Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Karácsonyi menü 2024 december 10.
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
A pillanat képe
Egy ryuku gólem
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Ezeket a döngő léptű harci gépezeteket minden bizonnyal a ryuku mágusok küldték az alanori királyság nyakára - bizonyítva ezzel, hogy a ryuku invázió már többé nem a Túlélők Földjének magánügye." - részlet a ryuku gólemekről írt fejlegyzésekből
Nézz szét a galériában!
Kérdezz-felelek 56.
HKK Kiadói tervek 2025
Paklibemutató: Tarrgeth
Új HKK webbolt: Mythical Markets
ÜNNEPI MUNKAREND - Beholder Webbolt 2024/2025

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47285)
Lapötletek (65079)
HKK Kiadói tervek 2025 (17)
HKK Online 2 személyes béta teszt (59)
Kérdezz-felelek 56. (15)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8235)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Istenek Viadala - Lapelemzés 1.

Nagy várakozás előzte meg az Istenek Viadalának megjelenését, mivel a kiszivárgott/bemutatott lapok ígéretesnek bizonyultak. Bízván mondhatom, hogy a több lapban sem kell csalódnia annak, aki bevásárol a kiegészítőből. Nézzük meg lapról lapra, hogy miért!

A köd ura (8): A köd paklit eddig csak valami hóbortos fantáziának tartottam - összességében nem nagyon vette fel a versenyt a legtöbb koncepcióval. Túl rossznak sem számított, hisz értek el egész jó eredményeket is ködös lapokkal, de annyira nagy hangsúlyt sose fektettek rá. Az új ködös lapokkal és ezzel a remek követővel megnyílik a lehetőség a köd előtt - az 1 VP-s olcsóbbítás nagyon jól mutat az amúgy is jó lapok esetében. Az új ködös lapok pedig különösen érdekessé varázsolják a decket.

A követő láncai (7): Sidelap Semleges csatamező és Átkozott követő ellen. De valóban annyira zavarni fogja az ellenfelet? Tartok tőle, hogy nem minden esetben. Az tagadhatatlan, hogy az első körben, ha ezzel kezdünk, csinos kis előnyt építhetünk ki. Mi van azonban akkor, ha leszedik? Vagy ha épp nem zavarja az ellenfelet? Vagy a 10. körben húzzuk? Baj, hisz egy üres lap nem rángat ki a csávából, nekünk meg oda a követőnk, amire elvileg építkeztünk.

Bufa szimbóluma (7): Eddig már majdnem minden lehetséges lénycsoport-variációt lefedtek a különféle Hívó kürt jellegű lapok. Most már az egyetlen hiányzó lénycsapat, a kalandozók is kezelve vannak. Éljen, most már ők is jó olcsók lesznek. A laphúzás is jól muzsikál hozzá.


Chara-din követője (8): Ha sok lila lappal játszunk, akkor csak úgy ömlik majd a sok kis lényecske. De ez valóban annyira jó lesz nekünk? Én úgy láttam, igen. Igaz, gyakran kicsit lassúcskák ezek a fattyacskák, de az még nem katasztrófa - hisz akár áldozhatjuk is őket. Nem a követő közvetlen hibája, de elszomorító, hogy igen kevés a jó és olcsó lila azonnali, így nehéz teljesen kihasználni. Nekem legjobban Hegymélyi keltetővel működött. Ezzel - akárcsak a többi, isteni követővel- nemcsak egyszínűn, de akár hagyományoson is érdemes próbálkozni, egyik-másik meglepően hatékony tud lenni.

Fairlight követője (8): Nincs is jobb egy kis ingyen VP-nél, nem igaz? Fairlight követője gond nélkül szórja majd a sok manát. Mivel sárgából igen sok az értelmes, 1 VP-s lap; ráadásul ezek egy része azonnali is - így igen jól ki lehet használni a követőnket. Jó kis pörgést lehet összehozni vele akár az első-második körben is. Remek lap!

Hamurappi ősfortyanat (7): Lény vagy counter - counter vagy lény. Sajnos egyik verzió sem túl nagy kaland - hiába lehet választani a két opció közül, nem érzem, hogy nagyon erőltetni szeretném. Bizonyos paklikban, pl. bilincs - pont az ilyen lapokra van szükségünk, ott használjuk bátran.

Kyorg ősmágus (8): Ami drága volt, most olcsó lett. Vagy egész elfogadható árú. Egyelőre az éjfatty paklin kívül nem sok valódi értelmét látom - de biztos rengeteg lehetőség van ebben a tetemes olcsósításban. Egy szívfájdalmam van, sok esetben a régi Kyorg jobb, hisz itt csak drágítva lett a reakció. És azért 2 VP-ért még bőven megéri egy 5-6 VP-s lapot megfogni Az erős erejével. Sebaj, majd mi is használunk countereket, vagy esetleg Lassan járj!-t mellé.

Leah követője (8): Az utóbbi években (évtizedben?) az igazi buta, ütöm-vágom horda maximum a HKK-s élet peremterületén létezett. Új életet lehel ebbe az agyatlan (és mégis szerethető) koncepcióba a Leah követője. Olcsó kis Leah lények számolatlanul vannak és +2 sebzéssel már egész veszélyesnek is számítanak, ráadásul a gyógyulás is le van kezelve. Sajnos az utolsó pillanatban rákerült, hogy nem lehet mellette szabálylapot használni, így Lassan járj!-jal nem lehet kombózni. Pedig az volt az igazi.

