100. forduló, 120. forduló, Jólvanovits Morgó összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. márc. 16. 9h:35'
EZ A 143. JÁTÉKHETED, 110. FORDULÓD
144. játékheted kezdete: márc. 22.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4321
SZÁMLA : XXXX

JÓLVANOVITS MORGÓ KALANDJAI


7 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [64,87] koordinátán.
Egy díszes teremben állsz, fényes páncélban, fehér ruhában, mikor egy apród szólít, és szélesre tárja előtted a hatalmas ajtót. Mikor belépsz a zsúfolásig telt terembe, első pillantásod a trónra, és a rajta ülő koronás férfira esik. Mindenki tapssal üdvözöl, és a király is feláll tiszteletedre. Az elejtett megjegyzésekből tudod meg, hogy megöltél egy sárkányt, és kiszabadítottad a király leányát. Igen, most már te is emlékszel! De aztán eszedbe jutnak a sárkány szinte még vak kicsinyei, s az a két őrszem, akiket a kapunál lesből kellett levágjál, hogy észrevétlenül tudj belopódzni. Hát igen, róluk nem meséltél ezeknek az embereknek... Lelkiismereted furdalására ébredsz, s még sokáig töprengsz azon, mikor mi a helyes és mi a helytelen.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+7 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+72 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mentális erőd regenerálódik. (+23 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) A lottó 650. hetének nyerőszámai: 29, 13, 28. 1 db 0 találatos szelvényed volt.
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy piromenyét fészket vagy búvóhelyet. Sajnos nem jártál sikerrel - talán majd legközelebb. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyismeret). [8 pontot használtál fel, van még 277.]

* 1. KP: használod a 71. pszi képességet
Gondolataidat összeszedve koncentrálsz. Elméd megnyílik, utat adva a pszi elsöprő erejének. Elcsattintod a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 272.]

* 2. KP: használod a 64. pszi képességet
Megtisztítod tudatodat. Hamarosan érzed az erő áramlását. Kisütöd a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 267.]

* 3. KP: használod a 65. pszi képességet
1 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 10 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 267.]

* 4. KP: elmormolod a 78. varázslatot
Mormolni kezdesz. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a láth. észlelése varázslatot! [-7 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 262.]

vps 10 VP spórolása: 10
Félreraktunk, letiltottunk neked 10 VP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy VPF parancsot (ill. kör végéig). [0 pontot használtál fel, van még 262.]

kf 1562 kézbeveszed/felveszed az 1562. tárgyat
Lecsatolod a láncinget, majd magadra öltöd a Métely páncélját. [0 pontot használtál fel, van még 262.]

m 6 mozogsz nyugatra
[63,87] Továbbra is síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy phua-kúpot. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy mély kutat. Délnyugatra nézve látsz egy mély kutat. Elteszed a látcsövet. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Csak egy rájanyék. Megvető mosollyal várod a találkozást. Itt csata lesz.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 3 ubuk tüske. Lövedékeiddel perforálod a rájanyék tüskés farkát. (3 támadással 33 életpontot sebezve.) A rájanyék most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 122 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [9 pontot használtál fel, van még 253.]

jlk 1324 jelszó kimondása 1324
Lesz ami lesz! Kimondod a jelszót, készen arra, hogy beleülj a mészárszékbe. Hrshhhsrrr! Félrecsusszan a kúp ajtaja, igazolva, hogy a jelszót tökéletesen fejtetted meg. Lélegzetedet is visszafojtva hatolsz be a kúpba. Kincs és táp vár itt bent rád, ez már bizonyos! Odabent félhomály fogad, úgy látszik, elromlott a világítás. Hohó, felzümmög a szörnygenerátor, és máris egy ocsmány massza pattan eléd!

