Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
A legamorfabb testkéreg
Küldd el képeslapként!
A Teron hegy mélyén bármi előfordulhat, egyes galetkik az Ellenség uralomra törését követő időszakban akár a leghihetetlen változásokon is keresztülmehettek. Új végtagokat, bőrt növesztettek, a lehető legváltozatosabb formában.
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa - UL tápláló
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (6)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-04-29 16:50:40 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
8689-6

Karakterszám: 8689 Számlaszám: titkos
Fordulószám: 6 Játékhét: 52
E forduló ára: 31 zs. Maradék zseton: 243
Forduló típusa: email
1997-99 (C) Beholder Kft.
Betáplálás dátuma: 2006. szept. 15. 9h:12'
A következõ fordulód táplálható: 2006. szept. 16.

E-mail!

KATHAR TASS KALANDJAI




Zeneszó szûrõdik be a barlangodba. Kilépve, azt látod, hogy a központi épületeket magába foglaló óriási Õscseppkõ elõtti fõtéren hatalmas tömeg nyüzsög. Középen, egy emelvényen két galetki muzsikál, egyikük egy lantot pengetve énekel, a másik furulyán kíséri. Micsoda kellemes zene! Közelebb mész, hogy jobban lásd és halld õket. Kicsit irigykedve figyeled, mennyire elbûvöli a közönséget a két jóképû bárd. Minden bizonnyal a felsõbb szintekrõl látogattak ide. Az elõadás befejeztével felhangzik a tapsvihar, és záporozik a mélyen hajolgató mûvészek felé az arany. Ez érdekes elõadás volt, bárcsak mindig lenne ilyen!
Pihenésed nem telt el eseménytelenül:
** 1. NAP ** Meglátogat egy galetki: Fadeus Imtharion, egy látszólag fürge, ravasz tekintetû, kék köpenybe burkolozó férfi. Tárgyai: díszes fejék. Kacagva veted magad a nyomorult pondróra.

*** 1. KÖR *** Fadeus Imtharion odajön hozzád. Fadeus Imtharion felé mozogsz, hogy megtámadhasd. Fadeus Imtharion rád támad. Gyorsan feléd lendít bal karmával. (8 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Megtámadod Fadeus Imthariont. Odacsapsz bal karmoddal. (7 ép-t sebeztél). A bõrén levõ tüskék felsértenek (-5 ép)
*** 2. KÖR *** Fadeus Imthariont próbálod megsebezni. Odacsapsz bal karmoddal. (9 ép-t sebeztél). A tüskés bõr megsebez (-5 ép) Fadeus Imtharion téged támad. Lecsap rád bal karmával. (10 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja.
*** 3. KÖR *** Megtámadod Fadeus Imthariont. Lesújtasz bal karmoddal. (10 ép-t sebeztél). Tüskés a bõre (-5 ép) Fadeus Imtharion maradék erejét is elvesztve elterül.
[A csatában összesen 30 sebzést okoztál, és 33 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+10%). Fadeus Imtharion elbúcsúzik, és kilép a barlang ajtaján.

Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije Avvocato Terrasini, egy napszemüveges, tweed-öltönyös, bunkó ügyvéd férfi. (hírneve 31998.) A te szinteden a legnevesebb Adren Alin, egy szikár, jóképû, lenézõ, szûk tekintetû, magabiztos, zöld szemû férfi. (hírneve 975.)
Táborozásod alatt messzi hírek jutottak el hozzád:
*aug. 24.* Dark Valek a Renegát Elf gyõzelmet aratott Lord Khalel felett. *aug. 28.* Alystair D'Brison rangja a Bárdok Klánjában "császri fõbárd" lett. *aug. 28.* Dark Valek a Renegát Elf lopni próbált, de felsült vele. *aug. 29.* Pindurutalagalát legyõzte harcban egy csúf árnymanó. *aug. 30.* Ambassadar és Vega megküzdöttek egymással, és Ambassadar gyõzött. *aug. 30.* Dark Valek a Renegát Elf csatában legyõzte Ádázt. *aug. 30.* Lord Khalelt kis híján megölte egy vörös krazit. *szept. 4.* Shai-Hulud a férgek ura és Hooded pszi párbajt vívtak. Shai-Hulud a férgek ura került ki gyõztesen. *szept. 5.* Avvocato Terrasini mellé szegõdött egy elektromancer. *szept. 6.* Nosean pszionikus küzdelemben diadalt aratott Amorthis felett.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 154.]

