9. forduló, 11. forduló, Laxika összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. febr. 2. 9h:14'
EZ A 10. FORDULÓD
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

LAXIKA KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [27,-1] koordinátán. Az idő esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+8 életerő.)

m 5 6 6 mozogsz délnyugatra, nyugatra, nyugatra
[26,0] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy gonyolék nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a gonyolék bal lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Bottal gyilkos csapást mérve bezúzod a gonyolék bal oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A gonyolék nyelvét a nyakad köré tekeri, de Te gyorsan kiszabadítod magad. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Alaposan körülnézel a földön. Még egész friss emberi nyomok vezetnek nyugatra.

(Továbbmész...) [25,0] Vége a bozótosnak. Az új terep dombvidék.

Utad során felfedezel egy púdersziklát. Felfedeztél egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Felfedeztél egy olvasztókemencét. Van itt egy törpe házikó (532. épület.).

(Továbbmész...) [24,0] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Észreveszel egy krómkaktuszt. Felfedeztél egy olvasztókemencét. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Ó! Hiszen ez egy spagulár. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy sérült ormánygőte közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd az ormánygőte testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Megmarkolva a botot a másikra ugrasz. Bottal kegyetlenül megütöd az ormánygőte farkát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a jobb karodba és kezedbe! (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 ormánygőte csontot. (ld. enc.) 11 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}


Találkozol Po van Chap. Jobb kezében egy bunkót, bal kezében egy vizestömlőt tart. Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
Hamarosan valami ennivalót kellene találnod. [30 pontot használtál fel, van még 119.]

kt 43 5 elkészíted a 43. tárgyat (5 darabot)
Begyűjtöttél 5 tükröt. [25 pontot használtál fel, van még 94.]

m 2 mozogsz keletre
[25,0] Továbbra is dombság. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Egy királygyík nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a királygyík testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Bottal megütöd a királygyík pikkelyes testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A királygyík nyelvét kilövellve, megropogtatja az ujjaidat! (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Bottal megpöccinted a királygyík bal oldalát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A királygyík lesújt nyelvével a bal karodra. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy púdersziklát. Látsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Találsz egy olvasztókemencét. Valamilyen épületet látsz! Felismered, egy törpe házikó (532. épület.). Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Friss törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [10 pontot használtál fel, van még 84.]

be 532 bemész az 532. épületbe
Odatotyogsz az apró lakhoz, és megzörgeted a kopogtatót. Egy hatalmas, vörös orr és két apró, szürke szem jelenik meg a kémlelőnyílásban. - Mit akarsz? - szól ki a törpe. Amikor felismer, barátságosabbá válik, és beenged. Elmondod neki, hogy mi minden történt veled az utóbbi időben.
- Gratulálok, tudtam, hogy bízhatok benned! - rázza meg a kezedet a mokány fickó kitörő örömmel. [20 tapasztalati pontot kaptál.] Aztán eltűnik az arcáról a színlelt jókedv, és szomorúan rakja félre a tárgyakat. - Az ajándék már csak a bátyám temetésére lesz jó. A házukat ugyanis megtámadta néhány fosztogató gyíkember, és megölték a szerencsétlent, az egész családjával együtt! Én nem vagyok tapasztalt harcos, de ha megbosszulnád a testvérem halálát, nagyon hálás lennék! - válaszodra sem várva, a kezedbe nyomja a gyíkemberek tanyájának a térképét. [Megjegyzés: ennek a küldetésnek a teljesítéséért 3 jóságpont jár.]

3
5 6
2
4
1
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 15. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 24, délre 6 mérföldre található.

Néhány dolog megvilágosodik az agyadban a térképekkel kapcsolatban. (ld. enc.) Beszélgettek még egy darabig, aztán újból kezet ráztok, és továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 79.]

kt 119 3 elkészíted a 119. tárgyat (3 darabot)
Sajnos nincs nálad kőkalapács, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy púderkövet készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 79.]

e 30 élelemszerzés 30 pontért
Belebotlasz néhány érett sárgadinnyébe. Be a zsákba! (+3 kaja.) Teleeszed magad. (-3 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek keletre. [30 pontot használtál fel, van még 49.]

m 8 1 mozogsz északra, északkeletre
[25,-1] Továbbra is dombság. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy olvasztókemencét. Felfedeztél egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy spagulár volt. Amikor elhal a zaj, előmászol.


Találkozol egy fekete, tüsi hajú, kék szemű, harcsabajszos kobudera férfival. Bőre sárga. Fegyverzetét egy surranó kígyó trófea színesíti. Bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy parittya. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Ökölharcos. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.