Távolról energiatüskék varázslatot lősz a másikra. 20 életpontot sebeztél. A közelharc előtt még megeresztesz a gnóm nyílpuskával néhány lövedéket. Elrepül 3 nyílpuska lövedék. Alaposan megsorozod a massza bal hátsó lábát. (3 támadással 57 életpontot sebezve.) A szörny ragacsos lét öklend rád. Kecsesen félreugrasz. Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával jól megszúrod a massza nyálas sörényét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A massza megböki fegyverével az oldaladat. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +3 ÉP.) A mágus kezéből láng csap feléd. Félig megúsztad. 8 életpontot vesztettél. A massza összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz. 620 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 87, sebződés: 21, gyógyulás: 3, összesen: -18 ÉP}

A neheze megvolt! Most lássuk a kincset! ... Ez az! Megtaláltad! Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: egy obszidián karkötő, egy ezüstshuriken és egy fekete gyöngy. Hüh, ez emlékezetes kaland volt! Kimész. [15 pontot használtál fel, van még 238.]

m 8 mozogsz északra
[63,86] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Utad során felfedezel egy grok-képződményt.

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek nyugatra. [9 pontot használtál fel, van még 229.]

h 78 használod a 78. tárgyat
Egy nagy sóhajjal feltekintesz a grok-képződményre, majd lassan, óvatosan felmászol. Végre fent vagy! A tető-fészekbe nem sok fény szűrődik be. Bemászol. Idebent félhomály van. Egy pillanatig vársz, hogy szemed hozzászokjon. Azonnal látod, hogy a burok nem lakatlan, és a főbérlő azonnal meg is indul feléd. Egy légirozmár! {támadása: 7.}

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 3 ubuk tüske. Pár lövedéked átjárja a légirozmár fejét. (3 támadással 38 életpontot sebezve.) A légirozmár összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 6 kaját. 165 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A vizsgálódás meghozza eredményét - kincs! Találtál 1 zöld üveget. Hátra sem nézel, amint elhagyod a grok-képződményt. [16 pontot használtál fel, van még 213.]

m 7 6 7 mozogsz északnyugatra, nyugatra, északnyugatra
[62,85] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Leah rúnaköve. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Leah oltárt. Keletre nézve látsz egy Dornodon oltárt. Délnyugatra egy rúnakő van. Északra egy Leah oltár van. Elteszed a látcsövet. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Egy gátvakond nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. {egyik sebzési módja: 2x 1d8+2.} Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd a gátvakond szőrös testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A gátvakond karmai majdnem eltalálnak! A gátvakond szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [61,85] Továbbra is síkságon vagy. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt oltárt. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet.
(Vándorcirkusz:)
- Itt a cirkusz, itt a cirkusz - hallod a kántálást, és mire feleszmélsz, már sátrak tömkelege terül szét körülötted. Egy mélynövésű, kék színűre festett alak állja utad, és a tenyerét a belépésre jogosító összegért tartja feléd. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Leah oltárt. Délre nézve látsz egy rúnakövet. Nyugatra egy Sheran oltár van. Elteszed a látcsövet.

Körbevizsgálódsz. Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek északnyugatra.

(Továbbmész...) [60,84] Továbbra is síkságon vagy. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Itt lángolt fel a Pentagramma, telihold idején. Pentagramma Testvérisége. " Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy tűzbokrot. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze északkeletre látsz egy rúnakövet. Délre nézve látsz egy Sheran oltárt. Északnyugatra egy Fairlight oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy kavadu. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 ubuk tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a kavadu testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A kavadu most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 kavadu lebenyt. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek nyugatra. [27 pontot használtál fel, van még 186.]

m 6 mozogsz nyugatra
[59,84] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Ghalla Népe! Szolgáld Eleniost és a mosolyt! Red Dragon. " Észreveszel egy mínosz-kúpot. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Irtsd a népet ahogy bírod, ezzel is a káoszt szítod! Clod Onar. " Megpillantasz a földön egy csúszó-mászó quwargot. Rálépsz - reccs! Vége. 1 tapasztalati pontot kaptál.

