Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Bíbor möszék
Küldd el képeslapként!
"Egy szemi-intelligens asztrális állat a bíbor mösze. Apró kis féreg, amely céltalanul bolyong a pszionikus térben, tudatfoszlányokkal és érzelemnyomokkal táplálva magát. A bíbor möszék gyakran közlekednek nagyobb rajokban, így védve magukat az asztrális tér rettenetes ragadozóitól." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
Könyvismertető - Böszörményi Gyula: A bolhedor lovagjai (Álomfogó sorozat)
Könyvismertető - Böszörményi Gyula: Rúvel hegyi legenda (Álomfogó sorozat)
61. Beholder Találkozó 2024.11.30. - Beszámoló
LXII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (11)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-12-22 20:45:36 Az UL-ek letöltésre kerültek.

2024-12-22 20:45:47 A TF fordulók kiküldése megkezdődött!
2024-12-22 20:45:54 A TF fordulók kiküldése befejeződött!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Ősök Városa I. Szabálykönyv - 11. További érdekességek

11.1. Varázsitalok

A legérdekesebb tárgyak a varázsitalok. Ezeket magad is elkészítheted a kóborlásaid során talált növényekből, füvekből. Ehhez először is el kell sajátítanod a varázsital főzés szakértelmed, majd vásárolnod kell néhány üvegcsét a boltban. Ezután nekiláthatsz varázsitalt főzni. Lehetőséged van kísérletezésre, 1-5 különböző füvet keverhetsz egyszerre össze. Ha szerencséd van, felfedezed valamilyen varázsital receptjét, és a jövőben bármikor el tudod készíteni. A sok lehetőség miatt nyilván célszerű a játékosoknak információt cserélni arról, hogy melyik recept működőképes és melyik nem. A varázsitalok legnagyobb részéhez 2 vagy 3 fű összekeverése szükséges, az 1. szinten elkészíthetőekhez csak 1 vagy 2.

A varázsital főzés a H 14 [<darabszám>] <1. fű> [<2. fű>] .. paranccsal történik. (A 14 az üvegcse sorszáma.) A darabszám paramétert csak akkor veszi figyelembe a gép, ha már ismered azt a varázsital típust, és 20-nál kevesebbnek kell lennie.

11.2. Fényt!

Nyilvánvaló, hogy a hegyek mélyén örökös sötétség uralkodik. A Hegymély lakóinak legtöbbje ezért rendelkezik több-kevesebb infralátással, hogy a sötétben is tudjanak tájékozódni. Persze az intelligens fajok sohasem tudták megszokni a fény hiányát - nem csoda, hogy a galetki társadalomban szinte mindenki hozzá van szokva valamilyen mesterséges fényforrás használatához. A milgand egy apró, világító gömb, amely előállításához foszforeszkáló anyagot és persze némi mágiát használtak. Ez több hónapig képes fény kibocsátására, és utána is könnyedén szerezhetsz újabbat. Ha persze a sötétség előnyösebb számodra, a milgandot elrejted. A legtöbb épület, barlang szintén ki van világítva. Mindezt csak azért írtuk le, hogy ne kelljen töprengened, mitől és hogyan lát a karaktered a föld alatt - ha kell, milgandot, ha kell, gyengén fejlett hőlátását használja, de ez általában nem lesz külön megemlítve.

11.3. Varázslatok, szolgák, pszi...

Az Ôsök Városában még rengeteg dolog van, amely nincs benne ebben a szabálykönyvben. Ezeket azért nem írtuk le itt, mert a kezdéshez bőven elég információt tartalmaz a szabálykönyv, és nem akartunk feleslegesen terhelni a további lehetőségek leírásával. Amint azonban felköltözöl a Hegy következő szintjére, elküldjük a szabálykönyv második részét, amely részletes leírást tartalmaz a klánokról, a mágiáról, a psziről, a szolgákról, a harci programról, új épületekről, és egy csomó parancsról, amire csak később lesz szükséged. (Ha nagyon kíváncsi vagy, persze már most is megnézheted a második könyvet az interneten, honlapunkon.)

