Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Karácsonyi menü 2024 december 10.
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
A pillanat képe
Bűvös lant
(Túlélők Földje varázstárgy)
Küldd el képeslapként!
A bűvös lantból a hozzáértő kezek mesés dallamokat képesek előcsalogatni. Nem csoda hát, hogy a Túlélők Földje legsikeresebb bárdjai a bűvös lant "húrjai közül kerülnek ki."
Nézz szét a galériában!
Kérdezz-felelek 56.
HKK Kiadói tervek 2025
Paklibemutató: Tarrgeth
Új HKK webbolt: Mythical Markets
ÜNNEPI MUNKAREND - Beholder Webbolt 2024/2025

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47285)
Lapötletek (65079)
HKK Kiadói tervek 2025 (17)
HKK Online 2 személyes béta teszt (59)
Kérdezz-felelek 56. (15)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8235)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - szabálylap

(AK103) Nem működik a Félénk Yathmog-Garling kristály- A fájdalom szépsége kombó, mivel a szabálylapok és követők hatását más lap csak akkor befolyásolja. ha ez külön rá van írva A kombóban ugye az lett volna a lényeg, hogy sebzek egyet a yathmog kijátszásával, A fájdalom szépségétől kapok érte egy varázspontot, amit a Garling kristály növel hárommal, vagyis visszakaptam a yathmog teljes költségét.
(AK107) A Fatönkre az van írva, hogy semmilyen módon nem mehet 0 fölé a sebzése. Ha pedig egy lapon a semmiképpen, semmilyen módon, vagy bármilyen hasonló kifejezés áll, az alól még a szabálylapok és követők sem kivételek.
(AK107) Hogyan működik páros versenyen a Pihenő? Természetesen hat a közös szabálylapra. Viszont csak az egyik, kijátszáskor választott követőt semlegesíti.
(AK118) Szabálylap hat más szabálylapra és követőre, követő nem hat szabálylapra, de más követőre igen. Egyet gyógyulok egy lap visszavételétől, ha én Birtoklással játszom, az ellenfelem pedig Hatásvadászattal, mert a Hatásvadászat, a szövege szerint az asztalon maradó lapok hatásait növeli. A szabálylapok és követők pedig nem minősülnek asztalon maradó lapnak. Ha a Hatásvadászat úgy lenne megfogalmazva, hogy minden gyógyító hatás eggyel többet gyógyít, akkor növelné a Birtoklás által okozott gyógyítást is. Négyet fog sebezni a lényeim büntetése Hatásvadászat és Védelmező rakshallion mellett, mivel a Védelmező rakshallion a lapnak adja a büntetést, ezt növeli a Hatásvadászat, vagyis itt nincs szó arról, hogy egy szabálylap hatna a követőre.
(AK121) Mire immúnis pontosan egy forrásra immúnis lény? Először is tisztázzuk mit is nevezünk forrásnak! Forrás minden varázslat és hatás. Menjünk tovább, mit nevezünk varázslatnak és hatásnak? Varázslatnak nevezzük összefoglalóan a bűbájokat, azonnali és általános varázslatokat. Egy lapra akkor hat varázslat, ha egy általános vagy azonnali varázslat hat rá, vagy közvetlenül rárakunk egy bűbájt. Az asztalra, nem pedig lapra rakott bűbájok már a hatások közé tartoznak. Hatás az, amikor egy asztalon levő lap vagy önálló jelző hat bármilyen más lapra, legyen az szó akár állandó hatásról (pl. +1/+1 minden lénynek), vagy aktivizálást igénylőről. A helyszínek által kifejtett képességek is ugyanilyen hatások, sőt tovább megyek: a követők és szabálylapok képességei is lehetnek hatások, amennyiben azok játékban levő lapra hatnak. Igaz ugyan, hogy követőre és szabálylapra nem hat semmilyen lap, de attól a hatásaik még ugyanolyan hatások mint bármely más lapé. Például, ha egy követő ad egy szintet minden kalandozónak, az ugyanolyan hatás, mint mondjuk az Alanori Krónika (új) vagy A közösség ereje (új) hatása. Ez a követő sem fog szintet adni annak a kalandozónak, ami hatásokra, vagy forrásokra immúnis. Sok embernek szoktak gondot okozni a tárgyak is. Egy asztalra rakandó tárgy képessége az hatás, legyen az akár egy Alanori Krónika (új), vagy egy Villámhárító. Ezzel nincs is gond. De mi van a KF-es tárgyakkal. Amikor egy tárgyat rakok egy lényre, az nem hatás, nem is varázslat, tehát nem is forrás. Emiatt forrásra, hatásra, varázslatra immúnis, vagy ezekkel nem célozható lényekre rá lehet rakni a tárgyat, és emiatt nem lehet megakadályozni egy galetkire rakott tárgyat testrész feláldozásával. Viszont, ha egy tárgy rajta van egy lényen, akkor az általa a lényre kifejtett képessége hatás. Hatás tehát az Izzó lemezpáncél által adott -4 ÉP, hatás a Göcsörtös bunkó (új) által adott plusz sebzés, a Királyi palást által adott két szint és büntetés, vagy a Szent pajzs által adott +4 ÉP, mágikus védekezés, és a sikeres kijátszásakor adott életjelző is. Válaszolva az eredeti kérdésre: a forrásra immúnis lényekre semmilyen varázslat és hatás nem hat, beleértve a helyszíneket, szabálylapokat és követőket.
