Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Karácsonyi menü 2024 december 10.
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
A pillanat képe
Ysmon
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
Ysmon, a több éve a Túlélők Földjét járó ember férfi, is egy Fairlight hívei közül, akik a mágia útján képesek táncra hívni a villámokat.
Nézz szét a galériában!
Kérdezz-felelek 56.
HKK Kiadói tervek 2025
Paklibemutató: Tarrgeth
Új HKK webbolt: Mythical Markets
ÜNNEPI MUNKAREND - Beholder Webbolt 2024/2025

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47285)
Lapötletek (65079)
HKK Kiadói tervek 2025 (17)
HKK Online 2 személyes béta teszt (59)
Kérdezz-felelek 56. (15)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8235)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - helyszín

(AK121) Mire immúnis pontosan egy forrásra immúnis lény? Először is tisztázzuk mit is nevezünk forrásnak! Forrás minden varázslat és hatás. Menjünk tovább, mit nevezünk varázslatnak és hatásnak? Varázslatnak nevezzük összefoglalóan a bűbájokat, azonnali és általános varázslatokat. Egy lapra akkor hat varázslat, ha egy általános vagy azonnali varázslat hat rá, vagy közvetlenül rárakunk egy bűbájt. Az asztalra, nem pedig lapra rakott bűbájok már a hatások közé tartoznak. Hatás az, amikor egy asztalon levő lap vagy önálló jelző hat bármilyen más lapra, legyen az szó akár állandó hatásról (pl. +1/+1 minden lénynek), vagy aktivizálást igénylőről. A helyszínek által kifejtett képességek is ugyanilyen hatások, sőt tovább megyek: a követők és szabálylapok képességei is lehetnek hatások, amennyiben azok játékban levő lapra hatnak. Igaz ugyan, hogy követőre és szabálylapra nem hat semmilyen lap, de attól a hatásaik még ugyanolyan hatások mint bármely más lapé. Például, ha egy követő ad egy szintet minden kalandozónak, az ugyanolyan hatás, mint mondjuk az Alanori Krónika (új) vagy A közösség ereje (új) hatása. Ez a követő sem fog szintet adni annak a kalandozónak, ami hatásokra, vagy forrásokra immúnis. Sok embernek szoktak gondot okozni a tárgyak is. Egy asztalra rakandó tárgy képessége az hatás, legyen az akár egy Alanori Krónika (új), vagy egy Villámhárító. Ezzel nincs is gond. De mi van a KF-es tárgyakkal. Amikor egy tárgyat rakok egy lényre, az nem hatás, nem is varázslat, tehát nem is forrás. Emiatt forrásra, hatásra, varázslatra immúnis, vagy ezekkel nem célozható lényekre rá lehet rakni a tárgyat, és emiatt nem lehet megakadályozni egy galetkire rakott tárgyat testrész feláldozásával. Viszont, ha egy tárgy rajta van egy lényen, akkor az általa a lényre kifejtett képessége hatás. Hatás tehát az Izzó lemezpáncél által adott -4 ÉP, hatás a Göcsörtös bunkó (új) által adott plusz sebzés, a Királyi palást által adott két szint és büntetés, vagy a Szent pajzs által adott +4 ÉP, mágikus védekezés, és a sikeres kijátszásakor adott életjelző is. Válaszolva az eredeti kérdésre: a forrásra immúnis lényekre semmilyen varázslat és hatás nem hat, beleértve a helyszíneket, szabálylapokat és követőket.
(AK130) Nem számít lapkijátszásnak számít egy helyszín kijátszása. Ráadásul, a helyszín nem számít játékban levő lapnak, csak olyan lapok és hatások vonatkoznak rá, amik ezt külön említik. Viszont ha egy helyszín a kézben vagy a gyűjtőben van, akkor az csak egy sima lap. Ugyanúgy el lehet dobatni, mint bármely más lapot, ki lehet semmizni, vagy akár Estariol (új) is visszahozhatja a gyűjtőből.
(AK134) Thu’zad hazaékezése nem akadályozza meg egy helyszín kijátszását vagy egy párbajt. Sem a helyszín kijátszása, sem a párbaj nem számít lapkijátszásnak. Viszont cselekvésnek igen, tehát ha bármelyiket megteszem, akkor az ellenfelem cselekedhet.
(AK142) Kijátszhatok helyszínt akkor, ha már abban a körben játszottam ki egy szingularitást. A helyszín kijátszása nem számít lapkijátszásnak (AK130). Vagyis Ősi béklyó, Rothadó borzalom, szingularitás stb. dolgok nem vonatkoznak rá.
