Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Immúnis krakoch
Küldd el képeslapként!
"Nem tudni, hogy ez a vörösen pulzáló, mágikus entitás honnan érkezett, miből van, és mit csinál itt - tény, hogy a vadászó galetkik számára nem jelent könnyű prédát. Legyőzéséhez rafináltnak, körmönfontnak, tapasztaltnak és hatalmasnak kell lenned!" - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
Könyvismertető - Böszörményi Gyula: A bolhedor lovagjai (Álomfogó sorozat)
Könyvismertető - Böszörményi Gyula: Rúvel hegyi legenda (Álomfogó sorozat)
61. Beholder Találkozó 2024.11.30. - Beszámoló
LXII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (11)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-12-22 20:59:48 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Ősök Városa II. Szabálykönyv - 12. Műhelytitkok

Az alábbiak közül semmire sincs szükség a játék megértéséhez és élvezetéhez. Vannak azonban játékosok, akik minél többet szeretnének tudni arról, hogy mi is zajlik a színfalak mögött - így ugyanis jobban tudják tervezni karakterük fejlődését. Az ő kedvükért írunk le néhány műhelytitkot.

Felhívjuk a figyelmet, hogy az alábbiakra különösen igaz, amit a szabálykönyv elejére írtunk: azaz, hogy fenntartjuk a jogot a változtatásra. Tehát kérjük, senki ne reklamáljon az alábbiakra hivatkozva, hiszen az adatok csak tájékoztató jellegűek, lehet, hogy egyes képletek már megváltoztak, mire ezt olvasod.

12.1. Átokszórás

Ha valaki eléri a 10-es átokszórást, élesen forgó nyelvének köszönhetően már képes lesz azt is rábírni átokszórásra, akinek egyébként semmi kedve sincs hozzá. A játék nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy ha 10-es átokszórásod van, és PV 4-ed, akkor olyannal is átokszórhatsz, akinek nincs PV 4-e. Ez egy IQ "csatától" függ, az átokszórásra az esély 40% + 5% x Te IQ-d - 5% x másik galetki IQ-ja. A kényszerített átokszórást csakis akkor alkalmazod, ha a PV listádban nem szerepel 8-as paraméter, hiszen egyébként nem lehetsz biztos a portyázás eredményében.

12.2. Csapdaészlelés

Egy másik galetki csapdájának a kikerülésére az esély 50%+(csapdaészlelésed-csapda rejtettsége) x 5%.

12.3. Éhezés

A jóllakottságod minden fordulóban a kapott TVP-d hatodával csökken, a szolgáknál 30-35%-kal. Ha jóllakottságod 50% alatt van, mínuszt kapsz támadásaidra ill. a leheleteddel való sebzésre, és 0-50%-kal kevesebb ép-t kapsz vissza kör elején. A támadás büntetés (50-jóllakottság)/2%. A leheletedre -1 -et kapsz minden 10% éhezés után, tehát 41-49%-ra -1, 31-40%-ra -2 stb.

12.4. Hírnév

A hírnevedet többek a következő események növelhetik: torzszülött leölése, galetkivel való fizikai vagy pszi harc, győzelem galetki felett harcban vagy psziben, lebukás lopásnál, szakértelem viadal, átokszórás, barátságos beszélgetés (+3!), kaland teljesítése (de ez a hírekben csak akkor jelenik meg, ha a kaland legalább 20 TVP-be került), győzelem arénában galetki felett, felköltözés, új végtag növesztése, tulajdonság ill. szakértelem rekord elérése a szinten ill. a játékban, egy varázsital elsőként történő feltalálása, szolga csatlakozása, sok szavazat birtoklása stb.

Csökkentheti vereség torzszülöttekkel való harcban, ill. minden fordulód végén a hírneved 8+szint-tel csökken (akivel sokáig nem történik semmi, azt a közönség elfelejti, akkor is, ha egykor híres volt).

