Hatalom Kártyái - Sárkánymágia ismertetőBizonyára sokan tudjátok, gyakorlatilag napokkal azután, hogy ezeket a sorokat olvassátok, már megrendezésre kerül az új kiegészítő bemutató versenye. A Sárkánymágia első "frissen bontottja" a Láng Művelődési Házban (részleteket ld. a 26. oldalon). Gondolom már mindenki kíváncsian várja, mi is lesz az új lapok között, így versenyzőnek, gyűjtőnek és "egyszerű" játékosnak egyaránt érdemes tovább olvasni az alábbi sorokat.
Először is kezdjük a kiegészítő nevével. Az utolsó pillanatig nem adtunk neki nevet, aztán Miklóssal csináltunk egy ötletbörzét, felírtunk öt-hat nevet. Az én favoritom az Avatárok háborúja lett volna, bár igaz, hogy elég kevés avatár van a kiegészítőben. Miklós és a cég munkatársai a Mágikus Vihart favorizálták. El is neveztük ennek, és mind a Nagy HKK könyvben, mind az októberi AK-ban így volt elnevezve, amikor a tesztelők és Balázs erőteljes nyomására Sárkánymágia lett a végső név, a kiegészítőben megjelenő, hasonló nevű lap után. Szerencsére még mindenhol ki tudtuk cserélni a nevet...
Sárkánymágia: A mágia legősibb, legnagyobb tudású művelői mindenki szerint a sárkányok. Ebben a kiegészítőben e legendás lények által birtokolt tudást tárjuk elétek, és a leghatalmasabb varázslatok mellé olyan mágikus kincseket mellékelünk, amelyek évszázadok óta rejtőznek a sárkányok kincshalmainak alján. Az új rúnák segítségével pedig a korábbiaknál is félelmetesebb és agyafúrtabb teremtményeket idézhettek meg a párviadalok során!
Nézzük, milyen újdonságot is tartalmaz! Már így elöljáróban megnyugtatok mindenkit: új szabály nem lesz. Úgy gondoljuk, hogy olyan sok szabály van már a HKK-ban, olyan bonyolulttá kezd válni a játék, hogy az a kezdők számára már zavaró lehet. Emiatt a lapoknál is törekedtünk arra, hogy minél egyszerűbbek legyenek, minél rövidebb legyen a szövegük. Új szabályt sem alkottunk, ami persze nem azt jelenti, hogy a jövőben már soha nem lesz új szabály, csak most egy kis "pihenőt" tartunk a szabályok tekintetében. Az egyszerűség a lapoknál sem azt jelenti, hogy a lényeknek pl. nincs képességük, hiszen nem lehet újra "3/4 nem tud semmit" vagy "3/2 tüskés hátán megcsillan a nap fénye" lapokat kiadni. Csak igyekeztünk a képességeket egyszerűen és érthetően megfogalmazni, próbáltunk a lapoknak egy, max. két képességet adni, a bonyolult lapokat száműzni a játékból. Ti dönthetitek el, milyen sikerrel. Erre egy jó példa az egyetlen, látszólag új szabály a kiegészítőben, ami valójában nem új szabály, csak a régi reakciók rövidebb, és egyszerűbb megfogalmazása. Ha egy lapon a "megakadályoz egy varázslatot" szöveget látod, az azt jelenti, hogy a lapot közvetlenül azután játszhatod ki ill. a képességet közvetlenül azután használhatod, hogy valaki kijátszik a kezéből egy varázslatot. A varázslat nem jön létre, csak a gyűjtőbe kerül. Ez reakció varázslatnak ill. képességnek számít. Hasonlóképpen működik a "megakadályoz egy lapot", "megakadályoz egy azonnali varázslatot", "megakadályoz egy lény lapot" stb. szöveg, csak épp lapra, azonnalira, lényre stb. vonatkozólag.