Raia követője (9): Az összes isteni követő közül nekem messze ez volt a legszimpatikusabb - és igazság szerint ez működött a legjobban. Mindenféle különös nehézség nélkül össze lehet állítani igazi spoilerekből egy - akár- kontroll jellegű paklit, ahol csak extraként folyamatosan kapjuk a lényeket. Különösen előnyös, hogy sok jó fehér azonnali van, így maximálisan ki tudjuk használni a követőt. S mivel az angyalok nem foglalnak helyet, nem fog előfordulni az a kellemetlen helyzet, hogy nem fér el a sok lényt.


Rhatt követője (7): A tesztelés során valahogy nem mutatkozott meg számomra ennek a követőnek az ereje. Ez lehet pusztán a koncepció hibája is, de nekem olybá tűnt, hogy alig csinál valamit. Ez részben abból fakad, hogy a lényes-blokkolós koncepció erősebb, mint az inkább varázslatokkal machináló társa. S a lényes verzió ritkán játszik ki lapot az ellenfél körében és a saját lapok is inkább az asztalon vannak, mint a gyűjtőben. Így lényegében csak félgőzzel működik a követő, s így nem segíti eléggé a gyors blokkolást. Mellesleg a semmizgetés gátolja a blokkoló dal többszöri kijátszását.

Sheran követője (8): Minden lényünk egy izommal érkezik? Ez igen csodás dolog. Sajnos momentán Sheran meglehetősen kevés olyan lénnyel rendelkezik, amellyel valóban szívesen játszik az ember és kellőképpen olcsó is, hogy igazán kihasználhassuk a követőt. (Azért ugye nem fogunk Sheran követőt használni, hogy a 4-6 VP-s lényeink egy bónusz izmot kapjanak.) A kör végi laphúzást nem lesz egyszerű kihasználni, de talán érdemes emiatt Szilmill spórát használni - végülis akad 1-2 zanszilánk lény is, azokhoz jól jöhetnek.

Tharr követője (8): Gyakorlatilag ingyen juthatunk nagy mennyiségű csonthoz. Így igen életképes lényes-tárgyas paklit tudunk összerakni, goblinokkal és mindenféle más jószággal. A kiegészítőben megjelent sok-sok rárakható tárggyal nagyon jól használható a követő. A counter drágítás pedig nagyon jól jön, kellőképpen megnehezíti majd az ellenfél dolgát.

Viharsziget (7): A villámapakli alaplapja. Mindent tud, amit tudnia kell egy helyszínnek: olcsóbbít, VP-t vagy lapot ad, gyógyít. Kár, hogy a villámpakli nem igazán versenyerős. Persze, ha jön ki még egy-két jó villám lap, ebből is lehet valami. Egyelőre a tesztelésen a régi nagy spoiler, a Villámhárító is egy kicsit lassúcskának, öregecskének tűnt. A káosz hatalma (7): Kicsit körülményesnek tűnik teljesen kiaknázni, de egy jól összeállított pakliban ritkán lesz probléma. Nyilván érdemes nagyobb, drágább lényekkel manőverezni, hogy kijöhessen a lap ereje - mondjuk Lassan járj!-jal ideális lesz. Sajnos van kockázata a lapnak, van, hogy nem sikerül nekünk szükséges lapot föltámasztani, illetve ara sincs garancia, hogy tudunk dobatni az ellenféltől. De ha összejön...

Baghar korbácsa (7): Különösebben nagy fantáziát nem látok benne, majdnem olyan, mint ha plusz sebzést kapna a lény. Igaz, lénybe lőni is jó mulatság lehet, de nem mindig jó, hogy hátul kell tartanunk a hordozóját. Thargodan pakliba nem látom akadályát a használatának, bár esetleg a manapság megerősödött lények + KF-es tárgyak pakliba is jó lehet.

Dl'orkhaugruk (7): Az éjfattyak főnöke nem valami eszes vagy trükkös jószág. Kb. annyit tud, hogy nagyon nagy és nagyon nehéz leszedni - persze nagyon drága is emellé. Az aktivizáló képessége több mint hasznos - különben csak egy nagy és lassú (nem mellesleg nagyon drága) éjfatty lenne. Trükkösebbek valami kombót is építhetnek erre az aktivizálgatásra, akár a Különleges élvezetet is leporolhatják idősebb játékosaink, akik emlékeznek még erre a csoda kombóra.

Glu'glivar, a megsemmisítő (7): Az éjfatty regiment egyik példánya, amit megismerhetünk. Szokásos böhöm nagy szörnyeteg, s igencsak megkeseríti majd a lények sorsát. Kiüríti nekünk az őrposztot, és már mehet is ütni. Kyorg mellett egész korrekt áron teszi mindezt, amúgy túl drága sajnos. Neki is, mint minden éjfattynak, nagyon jó áramlása van, remekül lehet használni az éjfatty pakliban.