kno 16 5 16. képességre 5 képességpont
Elköltesz 5 képességpontot a tüskés bõr harci képességed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a tüskés bõr szakértelmed 4. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 154.]

h 8 16 8. tárgy használata
Elnyeled az õskövet. A hatás azonnal érezhetõ! A sok gyakorlás meghozta eredményét, a tüskés bõr szakértelmed 5. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 154.]

ee 1061 1045 sok-sok eladás
Ellátogatsz a helyi "fûszerárushoz". Elõször is megnézed, mi kapható, és megtippeled, mit mennyire tudnál lealkudni: kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, üvegcse (#14) 4 ap, mandolin (#19) 92 ap, mitulen fû (#20) 46 ap, mátekel gomba (#21) 46 ap, winropu moha (#22) 46 ap, sötét mák (#23) 46 ap, liánvirág (#24) 46 ap, csótányláb (#25) 46 ap, kötél (#128) 23 ap, rozsdás kard (#131) 13 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, nordkristály (#146) 13 ap, lemúr hártya (#161) 6 ap, nohnetár gumó (#212) 23 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, láncing (#1030) 92 ap, mellvért (#1045) 80 ap, pajzs (#1060) 23 ap, maszk (#1090) 11 ap, köntös (#1150) 11 ap, tõr (#1300) 11 ap, rövid tõr (#1302) 88 ap, lándzsa (#1330) 23 ap, barbár lándzsa (#1331) 52 ap. Eladsz 1 kerek pajzsot 5 aranyért. Eladsz 1 mellvértet 10 aranyért.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 149.]

bb 9 4 7 1 több épület meglátogatása
Visszamész a barlangodba.[be 9:] Ellátogatsz a templomba, ez egy nagy, gyertyákkal kivilágított barlang, tele furcsa szobrokkal. Csuhába öltözött galetkik fogadnak. Egy csuhás pap lép hozzád, hóna alatt egy nagy kondér, tele nohnetár gumóval. Megszólít téged.
- Gyermekem! Templomunknak egy szent rítushoz elengedhetetlen lenne nagy mennyiségû nohnetár gumó. Kérlek, te is segédkezz nekünk, és hozz kettõt ebbõl a furcsa tárgyból! Ha sikerrel jársz, vendégünk vagy egy ingyenes gyógyításra. (19. kaland, összesen 5 TVP-t igényel.) A K 19 parancs kiadásakor, ha nálad vannak a kért gumók, a papok cserébe max. életpontra fognak gyógyítani, tehát akkor célszerû használnod, ha várhatóan sebesült leszel.

[be 4:] Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. {Megjegyzés: Itt csak akkor fogsz újabb küldetést kapni, ha egy bizonyos feltételt teljesítesz.}

[be 7:] Meglátogatod a szint központi barlangját, ahol az akadémia, a boltok, a vegetáriánusok kertjei és az elöljáró palotája foglal helyet. A palota felé irányítod lépteidet. Áhítattal lépsz be a hatalmas kõépületbe, ahonnét a szint életét irányítják. A szint elöljárója, Thunil Baltarog egy izmos, pikkelyes testû, háromszemû, tüskés bõrû galetki személyesen fogad. Hellyel kínál, és kedélyesen beszélgetni kezd veled:
- Ah, egy bátor lárva! Mindig szívesen segítek a kezdõknek. Ha van kedved hozzá, van egy nagyon egyszerû feladat, amit valószínûleg meg tudsz oldalni, és jutalmat kapsz érte tõlünk. Dorbegort egy fiatal lárvát, aki mellesleg egy rokonom volt, tragikus baleset ért. A csatornaszinten belezuhant egy mély üregbe, és ott pusztult. Az õ csontjait kéne visszahoznod, hogy illendõen megadhassuk neki a végtisztességet. (2. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.) Nos, elvállalod? - lelkesen bólintasz. Az elöljáró vállon vereget, majd kikísér, és sok szerencsét kíván.