A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Szeretlek, pedig te gyűlölsz. Ha megölsz, akkor is szeretni foglak. Nightmare. " Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Hálám az isteneké. Mert kicsi e tábla barátaim nevét felsorolni! Armin a költő " [9 pontot használtál fel, van még 177.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
A környező bokrokat félretolva, megtalálod a bejáratod. Bemászol. Félig-meddig arra számítasz, hogy valamilyen szörny fog rád rontani, de erre nem kerül sor. Csak néhány ősi kőszobrot találsz bent. Már épp menni készülsz, amikor valamit megpillantasz egy szobor háta mögött. Odébb tolva a kőalakot, egy furcsa írás válik láthatóvá!

Odakint is körülnézel. [20 pontot használtál fel, van még 157.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[58,83] A bozótost dombság váltja fel. Az észak-dél irányba húzódó Pillanat hegység tövében vagy. Ettől keletre kezdődik Maad. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Leah hívei emelték. Találsz egy vaskohót. Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém kell, hogy legyen!
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 3 óndarabot! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy Fairlight oltárt. Délre nézve látsz egy vaskohót. Délnyugatra egy világítótorony van. Északnyugatra egy Dornodon oltár van. Északra egy vaskohó van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.
(Feltételes foglyul ejtés:) Hatodik érzéked egy spagulár jelenlétét jelzi. Előkészíted a kötelekből font dobóhálót, és megpróbálod a közelben hűsölő lényre rádobni. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Tökéletesen belegabalyodik az ügyesen dobott hálóba a spagulár. Miután gondoskodsz róla, hogy a lény ne tudjon lelépni, óvatosan, új fogásod minden mozdulatát figyelve kezded vizsgálgatni. Ujjé, ez a szörny meglovagolható, ha eléggé megszelidíted! Vajon mennyivel lesz így kényelmesebb az utazás? Ideje menni! [8 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

[25 pontot használtál fel, van még 132.]

vpf 10 VP elővétele: 10
Felszabadítottunk neked 10 VP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 132.]

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Elmormoltad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 132.]

kt 547 9 elkészíted az 547. tárgyat (9 darabot)
Legyártottál 9 nyílpuska lövedéket. Ügyességed TF-elődött. [18 pontot használtál fel, van még 114.]

m 8 7 mozogsz északra, északnyugatra
[58,82] Még mindig dombos terepen vagy.

Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt oltárt. Csatazajra leszel figyelmes. Közelebb lopózva látod, hogy egy iszonytató ragyás burástya magasodik egy kalandozó fölé. Pajzsát az elf a feje fölé emeli, de látod, hogy nem sok esélye van, mivel a hátizsákjából egy szopókő kandikál ki, amit bizonyára még észre sem vett. Egy módon segíthetsz: ha odarohansz, és elveszed tőle a szopókövet! [ettől a szerencséd 1 lesz!] Ez 5 TVP-be kerül (44. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy vaskohót. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy Fairlight oltárt. Nyugatra nézve látsz egy Dornodon oltárt. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Északra egy rúnakő van. Elrakod a távcsövet. Megvizsgálod a talajt. Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [57,81] A dombvidék átvált alacsonyabb hegyekbe.

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt világítótornyot. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet találsz.
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 rézdarabot! Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délre egy Dornodon oltár van. Délnyugatra egy Dornodon oltár van. Nyugatra egy púderszikla van. Északnyugatra egy olvasztókemence van. Északra egy épület van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Megpillantasz valamit: 1 bunkó[*]. (A [*]-al jelölt tárgyakat egyáltalán nem vagy nem mind vetted fel, a GYJ parancs miatt, vagy azért, mert betelt a hátizsákod.) Alaposan körülnézel a földön. Nagyon régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre. [26 pontot használtál fel, van még 88.]

ef 2 energia fejlesztése 2
Egy parányi tégla berakásával te is hozzájárulsz a KT új tudati képességének kifejlesztéséhez: tudati energiát ölsz a fejlesztésbe. [-2 TU.] A befejezéshez még 969 TU szükséges. Ügyességed TF-elődött. [20 pontot használtál fel, van még 68.]

h 233 75 használod a 233. tárgyat
Furulyázni kezdesz. Egy bonyolultabb nótával próbálkozol, és sikerül is néhány hibával lejátszani! Ez jól esett! (+3 varázspont.) [68 pontot használtál fel, van még 0.]

szk 82 keresed a 82. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy spagulárt. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: használod a 243. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még -5.]