Hatalomvágy (8): Értelmezzük kicsit a lapot! Az világos, hogy igen izgalmas, amit csinál: következő körben úgy pörgethetjük a paklinkat, mint az őrült és még a szingularitás okozta tempóbeli hátránnyal sem lehetnek gondjaink. De hogyan is tudjuk ezt a szuper lehetőséget kiaknázni? Leginkább kézenfekvő megoldás Mulgan, a segítővel kombózni a Hatalomvágyat, így szinte kizárt, hogy ne tudjuk telerakni a kezünket lappal. A Mulganos kombóhoz remekül illeszkedik a Kurtz is - így kb. garantált, hogy értelme is legyen a Mulgannak (ugye csak eggyel kevesebb húzunk vissza), de az áramlás se olyan rossz: 1 VP-ért 4-et kapunk. Kipróbálhatjuk akár Archaixszal, vagy Nikolausszal is. Érdekes és erős paklit építhetünk a Hatalomvágyra; csak kerüljük el a bilincseket, és akkor nem lehet probléma.

Íjászképző (6): Azt hiszem az világosan látszik, hogy ez főleg az ében íjász pakliba illeszkedik, ami manapság nem túl erős koncepció. Szerintem ez a lap nem sokat erősít rajta. Kijátszási körében még nagyon rossz, következő körben már talán jobb, mint ha két Ében íjászt raktunk volna ki (+1 mana és -1 lap, mikor melyik jobb). Harmadszorra használjuk, akkor már egyértelműen sokkal-sokkal jobb, mint egy sima Ében íjász. Emellett bevédi az íjászainkat A gyenge erejétől. Nekem ez gyengének tűnik.


Kifejlett xenomorph (8): Asztaltakarítás ingyen? Lehet erre nemet mondani? Ha mindig ingyen jönne, akkor semmiképp sem, de ugye csak az esetek egy részében rakhatjuk ki ennyire kedvező áron. Négy VP-ért már nem annyira nagy szám - egy passzív, közepesen nagy lény. A hálót azért hasznosnak fogjuk találni, az élet is jól illeszkedik hozzá.

Orgling bányász (8): Rengeteg kombót lehet vele összerhozni. A bemutatóversenyen pl. egy 2. körben ölő kombó jött össze vele. A fórumokon már megy az ötletelés a komókra. Frissen bontotton is nagyon hasznos. Jó lap!

Orgling hekatomb (8): Egyel drágábban lapot kijátszani - na ezt garantáltan nem szereti majd egyik ellenfél sem, főleg ha még szép lassan szét is verjük a drágításunkkal. Ráadásul, ha tudunk e mellett felmutatni egyéb veszélyes dolgokat, akkor hamar véget érhet a parti. Hegymélyibe, orglingba is remek választás, de a triniganos kontrollba is el lehet rajta gondolkozni. Sajnos a játék későbbi szakaszában már nem túl erős, cserébe az elején nagyon keményen le lehet vele fojtani az ellenfelet.

Orgling szagparancsnok (8): Egy újabb kedvesség az orgling csapat részéről, ami miatt az irántuk érzett antipátia tovább növekszik. Azt hiszem ez is leginkább az ősanyával fog hatékonyan működni (mint minden más orglingos csuda), hisz bármikor feláldozok egy kölyköt, hogy countereljek egyet.


Ouitmlen (8): Igen praktikus lény. Bár a költsége kicsit borsos, a zanszilánkság miatt nem túl nehéz összehozni, főleg a későbbiekben - addigra csak beesett 1-2 csont, vagy tudunk áldozni neki (mondjuk egy Tűnékeny csábítással kölcsönkért lapot). Ha dobunk is neki, akkor már nagyon kevés VP-ért is lejöhet - Kragoru mellett aztán különösen olcsó lehet. Leszedni ugye mindig jó, a legtöbb lényt is kényelmesen elmorzsolgatja karmai közt, de ha olyan a helyzet a láthatatlansága is jól tud jönni. Összességében ritkán lesz nagyon durva lap, inkább kis előnnyel kecsegtet, viszont sok helyzetbe tudjuk majd alkalmazni. Thargodan vagy zanszilánk pakliba jó lap.

Talbot kínja (8): Torz Talbot legkedvesebb játékszere, mi is nagyon fogjuk szeretni, ha együtt látjuk e két lapot. Ha csak 1 VP-ért kell használnunk, akkor pofátlanul olcsó lesz, főleg mert igen univerzális a lap. Máskülönben kicsit drágácska a buli, de mivel zanszilánk, talán megúszhatjuk olcsóbban is.

Térkapu (7): A thargodan pakli sajnos nem elég stabil ahhoz, hogy versenypakli legyen, és ezen a Térkapu sem fog változtatni. Két aktív thargodant azért nem annyira egyszerű előrántani, s e lények fele amúgy is jobban érzi magát az őrposztban, ahol kedvükre randalírozhatnak. Így valószínűbbnek érzem, hogy passzívan fog érkezni a kapu. A képessége amúgy nagyon jó, ki ne akarna körönként kitenni egy 5-6 manás lényt ingyen, ráadásul a pakliból? A magam részéről túl körülményesnek tartom, de megéri a kísérletezgetést, hisz nagyon durva dolgot csinál.