[be 1:] Felkeresed a szint vegyesboltját. A kereskedõ megragadja a válladat, és azt mondja:
- Várj csak! Volna egy megbízásom számodra, ha esetleg szeretnél néhány aranyat keresni! - bólintasz. A kereskedõ a kezeit dörzsöli: - Van egy üzletfelem, aki már hónapok óta tartozik nekem háromszáz arannyal. A kamatokkal együtt ez négyszáz arany! Kellene nekem egy izmos galetki, aki nem ijed meg a saját árnyékától, és behajtja az adósságot! A részed öt százalék lenne. - Hosszasan gondolkodsz, majd azt mondod: - Rendben, de húsz százalékért! - Látva a kereskedõ elszörnyedt arckifejezését, végül 50 aranyban állapodtok meg. A kereskedõ elmagyarázza, hogy melyik barlangban lakik a kövér gombatermesztõ, aki nem fizetett neki. (5. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 129.]

m 4 3 11 2222 mozgás az Õsök Csarnokában
Visszamész a barlangodba. (M 4,3) Elmész az Õsök Csarnokába.
(M 4,2) Északra mész. Egy jellegtelen barlangszobába érsz.
(M 4,1) Rövid vizsgálódás után észak felé indulsz. Egy sötét barlangszobába érkeztél.
(M 5,1) Tovább keletre! Szerencsés vagy: ebben a szobában nem vár semmilyen gonosz akadály.
(M 6,1) A keletre menõ folyosót követed. Egy jellegtelen barlangszobába érsz.
(M 7,1) Kelet felé mész. A terem, ahová belépsz, nagyon magas, de nincs benne semmi érdekes.
(M 8,1) Tovább keletre! A terem padlójára kék krétával egy pentagramma van rajzolva, minden csúcsában egy-egy gyertya, ezek közül az egyik ég. A kör közepén állva gyújtod meg a gyertyákat. Elemi erõvel söpör végig rajtad az õsök mágiája! (+1 képességpont.)
[15 TVP-t használtál fel, maradt még 114.]

e élelemszerzés
Elhagyod az Õsök Csarnokát. Már kopog a szemed az éhségtõl! Ez így nem mehet tovább. Ennivalót kell szerezned, de azonnal! Az akadémián adnak enni, de dolgoznod kell. Fél napon keresztül dolgozol egy építkezésen, de cserébe megfelelõ mennyiségû ennivalót kapsz, amellyel bõségesen jóllaksz. (+50% jóllakottság.)
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 84.]

p portyázás
Elég a henyélésbõl! Itt az ideje egy kis akciónak. Izgatottan lépkedsz. Itt is, ott is barlangnyílások sötétlenek, hozzád hasonló (vagy teljesen más) galetkiket rejtve! Némi válogatás után elégedetten indulsz meg az egyik nyílás felé. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
A barlang lakója Old Man's Child, egy csilingelõ hangú, kedves, bájos kis nõ. Viselt tárgyai: díszes fejék, kard. Dícsérõ szavakkal illeted a takaros kis barlangot, majd beljebb lépsz. Leültök a földre, Old Man's Child pedig egybõl étellel kínál. Te is elõveszed az ennivalót, amit magaddal hoztál. Mohón falatozni kezdtek. Evés közben barátságos társalgás folyik. Kiderül, hogy Old Man's Child sok dologról ugyanúgy gondolkodik, mint te! Talán még barátok is lehettek. Nocsak, hogy elrepült az idõ! Sajnos menned kell. Elköszönsz vendéglátódtól. (+7% jóllakottság) Elmédben elraktározol egy keveset a hallottakból, megtudod, mi az a hártyás lemúr. [ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 84.]

vd vadászat
Ezúttal a torzszülöttek közt fogsz portyázni. Rövid séta után elérkezel egy ösvényhez, amely a torzszülöttek sötét világába vezet. Tétovázás nélkül haladsz tovább. Aha, torzszülött szagot érzel! A levegõt szaglászva, elindulsz a nyomon. Egy igazi ritkaságot pillantasz meg: egy neborhaud-fát! Ez a vastag, pórusos törzsû óriásgomba nagyrészt kipusztult, mert a galetkik kivágták a kiválóan használható anyaga miatt. Azonban ez a hatalmas példány nyilvánvalóan évtizedek óta itt áll, érintetlenül, csupasz ágainak sokasága kész labirintust alkot. Hopp, mintha valami megcsillant volna odafent! Lehet, hogy érdemes lenne megvizsgálni. (317. kaland, összköltsége 20 TVP.) Egy árny suhan el melletted. Aha, egy torzszülött! Üldözõbe veszed. Lehet, hogy nem is egyedül van? Befordulva egy sarkon, szembesültök. Ellenfeled egy johhtukul (#4).