11.4. Rabszolgázás

A "rabszolgázás" egy játéktechnikai fogalom a többszemélyes játékokban. Azt jelenti, hogy egy játékos több karaktert indít, de a 2., 3. stb. karakterekkel nem rendesen játszik, hanem ezek az első karakter rabszolgái, azaz erőforrásokat: TVP-t, pénzt, manát és hasonlót állítanak elő, és azt átjuttatják a gazdának. Persze ha az illető mindegyik karakterrel rendesen játszana, sokkal jobb eredményt érhetne el, így viszont nem kell sok idő a rabszolgák fordulójának megírására, és az elsődleges karakter erősebbé válhat, mint egy átlagos karakter.

Mivel a legtöbb játékost zavarni szokta, ha valaki rabszolgázik, és ezért a játékban jogtalan előnyhöz jut a többiekkel szemben, ezért az Ôsök Városában maximális hangsúlyt fektettünk arra, hogy a rabszolgázás lehetőségét kiküszöböljük. A tárgyak átadása korlátlan rabszolgázási lehetőséget nyújt minden játékban, ezért nincs olyan parancs - bár kézenfekvő lenne - amellyel egyszerűen átadsz egy tárgyat egy másik karakternek. A bolton keresztül (eladod a tárgyat, és a másik megveszi) továbbra is lehet üzletelni, de ilyenkor a boltos leveszi a maga hasznát és aranyat, drágakövet, varázsitalt és káosztárgyat így nem tudsz átadni.

Szintén a rabszolgázás kiküszöbölése végett van az, hogy ha valaki a táborozásod alatt támad meg, azért csak töredék lélekenergiát kapsz, és ezért nem lehet csak úgy ráportyázni bárhányszor egy bizonyos karakterre egy körben. Még sorolhatnánk hasonló példákat, általánosságban, ha a játékban választanunk kellett, hogy inkább valósághűen tervezünk meg valamit, vagy úgy, hogy a játék élvezetes legyen, és ne lehessen rabszolgázni, akkor az utóbbira törekedtünk. Képességpontot, varázsontot, tevékenységpontot semmilyen módon nem adhatnak át egymásnak a karakterek.

11.5. Játéketika

Az Ôsök Városa óriási program, amely állandó fejlesztés alatt áll. Mint minden programban, itt is előfordulhatnak programhibák, azaz bugok. Ezeket persze azonnal kijavítjuk, amint tudomást szerzünk róluk. A játékosok számára hátrányos bugokkal nincs baj, azokat mindenki rögtön megmondja nekünk. Azokat azonban, amelyekkel esetleg előnyre lehet szert tenni, előfordulhat, hogy egy nem becsületes játékos titokban tartja. Persze ez egy elenyésző kisebbség, a játékosok többsége becsületes és azonnal szól. Előre felhívjuk a figyelmet, hogy ha valaki ilyen bugot talál, és nem szól róla, azt ugyanolyan csalónak tekintjük, mint pl. aki egy kártyajátékban használ nem megengedett eszközöket. Az a legkevesebb, hogy a karakterét megfosztjuk mindentől, amit csalással szerzett, de előfordulhat, hogy a játékból is kizárjuk.

11.6. Lemaradás

Ha a karaktered már több, mint 20 fordulónyi lemaradásban van a játékhetéhez képest a lemaradást a gép automatikusan 20 fordulónyira csökkenti. Az így elveszített lemaradást késöbb azonban visszaszerezheted, az EXT parancs használatával.

EXTRA FORDULÓK
Ha fordulószámod megegyezik a játékheteddel, azaz egyáltalán nincs lemaradásod, használhatod az EXT parancsot a fordulódban. Az EXT-et az UL-en add ki, a 20 parancs egyikeként. Ekkor kapni fogsz 10 fordulónyi lemaradást, azaz, a kezdési dátumodat visszaírjuk 10 héttel.
Az, hogy a hét melyik napján "fordulsz", nem változik. A kezdési dátumodat így nem viheted régebbre, mint 2000. jan. 1. Az időkristályoktól - az időkristályok nem csinálnak mást, mint visszadátumoznak 1 héttel. Sajnos, a számítógép nem tartja nyilván, ki mennyi időkristályt használt el eddig, így ezt nem tudjuk figyelembe venni az EXT parancs használatakor. De mivel csak 2000. jan. 1-ig lehet visszalépni EXTtel, akik korábban indultak, azok számára nem "vész el" az időkristályból nyert plusz hét. A később indultaknak, a legjobb taktika az, hogy ha időkristályt találsz, tartogatod addig, amíg az EXT parancsot nem aknáztad ki maximálisan.

Létrehozás: 2003. szeptember 14. 11:35:16
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:20
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.