Torz Talbot (8): A mágikus védelmű lényekre mindig kicsit más szemmel nézünk, hiszen a Kragoru familiárisában rejlő lehetőségek miatt sokan úgy tekintenek rájuk, mint ha 2 VP-vel olcsóbb lenne az összes. Persze ez nem mindig van így, de Talbot bátyónál ez nem fontos, hiszen megállja a helyét 4 VP-ért is - ez elsősorban a remek Talbot kínja és Talbot szava miatt van így. Sajnos az egész Tabot kínjás elképzelésünk kínos véget érhet, ha lecsippenti A gyenge ereje hős harcosunkat. Kragoruval azért tényleg jobb, akkor a Talbot szó is nagyobb szerepet kaphat.


Tridarkun (9): A kontroll lények legújabb generációjának képviselője. Remekül belesimul Trinigan bűvésztárházába, lévén 3 VP-s. A lap visszavételnek is örülni fogunk, mindig jó ellőni egy újabb manakonzervátort vagy egy Cselvetést. Ráadásul a méretei is kecsegtetőek lehetnek, ha nem akarjuk rögtön az első körben kirakni.

Xanó atka (8): A legjobb xenó, őt talán még más pakliba is viszont fogjuk látni; igazság szerint zanszilánkok mellé egész indokoltnak érzem a használatát. Külön örömteli, hogy a későbbiekben is hasznát fogjuk venni, a semmizés gyakran hasznos, a sebzés bár drága egy kicsit, szívesen beleköltöm a fölös manámat. Ha már úgyis azzal nyer az ember, hogy lesebzi 0-ra az ellenfelet.

Xenó arctámadó (7): Első ránézésre igazán brutális: 3 VP-ért 3 lapot dobat. Nem mondom, hogy rossz üzlet lenne, inkább arról van szó, hogy csak xenó pakliba lehet használni, ami szerintem másod-harmad vonalas koncepció. Abban is látok egy mákszemnyi problémát, hogy minden xenó dobat, így könnyen lehet, hogy csak 1-2 lapot morzsolgat az ellenfél, s akkor már tényleg nem nagy üzlet.

Xenomorf harcos (8): Lényes pakli ellen nagyon jó, nem ritkán fog letépni akár két fenevadat is, szerencsére igen sok az altípusos lény. Nem lény lapok ellen kevésbé rózsás a helyzet - de kit érdekel: legfeljebb dobatunk egyet. Az sose baj...

Xenomorf vadász (7): Kicsit határeset lénynek érzem, tartok tőle, hogy túl sokszor lesz gyengén használható amiatt, hogy nem dönthetem el, hogy leszedjen vagy dobasson. Persze lehet, hogy akkor túl erős lenne, így viszont inkább gyengécske. Ráadásul a keltetős xenó pakliba se túl szuper. Árnyékgyilkos (7): Elvileg nagyon jó lap, de valahogy mégsem vált be igazán a tesztelésen. Lényegében költség nélkül szed le lapot (sőt minőségi lapelőnyt ad), akár az ellenfél körében is. Viszont teljesen védetlen önmagában. Ez viszont nagy problémákat okozhat - az őrposztba se tolnám be szívesen. Legendás képessége érdekes, bár túl sűrűn nem fogjuk tudni kihasználni, mindig nagy szitkozódást fog kiváltani.

Bitlandi fivér (7): Az izomjelzőknek annyi. De ez vajon elég indok arra, hogy használjuk? Aligha. Tán a 3 VP-ért két 3/3-as lény annyira izgalmas, hogy őt válasszuk? Ez sem nyert. Azt hiszem egyedül a Legendák völgyével lesz értelme, 2 VP-ért már egész kellemes a két lény, akik még lehelni is tudnak. (Bár a leheletet se fogjuk túl gyakran használni.)

Dornodon kiáltása (7): Sokan azt mondják, hogy a legtöbb esetben lény leszedésként megfelelő lesz az a lap is, ami játékosba is lőhet. Ez is lőhet, de nem feltétlen akkor, amikor mi szeretnénk. Ellenben a tesztelési tapasztalat azt mutatja, hogy tűzpakliba tökéletes lap. Másban sajnos nem sokat fogjuk láni.

Harq Al-ada (7): Zanszilánkos pakliba nagyon jónak tűnik. Szerintem csak tűnik, én kicsit drágának találom. Engem kissé Ormat, a legyőzhetetlenre emléketet, ami kb. hasonló paraméterekkel rendelkező speciális keresés és kb. senki se használta. Nyilván itt kicsit rózsásabb a helyzet, zanszilánk jobb, mint a mana és tágabb tartományból keres. De a két lap közt azért eltelt pár év. Szóval én nem bízom benne túlzottan.


Hydron (9): Minden zanszilánkot, áldozós lapot használó pakliba kötelező darab. Lap költség nélkül juthatunk egy 4/1 lényhez, amivel építkezhetünk, lényt üthetünk le vele, sebezhetünk az ellenfélen és/vagy fel is áldozhatjuk. Igazából ez a feláldozás nem csak opció, feltétlen meg kell tennünk, különben elúszik a meccs. Nem nagyon fordult elő a tesztelésen, hogy a hátránya miatt vesztett volna valaki.

Lávacsepp (8): Lőni és húzni egyet - ez majdhogynem teljesen nevetséges. Talán a tűz pakli majd ki tudja használni ezt. De ami inkább izgalmas, az áramlása - eddig egyik lap sem adott ennyi manát így. Szerintem lesz jövője a lapnak.

