyilván csak körítés a szöveg, többrõl lesz itt szó. Minden egyes fekete dukátért 7 aranydukátot ajánlanak. A szemed azonban akkor ugrik ki, amikor a következõ sorra nézel. Varázsköveket és õsköveket is megvesznek - darabjáért 15-15 aranydukátot ajánlanak! Ezt a korrupciót! A császár ügynökeinek persze mindent lehet! Kezded kapisgálni, hogy ez az egész nem annyira arról szól, hogy "isteni relikviákat" osszanak szét "ingyen a rászorulóknak". Inkább, holmi bóvlikért az összes értékes erõforrást be akarják gyûjteni a galetkiktõl! Ezt a szégyent! No de lássuk, miféle munkát lehet végezni a dukátbanknak. Takarítás, latrinapucolás, hulladékszállítás... brrr! Nem egy magadfajta hõsnek való munka. De tény, hogy fizetnek érte.
[Megjegyzés: Az aranydukátokat a félévente megrendezésre kerülõ TF/ÖV találkozón megrendezett ÖV aukción lehet felhasználni. Elképzelhetõ, hogy lesznek más felhasználási lehetõségek is, és egészen biztosan lesznek küldetések, amelyekért jutalmul aranydukátot kapsz.
Aranydukátot az AD {tárgy} {mennyiség} paranccsal kérhetsz. Például, az AD 1 600 paranccsal 600 aranyat váltasz dukátra. Az elsõ belépéskor ezért 3 dukátot (100+200+300) fogsz kapni. A negyedik dukát megvásárlása már 400 arany lesz, és így tovább. Hasonlóképp, pl. az AD 218 3 paranccsal 3 fekete dukátot válthatsz aranydukátra. Ha dolgozni akarsz, akkor az AD 10 parancsot kell kiadnod (második paraméter nem szükséges). Ekkor 10 TVP-nyi munkát végzel, a piszkosabb fajtából. A fizetség a szintedtõl függ. Egy körben egyszer vállalhatsz munkát a dukátbanknál, és csakis 10 TVP-ért, sem többért, sem kevesebbért.
Vigyázat, az aranydukát nem visszaváltható, nem átadható, nem ellopható, mint ahogy az érte vásárolható tárgyak sem! Elképzhelhetõ, hogy a beváltható tárgyak listája bõvül a jövõben, érdemes idõnként egy üres AD parancsot kiadni, hogy megtekintsd az aktuális közleményt. Az AD parancs TVP-be nem kerül, használható beállítás fordulóban is. Parancsoptimalizátorok figyelmébe: Ha egy fordulóban több AD parancsot akarsz használni, összevonhatod õket, pl. így: AD 1 600 218 3 10, azaz veszel aranydukátot 600 aranyért, 3 fekete dukátért, és a végén még dolgozol is 10 TVP-nyit.]



VÉGTAG SPEC. SZAKÉRTELEM TRANSZFORMÁCIÓ
A felejtés varázslathoz hasonlóan, a végtag spec. szakértelmeknél is bevezetjük, hogy a 20 vagy annál nagyobb végtag spec. szakértelmet csak úgy transzformálod, ha egybõl lemegy 20 alá. Tehát pl. ha 25/0-ás végtag spec. szakértelmed van, 10-es transzformáció esetén legalább 13-at kell 2. (ismétlés) paraméternek írni, és legalább 130 TVP-dnek és 130 ÉP-dnek kell lennie ahhoz, hogy a parancs végrehajtódjon. Írhatsz persze nagyobb számot is (az egyszerûség kedvéért javasoljuk a 99-et), ha 19-nél nagyobb a szakértelmed, úgyis csak annyiszor fog végrehajtódni, hogy 20 alá csökkenjen.
Természetesen felmerül a kérdés, mi van, ha valakinek 50-es vagy nagyobb végtag szakértelme van. Neki honnan lesz elegendõ ép-je és TVP-je a parancs végrehajtására? Bárhányszor is ismétlõdik a transzformáció, legfeljebb 200 ép sebzést fogsz így elszenvedni. Ha híján vagy a TVP-nek is, akkor nincs más megoldás - több forduló alatt kell a szükséges TVP mennyiséget összespórolni. Természetesen megoldás az is, ha a transzformáció szakértelmedet növeled. Például, egy 50-es végtag szakértelmet 35-ös transzformációval 320 TVP és 200 ép árán tudsz lecsökkenteni, míg 15-ös transzformációnál ez 710 TVP-be és 200 ép-be kerül.


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.