Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Karácsonyi menü 2024 december 10.
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
A pillanat képe
Mat elrabolja Tuont
(Könyv)
Küldd el képeslapként!
Matnek (a szerencse kegyeltjének) és Tuonnak, (vagyis a Kilenc Hold Lányának) így indul a jóslatokban megjövendölt kapcsolata: Mat egy szőnyegbe csavarba rabolja el a seanchan birodalom örökösnőjét Ebou Darból.
Nézz szét a galériában!
Kérdezz-felelek 56.
HKK Kiadói tervek 2025
Karakter reinkarnáció - tárgyak
Paklibemutató: Tarrgeth
Új HKK webbolt: Mythical Markets

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Tudati segítség II. (567. tudati képesség)
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47285)
Lapötletek (65079)
HKK Kiadói tervek 2025 (17)
HKK Online 2 személyes béta teszt (59)
Kérdezz-felelek 56. (15)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8235)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Nézet:
"Minden reakció +3 VP-be kerül, és a reakciók költségét nem lehet helyettesíteni."

Ez egy mondatban van, tehát egy képesség, a nerf erre a képességre vonatkozik, ez az, ami csak a 2. körtől működik.
 
Aha, efelett átsiklottam köszönöm. Ez esetben visszatérnék az alapkérdésre, miszerint mire vonatkozik az alap mondat
 
47.2. Ha egy követőn szerepel, hogy megszüntethető, akkor ez a lehetőség a követő saját hátránya. A követő ilyen szövegű saját hátrányának aktiválása önálló cselekvés.
 
Egy tisztázást szeretnék kérni az antirakshi nerfjére:
"Mint minden más reakciódrágító követőnél, az ő képessége is csak a 2. körtől fog működni."
Ez a pontos szövege a nerfnek. Ez melyik képességére vonatkozik? Mert a többi reakciódrágító követőnek a reakciódrágításon kívül működnek a képességei az első körben.
Side-kérdés: Ha tegyük fel ez az összes képességére vonatkozik, annak részét képezi a megszüntetés is? Az hivatalosan nem hátrány szóval szerintem képességnek kéne hogy számítson.
Szóval hogy van ez?
 
Hat ugy nezem ez hiu remeny volt
 
Ez a 2 lehetőség volt, ami felmerült, 1 vp vagy 1 zsz, a tesztelői szavazás eredménye lett az 1 zsz.
 
Illetve a semmi mestere semmizése is 1 mana legyen, ne 1 zanszilánk (mint a művész céhnél), mert az egyes esetekben nem gyengítés, hanem erősítés.
 
Ezeknek a nehéz kérdéseknek az eldöntésére (is) használjuk a tesztelői szavazást már jópár éve.
 
Eddig ezt nem vetette fel más, de bármi lehetséges.

Alapvetően egy objektivebb, következetesebb rendszerre lenne szükség a nerfek megállapításához. Jelenleg egy aránylag szubjektiv rendszert használunk (ami miatt sokan panaszkodnak, azt nerfeljük).

Pusztán azt vizsgálni, hogy mivel játszanak sokan, nem jó alap, mert akkor elsősorban a szintelen és Bufa lapok kerülnek lapátra. Emellett egy Lélekcsapda szintű lappal sincs alapvetően probléma, univerzális, de nem ő nyeri meg a játékot, nem "bróken". Mégis egyike a legtöbbet játszott lapoknak. Sajnos viszont másról hivatalos statisztikánk nincs, mint hogy mivel mennyien játszottak.

Amit esetleg érdemes lenne kipróbálni, hogy a versenyen, diktáláskor megkérdezni a párt, hogy volt-e olyan lap, amiről mindketten egyértelműen úgy vélik, hogy az a lap nyerte a játékot?

Ha van ilyen lap, azt lejegyezzük, és ha elég adatunk van, megvizsgáljuk. Ha van olyan lap, ami a többihez képest kiemelkedően sok meccset nyert, akkor azzal baj van.
 
Szerintem is rosszabb kikapni az ötlapos kombó-kontrolltól mint mondjuk a Semmi mesterés pakliktól, de úgy tűnik, a többség illetve a döntéshozók ezt még máshogy látják.
 