Ork hajítóbárd (8): Most aztán egy rossz szava sem lehet az ork paklinak: ennyire durva horda lapot rég láthattunk. Ingyen 3 sebzés még nem annyira nagy kaland, inkább az áldozós képességgel lesz érdekes - úgy ki lehet vele végezni az ellenfelet, hogy csak nyekken. Bár az áldozás jelentős költség, de a győzelemnek ára van. Ork paklin kívül máshova nem használnám.

Ork zászlós (8): Kicsi lény, jelentéktelennek tűnik, mégis nagyon hasznos. No, nem csak ork deckbe, hanem bármilyen anti-mágiás koncepcióba. Semmiz, bűbájt szed le és dobat. Sok pakli ellen ebből a három lehetőségből legalább kettő zavaró lesz az ellenfél számára, de ha csak az egyiket is ki tudjuk használni, már nem lehet okunk a panaszra. Ork pakliban meg akár megelégedhetünk csupán a plusz sebzéssel.

Qriklix (7): A quwarg pakli leginkább egy trükkös pakli, így igen furcsállva nézem ezt a homlokegyenest ellentétes fejlődési irányt. Biztos meg lesz a maga haszna, akár a kombópakliban is, de akár ezt a verekedős vonalat is lehet próbálgatni, bár szerintem érdemesebb a kombónál maradni.

Quwarg harcos (8): Ha már az agresszív quwargról van szó, akkor sokkal inkább ez, mint a Qriklix. Lényt is tud lőni, nem csak erőjelzőket gyűjt, hanem izmokat. Ráadásul kegyetlen nagyot üt, akár már két lény mellett is. Szerintem vele fogunk még találkozni.


Quwarg ősmágus (8): Ezt a kis quwargot garantáltan rühellni fogja minden mgáus - a varázslatok jó része hasztalan szemétkupac lesz miatta. Hacsak meg nem tudja oldani az ősmágust. De addigra egy jó felkészült quwarg deck már beizzította a rakétákat és nekiállt az offenzívának. A quwarg pakli mellett jó lesz bármilyen lényes (pl. keltetős, életes) pakliba is, bár inkább talán csak a kiegészítő pakliba látjuk majd viszont.

Quwarg szellem (8): Jó körülmények közt 1 VP-ért és 1 áldozásért húzunk 5 lapot. Igen, ez tényleg nagyon sok és tényleg nagyon durva. Én is úgy érzem, hogy ideje összerakni egy quwarg paklit. Persze árnyalja a történetet, hogy a körülmények nem mindig ideálisak, ki tudja, van-e sok quwarg a gyűjtőben, van-e áldoznivalónk vagy csak simán zarknod bilincsében küzdünk. Mondjuk, ekkor visszavehetünk egy lényt, ami szintén nem rossz.

Szárnyas Szuszi (6): Nem tűnik annyira rossznak - de hova is fogjuk használni? Tartok tőle leginkább sehova, túl körülményes a képessége, ráadásul nem ritka, hogy az ellenfél őrposztjában van lény, és akkor teljesen nevetséges.

Szende Ughal (7): Az ork sereg kapitánya. Egyelőre bizonytalan vagyok vele kapcsolatban: alapjáratban nem raknám be, hiszen túl drága a többi orkhoz képest, és csak a hordázást lassítja, ha felhúzzuk. A követőt legtöbbször nélküle is bőven ki tudjuk használni, így emiatt sincs rá szükség. De bizonyos paklik ellen nagyon jó volt: Lassan járj, Zarknod bilincs, Korlátozás ellen kifejezetten hasznosnak bizonyult. Épp ezért nem vetném el a használatát, de leginkább a metagame függvényében raknám be alapból.

Szikra (7): Apróságokat tud - igazándiból egyikért se szívesen pazarolunk egy lapot. Egyedül a visszavetető képesség lehet kecsegtető egy Bűvös erdős tűz pakliban. Ott már komoly károkat okozhat egy amúgy is drágán lerakott lap visszavetetése.


Vadász varkaudar (9): Már nem csak azonnali reakcióban van értelmes lény, hanem leszedésként is jöhetnek a lényecskék. Mivel igen korlátozott a használata és mindent azért nem szed le, abszolút nem érzem túlzásnak a lapot. Ha sok piros lénnyel játszunk indokoltnak látom a használatát.

Varkaudar hadúr (7): Elég szerény utánpótlást kapott a varkaudar pakli idén. Szuperül megmenti a varkákat, de mostanában nem azért nem használta őket szinte senki, mert mindig leestek. Inkább azért, mert a koncepció már nem elég erős. S gyenge koncepciót hiába védünk be, attól még gyenge marad.

Varkaudar kölyök (8): Sok varkaudar semmiért. Vagy majdnem semmiért. 4 ÉP lényegében semmiség plusz kettő 0 VP-s lapért. Zanszilánkokkal, áldozós lapokkal meglehetősen ideálisan működnek. A források pusztulása (7): Kellemetlen meglepetésben részesülhet kedves ellenfelünk, ha egy források pusztulásával lepjük meg a megfelelő pillanatban. Az erőforrások termelésére szépen pontot tesz, de a halálos lény-offenzíva is el lesz halasztva egy körrel. Védekezés segítségével akár már az ellenfél első körében is óvhatjuk magunkat. Sajnos igen sok momentum lesz, amikor lényegében semmire nem jó a lap, és nem fog semmilyen helyzetet megoldani. Sokkal inkább használnám Az Igazság pillanatát helyette; az mindig ingyen van és ÉP-be se kerül.

