9. forduló, 11. forduló, Golem765 összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2023. máj. 3. 21h:20'
EZ A 10. FORDULÓD
EZ A 10. FORDULÓD
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

GOLEM765 KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [47,-12] koordinátán. Természetes, hogy eközben nem történt semmi.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+4 életerő.)

tno 4 növeled a 4. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Még frissebbnek, egészségesebbnek érzed magad, mint korábban. [0 pontot használtál fel, van még 174.]

kno 3 képesség-növelés 3
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 gyógyítás.)
[0 pontot használtál fel, van még 174.]

kt 8 elkészíted a 8. tárgyat
Legyártottál 1 szöges bunkót. [16 pontot használtál fel, van még 158.]

kf 8 kézbeveszed/felveszed a 8. tárgyat
Elrakod a botot, majd a jobb kezedbe veszed a szöges bunkót. [0 pontot használtál fel, van még 158.]

m 1 2 1 mozogsz északkeletre, keletre, északkeletre
[48,-13] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy evaporőr. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd az evaporőr hengertestét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Ezt a támadást elhibáztad! Az evaporőr csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Szöges bunkóval eltalálod az evaporőr testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Csápjaival az evaporőr csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [49,-13] Továbbra is síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Felismered a közeledőt. Csak egy rájanyék. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Meglengetve a szöges bunkót a másikra támadsz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a rájanyék bal szárnyát. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Siralmas támadást intéz farkával a rájanyék, épp csak megsuhint. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A rájanyék néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a rájanyék hártyás szárnyát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával a kezedre csap. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Testedbe bénító méreg áramlik! (-4 támadás.) A rájanyék csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Magad mögé lököd a pitiáner sünmedve trófeát, és kinyersz egy alkalmas rájanyék trófeát. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy gyöngymangó bokrot. Érett termése van. Begyűjtesz 1 gyöngymangót. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rát-fát. Észreveszel egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

(Továbbmész...) [50,-14] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy vadász tatu közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. (ld. enc.) Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Marokra fogva a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a vadász tatu vastagbőrű hátát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A vadász tatu csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 vadász tatu bőrt. (ld. enc.) 6 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

[30 pontot használtál fel, van még 128.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Pikáns gyógyfőzetet készítesz a közelben talált aet-cserje félig száraz leveleiből. A leveleken mászkáló apró bogarakat használod ízesítőnek. Az italt egyetlen hajtással iszod meg, majd behunyt szemmel koncentrálsz. Máris jobban érzed magad. (+15 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [40 pontot használtál fel, van még 88.]

m 2 1 8 mozogsz keletre, északkeletre, északra
[51,-14] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mákrózsa bokrot. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Ráismersz a lényre. Egy félelem-járó. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. (ld. enc.) A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. A következő másodpercben elhatalmasodik rajtad a rettegés, a kilátástalanság! Te itt életveszélyben vagy. Úgy döntesz, hogy ellenfeled lusta lesz futni. Te villámgyorsan megindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.


(Továbbmész...) [52,-15] Egyre több a fa. Ritka erdőben vagy. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy gorombilla közeledik. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Elszántan a másikra ugrasz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a gorombilla szőrös karját. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) A gorombilla mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A gorombilla még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 lapockacsontot. (ld. enc.) 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy manilla-fát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

(Továbbmész...) [52,-16] Az erdőnek vége, dombvidéken vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy bakkura. (ld. enc.) Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Marokra fogva a szöges bunkót a másikra rontasz. Szöges bunkóval kegyetlenül megütöd a bakkura fekete páncélját. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csápjaival a bakkura lecsap a jobb karodra. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A bakkura összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 bakkura bőrt. (ld. enc.) 29 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Végre, egy kis kaja! Befalatozol. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 58.]

kt 19 elkészíted a 19. tárgyat
Begyűjtöttél 1 kerek követ. [1 pontot használtál fel, van még 57.]

kt 19 elkészíted a 19. tárgyat
Begyűjtöttél 1 kerek követ. [1 pontot használtál fel, van még 56.]

kt 19 elkészíted a 19. tárgyat
Begyűjtöttél 1 kerek követ. [1 pontot használtál fel, van még 55.]

kt 19 elkészíted a 19. tárgyat
Begyűjtöttél 1 kerek követ. [1 pontot használtál fel, van még 54.]

kt 19 elkészíted a 19. tárgyat
Begyűjtöttél 1 kerek követ. [1 pontot használtál fel, van még 53.]

kt 19 elkészíted a 19. tárgyat
Begyűjtöttél 1 kerek követ. [1 pontot használtál fel, van még 52.]

kt 19 elkészíted a 19. tárgyat
Begyűjtöttél 1 kerek követ. [1 pontot használtál fel, van még 51.]

kt 19 elkészíted a 19. tárgyat
Begyűjtöttél 1 kerek követ. [1 pontot használtál fel, van még 50.]

kt 19 elkészíted a 19. tárgyat
Begyűjtöttél 1 kerek követ. [1 pontot használtál fel, van még 49.]

kt 19 elkészíted a 19. tárgyat
Begyűjtöttél 1 kerek követ. [1 pontot használtál fel, van még 48.]

kt 19 elkészíted a 19. tárgyat
Begyűjtöttél 1 kerek követ. [1 pontot használtál fel, van még 47.]

m 1 mozogsz északkeletre
[53,-17] Vége a dombságnak, a terep átvált sík, de bokrokkal teli vidékbe. Néhol hólyagkaktuszok emelkednek ki a zöld tengerből.

Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Egyre éhesebb vagy. [10 pontot használtál fel, van még 37.]

v 5
Sajnálom, de nem ismersz ilyen utasítást. [0 pontot használtál fel, van még 37.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

e 7 élelemszerzés 7 pontért
Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Megtömöd magad kajával. (-1 kaja.) Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy korhadt fatönk belseje jó búvóhelynek tűnik. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Azonnal tudod, hogy egy púpos burástya volt a rémület okozója. (ld. enc.) A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

[7 pontot használtál fel, van még 30.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 147 pontot. A következő körben tehát 177 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


EVAPORŐR (69. SZÖRNY)
Ez a lebegő, henger alakú, gumiszerű lény talán valamilyen másik létsíkról vagy planétáról csöppenhetett ide, annyira nem illik az itteni faunába. Nagy távolságról megérzi az élőlények közelségét, és tétovázás nélkül a zsákmány közelébe lebeg. Ezután fura szenzor-csápjaival megpróbál minél több vizet kinyerni az áldozat testéből. Hogy ezt hogyan is csinálja pontosan, az mindenki számára rejtély, de az biztos, hogy mindezt igen hatékonyan teszi. Megfigyelések szerint a szenzorok működése általában abbamarad, ha az evaporőrt apró miszlikekre vágják.

RÁJANYÉK (58. SZÖRNY)
Amikor egy sötét árnyék sötétíti el a napot, könnyen előfordulhat, hogy egy lecsapni készülő rájanyéket pillantasz meg (huh, nem egy sárkány...). A rájanyék állítólag a kontinensen oly gyakori wyvern rokona. Bőrszárnyú, hosszú, tüskés farkú gyíkszerű lény, igen éles karmokkal. A karmoknál azonban sokkal nagyobb veszélyt jelent a bénító mérget hordozó faroktüske. A rájanyék leginkább sík vidékeken vadászik. Egyik kedvenc eledele az óriás patkány.

VADÁSZ TATU (10. SZÖRNY)
Ezek a malac méretű, vastag bőrű négylábú ragadozók leginkább bozótos terepen találhatók meg. Harcban mellső karmaikat használják. Nagyon agresszívak, gyakran megtámadják a náluk jóval nagyobb ellenfelet is. Itt az ideje, hogy megtanítsd őket a jó modorra...

VADÁSZ TATU BŐR (15. TÁRGY)
Ha van kőkésed, lenyúzhatod a vadász tatu vastag bőrét. Ez egy nagyon vastag és ellenálló anyag. Talán még jó lesz valamire.

MÁKRÓZSA BOKOR (55. NÖVÉNY)
A legsűrűbb bozótosban nő ez a fekete, rózsaszerű virágokat bontó bokor. Tömény, fűszeres illatát már messziről meg lehet érezni. Sokak szerint, aki sok mákrózsát szagol, örökre elalszik, mások szerint kiváló komponens szerelmi bájital készítéséhez. Hogy kinek van igaza ezzel kapcsolatban, nem lehet tudni. Ha nagyon óvatos vagy, akkor levághatod a mákrózsa virágát, a KT 56 paranccsal, 3 pontért.

FÉLELEM-JÁRÓ (56. SZÖRNY)
Képzeld el az Aliens főhősét kicsinyített kiadásban, fekete, ragyás bőrrel, zölden izzó szempárral. Igen, ez a félelemjáró. Borzalmas erejű állkapcsán és két csápján kívül rendelkezik egy kevésbé hagyományos támadási móddal is: képes puszta pillantásával rettegést, félelmet ébreszteni ellenfelében. Leggyakrabban bozótos vagy mocsaras vidéken találkozhatsz ezzel a szörnnyel.

GOROMBILLA (38. SZÖRNY)
Az erdők e szőrös, izmos majomszerű lakója leginkább egy goromba gorillára emlékeztet. Tarzan módjára, a lelógó indákba kapaszkodva közlekedik az erdőben. Mint a legtöbb mindenevő, ő sem veti meg a húst, a finom, édes humanoid húsért pedig egyenesen rajong. Mielőtt észbekapnál, máris lekent néhány hatalmas pofont, amelyek akár csontodat is törhetik. Aztán már csak a filézés van hátra...

LAPOCKACSONT (33. TÁRGY)
Ha sikerül legyűrnöd egy gorombillát, kivághatod széles, nagy, lapos lapockacsontját.