Az angyal követő nerfje szerintem nem várhat tovább. Korlát kell az ép áldozás/gyógyulás képességre.

Csodálkozom, hogy nem ezzel van tele a fórum.
 
A 3 hónapos tesztidőszak alapvetően arra jó, hogy megnézzük, egy nerf elégséges-e, vagy kell-e a lapot még tovább gyengiteni (pl. Művészek céhe). Én úgy láttam, hogy a nerfelt követőkkel kapcsolatban ilyen gond nem merült fel.

Olyanra, hogy egy lapot nerfeltünk, és ha utána nem maradt erős versenylap, a nerfet gyorsan visszacsináltuk, nem nagyon volt még példa. Erre nem is nagyon lehetne semmiféle alap, hiszen ezzel a logikával mindent, amivel nem játszanak, erősíteni kéne.

Nem véletlen, hogy inkább "alulnerfelünk" valamit, mert azt utána még mindig lehet korrigálni további nerffel.

Az egyetlen dolog, ami felmerült, hogy a pörgősön a Kragoru ezek után már ne legyen tiltva.

Maga a mulligan egy teljesen más téma, az nem egy nerf, hanem egy új szabály. Fél éven át teszteltünk, és ezután döntött róla a tesztelőcsapat, hogy mehet élesbe, mert szerintünk a játék jobb lesz tőle. Ettől függetlenül, szerintem is érdemes lehet majd egy közvéleménykutatást tartani róla, hogy mennyire tetszik a játékosoknak, de nem 3 hónap, hanem legalább 1 év után, amikor már mindenkinek volt ideje kipróbálni, megszokni, látni az előnyeit és hátrányait.
 
En még azert drukkolok, hogy a most csutortoki tesztelesen hatha atbeszelesre kerulnek ezek a dolgok a tesztelőkkel, esetleg kedvező változás is lesz, az még nem lenne keso.
Nekem a Mulligan fáj leginkabb (meg az epikusok utolso hatranyanak eltunese), de osszessegeben is meta-szukules latszik az utobbi 3 honapban a Tier1-2 pakliknal, szerintem jelentos reszben ezek hatasara.
 
Meg lehet kérdezni, mik voltak azok a bizonyos "visszajelzések"?
 
Muligan a tesztek alapján is teljesen inkorrekt és felesleges szerintem. Elég komoly belenyúlás a játék egyensúlyába,így sztem minimum egy szavazást megérne a dolog.
 
Egyelőre a visszajelzések alapján nem látunk okot rá, hogy a változásokat vissza kellene vonni. Hosszabb távon persze bármi lehetséges.
 
Ezekről a változásokról mi a végleges döntés?

Személy szerint nekem a mulligan miatt (is) megcsappant a versenyre járási kedvem. Jó lenne, ha az nem lenne bevezetve.

Ill. az antiraksi nerfje nyilván elég szubjektív, hogy nem tetszik, mert épp egy fókusz deck építgetésében voltam, amikor jött a nerf, de ez anno azért nem lett nerfelve, mert mindenkire vonatkozik, míg a többi követő reakciódrágítása csak az ellenfeleimre (legalábbis úgysem fogok saját lapomra reagálni az esetek 99,99%-ában). Plusz ugye ennél a követőnél az ellenfél is tudja, hogy nem fogok rá kánterelni, tehát van azért hátránya is ennek.
 
Mondjuk legalább a kezdés jogának eldöntése átkerült a narancslapok működése elé, talán az a fontosabb ebből a szempontból.
 
A kapcsolódó hozzászólások alapján (ld. lejjebb) pontosítottuk ezt, a Kódex a végleges.
 
Ha megnézem a hivatkozott kódex pontot (28-as), akkor utolsó lépés, hogy dönt a kezdésről az, akié a kezdés joga.
A cikk viszont azt írja, hogy erről korábban kell dönteni.

Hibás helyen van a kódexben vagy hibás a cikk?
 
