Hatalom Kártyái - Sötét kor ismertető
A Sötét kor kiegészítő esetében, mivel egyaránt szeretnénk fejleszteni a TF-hez és az ŐV-hez kapcsolódó HKK világot, és az eddigi visszajelzések is pozitívak voltak, folytatjuk a Két világ köztben elkezdett, és a Vízióknál is követett hagyományt, vagyis a lapok nagyjából fele TF-es, másik fele ŐV-s lesz. Most nem vezettünk be új laptípust, de a két világ miatt a szokásos változatosság uralkodik a lapoknál (szörnyek, torzszülöttek, kalandozók, galetkik, testrészek, szintlépések, épületek, tárgyak, sok-sok varázslat, szakértelmek, követők, szabálylapok mind megtalálhatók).
Pár szó az újdonságokról:
Apró újítás, hogy bevezettük a Jutalom és a Kárpótlás fogalmát. Ezek a Büntetéshez hasonlóan működnek, csak a Jutalomnál a lapot leszedő gyógyul, nem sebződik; a Kárpótlásnál pedig az elpusztított lap gazdája kap kárpótlást lapjának elpusztításakor. Szintén kisebb újítás az Időleges költség. Pl. az Időleges költség, 3: 2 VP azt jelenti, hogy 3 körön keresztül minden előkészítő fázisodban 2 VP-t kell fizetned, vagy fel kell áldoznod a lapot. Ezek a képességek és hátrányok ilyen-olyan formában már eddig is léteztek, csak most fogalmat is alkottunk rájuk.
Picit komolyabb új képesség a pulzáló lapok megjelenése, de ez is csak a lapok kisebb részét érinti. Ez egy altípus, a szabályát leírom részletesen: Ha egy lap altípusában azt látod, hogy pulzáló a lap, akkor ez azt jelenti, hogy van egy olyan speciális képessége (esetleg hátránya), amely pulzál, vagyis változik illetve változtatható. Ilyenkor a lap leírásában szerepel, hogy mit csinál 0, 1 (esetleg 2 vagy 3) pulzáló jelző esetén. A lap kijátszásakor nincs rajta pulzáló jelző, vagyis a lap speciális képessége alapból a 0 jelző szerint működik. A lap váltása azt jelenti, hogy ráteszel 1 pulzáló jelzőt, illetve ha már maximális számú van rajta, leveszed mindet. (A maximális itt azt jelenti, hogy ha a leírásban pl. 2 jelző: a legtöbb, ami szerepel, és már 2 jelző van rajta, akkor leveszed mindet.) A váltásnak lehet költsége, vagy automatikus. Ha nincs külön feltüntetve, a váltást csak a saját körödben, körönként egyszer végezheted. Ha nincs külön feltüntetve, a pulzáló lapot csak a lap gazdája válthatja. Természetesen a lapnak lehetnek más speciális képességei ill. hátrányai, ezek nem fognak változni.
Szintén újfajta, de egyszerű fejlesztés: vannak olyan lapok a kiegészítőben, amelyek kétféle módon használhatók (erre is volt már precedens: pl. A gyenge ereje), pl. a Bíbor mösze 5 VP-ért ellenvarázslat, vagy 2/1-es célozhatatlan lény. Az ilyen lapok képességei önmagukban is jól használhatóak, és univerzálisabbak attól, hogy ha egyik képességük miatt a kezünkben szorongatnánk, másik felhasználásuk miatt még akkor is jól jöhetnek.
Néhány mondat a kiegészítő céljairól, lapjairól:
Természetesen nem maradhattak el a szokásos kontroll-tápok: az olcsó leszedések, ellenvarázslatok és tápos, nehezen leszedhető lények. Mindazonáltal megpróbáltuk a mostanában kissé háttérbe szorult hordát erősíteni: varázslat-drágítással; ill. olcsó, ütős, és hasznos kis képességekkel rendelkező lényekkel. Elég erősnek tűnt pl. az Óriássólyom: 3-ért 5/2-es repülő lény, apró hátránya a kijátszási feltétele: 2 lap kézből Semmibe dobása és 2 ÉP áldozás.
A countereket unóknak a Destabilizátor felújított változatát ajánljuk: Fókuszált mágia a neve, 5-öt használhatsz, 2 VP-s bűbáj, és 4 ÉP-be és 1 szk-ba kerül minden ellenvarázslat, már az őrá kijátszandók is (igen, még a Megszakítás is). Az új koncepciók kedvelőinek (illetve a régiek erősödéséhez) készült lapok közül nyolc új követőt emelnék ki: minden istennek született egy követője, akik a régi jó összetartást, a (legalább részben) egyszínű paklikat tápolják: Chara-din követője pl. minden harmadik kijátszott lapod után véletlenszerűen dobat egy lapot az ellenfél kezéből; Tharré szörnykomponenst ad a Tharr lapjaid kijátszásakor; Raiáéval végre megvalósulhat a Raia-horda.
Életképes gyógyuló pakli építhető a Gyógyulás fájdalma nevű lapra: célpont ellenfeled annyi ÉP-t sebződik, amennyit gyógyulsz. Ha két ilyen kint van, már csak 10 ÉP-t kell gyógyulni, ami nem túl nehéz, és vége is (lehet) a játéknak.
A VP lefojtást kedvelőknek itt a Zirri átokmacska: 5-ért 2/3-as lény, ami az ellenfélhez kerül ugyan, de 3 VP-vel csökkenti a kör elején kapott VP-jét. Aki szívesen használ 4-5 VP-s lapokat, annak két új lappal is kedveskedünk: az olcsóbb lapokat drágíthatja, a drágábbakat olcsóbbíthatja, így kellemetlenkedve az ellenfélnek, és gyorsítva saját pakliját. Mindenféle kombós paklihoz jól jöhet a Válogatás szabálylap, melynek segítségével minden körben három lap helyett újat húzhatunk, így segítve a kombó felhúzását. Az etnikumok közül (a Zén kiegészítőben tápos élőholtak, vámpírok és Thargodanok mellett) található a szettben hegymélyi lény, orgling, goblin, szilmill, sárkány, óriás, gólem (de antigólem lapot is csináltunk), ork, féreg, drakolder. Új etnikumot most nem terveztünk, bár a pegazusokból hercegük segítségével összerakható immár ilyesmi. Természetesen a kalandozós és galetkis paklik is kaptak új, erős lapokat.
A kiegészítőben megjelent lapok listája | Ez a termék sajnos már elfogyott. |
Létrehozás: 2004. június 9. 14:12:50 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:19 | Nyomtatási forma |
|