Hatalom Kártyái - Rhatt fénykora ismertetőGondolom sokan hallottatok már különböző pletykákat, igaz vagy kevésbé igaz híreket az új HKK kiegészítőről. Itt az ideje, hogy hiteles forrásból kapjatok egy kis ízelítőt abból, hogy mit is várhattok Rhatt Fénykorától. Remélem, hogy eme kis beharangozó írást olvasva, mindenki türelmetlenül fog várni arra, hogy kibonthasson pár csomaggal belőle.
Az ősi időkben az isteni szentháromság őrködött Ghalla felett: Chara-din, a Pusztító, a káosz gonosz istene, Bufa, a Kockáztató, az örök tréfamester és Rhatt, a Teremtő, a jóság megtestesülése. A teológusok máig vitatkoznak arról, hogy miért és hogyan ért véget az isteni triumvirátus uralma, azonban a kalandozók között legnépszerűbb nézet szerint Rhatt és Bufa bebörtönözte Chara-dint, az ősi gonoszt. Ezzel azonban saját végzetüket is előidézték, hiszen a halandóknak immár nem kellett rettegnie a gonosz hatalmát, emiatt gyarlóságukban elfordultak az istenektől, akik egy idő után elhagyták eme világot. A megüresedett pantheont később halhatatlanná vált halandók népesítették be. Hosszú ideig, mérhetetlen korokig vigyázták eme világot saját mércéjük és mentalitásuk szerint. Ám egyszer mindennek vége lesz, így az isteni hat uralma sem tarthatott örök időkig. Mindenki ismeri Dornodon csatlakozását a panteonhoz, mint ahogy Chara-din kiszabadulását is. Nem sokkal azután, hogy az őskáosz újra munkálkodni kezdett Ghalla világán, Bufa is megjelent, bár csak kevés kiválasztott előtt mutatkozott meg. A Kockáztató mindig is szeretett borsot törni Chara-din orra alá, Rhatt visszahívása is az ősi massza bosszantását szolgálta. Az egyensúly helyreállításának indokával vette rá kiszemeltjeit, hogy az elmúlt időszakban szorgalmasan munkálkodjanak a Teremtő eljövetelén. Végül sikerrel jártak, Rhatt visszatért, és jósága úgy tündököl Raia napfénye és Elenios mosolya által kísérve, mint ama régi időkben: Rhatt fénykorában.
Játéktechnikailag Rhatt egy új, Bufától eltérően teljes értékű szín a HKK-ban. Ha valaki Rhattot használ a paklijában, akkor már csak három színből rakhat bele lapokat. Rhattott igazán egyedivé azonban a blokkolás képesség teszi, szinte minden Rhatt lap rendelkezik vele. A lapok blokkolásának van egy mértéke, egy szám. Ha valaki sikeresen kijátssza a kezéből egy Rhatt lapot, az ellenfél max. varázspontja annyival csökken, amennyi a lap blokkolása. Ebből ugye rögtön adódik egy új fajta paklikoncepció is: a blokkoló pakli, melynek célja az ellenfél max. varázspontjának lenullázása, lehetőleg minél gyorsabban. Korábbi lapok sajnos nem nagyon vannak ehhez a paklihoz, talán egyedül a Moa elmezárat tudnám említeni, de szerencsére az új kiegészítőben rengeteg hasznos Rhatt lap akad. Első hallásra ez nagyon durva paklinak tűnik, azonban hozzá kell tennem, hogy a legtöbb lapnak egyes vagy kettes blokkolása van. A tesztelésen sokan, sokféle verzióját kipróbáltuk, egyelőre nem tartozik a biztosan versenygyőztes koncepciók közé, de lehet vele meglepetéseket okozni, és biztos vagyok benne, hogy később, újabb Rhatt lapok megjelenésével csak tovább fog erősödni. A blokkoló pakli sztárja A tudat ellensége lesz, mely az ütésével is blokkol; Az akarat ereje, mely cantripként növeli az összes blokkolást; vagy A nyugalom pillanata, ami a hármas blokkolás mellett gyógyít, és vagy varázspontot ad, vagy lapot lehet rá húzni; esetleg a kimondhatatlan nevű Palabadanavakri, mellyel lapot lehet keresni; vagy a Rhatt oltára, melyről gondolom mindenki kitalálja mire is jó. Természetesen, mint minden új koncepciónak, a blokkoló paklinak is vannak ellenlapjai a kiegészítőben.