*** 1. KÖR *** Megindulsz a johhtukul felé. Már ott is vagy! A johhtukul máris elõtted terem! Támadod a johhtukult. Felé suhintasz bal karmoddal. (11 ép-t sebeztél). A johhtukul rád veti magát. Állkapcsát csattogtatva, harapásra készül fogával. (11 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Bûze kellemetlen számodra. (-1 ép.)
*** 2. KÖR *** Támadod a johhtukult. Odacsapsz bal karmoddal. (7 ép-t sebeztél). A johhtukul holtan terül el.
[A csatában összesen 23 sebzést okoztál, és 12 sebzést kaptál.] Gyõztél! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+38%). Hmm, talán enni kéne. Gyorsan enni kezdesz. (+23% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Lepihensz, ellazítasz. Koncentrálsz, és hamarosan érzed, hogy sebeid gyógyulni kezdenek. (+12 életpont.)
[18 TVP-t használtál fel, maradt még 66.]

vd vadászat
Megéheztél, itt az ideje egy vadászatnak. Az egyik kevésbé ismert, de ezért vadakban gazdag terület pont az északi nordemil-liget alatt fekszik. A sûrûn növõ, fehér gombaszerû növények között neked is idõbe telik, amíg megtalálod a lejáratot, és leereszkedsz. Leérve, óvatosan megkezded a felderítést. Ha nem vagy elég óvatos, könnyen vad lesz a vadászból. Egyik pillanatban még minden nyugodt, a következõ pillanatban azonban elszabadul a pokol. Ellenfeled egy óriáscsótány (#7). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** Az óriáscsótány feléd rohan. Az óriáscsótány felé mozogsz, hogy megtámadhasd. Az óriáscsótány rád támad. Harapni próbál. (10 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Támadod az óriáscsótányt. Felé suhintasz bal karmoddal. (11 ép-t sebeztél). Az óriáscsótány holtan terül el.
[A csatában összesen 16 sebzést okoztál, és 10 sebzést kaptál.] Ezt a csatát te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+24%). Viszed, ami mozdítható: egy õskõ.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Lepihensz, ellazítasz. Koncentrálsz, és hamarosan érzed, hogy sebeid gyógyulni kezdenek. (+10 életpont.)
[21 TVP-t használtál fel, maradt még 45.]

vd vadászat
Rövid gondolkodás után úgy döntesz, hogy most vadászni indulsz. Rövid sétálás után eljutsz az egyik jól õrzött járathoz, amelyen a galetkik vadászni járnak az alsó szintre, de amelyen még élõ torzszülött nem jutott ki. Megérkeztél az alsó szintekre! Lábadnál a csatorna szennyvize csordogál. Valami mozdul a sötétben. Igen! Vérszomjas torzszülött(ek)! A csatába veted magad. Ellenfeled egy mikropoid (#1).

*** 1. KÖR *** Megindulsz a mikropoid felé. Már ott is vagy! A mikropoid feléd mozog. Megtámadod a mikropoidot. Kimeresztve, elõre suhintasz bal karmoddal. (9 ép-t sebeztél). A mikropoid rád veti magát. Harapásra nyitja száját, támad fogával. (8 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Bénító méreg gyengít. Gyengülsz (-7% támadás). A mikropoid kileheli lelkét.
[A csatában összesen 14 sebzést okoztál, és 8 sebzést kaptál.] Ezt a csatát te nyerted! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+23%).
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 29.]