(Továbbmész...) [26,-2] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Ismét melléd szegődött a szerencse. Picit később kikémlelsz, hogy megtudhasd, mi elől bújtál el. Ráismersz a távolodóra. Egy kaszabolósáska. (ld. enc.) Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Látsz egy rát-fát. Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy rambó bogár közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a rambó bogár jobb középső lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a botot a másikra rontasz. Bottal többször kegyetlenül megütöd a rambó bogár egy ízeltlábát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Csáprágójával a rambó bogár megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A rambó bogár most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 8, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Kicsit régi (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északra vezetnek. [20 pontot használtál fel, van még 29.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel táborozásra alkalmas helyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól kezdő zöldfülű helyett tapasztalatlan kalandozó. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +5 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Most már elég hatalmas vagy ahhoz, hogy nyíltan mutogasd trófeáidat, győzelmi jelvényeidet. (ld. enc.)
Ebben a körben 29 pontod maradt, ebből a következő körre 29 pontot vihetsz át. Kapsz még 150 pontot. A következő körben tehát 179 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ORMÁNYGŐTE CSONT (21. TÁRGY)
Az ormánygőte ormánycsontját kivágva, egy hosszú, üreges csonthoz jutsz. Talán használható valamire.

MOZGÁS LABIRINTUSOKBAN
A földalatti labirintusok, barlangrendszerek, sötét mágustornyok bejárata általában igen alaposan el van rejtve. Egy kezdő kalandozó nem is tudja másképp megtalálni őket, csak ha térképet kap róla valakitől. Ilyenkor meg kell keresni a térkép adója által meghatározott koordinátákat, és ott a BE paranccsal belépni. A BE parancs paramétereként a labirintus sorszámát kell megadni (ez mindig a térkép alatt le van írva). Az ilyen helyeken általában sötét van, ezért nem árt, ha viszel magaddal valamilyen világítóeszközt (pl. fáklyát). A fáklyát nem kell kézbevenned, a labirintusba való belépéskor automatikusan használod. A labirintusban való mozgás igen egyszerű: a Labirintusban való Mozgás (LM) paranccsal történik. Használata hasonló az M parancséhoz, itt azonban nem irányokat kell megadnod, hanem referenciapontokat. A térképen minden hely, ahol lehet valami érdekes, egy számmal meg van jelölve. Ahhoz, hogy pl. a 2-es ponthoz eljuss, egyszerűen csak az LM 2 parancsot kell kiadnod. A számítógép kiszámítja, hogy hogyan juthatsz el oda a legrövidebb úton. Ha akarod, több pontot is megadhatsz az LM után, ilyenkor ezekre a pontokra ebben a sorrendben fogsz elmenni. Ha mondjuk a 2-es ponthoz a 3-as és 4-es érintésével akarsz eljutni, akkor az LM 3 4 2 parancsot add ki. A labirintusban való mozgás annyiszor 5 pontba kerül, ahány referenciapont mellett elmentél. Ha egy olyan ponthoz mész, amely egy le vagy felfelé vezető lépcsőre van írva, akkor automatikusan át is mész arra a szintre, ahová az vezet. A bejárat mindig az 1. szint 1. referenciapontja. Tehát ha ki akarsz menni a szabadba, csak az LM 1 parancsot kell kiadnod. EZ EGYBEN AZT IS JELENTI, HA A BE <lab.> PARANCS UTÁN LM 1 2 3 PARANCSOT ÍRSZ, AZONNAL KI IS FOGSZ JÖNNI, ANÉLKÜL, HOGY A 2-ES PONTHOZ MENNÉL! A labirintusban való mozgás nem számít bele a szabadban való mozgáshoz megadott 8 mezőnyi korlátozásba. LABIRINTUS INFOT NEM lehet más játékosnak átadni, ezt mindenkinek magának kell megszereznie!
Mozgás közben persze különböző akadályokba ütközhetsz: pl. ajtókba és szörnyekbe, hogy csak a legalapvetőket említsük. Egy ajtón való átjutásra persze sokféle lehetőség kínálkozik, nyilván rá fogsz ezekre jönni. Néhol kincsesládákat is találhatsz, ezeket automatikusan megpróbálod kinyitni, és persze kifosztani. Utad során egyre nagyobb, egyre több szintű labirintusokat fogsz találni, ahol egyre nehezebb akadályok várnak rád (amelyek persze egyre értékesebb kincseket őriznek). Kezdetnek ennyit a térképekről. Itt a felfedezés lehetősége!

KASZABOLÓSÁSKA (83. SZÖRNY)
Találkoztál már óriás sáskával? Igen? Nem? Mindegy. Mindenesetre, ha találkoztál, valószínűleg eltöprengesz, hogy miért nem "közepes" vagy "apró" sáskának nevezték el, látva a kaszabolósáska birkányi méretét. A kaszabolósáska mandibulái lapos és kemény, pengeszerű végtagok, amelyeket kardművész módjára használ! Ezzel a "fegyverrel" úgy tud bánni, mint egy profi vívó a kardjával. Ahhoz, hogy legyőzd, éles fegyverre van szükséged, nem is a vastag páncélja miatt, hanem hogy a csapásait kivédve, eredménnyel tudjad a támadásaidat bevinni.