Rhatt azonban nem csak a blokkoló pakliból áll. Be fog férni a kontroll pakliba, hiszen a Bölcs látomás univerzális erőforrás lap, mely, ha kell varázspontot ad, ha kell, lapot húzat; A rend ereje erős ellenvarázslat, hiszen az első három körben 1 VP-ért jön; a Purifikáció pedig univerzális lapleszedés. A háromért ötöt sebző Időcsapás, vagy a konfigurálható azonnali sebzés, az Impulzus is sok pakliba befér, Specializációval is ideálisak. Az ellenfél forrásaira immúnis Vén Arfma, vagy a rárakott lapoktól megnövő Hajdani hős akár a kalandozó, akár a Zarknod kovácsa paklinak alap lapja lehet.
Rhatt és a blokkolás mellett még
két apró újdonság akad a kiegészítőben: az újrahasznosítás és a feltámadás. Újrahasznosítással kizárólag Sheran lények rendelkeznek. Ha valaki kijátszik egy ilyen lényt, akkor célpont gyűjtőből annyi lapot visszakeverhet a pakliba, ahányas újrahasznosítása volt a lénynek, és gyógyul ugyanennyi életpontot is. Nem túl erős képesség, de egy kis ingyen gyógyulás mindig jól jön, és ugye akár semmizésnek is tekinthető, ha a gyűjtőben zavaró lapokat visszakevertetjük. Feltámadással a Leah színű vérfarkasok rendelkeznek, és a képességnek mindössze csak annyi a hatása, hogy ezen lapokat az idézési költség kifizetésével a gyűjtőből is ki lehet játszani. Persze a semmizés, vagy akár az újrahasznosítás remek védelem ellenük.
A vérfarkasokkal már el is érkeztünk következő témánkhoz: az új és régi etnikumokhoz. Rajtuk kívül még egy új etnikum akad: a Mutáns színű, kézből dobató xenók. Természetesen a régi etnikumok rajongói is találnak új lapokat kedvenc paklijukhoz. A varkaudarokat többek között a varázspont-adó Akmal, az olcsó lapokat leszedő/eldobató Albínó varkaudar, a quwargokat az ellenvarázsló Quwarg célpont erősíti. További varkaudarok és quwargok mellett találhattok orglingot, teknősöket, sárkányokat, vámpírokat, goblinokat és jó, erős mérgező lényeket is a kiegészítőben.
A Kragoru familiárisa pakli is tovább erősödik, biztosan mindenki kedvelni fogja az Árnyéksárkány (új) testvérét, a varázspont elszívó Ködsárkányt, vagy az önmagát előkereső Sárkányfiókát. Garantált sikerre számíthat a Zsákmányvadász, ami az egyik legjobb erőforrás lap, ha paklink nagy része egyfajta laptípusból áll. A mogokok törvénye is erős lapnak tűnik, hiszen az asztalon levő lapjaink passzivizálásáért passzivizálhatjuk az ellenfél lapjait, vagy sebezhetünk bele kettőt. Mindez nem nagy ár, ha Ősi béklyónk, Méonech fürkészünk van, és kifejezetten előnyös egy Manafonál esetében.
A kiegészítőben megfigyelhető még egy trend: az olcsó lapok használatát igyekszünk korlátok közé szorítani, hogy a felgyorsult játékot pici belassítsuk, izgalmas, hosszabb meccseket eredményezve. Ennek az egyik lépése az anti-mágia: 0. Ez mindössze annyit tesz, hogy az adott lapra nem lehet reakció lappal reagálni, a kézben levő lapokat nem kell megmutatni. Elsősorban drága lapokon, illetve az olcsó lapokat hátráltató kártyákon szerepel annak érdekében, hogy Az erős ereje, a Majd legközelebb és társaik ne akadályozzák őket. Emellett persze jó pár egyéb lap is van, ami a fent említett célt hivatott elérni, ezek között nyilván akad olyan, mely hamar el fog tűnni a HKK süllyesztőjében, de remélhetőleg lesz majd pár, ami a versenypaklikba is bekerül, változatosabbá és izgalmasabbá téve a játékkörnyezetet. Nagy részük (pl. Szúnyogirtás) akkor igazán előnyös, ha mi nem játszunk ilyen olcsó lapokkal.
Azt hiszem, még nagyon sokáig tudnám sorolni az érdekesebbnél érdekesebb lapokat, azonban a hely gátat szab lelkesedésemnek. Így a végén megemlítem még az ultraritka lapokat. Az Ősi jogar nevű Rhatt tárgy, Chara-din szörnye, a Haláldémon, a Cunami teknős és a Dimenziócsere nevű Tharr varázslat lesznek az elkövetkező félév díjai a versenyeken.
Dani Zoltán
A kiegészítőben megjelent lapok listája | Ez a termék sajnos már elfogyott. |
Létrehozás: 2009. január 26. 13:25:07 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22 | Nyomtatási forma |
|