vd vadászat
A következõ programod egy baráti vadászkirándulás lesz. Magabiztosan, mosolyogva indulsz utadra. A fal egy beugrójában megtalálod a sötét járatot, ami lefelé vezet, a "vadászmezõkre". Tétovázás nélkül leereszkedsz. Egy barlangtó mellé érkezel. A tó túloldalán több járat is indul. Valamelyik nyilván elvezet a vadak fészkéhez. Befordulva egy sarkon, megzavarsz egy torzszülött rituálét. Szétspriccelnek, azonban van, amelyik harcolni akar. Ellenfeled egy mélységi gnóm (#10). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** Néhány rövid kézmozdulat után a mélységi gnóm létrehoz egy energiatüske varázslatot. 4 életpontnyit sebzõdsz. Megindulsz a mélységi gnóm felé. Már ott is vagy! A mélységi gnómot próbálod megsebezni. Felé döfsz bal karmoddal. (6 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** A mélységi gnóm a mágia különös nyelvén mormol. Létrejött egy energiatüske! 2 ép-t sebzõdtél. A mélységi gnómot próbálod megsebezni. Felé suhintasz bal karmoddal. (10 ép-t sebeztél). A mélységi gnóm halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 16 sebzést okoztál, és 6 sebzést kaptál.] Gyõztél! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+28%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. Magadhoz veszed a zsákmányt, ami egy kés. [ld. enc.]
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Húh! Lefekszel egy kicsit, és várod, hogy meginduljon a természetes regenerálódás. (+12 életpont.)
[27 TVP-t használtál fel, maradt még 2.]

vd vadászat
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 2.]
forduló vége
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Egy új parancs használatára nyílik lehetõséged. [ld. enc.]
Ebben a körben +3 galetki erõt és +2 hírnevet kaptál. A kör során összesen 99 sebzést okoztál, és 69 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp 3 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 2 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen 154 TVP-t költhetsz majd el.

KARAKTERLAP


Kathar Tass, egy fekete kámzsás alak, vörösen izzó szempárral. Valóban félelmetes férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint (1. szint). Táplálkozásod: kõevõ. Ez a 6. fordulód.
TULAJDONSÁGAID
[1] erõ: 6 / 1.85
[2] IQ: 4 / 0.90
[3] ügyesség: 5 / 0.25
[4] egészség: 4 / 3.15
[5] mágia: 1 / 0.10
[6] gyorsaság: 5 / 0.28
[9] Méret/ép: 45 / 43
Min. méret: 31
Barlangméret: 46
PONTJAID
Varázspont: 5 / 5
Képességpont: 5 / 24%
Hõsi pont: 5 (2)
Tám.bónusz: 0%
Véd.bónusz: 2%
Galetki erõ: 86 / 63
Hírnév : 38
Jóllakottság: 200%
Életkor: 12 / 12
STATISZTIKÁK
Galetki csaták: 12 (1)
Galetki gyõzelmek: 1 (1)
Torzsz. csaták: 29 (4)
Torzsz. gyõzelmek: 21 (4)
Leölt torzszülött: 21 (4)
Pszi csaták: 0 (0)
Pszi gyõzelmek: 0 (0)
Ájulások száma: 2 (0)

HARCI SZAKÉRTELMEK
[16] tüskés bõr: 5 / 0 [17] vastag bõr: 1 / 0    

EGYÉB SZAKÉRTELMEK
[64] átokszórás: 2 / 0.61 [66] lopakodás: 1 / 0    

VÉGTAGOK
bal karom [100] méret: 3 / 0 [101] szakért.: 4 / 1.16      


FELTÉTELES PARANCSAID
GY 80 8; VI erõ:120% ép:15%; PV 1; BA 8062; TT 5;

AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #2 (7. épület), #5 (1. épület), #16 (2. forduló), #19 (9. épület), #428 (0. forduló), #441 (4. forduló), #317 (6. forduló).

TÁRGYAID

51 arany (#1) * 1 díszes fejék (#135) 1 fehér gyógyital (#50)
1 kés (#5) 1 liánvirág (#24) 1 mitulen fû (#20)
1 õskõ (#8) 1 sötét mák (#23) 11 üvegcse (#14)
1 winropu moha (#22)


Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 15 arany (#1), 1 kés (#5).

Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 1 kerek pajzs (#1061), 1 mellvért (#1045).