TRÓFEÁK
Ahányszor megölsz egy szörnyet, megpróbálod kinyerni a hasznos alkatrészeit, ha van neki ilyen, és megvan a megfelelő eszközöd (pl. kőkés). Ha azonban egy szörnynek nincs is értelmes alkatrésze, akkor is felmerül az emberben/elfben/stb. a gondolat: miért ne törjem le a szarvát? Miért ne vágjam ki a fogát? Miért ne tépjem ki a nyelvét? És tűzzem a ruhámra vagy a sisakom mögé, bizonyítva, hogy képes voltam végezni vele? Trófeát tehát minden szörnyből lehet szerezni, mindenfajta segédeszköz nélkül. A trófeának nincs sorszáma, súlya, nem szerepel a tárgylistádon. Trófeát akkor gyűjtesz, ha megölsz egy olyan szörnyet, amely erősebb, mint az általad eddig megölt szörnyek legtöbbje (vagy még nincs trófeád). Ha 3-5. szintű vagy, akkor egyszerre csak egy, ha 6-8. szintű, akkor egyszerre kettő, ha 9. vagy magasabb szintű, akkor egyszerre három trófeád lehet - akkor cseréled le őket, ha jobb trófea szerzésére nyílik alkalmad. A trófea szerzésével kapcsolatban semmilyen parancs nincs, automatikusan gyűjtöd és hordod őket.

KARAKTERLAP

Laxika, egy barna hajú, barna szemű gnóm férfi vagy. Ez a 10. fordulód.

Erő: 7 Szint: 3 Merészség: 5/5 Magasság: 124 cm
IQ: 19 Támadás: 2 Agresszió: 3 Testsúly: 53 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 0 Menekülés: 30 % Életkor: 83/83 év
Egészség: 11 Életpont: 69/37 Jellem: semleges (+18) Tul. pont: 2
Szerencse: 15 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 13 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 41 TP-t kaptál. Jelenleg 131 TP-d van. A következő szinthez még 119 TP szükséges.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 4 (+1) lőfegyverek: 2 (+1)

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 (+1) 2. nyomkövetés: 3 (+1) 3. gyógyítás: 6
4. vadászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 14 lehet)
gyógyítasz 50% életerő alatt 40 TVP-ért
segítesz max. 40 TVP-ért

Összsúly: 4.98 kg Megterheltség: 20%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 141 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)
Figyelmeztetés: Kezdesz éhes lenni. Nem árt a következő körben legalább egy E 30 vagy E 40 parancs.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 kerek kő (#19) 3 smirglilevél (#29)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 ormánygőte csont (#21) 15 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(24,0) krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), olvasztókemence (#86), oltár, spagulár (#82), ormánygőte (#18), Po van Chap (5060. kalandozó)
(25,-1) olvasztókemence (#86), oltár, spagulár (#82), Ökölharcos (3606. kalandozó)
(25,0) törpe házikó (#532), púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), oltár, olvasztókemence (#86), királygyík (#26)
(26,-2) kaszabolósáska (#83), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), tavacska, rambó bogár (#14)
(26,0) gonyolék (#13), oltár

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Laxika 10. fordulója
Ez a referencialista tartalmazza azoknak a szörnyeknek, tárgyaknak és parancsoknak a listáját, amelyeket mostanáig megismertél. Minden tizedik fordulóban kapsz egy ilyet. SZÖRNYEK: Ezek azok a szörnyek, amelyekről kaptál E.F.-et, tehát megtámadhatod őket. TÁRGYAK: Ezek azok a tárgyak, amelyekről tudod, hogyan kell elkészíteni, és/vagy E.F.-et kaptál róluk. UTASÍTÁSOK: Ez csak egy kis emlékeztető, segítség ahhoz, hogy tudjad, milyen parancsokból állíthatod össze a fordulódat, és hogyan kell ezeket használni. A szögletes zárójelben írt paramétereket nem kötelező kiírni.

Szörnyek

lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14) démontetű (#15)
homokvarány (#16) ormánygőte (#18) kavadu (#19) drótszőrű pincsi (#22) királygyík (#26)
sakál (#28) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33) tigroszlán (#43)
bakkura (#52) gátvakond (#57) evaporőr (#69) gitonga (#76) tazunkaróka (#81)
spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) gyilkos tetű (#116) jegesmedve (#637) csontlepke (#746)

Tárgyak

kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5) kőkés (#6)
szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) ormánygőte csont (#21) víz (#27)
ököl (#28) smirglilevél (#29) smirglibokor (#31) tűzbokor (#35) fáklya (#36)
tükör (#43) krómkaktusz (#46) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) szárnyas hernyó (#69)
rát-fa (#77) olvasztókemence (#86) mély kút (#93) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114)
púderszikla (#118) púderkő (#119) rúnakő (#136) oltár (#146) világítótorony (#156)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FSE  TVP                            TVP  feltételes segítség
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra

Üzenet küldése a karakternek