A helytartó csápja (8): Ezek a drága jó galetkik még mindig köztünk járnak, és próbálkoznak? A kedves játékfejlesztőknek meg is esett rajtuk a szívük, ismét jött ki számukra egy-két nyalánkság. A helytartó csápja igen izgalmas papíros, döbbenetesen sok dolgot művel, gyakorlatilag minden helyzetben első osztályú. A galetki pakli legnagyobb problémáját sajna ez sem kezeli: ha leszedik a galetki követőt, akkor túl drága az egész pakli.

Csábos áldozat (8): Lap lopásból sok népszerű van mostanság, kérdés, hogy ez mennyiben veszi fel a versenyt a többi jelenlegi versenytárssal. Az, hogy ez egy lény, nem pedig varázslat, az egy nagyon jó pont; anti mágiával is nyugodtan használhatjuk. Azért egy kis hátrányt is magában foglal a dolog: az életjelzős lényeket nem lopja el, mert nem rátett lap; ráadásul passzívan lopja a lényt. Viszont, ha leszedik, nem kerül vissza a lap. És nem mellesleg még van egy leszedős képessége is. Összességében figyelemre méltó kártya, de úgy vélem, hogy egy picit talán gyengébb, mint a jelenleg használt társai; de anti-mágiázó paklikban biztos megtalálja a helyét.


Elzárás (7): Vannak fenntartásaim a lap használhatóságát illetően - hisz néha kb. semmire se jó, amit csinál - ergo egy kidobott lap. A legtöbb esetben egy Cselvetés sokkal jobb nála, hisz egyrészt ingyenes is lehet, másrészt két körre hat. Cserébe ez teljesen letiltja a lap kijátszást. Bizonyos paklikba megéri majd használni, de nem jósolok neki túl nagy karriert.

Időutazás (6): Kevés jó érvet tudok elképzelni e lap használata mellett. Nagyban emlékeztet a nemrég megjelent Előnyös üzletre, amit csak viszonylag kevés pakliba lehet jól használni - leginkább triniganos lapok mellett szerepelt jól. Itt lény is kell a kijátszáshoz és kombózni se tudunk vele, hisz a semmibe kerül. Az rendben van, hogy csak 2 VP visszavenni 2 lapot, és akár a meggyűlt szemetet is szortírozhatjuk a kezünkből, de mégiscsak van egy súlyos kijátszási feltétele. Ráadásul triniganos lapokkal se annyira jó.

Képzelt gyilkos (7): Három varázspontért meglehetősen marginálisnak tűnik a lap, csak nagyon speciális környezetben tudom elképzelni az eredményes használatát. Hacsak nem Álmok mesterével játszunk, ahol máris egy csapásra egész értelmessé válik a lap. Kettőért már nem annyira rossz üzlet, és nem mellesleg nagyon kevés az azonnali vízió, így végre tudunk mit kezdeni az ellenfél körében is.

Kronotapír (9): Úgy tűnik az Idő kerekének le fog áldozni, hisz megérkezett a trónkövetelő: egy olyan plusz kört adó lap, ami egyben egy ütőlény is. Nehezebb counterelni, nyerni is lehet vele és nem utolsó sorban egyáltalán nem éri meg leszedni. Optimális esetben leüt egy lényt, úgy hogy ő is belehal, vagy kirakunk belőle egy áldozós lapot, és úgy kapunk plusz kört. Kevésbé optimális esetben 2 VP-ért megszabadulunk tőle, de az már tényleg nem az igazi. Ez utóbbit csak akkor használjuk, ha nincs jobb opció, vagy nagyon kell az ÉP, vagy van egy nagyon zavaró lap a gyűjtőben. Egy óriási hiba van a lappal: el lehet lopni.


Rynthus (9): Aljas jószág, őt már garantáltan nem csak galetkik közt fogjuk viszontlátni. A játék elején a VP-pusztítás és termelés nagyon könnyen a mi oldalunkra billentheti a mérleget; főleg ha drágítjuk is az ellenfelet. Mondjuk egy Hegymélyi keltetővel. Ködözős volta miatt a helytartó csápját is előszedhetjük. Hát nem elbűvölő lap?

Szem szimbólum (8): Nem hittem volna, hogy egy olyan lapot használhatónak fogok tartani, ami semmilyen kézzelfogható előnyt nem ad. A nyílt lapokkal való játék információs előnyt ad, amit ha jól használunk, akkor uralhatjuk a játékot. A pakliból való lap kiszedés bizonyos koncepciók ellen a győzelmet jelentheti, pl. kiszedjük a Morq fan Gor pakliból a 3 Morq-ot. Egy dolog miatt nem tetszik a lap: mind a nyitott lapok, mind a pakli nézegetés jelentősen lassítja a játékot.

