Alvilági rémek
A káosz egyhangú libái (9): Egyszerű és igen hatékony lap; erősen emlékeztet
az Élőholt kémekre csak gyorsabb és kevesebb tápot ad - cserébe nem segíti az
ellenfelet. Ha simán hagyjuk a tartalékban őket, akkor 1 VP-ért adnak 1 VP-t
(két lény a tartalékban), majd dönthetünk, hogy további 2 VP-t, 2 lapot vagy 1
VP-t és 1 lapot szeretnénk-e. Ez esetekben a következőképpen alakulhat a
nyereségünk: 1 lapért 2 VP (kb. Pokol szeme), 1 VP ingyen (kb. egy gyengébb
Energiaital) vagy ingyen egy lap (kb. egy Börtjauk tréfája). Ezek közül egyik
sem eget rengető, de hatalmas előny, hogy konfigurálhatjuk a hatását.
Ráadásképpen nem említettem még, hogy valamilyen oknál fogva akár meg is
halhatnak azonnal, pl. felszúrjuk őket egy pár lényen. De akár az őrposztban is
hagyhatjuk őket, így úszva meg jó sok sebződést, ami a mostani lényektől terhes
időkben egyáltalán nem elhanyagolható.
|
| |
Alvilági hordák (8): Unod már, hogy folyton lecounterelnek? Akkor itt egy
érdekes válaszlépés erre a szituációra. Csak meg kell mutatni, és már érkezik is
egy ingyen fatty a tartalékba. Igaz, kissé sovány vigasz, de ne feledjük, hogy
ezért csak meg kellett mutatni egy lapot, amit később még ki tudunk játszani.
Érdekesebb lehetőség, ha sok counter mellé használjuk nyerés gyanánt. Nem
elég, hogy megakadályozzuk az ellenfél lapjait, még a konkrét győzelmünket is
közelebb kerül. |
Chara-din bűbája (9): Mi tagadás, kissé fantázia szegény kártya - de emiatt ne
búsuljunk, bőségesen megéri használni. Pár napja megjelent cikkemben (Chara-
din hatalmas) éppen az egyszínű lila koncepciókban rejlő lehetőségeket
boncolgattam, erre derült égből villámcsapásként megjelenik még egy "lila zén".
Nos nem lesz nagy ördöngösség beilleszteni Chara-din bűbáját, számolatlan
lehetőség bujkál benne. Bár maga a lap egyedi képessége (dobat egyet) nem
annyira erőteljes, mint mondjuk a Tharr bűbájának a laphúzása, egyvalami
mégis kiegyensúlyozottá teszi: remekül összejátszik az anti-mágiájával. Ez
leginkább a sok counteres paklikat fogja akadályozni, melyek nem leszednek,
hanem counterelnek. Reszkessetek kontrollok, Chara-din le fog csapni rátok!
|
| |
Manapajzs (6): Néhány évvel megkésve érkező lap, ami periférián tengődő
paklik gyógyulása lehet. Manafonál mellé vagy más bűbájos paklikba be lehet
tuszkolni, de szerintem nem egy nagy kaland. Elég sok erőforrást kell beletolni,
hogy megérezzük gyógyító hatását. Valószínűleg mindenhova előbb raknék be
Visszavágást (új), Felesleges kockázatot és Isteni infúziót.
|
Mutáns hegyitroll (7): Korrekt árú, combos lény. A mai korszellemmel
szemben próbál haladni - ugyanis nem repül. Így már erőteljesen csökken az
érdeklődés iránta, hiába késztethetjük "némi" áldozatok árán repülésre.
Legérdekesebbnek benne a háromfajta felhasználását tartom. Igaz mindegyikre
van már egy jobb alternatíva, de a sokoldalúság mindig egy nagy jó pont egy
lapnál. Ráadásul még van egy altípusa is, amire építhetünk. Igaz kissé kevés
óriás jelent meg mostanság, s a többi gyengébb ennél, de azért érdemes lehet
vele próbát tennünk. Lépéselőnyös óriás pakliban akár az első körben rárepülhet
az ellenfélre.
|
| |
Neurokondenzátor (7): Csont szűkében szenvedő tárgypaklik szeretni fogják.
Bár a kincs megjelenése óta nagyjából már mindig elég az SZK, de ki tudja.
Legrosszabb esetben ezt is elkincsezik. Egyetlen számottevő előnye a kinccsel
szemben, hogy az első körben is ki tudjuk rakni. |
Rémlovag (8): Ritka az új varkaudar, mint a fehér holló. A Rémlovag
előhírnöke a következő nagy kiegészítőben érkező többi társának, így újból
számítani kell rájuk. Sötét manifesztációval igen tápos, hisz gyűjtőbe dobja a
lapot - jelen esetben egy varkaudart, amit már használhatunk is fel. Az egy
dolog, hogy az alfaja miatt jó, de azért vétek lenne elmenni amellett, hogy 2 VP-
ért 5/5! Ez nem egy rossz üzlet, tekintve, hogy víziókat, Manaevő férget és
egyebeket is hajigálhatunk neki - de ha nincs semmi dobni valónk, akkor ÉP-
ből, vagy legrosszabb esetben VP-ért hozzuk. Ne feledjük, ha kettőt már
olcsóbbítottunk rajta, s helyettesítve hozzuk, akkor jöhet nulláért is.
|
| |
Swaizz kísértete (7): Újabb 5/5-ös lény, igaz ez kissé gyengébb. Bár látszólag
nagy erőt képvisel, a gyakorlat viszont azt mutatja, hogy az esetek jelentős
részében nem fog repülni. Magyarán abszolút nem tekinthetjük repülő lénynek.
Sosem mindegy, hogy aktívan vagy passzívan jön le egy lény, de meccsek
fognak múlni rajta, ha aktív lényre lenne szükségünk, s mi csak ezt tudjuk hozni,
s az ellenfél 5 lapjából 5 különböző típusú van. |
Ulurqia (7): Amolyan Óriás denevérszerű fajzat. Lejön, s minden körben egyre
nagyobbá válik. Igaz, ehhez dobálni kell neki a lapokat - no de annyi baj legyen,
majd visszahúzzuk izomként, s addig is kapunk egy manát. Ami koránt sem
elhanyagolható, hogy az ellenfél körében is lehet erősíteni, így kemény ellenfele
lesz a lényeknek. Láthatatlansága miatt az ellenfél sosem lesz biztonságban.
|
| |
Védekezés (7): Szinte kézzel fogható a lap "anti Morq Fan Gor" hatása - s
valóban elég keményen megszívatja azt a paklit. A lap tervezésekor még egy
domináns versenydeck volt, azóta sok víz lefolyt a Dunán. Annyit
mindenképpen észre kell venni, hogy nem csak Fan Gor ellen működik, egyéb
lényes paklik ellen is hatékony, főleg ha 2-3 darabot is kipakolunk.
|
Baross Ferenc
A kiegészítőben megjelent lapok listája | Ez a termék sajnos már elfogyott. |
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 8 szavazat alapján 9.8)Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Kárhozat.
Létrehozás: 2009. május 14. 14:13:16 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22 | Nyomtatási forma |
|