115. forduló, 117. forduló, Wuleen-Tan összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. jún. 5. 12h:05'
EZ A 132. JÁTÉKHETED, 116. FORDULÓD
133. játékheted kezdete: jún. 10.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló ingyenes
E-mail!
KALANDOZÓ: #4676
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 9

WULEEN-TAN KALANDJAI


4 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [73,92] koordinátán.
Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is az északi tűzsárkány (ld. enc.), a diuretikus kráken (ld. enc.) és a trosnyogó szakóca (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) Mágikus Koponyát (ld. enc.), Fekete Kehelyt (ld. enc.) és taposó tappancsot (ld. enc.). A krónikának köszönhetően optimalizálod a tevékenységeidet (+25 tvp ). Miután kipihented magadat, visszaváltozol eredeti formádra. Varázserőd regenerálódik. (+78 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mentális erőd regenerálódik. (+53 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-12 pszi pont.) A jóltápláltság következtében szaporodtak a kis aranyosak! (+1 poszogó mösze.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+7 tudatpont.) Megfejed az alpesi tehenet. (+1 kaja.)
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy törpemammut nyomok után kutattál. Hiába. Semmi eredmény. [7 pontot használtál fel, van még 307.]

* 1. KP: p 71 0 0 használod a 71. pszi képességet
Hozzákezdesz az agyi energia gyűjtéséhez. Kívülről látod magadat, ahogy pszichéd körbefolyja testedet. Elcsattintod a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 302.]

* 2. KP: v 13 0 0 elmormolod a 13. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Elmormoltad a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 297.]

* 3. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. A földből energia áramlik testedbe. Sikerült elmondanod az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 292.]

vps 50 VP spórolása: 50
Félreraktunk, letiltottunk neked 50 VP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy VPF parancsot (ill. kör végéig). (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 292.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Lefőzöl egy adag főtt ételt. Habzsolva nyeled be az elkészült ebédet. Finom nagyon, és egy időre minden éhségedet elmulasztotta. [3 pontot használtál fel, van még 289.]

jlk 2230 jelszó kimondása 2230
Hangosan, érthetően kimondod a találós kérdés megfejtését. Ujjongasz, ahogy látod, a varázsszó hatott: kinyílik az ajtó. Gombócot érzel a torkodban, ahogy penetrálod az évezredes építmény légterét. Odabent világos van, ősi titok ad fényt a kúp belsejének. Huk, valami zümmög! Á, csak a szörnygenerátor! A szörny... ááá, egy massza jön!

Egy pszi-acéltorony felrakása sosem árthat. Védekezően feszül agyad köré. Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy láthatatlan védekező varázslatot. Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. Sajnos nem hatott ellenfeledre. (védelem tűz ellen védte meg a nyomorultat.) Ellenfeled méregfelhő varázslatot lő rád. 39 életpontot vesztettél. Öklendezni kezdesz (-8 támadás). Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a massza testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Fekete, nyúlós folyadék spriccel rád a lény szájából. Rád ömlik az egész! Mivel a bőröd már fekete, nincs rád hatással a dolog. Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Elszántan ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a massza testét. (3 támadással 74 életpontot sebezve.) Vadászkéssel végigvagdosod a massza jobb karját. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) A massza mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Testedbe bénító méreg áramlik! (-4 támadás.) Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a massza bal szárnyát. (2 támadással 52 életpontot sebezve.) Vadászkéssel épp hogy eltalálod a massza páncélos vállát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A massza mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Testedbe bénító méreg áramlik! (-4 támadás.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 magszim belet. 1 382 tapasztalati pontot kaptál. (Varázsolsz:) Gyorsan semlegesíted a mérget. Megújítod a méregsemlegesítés varázslatot. [-10 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 172, sebződés: 47, gyógyulás: 0, összesen: -47 ÉP}

Keresgélni kezdesz a kúp belsejében, hátha találsz valami érdekeset. ... Ez az! Megtaláltad! Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy rövid íj, egy gyöngysor (ld. enc.) és egy aranylánc. Hüh, ez emlékezetes kaland volt! Kimész. [15 pontot használtál fel, van még 274.]
(Feltételes gyógyítás:) Elmormoltad a gyógymógy varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+33 életerő). [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 272.]