Térjünk át a lapokra! A kiegészítő szerintem vitathatatlan ismertetőjele a reakciók nagy száma. Sok-sok remek ellenvarázslattal találkozhatunk, így most már minden szín akár több countert is használhat az Istenek háborúján. Ezek közül talán a legerősebb A mytokronitok átka, ami erősségben közvetlenül a Zu'lit kísérletét követi. ÉP áldozás helyett nekronnal helyettesíthetünk az idézési költségéből, viszont van egy kis hátránya. A "háromért counterel, plusz csinál még valamit" ellenvarázslatok száma jelentősen nő ezzel a kiegészítővel, hiszen itt van a Sárkánymágia, ami a counterelés mellett sebez a lényeken és az ellenfélen, vagy Az árnylélek befogása, ami egy jelző lényt ad. A Speciális védelem pedig a két varázspontos, kis hátránnyal rendelkező ellenvarázslatok közé tartozik. Ne feledkezzünk meg azokról a reakciókról sem, amik lények, de lehet használni azonnali reakcióként is. Ezeknek az előnye egyértelmű: nem lehet őket eldobatni anti-mágiával. Két ilyen lap is van: Chosuga kedvese és Hammurapi ősfortyanat. A reakciók sorát Vén Doemon zárja, ami nem csak, hogy lény, de reakció is, így ha ezzel counterelek, akkor azt az ellenfél a legtöbb reakcióval nem tudja megakadályozni. Ráadásul lapot és lényt counterel. Persze a sok előny nem megy hátrányok nélkül: nem csak, hogy picit drága, de nem igazán érdemes sok varázslatot használni mellette.
A reakciókon kívül szokás szerint a kontrollok sok erős lapot kaptak. Ide sorolom
- Az ellenség támadásának azonnali testvérét, A semmi hívását.
- az anti-mágiázó, így szinte megakadályozhatatlan Aktív manatermelést.
- az akár 9/9-es jelző lényt adó Angyali sereget.
- a nagyobb életszívó galetkit, Lady Lucitániát.
- a kicsit lassú, de sokszor annál erősebb erőforrást, a Hatalomvágyat.
- a sok lapot húzató, de kis hátránnyal rendelkező Sakitát.
- az egy varázspontért gyakorlatilag egy lapot kikapcsoló Idegmérget.
- vagy Thu'zad hazaérkezését, ami kiváló lap lehet pl. Zarknod börtöne, bilincse, vagy A fókusz meglelése mellett.
Sok koncepció építő lap is megjelenik az új kiegészítővel. Ilyen A halhatatlanok nagymesterével jól működő, az életjelzőket manipuláló lapok, pl. az életjelzőkért dobató A tébolyodott, vagy az azokért dobató/lapot leszedő Élet és halál ura. Ide sorolom a hordába való, de egy bizonyos lényeket tápoló Degenerált démoncsökevényt. Rhatt tárgyai, a fókuszkristályok egy új tárgypaklit jelentenek. Itt érdemes megemlíteni Sheran új szingularitását az Elfeledett szingularitást. Kirak a pakliból egy Sheran lényt, és megakadályozza az ellenfél következő lapját. Egyelőre elég kevés az olyan erős Sheran lény, amivel jól lehet használni, de ez bővülni fog. Biztos vagyok benne, hogy még találkozunk vele a versenyeken. A Legfőbb követő is érdekes, használhatok mellette négy másik követőt is, viszont nyilván sokkal kevesebb lappal kezdek.
Természetesen a régi koncepciók és etnikumok is kaptak új lapokat. A tárgyas pakli az Ódon emlékművel és az Apró kinccsel lesz gazdagabb. A sok kislényes többek között a Démoni szigettel, a horda Holdlátó vérkutyával, a tűzpakli a Tűzkapuval és Dornodon bűbájával, a bűbájok Techiánaflux és Béklyóba verve lapokkal, a víziók Szentségtelen kapuval és Képmással, Lassan járj! mellé pedig ideális a Királyi őrgárdista. Az etnikumok közül találunk több remek új óriást, quwargot, vámpírt, vérfarkast, teknőst, manót, kalandozót, gólemet, sárkányt, goblint, orkot-varkaudart, orglingot, galetkit-testrészt. A Minotaurusz csatasámán pedig nem csak az új etnikum, a minotaurusz előfutára, de önmagában is jól használható lap.
És persze ne feledkezzünk meg a kiegészítő hatalmas tápjairól: a Chara-din fattyáról és Dobótőrről sem.
Bízom benne, hogy mindenki megtalálja közöttük a kedvenc lapjait, és találkozunk a bemutató versenyen!
Dani Zoltán
A kiegészítőben megjelent lapok listája | Ez a termék sajnos már elfogyott. |
Létrehozás: 2009. január 26. 11:30:59 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22 | Nyomtatási forma |
|