AZ ÕSÖK CSARNOKA

0  
1  
2  
3  
4  
5  
6  
7  
8  
9  
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

ENCYCLOPEDIA FANTASIA



HÁRTYÁS LEMÚR (2. LÉNY)
Ez az apró, egérszerû emlõs hatalmas ugrásokra képes, az ugrás közben hártyás bõrlebernyegein vitorlázik. Általában csapatban vadásznak, sok lúd disznót gyõz alapon ejtik el a nagyobb lényeket. A hártyás lemúr is sokszor vadászat áldozata lesz, a tejivók és a zöldvérûek elõszeretettel ejtik el az erszényükben termelt tejszerû anyag miatt. Állítólag a hártyás lemúrok évszázadokon keresztül a messzi északon éltek, így nagyon jól tûrik a hideget.



ÓRIÁSCSÓTÁNY (7. LÉNY)
Az óriáscsótány valóban óriási, annyira nagy, hogy az eltaposásnál hatékonyabb módszereket kell keresni az elpusztítására. Ez persze egyben azt jelenti, hogy kiváló gyakorlási lehetõség az óriáscsótánnyal való küzdelem egy fiatal, kezdõ galetki számára. És még ha ez nem lenne elég, sok galetki szívesen fel is falja a tejivók közül a potroha alatt csörgedezõ finom nedûért. Kedvelt eledele persze a rovarevõknek is. Az óriáscsótányok párzáskor savas anyagot köpnek egymásra, (kedves szokás), ezért aztán kitinpáncéljuk kiválóan védi õket mindenféle maró anyag ellen.



MÉLYSÉGI GNÓM (10. LÉNY)
A mélységi gnómok szánalmas teremtmények, mindössze két lábuk és karjuk van, nincsenek agyaraik, és nagyon aprók. Fizikai támadásra gyakorlatilag képtelenek, mindössze nevetséges mágikus képességük van. Valljuk be, ez egy halálra ítélt faj, valószínûleg néhány évtizeden belül ki fog pusztulni, és ettõl még magas mágiaellenállásuk sem menti meg õket. Különösen, mert a zöldvérûek és a mágiafalók aktívan vadásznak rájuk. Egyetlen dolog szól a javukra, hogy aránylag ellenállóak az elektromossággal szemben.



KÉS (5. TÁRGY)
Az egyik legprimitívebb pattintott kõfegyver, a kés igencsak siralmas eszköz az önvédelemhez: sebzése D4, annyi, amennyit a leggyengébb fogakkal képes egy galetki okozni. Nyilvánvaló, hogy ennek használatára csak egy puhány, harcképes végtagok növesztésére nem képes humanoid kénytelen szorítkozni. Ha tréfából használni akarod, akkor a KF 5 (végtag) paranccsal veheted kézbe (ha pl. az elsõ végtagodban akarod használni, a KF 5 100 parancsot add ki).