(AK20) Helyszínt csak a saját köröd fő fázisában játszhatsz ki, ugyanúgy, mint az épületeket.
(AK20) Továbbra is problémát jelent az a kérdés, hogy milyen lapok hatnak a helyszínekre. Nos, amikor egy helyszín a pakliban vagy a kézben van, akkor még nem bír a helyszínek sajátságaival, egyszerű lapnak számít. Ezért minden olyan lap, amely kézben és pakliban levő lapokra vonatkozik, kifejti hatását a helyszínekre. El lehet dobni Fairlight trükkjével, Morgan kristályával, A szirének énekével, kézbe lehet venni Pszi-ernyővel stb. Abban a pillanatban, ha kijátsszuk őket, már helyszínek lesznek, tehát csak az olyan lapok hatnak rájuk, amiken külön szerepel az, hogy a helyszínekre is kifejtik hatásukat (pl. Túlélők földje), a lapra ható lapok (pl. Templomi orgona, Kisebb kívánság stb.) nem működnek a helyszínekre. Ez a kijátszás pillanatára is érvényes, tehát nem hat rá az Elzárás, az Azt mondtam, nem stb.
(AK22) A helyszín kikeresése természetesen húzásnak számít, ezért pl. Morgan kristályánál ugyanúgy kell lapot dobni, mintha rendesen húznál. Sőt, csak akkor kereshetsz ki helyszínt, ha van húzási fázisod, viszont ha több lapot húzhatnál (pl. Időgyorsító), akkor az első lap helyett kereshetsz ki síkot. A Pszi-ernyő és a hasonló (kikereső) lapok nem számítanak húzásnak, így ezeknél nem kell lapot dobni Morgan kristálya mellett.
(AK23) Azon lapoknál, melyeket több forrásból (szörnykomponens, VP, építő) kell kihozni, az idézési költséget úgy kell kiszámolni, hogy összeadjuk az idézési számokat. Pl. Vadászkutyánál ez 2, a legtöbb helyszínnél 5, A mágia létsíkjánál 7.
(AK23) Ha Szerepcsere alatt helyszínt akarsz keresni az ellenfél paklijában, akkor az ellenfeled nem köteles megmondani, hogy van-e síkja a pakliban. Ha úgy döntesz, hogy mégis keresel, és nem találsz, akkor elköltötted a 3 VP-t, és nem húzhatsz lapot.
(AK61) A különböző fajta idézési költséget tartalmazó lapoknál (pl. helyszínek) az alap idézési költség az összes típusú idézési költség összege. Vagyis az Ősvortexszel pl. egy Kalandozók városa ötöt sebez.
(AK63) Helyszín nem kerülhet passzívan játékba (pl. Kronobogártól, vagy Nimgilarió cselétől). Helyszínre csak azok a lapok hatnak, amikre ez külön rá van írva. Sem a bogár, sem a Nimgilarió csele nem hat a helyszínekre. Hasonlóképpen az idézési költséget módosító lapok sem vonatkoznak rá (pl. Káoszmester, Varázsszél stb.), kivéve a Túlélők Földjét, amire ez külön rá van írva.
(AK90) Helyszínt nem áldozhatok. Általánosságban a helyszínekre, szabálylapokra, követőkre csak azok a lapok vagy szabályok vonatkoznak, amikben külön meg vannak említve.
(AK91) Én Építő Rakshallionnal játszok, míg ellenfelem Zarknod börtönével. Nem húzhatok lapot, ha két épületem van játékban. A Zarknod börtöne mellett sem helyszínnel, sem követővel, sem egyéb lapokkal nem lehet lapot húzni a húzás fázison kívül, csak szabálylappal.
A helyszínek képességei forrásnak számítanak, így az is forrás, ha módosítja valamilyen lapok idézési költségét. Emiatt az ilyen helyszínek kikapcsolják az ősmágiát.
A helyszínek kijátszása nem minősül lapkijátszásnak. Így Ősi béklyó mellett ki lehet játszani második lapként, és egy korábbi, hibás FAQ-vel ellentétben a Lábadozás sem esik le tőle.
A gyűjtőben levő helyszíneknek nincs megkülönböztetett státuszuk, a gyűjtőben sima lapnak számítanak, így bármely lappal ki lehet őket semmizni, vissza lehet rakni a játékba (pl. Az árnyak megtestesítőjével), vagy vissza lehet venni a kézbe. Az ilyen módon játékba hozott helyszínek kijátszáskori képességei létrejönnek.
Ha valaki helyszínkereséssel keres síkot a paklijában, de nem talál, akkor az elköltött VP-t nem kapja vissza, és lapot sem húzhat a helyszínkeresés helyett. Elvileg még a keresés előtt egyértelműen eldöntheti a játékos a keze, asztala, gyűjtője, Semmije és paklilistája alapján, hogy van-e még helyszín a paklijában. Kódex 8.9.6. Kiegészítés.
Használhatok kereső forrást (pl. Kurtz, Sivara), szabályt (pl. helyszínkeresés), követő vagy szabálylap kereső képességét, ha Zarknod bilincse van játékban. A költséget ki kell fizetni, és a forrás, szabály stb. egyéb képességei létrejönnek, de a keresés nem. Pl. ha helyszínt próbálok keresni, elköltöm a 2 VP-t, de nem keverhetem meg a paklimat, és nem húzok lapot. Kódex 4.13.6.
Nem drágítja a Rox, a csontok ura (új) képességét az Antimágikus rakshallion (új) vagy A mágia létsíkja (új), mivel helyszínek, követők, szabálylapok és forrásimmúnis lapok képességeire nem lehet reagálni, és ezeket nem lehet drágítani sem.
Nem számít mágikus támadású lény kijátszásának, ha Hatalmas manó mellett manót játszok ki. Az állandó hatású permanensek (követők, szabálylapok, helyszínek) főszabály szerint csak a játékban lévő permanenseknek adhatnak képességet. Ha a lap ettől eltérően működik, akkor azt a szövege kifejezetten említi. (Lásd: Villámháború). Tehát a manók csak azután változnak mágikus támadású lénnyé, miután sikeresen játékba kerültek. A gyűjtőben, kézben, pakliban, illetve a reakciósorban nem számítanak annak.
Olyan lap képességére, amire nem lehet hatni (követő, szabálylap, helyszín, forrásimmúnis lap), nem lehet reagálni és nem lehet azt drágítani. Kivéve, ha az adott reakción, vagy drágító forrás leírásában szerepel, hogy hat az adott lapra. Ha egy lap csak részleges immunitással bír (pl. immúnis Chara-din forrásokra), akkor értelemszerűen csak a megadott módon nem lehet rá reagálni/drágítani.
Szabály: Új, különleges kártyatípus a helyszín (hívjuk még létsíknak vagy egyszerűen csak síknak). Egyszerre csak egy helyszín lehet játékban, ha bárki kirak egy másikat, az előző azonnal a gyűjtőbe kerül. Helyszínre ezen kívül SEMMILYEN MÁS LAP VAGY JELZÔ SINCS SEMMILYEN HATÁSSAL, kivéve azokat, amelyekre ez külön rá van írva. Tehát nem lehet gyűjtőbe küldeni olyan lappal sem, ami minden vagy célpont lapot küld a gyűjtőbe (pl. Világégés, Kataklizma), nem lehet passzivizálni, kézbe visszavetetni, kijátszási költségét növelni vagy csökkenteni stb., kivéve speciálisan erre szolgáló lappal. A létsíkok kijátszási költségében általában szörnykomponens, építő és VP is szerepel. A költségben a kijátszó minden szörnykomponenst helyettesíthet 2 ÉP feláldozásával. A helyszínek aktívan kerülnek játékba, idézési költségük a különböző költségek összege (de mivel általában az idézési költségre hivatkozó lapok nem hatnak rájuk, ezek szempontjából olyanok, mintha ott sem lennének). Helyszínekből ugyanúgy maximum hármat lehet a pakliba rakni, mint más lapokból, azonban a húzás fázisában minden játékos, akinek van még helyszín a paklijában, 3 VP elköltésével kikereshet egy helyszínt a paklijából. Ez húzás helyett történik, csak akkor tehető meg, ha van húzás fázisa, s ha többet húz, akkor az első lap húzása helyett. A kikeresett helyszínt meg kell mutatnia (nem köteles előre bejelenteni, hogy milyen helyszínt keres), majd kézbeveszi; ezután a paklit meg kell keverni. Helyszínt csak akkor próbálhatsz előkeresni, ha van is a paklidban. (A precíz versenyszabályok kedvéért: ha egy játékos bizonytalan, hogy van-e helyszín még a paklijában, a gyűjtője, az asztalon levő lapok és paklilistája alapján egyértelműen eldöntheti.) A helyszínek általában mindkét játékosra és azok lapjaira hatnak, ez kiderül a fogalmazásból is (pl. minden repülő lény kap +1 sebzést és +1 ÉP-t). A sík esetleges aktivizálást kívánó képességét azonban csak a gazdája használhatja.

Létrehozás: 2003. október 10. 23:45:03
Utolsó frissítés: 2023. április 11. 18:03:34


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.