m 5 4 mozogsz délnyugatra, délre
[72,93] Még mindig füves síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy alpesi tehén közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Gyorsan felraksz egy tüskepajzs varázslatot. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 23 életpontot sebeztél. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az alpesi tehén bal első lábát. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Vaskarddal egy hatalmas csapással felmetszed az alpesi tehén fejét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Vadászkéssel megvágod az alpesi tehén bal hátsó lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Utolsó pillanatban ugrasz félre az alpesi tehén öklelő szarvai elől. Patájával az alpesi tehén kissé megtaszít. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 12 kaját. 376 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 78, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Fairlight rúnaköve. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Raia hívői építették.
(Vándorcirkusz:) Először egy maga elé mormogó atlétaruhás fickó halad el melletted, majd egy kölyökképű árnymanó kezében lufival.
- Közel a cirkusz - gondolod, és sietősebbre fogod lépteid, hogy hamarosan meg is pillanthasd a különös sátoregyüttest. A jegyszedő törpe azonnal kiszúr, és eléd siet. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor délre nézel, észreveszel egy olvasztókemencét. Délnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északnyugatra egy oltár van. Elrakod a távcsövet. Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [72,94] Dombos terepre érkeztél. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Tilosaz Á " Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy olvasztókemencét. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Tharr híveié. Bányászat képességeddel fémet (vasérc) érzel a föld alatt. A munkában a mélységi grittang segít.
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Eredményes volt a munkád. Kiástál 3 vasércet! A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre délnyugatra megpillantasz egy Raia oltárt. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Elteszed a látcsövet. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy kőevő közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a kőevő karszerű nyúlványát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vaskardot ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Vaskarddal kilukasztod a kőevő kőtestét. (1 támadással 31 életpontot sebezve.) Vadászkéssel alaposan megvágod a kőevő testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Elhajolsz a kőevő ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 1 fekete gyöngyöt. 137 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Valamilyen épületet látsz! Felismered, egy gnóm kutatóállomás (554. épület.). [22 pontot használtál fel, van még 250.]

be 554 bemész az 554. épületbe
Közelebb óvakodsz a furcsa konstrukcióhoz. Amikor a rácshoz érsz, amelyet leginkább bejáratnak lehet nézni, az nagy nyikordulással magától feltárul! A kis gnóm lelkendezve fogad. Mesélsz arról, hogy mi mindent láttál kalandjaid során.
- Há, há, szóval sikerrel jártál! [150 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 10 arany.] - ezzel elrakja a mérleget. - A benoplex-makvizátor stabilizálásához azonnal szükség lenne három fémrúdra, tíz sallank karomra és két vadász tatu bőrre. Minél hamarabb hozod, annál jobb!
A létesítmény kötelező jellegű megtekintése után elbúcsúzol, és fellélegezve távozol. Amint eltávolodsz valamennyire, mosolyogva előveszed a kért tárgyakat. Vársz egy ideig, aztán visszafelé indulsz. Ez könnyű feladat volt!
- Há, há, szóval sikerrel jártál! [187 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 2 vasérc.] - rögtön beilleszt mindent, ami a makvizátor stabilizálásához szükséges volt, majd hozzád fordul. - Ezúttal valóban egyszerű dolgod lesz: Az Ymberi pókkeltetőben felejtettem a xanvizátort és a prokalinos telekurbattyút. Segítségképp itt van a keltető részletes térképe.

24 9
13 14
23 17 10 8
7
22
12 3 2 1
21
4
20 18 11 5
15 16
19 6
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 44. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 39, északra 15 mérföldre található.

A létesítmény kötelező jellegű megtekintése után elbúcsúzol, és fellélegezve távozol. [5 pontot használtál fel, van még 245.]

be 554 bemész az 554. épületbe
Közelebb óvakodsz a furcsa konstrukcióhoz. Amikor a rácshoz érsz, amelyet leginkább bejáratnak lehet nézni, az nagy nyikordulással magától feltárul! A kis gnóm lelkendezve fogad. Mesélsz arról, hogy mi mindent láttál kalandjaid során. Sajnálkozással fogadja, hogy még nem jártál sikerrel. - Állnak a kutatások! - sápítozik.
A létesítmény kötelező jellegű megtekintése után elbúcsúzol, és fellélegezve távozol. [5 pontot használtál fel, van még 240.]