KERESKEDELEM GALETKIK KÖZÖTT
A galetkik közötti bizalmatlanságnak köszönhetõen, tárgyak többnyire a kereskedõn keresztül való adás-vétellel cserélnek gazdát. Ezt ugyan megkerülni nem lehet, viszont ha attól félsz, hogy valaki elviszi a boltba berakott tárgyat, mielõtt a cserepartner megvehetné, vagy esetleg tárgyat cseréltek, és félsz, hogy üzletfeled a tárgy megkapása után nem adja el neked, amit elõre megbeszéltetek: nos, itt van a megoldás, az átad: A és vásárlás galetkitõl: VG parancs.
Az A (galetki) (tárgy) (mennyiség) paranccsal eladásra kínálhatsz fel egy tárgyat az elsõ paraméterben megadott galetkinek. Ha õ kiadja a VG (te sorszámod) (tárgy) (mennyiség) parancsot, ahol a (tárgy) ugyanaz, mint a te A parancsodnál, létrejön az üzlet, a bolton keresztül eladod a tárgyat. Ha az eladás pillanatakor kevesebb áll rendelkezésedre, mint a megadott mennyiség, esetleg a vásárló kisebb számot adott meg, vagy nincs pénze az összes tárgyra, akkor ilyen mennyiséget fogsz eladni, és a parancs ekkor is törlõdik. Mindegy, hogy te adod ki elõször az A parancsot, vagy a másik játékos a VG-t.
Példa. A 7777-es karakter el akar adni a 8888-asnak 1 db nohnetár gumót (#212). Ekkor kiadja az A 8888 212 1 parancsot, a 8888-as pedig kiadja a VG 7777 212 1 parancsot.
Ha az A (galetki) (1. tárgy) (1. mennyiség) (2. tárgy) (2. mennyiség) parancsot adod ki, akkor az üzlet akkor jön létre, ha a (galetki) kiad egy A (te sorszámod) (2. tárgy) (2. mennyiség) (1. tárgy) (1. mennyiség) parancsot. Ekkor te eladsz neki (1. mennyiség)-et az (1. tárgy)-ból, õ pedig elad neked (2. mennyiség)-et a (2. tárgy)-ból. Ha bármelyikõtöknél bármely paraméter nem stimmel, vagy kevesebb van nála az adott tárgyból, vagy a vásárlónak nincs elég pénze, az üzlet nem jön létre. Mindegy, hogy a parancsokat milyen sorrendben adjátok ki.
Példa. A 7777-es karakter el akar adni a 8888-asnak 1 db nohnetár gumót (212-es tárgy), cserébe 2 db mitulen fûért (20-as tárgy). Ekkor 7777 kiadja az A 8888 212 1 20 2 parancsot, 8888 pedig kiadja az A 7777 20 2 212 1 parancsot. Az üzlet létrejön, de a bolton keresztül, tehát hacsak nem magas a kereskedelem szakértelmetek, komoly arany költsége is lesz a tranzakciónak.
Nem cserélhettek így olyan tárgyat, amelyet a boltban sem lehetne megvenni (arany, drágakõ, varázsital, káosztárgy, õskõ stb.) Egyszerre maximum 10 db A és VG parancsod lehet érvényben összesen. Ha meggondolod magad közben, az A (galetki) parancs az adott galetkire vonatkozó összes A és VG, az üres A parancs pedig az összes A és VG parancsodat törli. Ennélfogva, ha a fordulód elején azt olvasod, hogy valaki egy üzletet ajánlott neked, nem garancia, hogy még mindig fenntartja ajánlatát, mikor megpróbálod elfogadni. Ha a második játékos kiadja a parancsot, és az üzlet valamilyen okból nem jön létre (a vásárlónak nincs elég pénze, az eladónál nincs a megadott tárgy stb.) akkor a parancsot másodjára kiadó a parancsot késõbb újból megpróbálhatja kiadni, az 1. játékosnál a parancs nem törlõdik, és õ is értesítést kap arról, hogy az üzlet miért nem jött létre.



NÉHÁNY TIPP, ÖTLET A HETEDIK FORDULÓDHOZ
Talán mostanra már találtál néhány furcsa növényt, gyógyfüvet. Mit kell tenned ahhoz, hogy ezekbõl varázsitalt készíthess? A dolog egyszerû! Elõször is el kell sajátítanod a varázsital fõzés szakértelmet, ha még nem tetted meg: BE 4 56, és az akadémián 20 TVP és 5 képességpont árán megkapod! Ezután vásárolj a boltban néhány üvegcsét (ez persze némi aranyba fog kerülni, de nem sokba!): VE 14 5 (veszel 5 üvegcsét). Most már nincs más hátra, mint kísérletezni: Pl. a H 14 23 25 paranccsal, ha van a birtokodban 23-as és 25-ös sorszámú növény, megpróbálsz varázsitalt kotyvasztani belõlük. Sikerül vagy sem... ki tudja? Persze nem akarja senki az alkímiát erõltetni, nyugodtan mellõzd, ha úgy érzed, ez nem a te szakmád. Mindenesetre, ha mégis belevágsz, nem árt kapcsolatot tartani más játékosokkal, és megtudakolni, hogy õk milyen receptekkel vallottak kudarcot: nem sok értelme van, ha többen végigjárják ugyanazokat a zsákutcákat. Az Õsök Csarnokában is kaphatsz idõnként információkat a varázsitalok receptjével kapcsolatban, érdemes ezeket az információkat is több játékosnak együtt gyûjteni.




Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.