BAKKURA (52. SZÖRNY)
Képzelj el egy hatalmasra nőtt csíbort, amelynek több száz, de egészen parányi lába van alul, és két hatalmas, fekete csápja elöl. Ez a bakkura, a dombos vidékek különös ragadozója. A csápok természetesen nem díszítőelemként szolgálnak: ezekkel szorongatja meg a bakkura áldozatát annyira, hogy az elájuljon vagy elpusztuljon. Ezután rámászik az áldozatra, most már védtelen hasát mutatva, és leereszti az emésztőcsövét, amin keresztül szép lassan felszívja a számára ehető részeket. Puha, ámde rugalmas bőre ellen talán legjobb a vágófegyver.

BAKKURA BŐR (95. TÁRGY)
A bakkura leölésével megnyúzhatod, és elteheted a puha, de alaktartó fekete bőrt későbbi használatra. Persze számíts rá, hogy a bőr nyílt helyen való mutogatásával nem fogod más bakkurák rokonszenvét elnyerni...

PÚPOS BURÁSTYA (92. SZÖRNY)
Ez a két méter magas, húsos testű, rovarszerű lény félelmetes csáprágóval és nagy, tüskés farokkal rendelkezik. Ha támad, két lábra áll, és alaktalan, vöröses-húsos fejét felemelve, félelmetes üvöltést hallat. A legkülönösebb a lény hasából kinövő vastag tojócső, amelyet akkor próbál ellenfelére tapasztani, ha sikeresen megragadja vagy megsebzi farkával. Ezt a bozótosban bujkáló lényt leghatékonyabban talán szúrófegyverekkel érdemes támadni.

KARAKTERLAP

Golem765, egy szőke, hosszú hajú, kék szemű elf férfi vagy. A bőröd világosabb az átlagosnál. Ez a 10. fordulód.

Erő: 12 Szint: 5 Merészség: 5/5 Magasság: 155 cm
IQ: 14 Támadás: 4 Agresszió: 5 Testsúly: 49 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 2 Menekülés: 30 % Életkor: 147/147 év
Egészség: 12 Életpont: 87/82 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 44 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 213 TP-t kaptál. Jelenleg 870 TP-d van. A következő szinthez még 130 TP szükséges. Trófeád: rájanyék.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 6 (+1) lőfegyverek: 4

53,76 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 53

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1319 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 3 3. gyógyítás: 9 (+2)
4. vadászat: 3

Összsúly: 22.07 kg Megterheltség: 64%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 152 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)
Figyelmeztetés: Kezdesz éhes lenni. Nem árt a következő körben legalább egy E 30 vagy E 40 parancs.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bunkó (#5) 1 kaja (#2) 12 sünmedve tüske (#14)
8 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bakkura bőr (#95) 1 gyöngymangó (#135) 10 kerek kő (#19)
1 lapockacsont (#33) 1 szöges bunkó (#8) 1 vadász tatu bőr (#15)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

46 47 48 49 50 51 52 53 54
-18
-17
-16
-15
-14
-13
-12
-11
(48,-13) evaporőr (#69)
(49,-13) rájanyék (#58), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), oltár
(50,-14) 41. jellempróba, vadász tatu (#10)
(51,-14) mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), félelem-járó (#56)
(52,-16) bakkura (#52)
(52,-15) gorombillák (#38), manilla-fa (#91, belőle készíthető: #92)
(53,-17) púpos burástya (#92)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Golem765 10. fordulója
Ez a referencialista tartalmazza azoknak a szörnyeknek, tárgyaknak és parancsoknak a listáját, amelyeket mostanáig megismertél. Minden tizedik fordulóban kapsz egy ilyet. SZÖRNYEK: Ezek azok a szörnyek, amelyekről kaptál E.F.-et, tehát megtámadhatod őket. TÁRGYAK: Ezek azok a tárgyak, amelyekről tudod, hogyan kell elkészíteni, és/vagy E.F.-et kaptál róluk. UTASÍTÁSOK: Ez csak egy kis emlékeztető, segítség ahhoz, hogy tudjad, milyen parancsokból állíthatod össze a fordulódat, és hogyan kell ezeket használni. A szögletes zárójelben írt paramétereket nem kötelező kiírni.

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) kavadu (#19) mérges pók (#20) drótszőrű pincsi (#22)
grákó denevér (#25) királygyík (#26) óriás sáska (#27) woor-antilop (#31) sünmedve (#33)
gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) bakkura (#52)
bo-skorpió (#54) félelem-járó (#56) rájanyék (#58) evaporőr (#69) gitonga (#76)
bíborgörény (#84) púpos burástya (#92) mélységi grittang (#103) acéldarázs (#140) csontlepke (#746)
csodabogár (#755)

Tárgyak

kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5) kőkés (#6)
kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) dárda (#10) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) kavadu lebeny (#24) víz (#27)
ököl (#28) smirglilevél (#29) smirglibokor (#31) lapockacsont (#33) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) grákóbőr (#41) mákrózsa bokor (#55)
mákrózsa virág (#56) tigroszlán fog (#63) szárnyas hernyó (#69) rát-fa (#77) korongfa (#79)
lapkorong (#80) olvasztókemence (#86) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93)
bakkura bőr (#95) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115)
móri gyümölcs (#116) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) oltár (#146)
vaskohó (#155) phua-kúp (#372)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra

Üzenet küldése a karakternek