* 2. BP: használod a 396. tárgyat
Kibontod az álomvirág szirmait és beszippantod az álomport, remélve, hogy nyugodtabb éjszakád lesz. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még -5.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 6, 24, 15.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját bezabál a spagulár. Egy kaját bezabál a kőszáli disznó. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a szürkeáll. aktiv hatása. Elmúlt a pszi-ernyő hatása. Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben -5 pontod maradt, ebből a következő körre -5 pontot vihetsz át. Kapsz még 251 pontot. A következő körben tehát 246 pontot költhetsz el.

KARAKTERLAP

Jólvanovits Morgó, egy vörös, göndör hajú, zöld szemű gnóm férfi vagy. A Mágia Örökösei (#9135) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 110. fordulód.

Erő: 20 (23) Szint: 15 Merészség: 5/3 Magasság: 125 cm
IQ: 27 (28) Támadás: 16 Agresszió: 3 Testsúly: 50 kg
Ügyesség: 20 (22) Védekezés: 34 Menekülés: 30 % Életkor: 101/101 év
Egészség: 20 (21) Életpont: 280/237 Jellem: jó (51) Tul. pont: 0
Szerencse: 20 (25) Varázspont: 237/84 Pénz: 575 arany Kép. pont: 6
Tudatpont: 14/0 Pszi pont: 50/1 EFejl: 16
Eddig összesen 492 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 978 TP-t kaptál. Jelenleg 93741 TP-d van. A következő szinthez még 26259 TP szükséges. Trófeáid: Métely, nukleáris cickány, bandita. A 90. fordulódban 899 arany került a bankszámládra. 1168 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 10/58 (+8%) vágófegyverek: 13/93 ütőfegyverek: 1/65
lőfegyverek: 19/74 (+6%) dobófegyverek: 3/62

Feltételes fegyverváltás: vashegyű lándzsa (#182) << ryuku szablya (#695)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); ubuk tüske (#131) (1 -7.); nyílpuska lövedék (#547) (8 -); mérg. nyílp.lövedék (#548) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 7/79 2. nyomkövetés: 15/94 (+32%) 3. lopás: 2/79
4. mászás: 6/37 (+6%) 5. csapdakészítés: 11/18 (+22%) 6. csapdaészlelés: 4/56
7. gyógyítás: 13/29 8. titkosírás: 3/32 (+11%) 9. felderítés: 4/86 (+30%)
10. szörnyidomítás: 3/39 11. taumaturgia: 15/84 (+13%) 12. szerencsejáték: 1/40
13. zene: 7/98 (+78%) 14. szörnyismeret: 6/14 (+18%) 15. pszi: 7/63 (+12%)
16. vadászat: 9/88 17. bányászat: 16/33 (+34%) 18. főzés: 6/84

FELTÉTELES PARANCSOK (még 8 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
ásol max. 24 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 20 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 5 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 20 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), szögletes követ (#17) (max. 2 darabot )
elfogod kardfogú fülemülét (#146) háló-csapdával (#220), piromenyétet (#99) háló-csapdával (#220)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 12)
szintszívó (#96) (csak egyszer), móleon (#68) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 4, max: 12)
fabontó szójer (#71), fémbontó szójer (#150), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
tompítás (#40, 8 VP) villámcsapás (#50, 18 VP) láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP)
Butaság ára beállítás: teológia: +1 vp 6 költség alatt; taumaturgia: +1 vp 6 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
láth. észlelése (#78)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
6. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
energiatüskék (#29)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 3, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> nők (#999) villámcsapás (#50) >> férfiak (#998)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 3, max: 59 - támadó varázslatokkal együtt)
tüskepajzs (#30) >> alattomos manó (#756)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
kőszáli disznó (#34) (hátas: 9 lépés/kör; 9 TVP/lépés;) státusz: OK
spagulár (#82) státusz: OK