Minden szinten ill. az egész játékban nyilvántartjuk a leghíresebb galetkiket. Ha egy ilyennel történik valami fontosabb dolog (főként olyasmi, ami hírnevet ad, ld. fent), akkor arról tudomást szerezhetnek a galetkik is: minden fordulód elején a szinteden történtekről valamint a játékban történtekről megtudhatsz max. 10-10 hírt. Vannak dolgok, amiből akkor is hír lesz, ha nem híres galetki csinálja: ilyen pl. a játékban vagy a szinten a legnagyobbat birtokolni vmilyen tulajdonságból ill. szakértelemből.

12.5. Kereskedelem

Minden tárgynak van egy alapára, a bolt az alapár 30%-áért veszi meg a tárgyat. Ha rendelkezel kereskedelem szakértelemmel, a vételi ár 37% plusz 3% lesz minden kereskedelem szint után. Persze az alapárnál többet soha nem adnak érte. A tárgyakat a bolt 276%-os áron árulja. Ha van kereskedelem szakértelmed, ez 258% mínusz 6% minden kereskedelem szinted után, de min. az eredeti ár 110%-áért. Látható, hogy a kereskedelem egy fontos szakértelem, főként, ha a 10%-os árrés szimpatikusabb a 700%-osnál!

12.6. Szakértelmek fejlődése

A szakértelmeket, tulajdonságokat elsősorban a képességpontokból fejleszted. Azonban kisebb mértékben ugyan, de ezek maguktól is fejlődnek. Pl. ha elmondasz egy varázslatot, annak szintje nő egy picit, ha felállítasz egy csapdát, nő a csapdakészítésed. Ha a kapcsolódó tevékenységnek van TVP költsége (mint pl. a csapdakészítésnél), akkor a fejlődés mértéke a megadott TVP mértéke. Ha nem, akkor egy fix szám (pl. harci varázslatoknál 8 TVP). Egy körben azonban az összes fejlődés mértéke nem fogja meghaladni az abban a körben kapott TVP-t plusz egy fix számot. Ezt fejlesztési keretnek hívjuk. Pl. egy körben kapsz 150 TVP-t, ezt konkrét TVP-ként is elhasználod, de a "háttérben" a szakértelmeid is ebből fejlődnek, ha használod őket. Ha kör közben a harcok már fejlesztettek 150 TVP-nyit a harci szakértelmeiden, akkor a kör végén 50 TVP-ért állított csapda nem fejleszt semmit. Szerencsére, az egyik körben megmaradt fejlesztési keret (a TVP-hez hasonlóan) átvihető a következő körre, tehát ha egy "lusta" és egy eseménydús fordulót csinálsz, akkor nem kerülsz hátrányba ahhoz képest, aki két átlagos fordulót csinál.

A fejlesztési keret pontos képlete: az adott körre kapott plusz TVP + 40 + fordulószám/2 + klánrang, ha a tudós vagy bárd klán tagja vagy.

A szakértelem verseny nagyon sok TVP-t fejleszt, de ennek csak felét teszi a keretből. Tehát ha a 2. szinten megnyersz egy szakértelem versenyt, és 36 TVP-nyit fejlődik egy szakértelmed, akkor ettől a keret csak 18 TVP-nyit csökken. Tehát a szakértelemverseny különösen előnyösen fejleszt, érdemes fordulónként legalább 1-2-ben részt venni. Ugyanez igaz a baráti beszélgetésnél a meggyőzőképesség és a kereskedem fejlődésére, mindegyik 10%-kal (ill. ha csak az egyiket ismered, az 20%-kal) nő, de a keret csak 10%-al csökken. Hasonlóan jól fejleszti a régészkedés a régészetet, a Z parancs a zenélést és az átokszórás az átokszórás szakértelmet.