m 2 1 mozogsz keletre, északkeletre
[73,94] A dombvidéket magad mögött hagyod. Sűrű bokrokkal teli terepen vagy. Közeledtedre madárcsapat rebben fel. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy púpos burástya. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már tüskepajzs vibrál körülötted. Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 20 életpontot sebeztél. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a púpos burástya zselés testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Vaskarddal végigmetszed a púpos burástya bal lábát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Vadászkéssel megvágod a púpos burástya testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny a testedre tapasztja tojócsövét. Letéped magadról. Véres nyál csordul ki a púpos burástya száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 307 tapasztalati pontot kaptál. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy vágófegyverek szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.)
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Látsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Fairlight rúnaköve. Észreveszel egy szent tölgyfát. Találsz egy oltárt. Chara-din híveié.

(Továbbmész...) [74,93] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy süvítő rája közeledik. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy tüskepajzs varázslatot. Koncentrálsz, majd megindítasz egy agykorbács pszi támadást. 14 életpontot sebeztél. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a süvítő rája testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Vaskarddal végigmetszed a süvítő rája lebernyegét. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) Vadászkéssel egy irtózatos ütéssel felvágod a süvítő rája lapos testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a süvítő rája, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A süvítő rája farka végigsúrolja a jobb karodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A süvítő rája összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 472 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 62, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Egy Baar-ork lány szalad oda hozzád, és sírva meséli, hogy elvesztette az egyik bakkura csizmáját. Leesett a lábáról, és nem is vette észre. Biztosan a környéken veszett el. 18 TVP és legalább kettes felderítés kell ahhoz, hogy segíthess neki (36. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert délkeletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Északnyugatra nézve látsz egy phua-kúpot. Elrakod a távcsövet. Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) [16 pontot használtál fel, van még 224.]

m 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre
[75,92] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Néhol hólyagkaktuszok emelkednek ki a zöld tengerből. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. A feléd közeledő sünmedve mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a sünmedve bal oldalát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vaskarddal alaposan megvágod a sünmedve testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Vadászkéssel végigmetszed a sünmedve nyakát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Mancsával a sünmedve végigsúrolja a csípődet. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A sünmedve feléd harap, de sikertelenül. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 6 sünmedve tüskét. 67 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba). Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Raia hívei emelték.

(Továbbmész...) [76,91] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy alpesi tehén. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy tüskepajzs varázslatot. Pszi támadást indítasz: pillanatok alatt létrejön egy agykorbács. 20 életpontot sebeztél. Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Meglengetve a vaskardot ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Vaskarddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod az alpesi tehén tőgyét. (2 támadással 53 életpontot sebezve.) Vadászkéssel megvágod az alpesi tehén bal első lábát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja az alpesi tehén szarva. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén feléd rúg, de nem talál el. Véres nyál csordul ki az alpesi tehén száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 12 kaját. 376 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 103, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Oldalt pillantva, meglátsz egy Chara-din monolitját. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre nyugatra megpillantasz egy patakot. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. [16 pontot használtál fel, van még 208.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
[77,91] Síkság, továbbra is csak síkság. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy olvasztókemencét. Elrakod a távcsövet.


(Továbbmész...) [78,91] A sík vidéket bozótos váltja fel. Felfedeztél egy grok-képződményt.

[16 pontot használtál fel, van még 192.]

h 78 használod a 78. tárgyat
Óvatosan, minden repedést kihasználva kezdesz felfelé mászni a grok-képződmény oldalán. Végre fent vagy! A tető-fészekbe nem sok fény szűrődik be. Bemászol. Idebent félhomály van. Egy pillanatig vársz, hogy szemed hozzászokjon. Ebben a pillanatban egy fény által nem megvilágított szegletből valami előront! Egy drasmólyom!

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a drasmólyom testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vaskardot a másikra támadsz. Vaskarddal alaposan megvágod a drasmólyom jobb szárnyát. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) Vadászkéssel végigvágod a drasmólyom jobb lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A drasmólyom belecsíp a kezedbe. Gyenge próbálkozás. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 5 madártollat. 180 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

A vizsgálódás meghozza eredményét - kincs! Találtál 1 mutáns csontot. Hátra sem nézel, amint elhagyod a grok-képződményt. [16 pontot használtál fel, van még 176.]

m 1 2 mozogsz északkeletre, keletre
[79,90] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy gumifát. Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely délkeletről folyik északnyugatra. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Elenios hívei emelték. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy mély kutat. Délre nézve látsz egy patakot. Északnyugatra egy patak van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.