Igen, ez már az eredeti szabályban is hibás volt, és ezt nem javitottuk, hogy a szabálylapokat nem minden egyes játszmában, a keverés után fedjük fel, hanem a játék legelején. Korrigáljuk hamarosan, köszi!
 
UP
 
A kezdes atdolgozasa (egyben Mezo es Korlatozas kivetel-kepzes ) soran anomalia lepett fel (kesobb tudom meg, hogy az ellenfel Mezozik, mint hogy mar ki kellett szednem lapokat belole).

28.2. A Semleges csatamező szabálylapok hátránya, hogy az ellenfél átnézheti a paklinkat, kivehet, és félretehet belőle lapokat. Ezt kell elsőként megcsinálni, még a meccsek elkezdése előtt, ha van ilyen.

28.3. A játékosok kockadobással meghatározzák, ki fog dönteni az első játékban arról, hogy ki kezd. A további meccsekben a döntés felváltva történik, nincs újabb kockadobás, a második meccsben a másik játékos dönt, a harmadikban megint az, aki a kockadobást nyerte.

28.4. A paklik megkeverése után a játékosok egyszerre felfedik szabálylapjukat és/vagy követőjüket, valamint az általuk esetlegesen használt céheket.
 
Igen, látom én is... nagyon erős és kreatív lap. Csak nincs szabályozva.
A baj csak, hogy fixen nerfelve lesz, ez egy lapos nyerés így, hogy nincs maximalizálva a sebzése és ez K végtelenre dolgozik, dolgozhat...

Bár fix, hogy a barna dekkeben használni fogom, ott még erősebb, az amúgy is a csontokra épül, piros benne van Sola miatt, kék meg a céh miatt... Dimenziócsere alternatívát kapott
 
Szerintem ők már a most bemutatott főnixxel is próbálgatták. Mondjuk azzal nem nehéz nyerni, ha kifér.
 
Ezt a kommentet nem értem, azt írod az első részben, hogy nem nyert 16x, majd utána írod, hogy végül nyerhett is...

A számot nem én találtam ki:

73. Miklós (előzmény: IstvanLeitner 69.)2022.05.19. 15:05  A K2-vel kipróbáltuk, emlékeim szerint 16:0-t ment a pakli vagy valami hasonló.

Azért jó lett volna, ha nem csak epikusok ellen (hard guess, de sztem ott van) tesztelitek, mert a korábban említett 7 szabálylap ellen fixen nem tudna így nyerni. És csapjuk hozzá a VH-t is az ősmágiával...

Sajnos ez egy meddő vita, sokkal egyszerűbb és őszintébb lett volna megmondani, hogy nem szeretnétek Változó környezetet látni az asztalokon (kíváncsi leszek hány db lesz a köv 3 hónapban, remélem végül nem nekem lesz igazam).
Szintén partalanná teszi azt, hogy ÉRVELNI próbálok egy koncepció mellett, hogy ne legyen azonnal kiherélve (lehetne fokozatosan is), de -elnézést én így érzem- mondvacsinált, rész válaszok érkeznek.
 
Nem, nem nyert 16x egymás után az első körben Te ugye ezt írtad.

De az, hogy 16-ból 16x nyert, és ez simán kijöhetett az 1. körben is (ugye saját körben +2 vp, ellenfél körében is +2 vp) megmutatta, hogy a K2 sajnos túl csekély nerf lenne.
 
A korábbi kommunikációk arról szóltak, hogy A fájdalom szépségéhez (is) az első körös nyerés miatt nyúltatok.

Csak egy, általad írt komment:
"Nerfre alapvetően 2 esetben van ok: ha valami túlzottan dominál egy versenyt (emiatt van a csatamező állandó célkeresztben), vagy ha 1. körös pörgéseket, győzelmeket tud generálni - a mostani nerfek pontosan ilyen eseteket kezeltek."

Bátorkodtam feltételezni, hogy logika van a tesztelés és a nerf oka között. Így jutottam erre a felvetésre ...
 
Hol olvastad az, hogy az első körben?
 
K2-vel az ELSŐ körben, nerfelt antiraksival? 16-0-ra?
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.