Ha egy egyéb szakértelmet növelsz KNO-val, akkor minden elköltött KNO után a fejlesztési kereted 10-zel nő, tehát a békebeli szakértelemre költött KNO-k cirka +10% fejlődést jelentenek. Az egyéb szakértelemre rakott őskő a fejlesztési keretet 50-nel növeli.

Vannak szakértelmek, amelyek maguktól egyáltalán nem fejlődnek, ilyen pl. a végtagok mérete (a harctól a végtaggal való szakértelmed nő csak), vagy pl. a szívósság.

Fontos! Ha egy szakértelemmel nem rendelkezel, akkor a szakértelempróbád sosem lesz sikeres, és "kinőni" sem fog, akkor sem, ha használhatnád. Pl. ha beleesel egy csapdába, attól még nem kapod meg a csapdaészlelés szakértelmet. Sőt, pl. a lőfegyvereket egyáltalán nem is tudod használni (bár beKF-elheted), ha nem rendelkezel lőfegyver szakértelemmel. Ha egy szakértelemmel nem rendelkezel, hiába kapsz mindenféle varázslattól, varázstárgytól pluszokat rá, a képesség továbbra is nulla marad.

12.7. Szolgák morálja

Egy szolga morálja a következő dolgoktól nőhet: győzelem a harcban (2 x részesedés lélekenergiából/5), első ajándék (az élelem nem számít) a fordulóban (érték), evés (+jóllakottság/2), gyógyítás templomban (+5%).

Egyszerre a szolga morálja max. 50%-kal nőhet, és ha jóllakottsága 60% alatt van, akkor a morál nem nőhet a jóllakottság+25% fölé. A szolgáid nem esznek meg velük azonos fajú torzszülöttet.

A következő dolgok csökkentik a morált: elájul a harcban (20%-meggyőzőkészség), vele azonos fajú ellenféllel kell harcolni (10% minden ilyen ellenfél után, és kalandozóval való harcban nem számít, tehát nincs morálvesztés, ha a másik játékosnak is ugyanolyan szolgája van), ha egy szolgád elhagy, vagy kirúgod, akkor minden másik szolgád morálja 15%-al csökken! Kör végén 15% mínusz meggyőzőkészség (ha jóllakottsága 50% alatt van, 35% mínusz meggyőzőkészség). Ha meggyőzőkészséged 15 fölött van, a morál ilyenkor nőni fog! Bizonyos szörnyek morálja (pl. Thargodanok) nagyobb mértékben csökken körönként.

12.8. Varázsitalok

Előbb-utóbb találni fogsz varázsitalokat, sőt, azt is megtanulod majd, hogy kell őket elkészíteni. A varázsitalok némelyike harcban is használható. Pl. a tűzlehelet itala +15 tűzleheletet ad egy harc időtartamára. Mivel a varázsitalok korlátozott számban állnak rendelkezésedre, nem fogod őket automatikusan nyakra-főre inni. Ezért ha a varázsitalokat tudatosan akarod használni, nem árt a használatukat a harci programmal beállítani (pl. HP 3 53 15 28, azaz, ha 28-as ellenféllel találkozol - akit egyébként igen nehéz közelharcban eltalálni - megiszod a tűzlehelet italát), vagy valamelyik TV listádba berakni. Bármilyen parancsnál, ahol varázslatot adhatsz meg paraméternek, írhatsz varázsitalt is, a program minden szempontból ugyanúgy kezeli őket. A varázsitalok szintje 6, hacsak az enciklopédia mást nem ír.

12.9. Nem lopható tárgyak

Az követkző tárgyakat nem lehet ellopni, eladni, aukcióra felrakni: őskő, varázskő, időkristály, garling kristály, fekete dukát. Ezeken kívül természetesen van pár egyéb, nem lopható tárgy is, főleg olyanok, amelyek elvesztése nagyon negatívan érintené a játékost.

Létrehozás: 2003. szeptember 14. 12:02:14
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:20
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.