Összsúly: 57.28 kg Megterheltség: 81%
GYJ: Legalább 2 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 72 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 álompor (#396) 1 kaktusztüske (#114) 9 pirkit (#153)
6 ubuk tüske (#131) 9 vasérc (#152) 7 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 ezüstshuriken (#327) 1 fekete gyöngy (#99) 3 kaja (#2)
1 kavadu lebeny (#24) 9 nyílpuska lövedék (#547) 1 obszidián karkötő (#229)
3 óndarab (#85) 2 rézdarab (#70) 1 zöld üveg (#82)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(57,81) a 39. labirintus bejárata, világítótorony (#156), Tharr oltár, érclelőhely
(58,82) oltár, 44. jellempróba, vaskohó (#155)
(58,83) olvasztókemence (#86), Leah oltár, vaskohó (#155), érclelőhely, spagulár (#82)
(59,84) mínosz-kúp (#178), 42. jellempróba
(60,84) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), 28. jellempróba, kavaduk (#19)
(61,85) oltár
(62,85) Leah rúnaköve, 22. jellempróba, gátvakond (#57)
(63,86) grok-képződmény (#149), légirozmár (#94)
(63,87) 42. jellempróba, phua-kúp (#372), rájanyék (#58), massza (#217)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Jólvanovits Morgó 110. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) gyilkos mókus (#29) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31)
gnóm boltos (#32) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) acélkolosszus (#35) manó (#36)
gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) hamupók (#40) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43)
Baar-ork (#44) Duer-ork (#45) Tugt-ork (#46) csontváz (#48) zombi (#49)
technokolin (#50) gyíkember (#51) bakkura (#52) százfogú (#53) bo-skorpió (#54)
rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59)
drasmólyom (#60) hegyi rák (#61) kőevő (#62) varkaudar (#64) goldugar (#65)
vízionár (#66) húsevő magszim (#67) móleon (#68) evaporőr (#69) vadtroll (#70)
fabontó szójer (#71) garokk (#73) tintacsiga (#74) gitonga (#76) zoloboo (#77)
színes dözmöng (#78) bombagoly (#79) trollfa (#80) tazunkaróka (#81) spagulár (#82)
kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88)
sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) bundás csirmáz (#93) légirozmár (#94)
mérges nyukmár (#95) szintszívó (#96) mosolygó rettenet (#97) téfea magoflux (#98) piromenyét (#99)
szőrös pók (#100) sullár (#101) uzbány (#102) mélységi grittang (#103) trikornis (#104)
vadász varkaudar (#108) nyuhaj karbin (#110) ragyás burástya (#111) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113)
vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118)
emberevő (#119) bibircsók-óriás (#120) tetemember (#123) manifesztátor (#124) útonálló (#130)
orgyilkos (#131) sötét gnóm (#132) elit palotaőr (#133) palotaőr (#134) karmos tankány (#137)
agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141) udvari mágus (#142)
vadászkutya (#143) arató csattanat (#144) pattanóböde (#145) kardfogú fülemüle (#146) fémbontó szójer (#150)
nukleáris cickány (#155) karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186) massza (#217) pszi elementál (#221)
ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346) khór darázs (#348) északi aurach (#350) halálmadár (#351)
tesh alligátor (#353) nektoraf (#355) vörös rakolits (#356) bíbor szulfagor (#358) földsárkány (#359)
ryuku légiós (#361) dombi yeti (#366) rőtmanó berzerker (#369) jegesmedve (#637) yeti poronty (#638)
fagyféreg (#640) lábascet (#647) csontlepke (#746) alattomos manó (#756) lajhárlord (#757)
bandita (#758) Métely (#7000)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30)
smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40)
grákóbőr (#41) távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45)
krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50)
bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) ködmangó cserje (#58)
ködmangó (#59) ködkapu (#60) árnyéksár (#61) ködcsillag (#62) tigroszlán fog (#63)
$csontszablya (#64) szöges páncél (#65) szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68)
szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rézpáncél (#71) rézsisak (#72) rézpajzs (#73)
csontkulcs (#74) rézkulcs (#75) bronzkulcs (#76) rát-fa (#77) mászókarom (#78)
korongfa (#79) lapkorong (#80) mérleg (#81) zöld üveg (#82) ragasztó (#83)