Szkritter jótevő (7): Bevallom nem igazán tudom hova rakni ezt a lapot. Látok benne valamennyi fantáziát: követő leszedéshez nagyon hasznosnak ígérkezik. Ha zanszilánkokkal vagy épületekkel is játszunk, akkor a visszavétellel még egy újabb építő lényhez is jutunk. Tehát még egy mákszemnyi kombó is lapul benne. Azt azonban nem látom át, hogy ez a gyakorlatban mennyire fogja megérni majd, de inkább arra tippelnék, hogy ez egy marginális kártya lesz.

Timera haragja (7): Egy fokkal talán jobb, mint a másik Timera lap, de ezt se hinném, hogy túl sűrűn fogom látni Timera nélküli pakliban. Pedig nem is annyira rossz: 2-ért lő 4,5-öt (3,5 a dobás átlaga), s ezt kétszer is megtehetjük. Játékos ellen ez egész tűrhető, csak kijön az átlag két lövésből. De lény ellen sokkal problémásabb a szitu: könnyen lehet, hogy ott marad a lény, mert túl kicsit dobunk. Szóval inkább csak a szerencse asszonyával alkalmazzuk.


Timera sújtása (7): Azt hiszem nyilvánvaló, hogy ennyire kiszámíthatatlan lappal nem fogunk játszani Timera paklin kívül sehova. Abban természetesen remek lap, hisz 2 VP-ért cantrip lő hetet. Máshova szerintem szóba se jöhet.

Tudatrombolás (8): A régi Tudatrombolás idejében a 0 VP azt jelentette, hogy nem fogsz tudni lapot kijátszani. Egyáltalán. Lényegében csak 1-2 ingyenes lap létezett, vagyis magatehetetlenné vált kinek a tudatát lerombolták. Ma már nem sújt ennyire keményen a Tudatrombolás, hisz bőven van ingyenes lap vagy a zanszilánkok miatt is lehet trükközni. Persze túlzás lenne azt állítani, hogy ki lehet kacagni a VP nélküli állapotot, inkább csak arra akarok rávilágítani, hogy sok esetben nem okoz nagy előrelépést, ha tudatromboljuk az ellenfelet. Ettől még nem rossz lap.

Wyscanzi szirén (5): Frissen bontotton és drafton kívül szerintem nem érdemes használni. A bogarak ősanyja (7): Szó se róla, érdekes egy lény, de nem igazán érzem túl használhatónak. Ütő lénynek kicsit drága (vagy kicsi), leszedésnek túl speciális, lénytermelésnek is vannak nála jobbak. Persze, ha épp sok mana áll a rendelkezésre, akkor már jól jöhetnek össze a dolgok. Lényleszedésként se annyira vészes, ha tudunk rá néhány életjelzőt tenni. Az áramlása kicsit szánalmas, kevés helyzetben lesz értelme. A lapot leginkább Lassan járj!-ban tudom elképzelni.

Bobó, a tőzegelementál (8): Mindig mosolyra húzódik a szám, mikor erre a lapra gondolok - igazán imádni valók a kis tőzegdarabok és a róluk gondoskodó tőzegelementál. Lapként sem érzem utolsónak: igazán hasznos a sok kis tőzegdarabka, melyeket az ellenfél körében is termeli. Pillanatok alatt csinos kis tőzegsereg áll rendelkezésünkre - akár önmagában megverhetjük vele a hordákat.

Dolórez (8): Ha valaki kalandozó paklihoz kapna kedvet, akkor a Dolórez biztosan benne lesz. Már-már önmagában is jó a lap (ez a kijelentés hellyel-közzel lefedi a "költői túlzás" esetét), de ha van pár társa, akkor garantált az előny.

Dorony-duda (8): Rég láttam olyan KF-es tárgyat, ami megmozgatja a fantáziát. Nagyon belassítja az ellenfelet - ugyan kit nem zavar 1 VP-s drágítás? Ráadásul a dudát (vagy a hordozóját) mindenképp meg kell oldani, hisz ez egyben egy counter is. Ha nem oldja meg, akkor folyamatos a drágítás, majd az igazán fontos lapot lecountereljük. Ha meg gyorsan le akarja szedni, akkor meg egy 1 SZK-s tárgyra megy az erőforrás. Mi mindenképp jól járunk.


Elmecsapda (8): Ha ezzel a lappal kezdjük a játékot, azt egy ellenfél sem fogja megköszönni. Ha ráadásul mi is kezdtük a partit, akkor tényleg elég szoros a hurok a nyaka körül. Nyilván messze nem lehetetlen megoldani, de a játék elején halálos lehet a pár mana és laphátrány, amibe belekényszerült az ellenfél. Cserébe a közép és végjátékban már sok vizet nem zavar.

Gyorskezű Trix (9): Ritka univerzális lény. Olcsó, a sebzése is elég, és még lapot is húz. Igazság szerint bátran használhatjuk a legtöbb pakliba, nem fogjuk megbánni.

Héteoszix, a sógólem (8): Egy legendás gólem - vajon milyen nagy tettet hajthatott végre ez a nátrium-klorid teremtmény, amivel kiérdemelte azt, hogy megemlékezzenek rá a krónikák? Talán megmentette a thargodan bált, amikor az ízetlen zinthurg csemegékhez dörgölőzött, és így a házigazda, Baghar nem maradt szégyenben alázatos talpnyalói előtt a gyenge konyhája miatt? Erre az izgalmas történelmi kérdésre sajnos nem kínál megoldást a lap, így kénytelenek leszünk megmaradni a játékban betöltött szerepének elemzésével. Természetes előfordulási helye a Legendák völgye, gondtalanul vadászik, dühös csapásai nyomán csak úgy röpköd a mana és a lap. Élőhelyét nem szívesen hagyja el - hacsak nem csatlakozik egy portyázó gólemcsordához.