(Továbbmész...) [80,90] Továbbra is síkságon vagy. Valahonnan csengő madárdal száll feléd. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy mély kutat. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert délkeletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy patakot. Elrakod a távcsövet. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy manaelementál közeledik. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a manaelementál testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Elszántan a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor megkarcolod a manaelementál lebernyegét. (4 támadással 99 életpontot sebezve.) Vadászkéssel kicsit megvagdalod a manaelementál testét. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál lecsap a jobb karodra. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+8 vp). Vashegyű lándzsával néhány helyen meghorzsolod a manaelementál bal oldalát. (4 támadással 102 életpontot sebezve.) Vadászkéssel kissé megkarcolgatod a manaelementál lebernyegét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) A manaelementál csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Csiklandozó az érintés (+8 vp). A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 252, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

[16 pontot használtál fel, van még 160.]

h 92 használod a 92. tárgyat
A kötelet a kút széléhez rögzíted, és óvatosan leereszkedsz. A kút mélyén félhomály honol. Vigyázva vizsgálódni kezdesz. Mozgást észlelsz a szemed sarkából. Egy mérges nyukmár!

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a mérges nyukmár zöld kitinpáncélját. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vaskardot ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Vaskarddal egy hatalmas csapással felmetszed a mérges nyukmár zöld kitinpáncélját. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Vadászkéssel megcsapod a mérges nyukmár jobb oldalát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A mérges nyukmár karmai felhorzsolják a bal karodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 3 csepp gyenge mérget. (Nincs mibe rakni 3 gyenge mérget.) 133 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

A kút üres. Elhagyva a kutat, elcsomagolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 146.]

szk 115 keresed a 115. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy törpemammutot. [0 pontot használtál fel, van még 146.]

ef 7 504 energia fejlesztése 7
KT-dnek segédkezel egy új tudati képesség kifejlesztésében: hosszan koncentrálsz, a közös gyűjtőbe ömlesztve tudati energiáidat. [-7 TU.] [49 pontot használtál fel, van még 97.]

kut 50 kutatsz 50 pontért
Nekiállsz felderíteni a környéket. Hosszas keresés után derül ki, hogy nem jártál sikerrel. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 felderítés). [50 pontot használtál fel, van még 47.]

e 40 élelemszerzés 40 pontért
Cukorrépa, itt, a vadonban! Ritkaság, pedig egy kis édességre mindig szükség van. (+3 kaja.) Hopp, egy ananászbokor! Ezt nem hagyod ki! (+4 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 vadászat). [40 pontot használtál fel, van még 7.]

* 1. BP: h 2107 0 0 használod a 2107. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 2.]

* 2. BP: v 3 0 0 elmormolod a 3. varázslatot
Kántálni kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Egy végső mozdulattal előhívod az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 2.]

* 3. BP: av 13 0 0 alakváltás 13
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

* 4. BP: h 1602 27 10 használod az 1602. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 2.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 7, 4, 29.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját bezabál a hegyi szamár. 2 kaját nyel le a mélységi grittang. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.)
Ebben a körben 2 pontod maradt, ebből a következő körre 2 pontot vihetsz át. Kapsz még 257 pontot. A következő körben tehát 259 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ÉSZAKI TűZSÁRKÁNY (219. SZÖRNY)
"Sárkányok márpedig nincsenek!" - hallottad eddig már te is jópárszor életedben. S valóban, soha sehol, egyetlen feljegyzésben sem utalt senki sem arra, hogy éltek volna valaha e félelmetes szörnyek - a gyermekmeséken kívül persze.
Most azonban, hogy megláttad ezt a "tűzgyíkot", némi gyanú támad benned, hogy mégiscsak volt valami alapja azoknak a "meséknek". Ez 40-50 méter hosszú bestia messze túlszárnyalja még a legvadabb álmaidat is. Pofájába egy jól megrakott szekér is kényelmesen behajthatna, ha nem meredeznének elő kardnagyságú fogai. Szárnyainak fesztávolsága vagy 60 méter lehet - semmi kétséged nincs afelől, hogy egyetlen suhintással romba tudna dönteni akár egy kisebb települést is. Minderre azonban nincs szüksége, mert tüzes leheletével akár száz méter magasról is végigperzselheti a földet, kiégett pusztasággá változtatva, ami útjába kerül. Azon morfondírozni, hogy milyen fegyver a legjobb ellene, nincs sok értelme: még mielőtt közelébe érnél, elevenen sülsz meg páncélodban, s ha valami eget rengető csoda folytán mégiscsak megmaradna benned életednek egy haloványan pislákoló lángja, úgy felkészülhetsz, hogy nemsokára megtudod, mit is jelent a három számjegyű taumaturgia szakértelem...