díszes rézpajzs (#84) óndarab (#85) olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88)
bronzpajzs (#89) bronzpáncél (#90) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93)
bronzhegyű nyíl (#94) bakkura bőr (#95) bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97) rákpajzs (#98)
fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101) vízionár szem (#102) magszim bél (#103)
fémrúd (#104) evaporőr háj (#105) fabontó (#106) rövid íj (#107) nyílvessző (#108)
vapár cserje (#109) vapár ág (#110) hosszú íj (#111) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113)
kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118)
púderkő (#119) tábla (#120) dözmöng szív (#122) göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124)
mandibulapenge (#125) bronzpenge (#126) mandibulakasza (#127) sallank karom (#128) sallank nyíl (#129)
hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133) gyöngymangó bokor (#134)
gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138) koponya szimbólum (#139)
denevér szimbólum (#140) nap szimbólum (#141) villám szimbólum (#145) oltár (#146) hebrencs csapda (#147)
mocsári penke (#148) grok-képződmény (#149) szent jogar (#150) szvó-ektoplazma (#151) vasérc (#152)
pirkit (#153) mély szakadék (#154) vaskohó (#155) világítótorony (#156) nyu-shuriken (#157)
ezüst karkötő (#158) kis vaspajzs (#159) vassisak (#160) nagy vaspajzs (#161) borostyán függő (#162)
karócsapda (#163) vasvért (#164) mászókampó (#165) ugh méreg (#166) sziklafészek (#167)
sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169) spiritusz (#170) rövid kard (#171) téfea-agy (#172)
nekrofun (#173) harci kalapács (#174) vashegyű nyíl (#176) mínosz-kúp (#178) grifftojás (#179)
ezüst gyűrű (#180) vasalt bunkó (#181) vashegyű lándzsa (#182) vaskulcs (#183) ezüst kulcs (#184)
nagy bronzkulcs (#185) nagy vaskulcs (#186) mérgezett vasnyíl (#187) mérg. ubuk dobónyíl (#188) vas dobónyíl (#189)
aranylánc (#191) aranygyűrű (#193) arany karperec (#194) obszidián függő (#195) gyíkfű csomó (#200)
gyíkfű (#201) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) kazmár (#204) kazmár gyökér (#205)
ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207) óriás lián (#208) szuperkötél (#209) fűszertartó (#210)
dorony tüdő (#212) xirnox szív (#213) manifeszt.nyúlvány (#214) fedett verem (#219) háló-csapda (#220)
dobóháló (#221) láncing (#222) smaragd védőgyűrű (#223) varkaudar lándzsa (#224) orgyilkos tőr (#225)
obszidián karkötő (#229) lánckesztyű (#230) acélpengőke (#231) furulya (#233) tatu dob (#234)
lajhár csont (#236) lant (#238) tüskecsapda (#242) nyílcsapda (#243) márványkulcs (#245)
nagy aranykulcs (#246) fekete bőrcsizma (#247) pszi kő (#248) bumeráng (#249) tatu ködmön (#255)
nehezék (#258) remák szív (#264) fülemüle agyar (#267) purifikátor háj (#269) szürke bőrkesztyű (#271)
aranytű (#272) sárga erőöv (#276) rejtőköpeny (#277) umbatari karkötő (#278) bíbor erőöv (#291)
varkaudar csizma (#317) ezüstshuriken (#327) Thargodan esszencia (#328) huhogó bibe (#332) rákfatty váladék (#333)
rézgolyó (#343) súlyzó (#347) phua-kúp (#372) fény szentélye (#376) moa burát (#384)
szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396) főutca (#399) ház (#400)
vas fejpánt (#408) aranypikkely (#415) teknőcpajzs (#417) bányászcsákány (#434) törpe bánya (#435)
szent liget (#439) térkapu (#452) barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) erődítmény (#488)
sárkánytanya (#492) varkaudar szablya (#516) Chara-din monolitja (#534) gnóm nyílpuska (#546) nyílpuska lövedék (#547)
mérg. nyílp.lövedék (#548) főnixtoll (#563) rinóbőr (#651) darázsszárny (#652) darázsfarok (#654)
aurach fog (#657) alligátorbőr (#661) nektoraf faggyú (#667) szulfin (#676) szulfagor agyar (#677)
ryuku szablya (#695) manóodú (#698) sötét kámzsa (#699) tubarkő (#700) Rahn ékkő (#701)
rőtmanó kacagány (#714) művészi porolit (#720) varázsfiola (#828) örökkéval. rubinja (#900) örökkéval.gyémántja (#1065)
varkaudar csont (#1113) örökkéval.smaragdja (#1115) örökkéval. zafírja (#1116) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169)
malom (#1204) szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) fejsze (#1240) vaspánt (#1241)
csillezsálya (#1252) csillezsályalevél (#1253) Ramirez feszítővasa (#1261) vadászkés (#1264) Métely páncélja (#1562)
Kalmárok Kémgömbje (#1589)