Klónteknőc (7): Drága. Ez az egyetlen probléma, ami felmerült a lappal. Persze teknős pakliba már egész vállalható (ott jó eséllyel csak 1 VP-be kerül), de a másolás az eredeti költséget nézi, nem az olcsóbbítottat - így már nem is tűnik annyira nagy biznisznek. Hiába sok benne a lehetőség, nem nagyon lesz rá keret, hogy ezt kihasználjuk.

Kyorg tudás (10): Nagyon univerzális erőforrás, gyakorlatilag kihagyhatatlan a sárga színt használó paklikból. Se a laphúzás, se a manatermelés nem számít túl nagy kalandnak, de mivel választani lehet, szinte biztos jól fogunk kijönni belőle. Az ellenfél körében is ki lehet játszani, így még rugalmasabban lehet forgatni a lapot. Védekezése segítségével különösen jók lehetünk. Ez még önmagában annyira nem nagy kaland, de ami miatt az egész lap igazán összeáll egy tápos erőforrássá: ha eldobatják semmi bajunk nem lesz belőle.

Mestermágus (8): Olcsón és jól használható lap... de mihez is? Hát a passzivizálgatós lapjainkhoz, vagy azokhoz melyek eleve passzívan jönnek játékba. A Hegymélyi keltetős pakliba elvileg remek. Lehet még használni tárgyak mellé is, sose rossz egy körben pl. egy Ősmatériát sokszor használni. A leglelkesebbek gnóm paklit is kanyarinthatnak mellé, felkelti a Gnómlakot. Összességében egy sok lehetőséget rejtő, jó lap ez.

Teremtő erő (8): Ez meg kikeresi a Gnómlakot, vagy bármi egyéb épületet. Mindenesetre ez a lap gyakorlatilag egy Szellemszolga és egy Abarrun segítsége egybegyúrva, kerek 1 VP-vel olcsóbban. Ó, és azt se felejtsük el, hogy mekkora előny, hogy a kereséssel rögtön fel is építhetjük, amit kikeresett. Érdemes lesz újra előszedni az épület paklit, hisz most van benne kakaó.


Vasgólem (7): A gólemrajongók népes tábora újból örömtáncot járhat: kedvenc kreálmányaik osztaga újabb tagokkal bővült, köztük a Vasgólemmel. Ő egy szerényebb harci kapacitáson mozgó vaslegény - őszintén szólva a csatákban nem fogjuk sok hasznát látni. Persze drágítani fog, mint minden gólem, csak sajnos az így szerzett előnyt vele nehézkesen tudjuk majd érvényesíteni. A lapleszedés már egy fokkal érdekesebbé teszi - de akkor meg oda a drágításunk. Legalább egyet azonban használnunk kell a gólem deckbe.

Villámrúna (7): Igen korrekt cucc: a villámpakli garantáltan 100-as fordulatszámon fog tőle pörögni. Önmagában persze meglehetősen gyenge (Mennyivel jobb azonnalik vannak ennél!), de ha beindul a villámsebző hadművelet, annyi lapunk lesz, hogy nem győzzük majd őket kijátszani. Viharsziget mellett persze már nagyon kedvező áron mehet a lövöldözés.

Vörös villám (7): Az előzőnél kicsit érdekesebb villámlap. Villámrúnához hasonlóan négyet sebez, de ez azonnaliként. Egy null ide. A lapvisszavétel is rögtön összejöhet, ráadásul zanszilánkokkal is működik. Kettő null ide. Hosszútávon persze a másik nyer, de a hosszútávú hadműveletek kivitelezésébe lehet az ellenfél is bele fog majd szólni.

Zu'lit röppentyűje (8): A tárgy paklik hol jól, hol rosszabbul szerepelnek. Mostanság nem kifejezetten fényes a karrierjük. Ezen nem hinném, hogy jelentősen fog dobni ez a röppentyű. Az nyilván fantasztikus benne, hogy sokfunkciós: erőforrásként korrekt opció, de pusztán emiatt még nem raknám be. Kivégzésnek végszükség esetén fogjuk csak használni. (Rejtély számomra, hogy ekkor miért passzivizálja a többi tárgyat. Ez igencsak csökkenti a használhatóságát.) A legizgalmasabbnak talán az aktiválást érzem, sok tárgynak van passzivizálós képessége. Sajnos az Ősi tekercset nem lehet, így a legjobb lapunkat nem lehet vele pörgetni. Illetve ez a képesség csak akkor lesz hasznos, ha már kellőképp kiterültünk - addig fabatkát sem ér. Összességében úgy találom, hogy érdemes lesz vele játszani, hisz kellőképpen sokszínű a lap, mind a játék elején, mind a közép és végjátékban is tud nyújtani valami hasznosat - igaz mindhárom esetben csak közepesen teljesít.

Baross Ferenc

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 11 szavazat alapján 7.2)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Istenek Viadala - Lapelemzés 1..

Létrehozás: 2012. november 30. 12:27:36
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.