DIURETIKUS KRÁKEN (207. SZÖRNY)
A diuretikus kráken a tavak csúcsragadozója, óriási, pusztító erejű polip. Ha békés fürdőzés vagy kincsvadászat közben ilyenre bukkansz, jobb rögtön elhúzni a csíkot, nehogy esetleg otthagyd a fogad (meg a fürdőnadrágod). Ha képes vagy legyőzni egy diueritkus krákent, és még a levegőd sem fogy el közben, akkor méltó szakértője vagy mind az úszásnak, mind a víziharcnak és elkezdheted fontolgatni, hogy átkelj az alanori csatornán.

TROSNYOGÓ SZAKÓCA (192. SZÖRNY)
A trosnyogó szakóca egyike a legártalmatlanabb víziszörnyeknek. Egy gumiszerű polipra emlékeztet, hat apró, tömzsi lábacskával. Szeret a tavacskák és patakok melletti sárban trosnyogni, vagy a vízben úszkálni. Nagyon buta, és még a nála nagyobb lényeket is megtámadja, beleértve a humanoidokat is. Apró szívókái nem jelentenek igazán veszélyt az úszásban jártas kalandozókra.

MÁGIKUS KOPONYA (279. TÁRGY)
Ezt a speciális, sisakként a fejre rakható tárgyat KIZÁRÓLAG Leah papjai használhatják (KF 279). A fekete, és végtelenül könnyű kőből készült fejfedő készítésének titka rég elveszett a múlt homályában, de annyi bizonyos, hogy sötét szertartások sorozatát igényli. Védelmet egyáltalán nem nyújt, azonban viselőjét különleges képességekkel ruházza fel, amelyek használat közben válnak nyilvánvalóvá... [Egy ötlet: számolj utána, hogy a harcban használt papi varázslataid mennyi varázspontot is fogyasztottak, amíg a sisak a fejeden volt. Meglepő felfedezést fogsz tenni.]

FEKETE KEHELY (283. TÁRGY)
Ez a gyönyörűséges, de végtelenül gonosz kehely egyetlen obszidián kőből van kifaragva. Oldalára jól láthatóan Dornodon Rúnája van vésve, hogy elriasszon a Gonosz Istenek hívein kívül mindenkit a használatától. A Fekete Kehelyben kotyvasztott borzalmas folyadék titka könnyen megfejthető a kehely oldalára írt rúnák segítségével, azonban a komponensek beszerzése komolyabb problémát jelenthet.

NAGY QUWARG TAPOSÓ TAPPANCS (318. TÁRGY)
Ez az első olyan tárgy Ghallán, amely egy Közös Tudat összefogásából jött létre. A tárgyat a Vasalt Bunkók KT (#9102) készítette és arra hivatott, hogy mindenkivel tudassa, viselője a Vasalt Bunkók KT jelenlegi Quwarg Bajnoka. A tappancs viseléskor +1 védettséget, valamint +7 MXTU-t ad. A tappancs mellett más lábbelit is lehet viselni.