Receptek

főtt étel (#1)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
AA   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy átadása
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása
AMT  kalandozó MXTU                   -  MXTU átadása
AT   kalandozó TU                     -  TU átadása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BB   tárgy     darab                  -  berakás bankszéfbe
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
BEAJ kalandozó                        -  beajánlás Közös Tudatba
BEEN kalandozó                       20  belépés engedélyezése
BPB  [sorszám]                        -  befejező parancs berakása
BPK  sorszám                          -  befejező parancs kivétele
CIR  [beállítás]                      -  vándorcirkusz látogatása  
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
DD   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par.tárgy eldobása
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
EA   mit       darab                  -  eladás boltban
EE   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy eladása
EF   TU                           10*TU  Tudati Energia Fejlesztés
EK   sorszám   ?         ?            ?  tudati energia kisütése
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
ERKI [kaland.]                       20  erőszakos kilép(tet)és
ESK  kaland.   [kaland.]             30  esküvő
EXT                                   -  játékhét visszadátumozási kérelem
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FA   tárgy     kalandozó darab        3  futárpostának átad
FAA  tárgy     [tárgy]   [tárgy]  par*3  futárpostának átad
FÁS  TVP                            TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FFK  %         [%]       [%]          -  felt. fegyverv. kockázata
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKÉR [kaland.]                        -  feloszl/felfügg. kérése
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FOG  szörny    csapda                 ?  feltételes szörnyelfogás
FM   TVP                              -  feltételes mászás
FSE  TVP                            TVP  feltételes segítség
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV  varázslat élőlény                -  feltételes T/V varázslat
FVH  szint                            -  felt. T/V mágia használat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
HIR  hírszám   [1. par.] [2. par.]    -  KT hír közlése
HU   [tárgy]   [tárgy]   [tárgy]      -  hulladékgyűjtés
ID   szörny    TVP                  TVP  elfogott szörny idomítása
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
JLK  kód                              5  jelszó kimondása
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KB   tárgy     darab                  -  kivét bankszéfből
KIEN kalandozó                        -  K.T.-ból kilépés enged.
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   tárgy     3		      -  őriz a tolvajok ellen
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KÖKI                                  -  Közös Tudatból kilépés
KÖTB K.Tudat                          -  Közös Tudatba belépés
KÖTL létszám   vezető                 -  Közös Tudat létrehozása
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
OV   0-5                              -  óvatosság labirintusban
P    pszi      [param1]  [param2]  5(?)  pszi képesség használata
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
SZE  szörny                           -  fogoly szörny elengedése
SZK  szörny                          10  szörnykeresés
SZM  szörny                           -  elfogott szörny leölése
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása
TV   varázslat [varázsl] [varázsl]    -  varázslat T/V listába
V    varázslat [param1]  [param2]  5(?)  varázslás
VE   mit       darab                  -  vásárlás boltban
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra
VPF  VP                               -  spórolt VP felszabadítás
VPS  VP                               -  VP letiltása, spórolása
VTN  varázslat                       35  var. tanulása mestertől
ZIP  mit        TVP                 TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek