Hatalom Kártyái - Zu'lit kincseA kiegészítő 136 vadonatúj lapot tartalmaz. Mivel a Sárkánymágiában semmiféle szabályújdonságot nem hoztunk be a játékba, úgy gondoltuk, most megengedhető két kisebb új fogalom (nem kell félni, egyik sem bonyolult).
Ezek közül az egyik, mely a kiegészítő nevéhez is hozzájárult: a Kincs. A tárgypaklik problémáját mindig is az jelentette, hogy nem mindig tudták biztosítani a tárgyak kijátszásához szükséges szörnykomponenst. Lehettek akármilyen táposak a tárgyak, ha nem volt komponensünk, mert nem húztunk komponenstermelést, vagy ellenfelünk lecounterelte azt, megette a fene az egészet. A kincs pont ezen a szituáción segít. A Zu'lit kincsében a tárgyakon szerepel egy kincs ikon, ami a következőt jelenti: „a fő fázisodban (a 2. körtől kezdve), körönként egyszer eldobhatsz a kezedből a Semmibe egy kincses lapot 1 VP árán, ekkor kapsz 2 komponenst.” Tehát ha van komponensünk, akkor kijátszhatjuk a tárgyat, ha nincs, és húztunk 2 tárgyat, akkor az egyik eldobásával ki tudjuk játszani a másikat.
Mivel jópár (több mint 10) kincses lap van a kiegészítőben, többféle ilyen paklit is össze lehet rakni, külön csonttermelést nem is kell beletenni, ha nem akarsz, úgyis húzol kincset, és a kincses lapok közül azt fogod eldobni, amire épp nincs szükséged. Persze laphátrányod továbbra is lesz, ezt azonban ellensúlyozza, hogy a játék korai szakaszában eléggé olcsón erős lapjaid lesznek az asztalon (az új lapok közül figyelmetekbe ajánlom pl. Gruangdag harci dobját vagy Asnomad pusztító botját, de mindegyik jól használható). A laphátrány kiegyenlítésére megfelel pl. a Teremtő rakshallion, de tárgyakból is meg lehet oldani a laphúzást. A tesztelésen elég jól működtek a különféle tárgyas paklik Teremtő rakshallionnal, Lépéselőnnyel vagy ezek nélkül, sima tárgyas ill. káoszkristályos összeállításban is. A kontrollok ellen mindenképp érdemes Zu'lit védő tekercsét használni, de kellemetlen meglepetést lehet okozni akár egy jól időzített Goblin harci kiáltással is.
A másik újdonság nem ennyire koncepciós, ez az Előny. Az Előny mögé oda van írva egy vagy két szám (pl. 18- vagy 10-16), majd egy szöveg (pl. -2 VP vagy Antimágia: 1). Ez azt jelenti, ha az ellenfél életpontja a két szám közé esik (a határokat is beleértve, tehát a második példában a 10 és a 16 is jó), illetve egy szám esetén legalább annyi, akkor létrejön a szöveg, vagyis a lap idézési költsége két varázsponttal kevesebb lesz, egyes antimágiát kap kijátszásakor, stb. Az ilyen lapok általában önmagukban is jól működnek (pl. az Összeomlás egyszerűen azonnaliként, 3 varázspontért leszed egy lapot), azonban igazán jól akkor járunk velük, ha olyankor tudjuk kijátszani, amikor az Előny is létrejön. Az Összeomlás esetében ez „mindössze” 1 VP, de már ez is sokat számíthat, és ennél persze komolyabb előnyök is vannak. Ez egy újabb kis kombinálási lehetőséget ad a játékba, már onnan kezdve, hogy melyik lapot milyen pakliba rakom be, odáig, hogy mikor játszom ki. Például a Végső csapás 3 varázspontért és 1 nekronért kikeres egy lapot a pakliból, ám ha az ellenfél legfeljebb 6 ÉP-ben senyved, akkor ezt 2 varázsponttal olcsóbban teszi. Hordába vagy direkt sebző pakliba kellemes befejezés lehet egy Végső csapás Gömbvillám (vagy akár megfelelő repülő lény) kombináció.
Természetesen több Előnyös lapból is ki lehet alakítani egy paklit (ez leginkább egy direkt sebző jellegű pakli lesz szerintem), de az Előnyös lapok igazából bárhová berakhatók, ahova egyébként illenek.
Az újdonságokon kívül elsősorban a lapok megfelelő erősségére, egyszerűségére és érthetőségére koncentráltunk. Ezért is jó időnként egy-két újdonság: a kincses és előnyös lapok javarészt igen egyszerűek, amelyeket a Kincs ill. az Előny tesz mégis érdekessé, szokatlanná. A korábbi, feleslegesnek tűnő képességek egy részét nem használjuk, ezek megmaradnak egy-két kiegészítő jellegzetességének. Természetesen a leginkább bevált, a játékot színesítő és nem bonyolító, vagy valamiért nélkülözhetetlen képességeket továbbra is rárakjuk a lapokra.
A korábbi koncepciók ill. etnikumok kedvelőinek: a kiegészítőben egy új, Rhatt etnikum, a ganüidok is helyet kaptak. Így most már Rhattot nem csak a blokkoló ill. a kontroll paklik kedvelői tudják használni. A tárgyakról már szót ejtettünk, az épületes paklikért rajongók inkább a Zéneket figyeljék, különös tekintettel a Dicső múlt nevezetűre, oda is kerültek épületes tápok, de azért ebben a kiegészítőben is találni érdekes épületet, pl. az Univerzális katapultállomás nevű, előnyös lapot. Az etnikumokra mindig figyelünk, most a galetkik, Chara-din fattyai, a kalandozók, xenók, varkaudarok, quwargok, sárkányok, élőholtak, nekromanták, motyogók, vérfarkasok, mérgező lények, teknősök, őshangyák kaptak erősítést (a férgek és a nerubok barátai szintén a Zén kiegészítőket figyeljék). Csak csírájában létezett, de most már összerakható az új lapokkal yeti (ezt nálunk történelmi okokból így hívják, és nem jetinek) és minotaurusz pakli is. Érdekesség a morfok megjelenése is, ezek olyan lények, melyek (kissé a Magzathoz hasonlóan) változtatni tudják altípusukat, és így sokféle etnikumba berakhatóak. Morfból is van hat féle, és ezek színtelenek, tehát akár egy-két kedvenc, altípussal rendelkező lapodból is varázsolhatsz etnikumot a segítségükkel. Természetesen a hordák, kontrollok, kézből dobató koncepciók, direkt sebző, tüzes, blokkoló, Zarknod kovácsa paklik is gazdagodnak sok-sok erős lappal. A gyors koncepciók elleni védekezésre pár kiegészítő lapot is terveztünk, és mivel a blokkoló paklikhoz is sok új lap jön ki, ezek ellen is adunk ki ellenlapokat.
A grafikák terén sokaknak jó hír lehet, hogy egyik kedvenc régebbi grafikusunk, Gőgös Károly ismét rajzolt nekünk jópár képet, keresgélhetitek tehát az ő rajzait is a lapokon.
Végezetül kommentár nélkül egy kis ízelítő a lapokból:
- Brutális morf: 4 VP, 3/2, előkereséskor vagy kijátszáskor meghatározhatod az altípusát, ha kijátszásakor már van játékban ilyen altípusú lényed, akkor repül, és kap 1 élet-, és 1 izomjelzőt.
- Ramona: 2 VP, 1/1, Repül, Ha az ellenfél sikeresen kijátszik egy lapot, aktivizálódik. (P), 1 ÉP: 1 lapot aktivizálhatsz vagy passzivizálhatsz. (P), 1 VP: célpont játékos sebződik 1 ÉP-t.
- Sziklahajítás: 5 VP, általános, Előny: 12-15: -3 VP. Célpont lény vagy játékos 7 ÉP-t sebződik.
- Gruangdag harci dobja: 2 szk., tárgy, Kincs, (P), 1 VP: kapsz egy 3/2-es Tharr jelző szörnyet aktívan a tartalékodba.
- Mostoha szín: 4 VP, általános, Nevezz meg egy színt, ami nem lehet Bufa vagy színtelen, a kezedből, a paklidból és a gyűjtődből az összes ilyen színű lapot rakd a Semmibe. Ha legalább 5 lapot átraktál, akkor ellenfelednek fel kell áldoznia 3 lapját vagy önálló jelzőjét, és ha nem tudott eleget áldozni, még sebződik is 6 ÉP-t.
- Abszolút preventálás: 0 VP, reakció, szingularitás és ősmágia. Kijátszási feltétele, hogy nem lehet lapod vagy jelződ játékban. Megakadályoz egy lapot.
Mindenkinek kellemes bontogatás és jó játékot kíván
Makó Balázs
A kiegészítőben megjelent lapok listája | Ez a termék sajnos már elfogyott. |
Létrehozás: 2008. január 22. 14:46:17 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22 | Nyomtatási forma |
|