(AK36) Az egyforma szabálylapok hatása nem adódik össze, tehát két A bőség zavaránál is csak hét lapot húztok (+3-at a szabálylap hatása miatt, és -1-et a szabálylap használata miatt).
(AK68) A Tiszta játék nem hat a Bűvös erdőre. A szabálylapokra semmilyen lap nem lehet hatással. Amennyiben ez mégis előfordul majd a jövőben, akkor az a lapon külön szerepelni fog.
(AK90) Helyszínt nem áldozhatok. Általánosságban a helyszínekre, szabálylapokra, követőkre csak azok a lapok vagy szabályok vonatkoznak, amikben külön meg vannak említve.
(AK92) Nem vehetem vissza A tudomány árát Birtoklással a kezembe. A lap szövege szerint A tudomány árát nem vehetem vissza a kezembe. Ez azt jelenti, hogy semmilyen hatással nem lehet visszavetetni. Olyan hatásokkal azonban vissza lehet, amire rá van írva, hogy nem visszavetethető lapokra is működik. Az ilyen hatások akkor nem működnének A tudomány árára, ha rajta lenne az, hogy semmilyen módon nem lehet visszavenni. Az ilyen szabályok alól szabálylapok sem kivételek. Rájuk ugyan nem hatnak az egyéb lapok, de attól a szabálylap hatása még ugyanolyan hatás, mint bármely más lapé. Ebben az esetben ráadásul nem is a szabálylap hatása a visszavétel, hanem a hatásának költsége. Ahogy pl. életpontot sem áldozhatok egy hatás költségének, ha ezt egy lapom tiltja, úgy lapot sem vehetek vissza.
Szabálylapok ill. azok késleltetett hatása (pl. Egérút (új), Lépéselőny): A páros versenyen a pároknak kötelező ugyanazt a szabálylapot használni. Azonban ez nem azt jelenti, hogy egy szabálylapjuk van, mindenkinek sajátja van. Ezért mostantól meg is követeljük a versenyen fizikailag a két lap meglétét, ugyanúgy, mint bármely más lapnál. A késleltetett hatás jelzők minden játékosnak a saját körében, a párjától függetlenül fogynak, és sül ki a hatásuk. A késleltetett hatás jelzőidet a saját szabálylapodon jelöld. Tehát az Egérútnál (új) csak a 8. körben nyersz (a pár azon tagja fog nyerni, aki előbb jön). Amikor egy tápoló hatás kisül, akkor meg kell nevezned, melyik ellenfeledre hasson, és onnantól arra fog hatni végig. Kicsit más eset a Változó környezet, továbbra is érvényes rá a FAQ-jának a lényege: Mindkét játékosnak ugyanazokat a szabálylapokat kell használniuk a Változó környezet mellé. Mindkét játékos köre elején vált a környezet, azaz másik szabálylapot kell választani. Itt az történik, hogy minden játékos köre elején vált az ő szabálylapja, mivel azonban ugyanazt a szabálylapot kell használni, a párja szabálylapja is automatikusan átváltódik ettől.
Páros versenyen a pároknak csak egy szabálylapjuk van az asztalon, így ha azt megszüntetem (pl. Puszító mamelukkal), akkor mindkettőnek megszűnik.
Páros versenyen pár két tagjának szabálylapja mindenkire hat, de nem adódik össze, így pl. A fájdalom szépsége csak egyszer fog kisülni. Az ellenfél a célpont ellenfelet jelenti, vagyis a sebződő határozza meg, hogy ki kapja a VP-t.
Thu’zad megszégyenítése nem "hat" egy háló képességgel bíró lapra (hiszen a háló a többi játékosra továbbra is vonatkozik), hanem ignorálja a háló szabályt. Így egy követő, szabálylap, vagy forrásimmunis háló képességét is.
A Pusztító mameluk 1 követőt vagy 1 szabálylapot semlegesít. Három Bűvös erdő esetében tehát csak az egyiket. A Legfőbb követőnél is csak egy követőt kapcsol ki.
A Roxati leszámolásnak nem lehet mutatni szabálylapot, követőt vagy céhet, mert ezek nem számítanak játékban levő lapnak.
A játék kezdésének eldöntésére baráti játékban mindenki olyan módszert használ, amilyent akar. Baráti játékban a kezdőszabályt sem kötelező használni. versenyen azonban az alábbi módon kezdjük a játékot: Elsőként mindenki felfordítja a szabálylapját/követőjét, ezután keresünk lapot az Ősi bölcsességgel, majd felhúzzuk a lapjainkat. Mindezek után kockadobással eldöntjük, hogy kié a kezdés joga. Majd akié a kezdés joga (a továbbiakban 1-es játékos, a 2-es pedig az, aki vesztett a kockadobáson), az lemondhat róla. Utána elkezdjük a játékot, és alkalmazzuk a kezdőszabályt. A második játékban a 2-es játékosé a kezdés joga, akkor is, ha az első játékban az 1-es játékos lemondott a kezdési jogáról. Természetesen a második játékban a 2-es játékos is lemondhat a kezdési jogról. A harmadik játékban a kezdési jog ismét az 1-es játékost illeti meg, és ismét lemondhat róla, ha akar. Ha még az első játék kezdésekor a kockadobás előtt mindkét játékos beleegyezik, akkor a harmadik játék előtt újra kockadobással dönthetik el a kezdés jogát.
A játék elején a követők/szabálylapok felfordítása egyszerre történik. Majd ezután alkalmazzuk a követők/szabálylapok hatásait, tehát ezután választok szabálylapokat a Változó környezethez, és ezután keresek lapot az Ősi bölcsességgel.
Ha a Változó környezettel kezdésként Ősi rúnát kérek, az nem tudja letiltani azokat a szabálylapokat, amik a játék elején csinálnak valamit (pl. Zarknod börtönében, A bőség zavara, Lépéselőny stb.). A HKK Kódexben pontosan le lesz írva az idevonatkozó szabály, most idézzük a Kódex idevonatkozó részét: 28.2. A paklik megkeverése után a játékosok egyszerre felfedik szabálylapjukat és/vagy követőjüket. 28.3. A szabálylapok és követők egyszerre kezdenek működni. 28.4. A szabálylapok és követők által kialakított helyzetet értékelni lell, majd meg kell határozni, hogy mely játékos hány lappal, továbbá milyen maximális és aktuális életponttal kezdi a játékot. 28.5. Ezután szintén egyszerre életbe lépnek, illetve használhatók a szabálylapoknak és követőknek azon képességei, amelyek a játék kezdetén lépnek működésbe, illetve ekkor használhatók. 28.6. Ezután a játékosok felhúzzák a kezdőkéz lapjait, majd eldöntik, hogy ki kezdje a játékot.
Kétféle szabálylap/követő van, ami a játékosok max. ÉP-jét változtatja. Az egyikre fixen van ráírva, hogy mennyi lesz a max. ÉP (pl. Életenergia (új), Sokszínűség), míg a másiknál csak az van megadva, mennyivel módosítja azt (pl. Terrgath -2 ÉP). A fix ÉP-re rakók közül mindig a nagyobb érvényesül, tehát pl. Életenergia (új) és Sokszínűség esetén 30 ÉP-vel kezdünk, Életenergia (új) és Együgyű esetében is. (Figyelem! Arochos nem változtatja a max. ÉP-t, így rá ez a szabály nem vonatkozik.) A második típusnál mindig külön hozzá kell adni, vagy le kell vonni a megadott értéket. Tehát pl. Életenergia (új) (ellenfélnél) és Terrgath (nálam) esetében 28 ÉP-vel kezdek. Ugyanezt a szabályt alkalmazzuk a kezdő ÉP-nél is, ami alól az egyetlen kivétel az Arochos, ami továbbra is 1 ÉP-vel kezd.
Nem drágítja a Rox, a csontok ura (új) képességét az Antimágikus rakshallion (új) vagy A mágia létsíkja (új), mivel helyszínek, követők, szabálylapok és forrásimmúnis lapok képességeire nem lehet reagálni, és ezeket nem lehet drágítani sem.
Nem számít mágikus támadású lény kijátszásának, ha Hatalmas manó mellett manót játszok ki. Az állandó hatású permanensek (követők, szabálylapok, helyszínek) főszabály szerint csak a játékban lévő permanenseknek adhatnak képességet. Ha a lap ettől eltérően működik, akkor azt a szövege kifejezetten említi. (Lásd: Villámháború). Tehát a manók csak azután változnak mágikus támadású lénnyé, miután sikeresen játékba kerültek. A gyűjtőben, kézben, pakliban, illetve a reakciósorban nem számítanak annak.
Olyan lap képességére, amire nem lehet hatni (követő, szabálylap, helyszín, forrásimmúnis lap), nem lehet reagálni és nem lehet azt drágítani. Kivéve, ha az adott reakción, vagy drágító forrás leírásában szerepel, hogy hat az adott lapra. Ha egy lap csak részleges immunitással bír (pl. immúnis Chara-din forrásokra), akkor értelemszerűen csak a megadott módon nem lehet rá reagálni/drágítani.
Páros versenyen közös a szabálylap. Ekkor az olyan szabálylapok, amik mindenkire hatnak (pl. Lassan járj!) csak egyszer fejtik ki a hatásukat. Azok, amik csak a arra hatnak, aki használja őket, az kétszer kifejti, tehát a pár mindkét tagjára hatnak. Így pl. a Lépéselőnynél mindketten megkapják a 2 VP-t és 1 SZK-t, és mindketten húznak lapot a 6. körükben. Vagy Sokszínűségnél mindketten 27 ÉP-vel kezdenek, azaz összesen 54-gyel.
Szabály: A szabálylapok új laptípus, nem tartoznak a pakliba, csak az asztalon lehetnek, nem lehetnek kézben, pakliban vagy gyűjtőben. A szabálylapot, ha használsz ilyet, a játék elején kell az asztalra kitenned (még a kezdeti húzás előtt), a játéktértől elkülönített helyre, de jól láthatóan, képpel lefordítva. A lapjaitok felhúzása után mindketten felfordítjátok az esetleges szabálylapot. Szabálylapra csak és kizárólag egy másik szabálylap hathat, semmi más. Nem kell játékban levő lapnak sem tekinteni, egyszerűen vegyétek úgy, mintha a Hatalom Kártyái egyik szabálya megváltozna. A szabálylapok nem tartoznak istenekhez. Egy paklihoz legfeljebb egy szabálylap tartozhat, de ez nem kötelező. Versenyen a paklilista mellett fel kell tüntetni, használsz-e szabálylapot, s ha igen, milyet. Ezt az adott versenyen nem változtathatod meg, tehát a kiegészítő paklidba nem rakhatsz szabálylapot, és a szabálylapot akkor is kötelező használnod, ha már elment tőle a kedved. A pakli méretének korlátjába sem számít bele a szabálylap, tehát a versenyen e nélkül kell legalább 45 laposnak lennie a paklidnak. A szabálylap használatának hátránya: aki szabálylapot használ, a játék kezdetekor eggyel kevesebb lapot húz. Ez a kezdőszabállyal összeadódik.

Létrehozás: 2003. október 10. 23:45:07
Utolsó frissítés: 2024. január 13. 02:28:10


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.