TERMÉSZETELLENES ÖREGEDÉS
Előbb-utóbb találkozni fogsz olyan szörnyekkel, amelyek ún. természetellenes öregedést okoznak. Ilyenkor a szörny pillantásától/érintésétől a tested akár évtizedeket is öregedhet egy szempillantás alatt, ha nem dobod meg a szerencsédet halál ellen. Ezenkívül bizonyos varázslatok használata is okozhat azonnali öregedést. Az ilyen öregedés csak a testedre hat, szellemedet, elmédet épen hagyja. Ha viszont ily módon elérkezel a maximális lehetséges életkorodhoz (ezt pontosan te nem ismered) meghalsz, visszafordíthatatlanul, még a deus ex machina sem ment meg. Természetesen lehetőség van a természetellenes öregedés visszafordítására is, különböző varázsitalokkal, varázslatokkal. Ha a valódi életkorod (a szellemedé) és a testedé különbözik, ezt a karakterlapon, az ÉLETKOR: VALÓDI/TESTI életkor formában olvashatod le. A tested életkora semmilyen módon sem csökkenhet a valódi életkorod alá. Nyilvánvaló, hogy a különböző fajok élettartama eltérő. Az emberek maximális élettartama 80-110 év, az elfeké 1200-1600, a törpéké 600-750, az árnymanóké 90-130, a trolloké 60-80, a gnómoké 800-1000, az alakváltóké 150-200, a kobuderáké 120-150. A mutánsok maximális élettartama ismeretlen.

GYÖNGYSOR (192. TÁRGY)
Ez a lélegzetelállítóan gyönyörű ékszer tíz, ezüstláncra fűzött igazgyöngyből áll. Egy ékszerboltos hatalmas összeget fizetne érte. Bár mutogathatod a KF 192 paranccsal, de ezzel inkább irigységet kelthetsz más kalandozókban, mint elismerést.

KARAKTERLAP

Wuleen-Tan, egy barna, hosszú hajú, szürke szemű alakváltó férfi vagy. Fekete a bőröd. Sheran kisebb papja vagy. Az Északi Druida Szövetség (#9109) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 116. fordulód.

Erő: 19 (22) Szint: 18 Merészség: 6/4 Magasság: 184 cm
IQ: 20 Támadás: 22 Agresszió: 4 Testsúly: 75 kg
Ügyesség: 15 (21) Védekezés: 21 Menekülés: 30 % Életkor: 39/39 év
Egészség: 14 (16) Életpont: 292/292 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 0
Szerencse: 13 (17) Varázspont: 207/63 Pénz: 1473 arany Kép. pont: 2
Tudatpont: 45/0 Pszi pont: 94/2 EFejl: 30
Eddig összesen 994 szörnyet (9 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3 767 TP-t kaptál. Jelenleg 315 544 TP-d van. A következő szinthez még 24 456 TP szükséges. Trófeáid: kardszárnyú pocok, rücskös gigaféreg, erszényes elkarog. A 74. fordulódban 17630 arany került a bankszámládra. 19216 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 21/29 (+2%) vágófegyverek: *19/100 (+6%) ütőfegyverek: 2/28
dobófegyverek: 22/10 (+2%)

Feltételes fegyverváltás: vaskard (#2084) << vashegyű lándzsa (#182)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); ubuk dobónyíl (#138) max. 1 db (1 -14.); ubuk dobónyíl (#138) max. 2 db (15 -); ubuk dobónyíl (#138) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
80,90 mezőn táborozol
Kedvenc táborhely: 0,0
Legfeljebb 50 TU-t válthatsz TVP-re.

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 177 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 9/50 2. nyomkövetés: 24/72 (+25%) 3. mászás: 8/15 (+7%)
4. csapdakészítés: 25/4 (-1%) 5. csapdaészlelés: 2/77 6. gyógyítás: 18/12
7. titkosírás: 2/49 (+12%) 8. felderítés: 3/15 (+72%) 9. szörnyidomítás: 6/29
10. teológia: 10/91 (+14%) 11. taumaturgia: 14/89 (+16%) 12. versengés: 5/9
13. zene: 1/11 14. szörnyismeret: 13/100 (+22%) 15. pszi: 15/31 (+16%)
16. zárnyitás: 4/109 17. vadászat: 2/7 (+40%) 18. bányászat: 21/32 (+18%)
19. főzés: 1/90 (+30%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 46 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 90% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 45% életerő alatt 30 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
ásol max. 24 TVP-ért
készítesz kőkést (#6) (max. 2 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 2 darabot )
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
vízionár (#66), nektoraf (#355)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) felszínre ugrás (#109, 25 VP, 5 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP) oldás (#372, 15 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP)
védelem tűz ellen (#38, 12 VP) szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)
azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 2 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) szörnyidézés (#84, 72 VP, 10 TVP)
restoráció (#85, 50 VP, 5 TVP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP) tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP)
térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP)
Alakváltó és tudati képességeid
kisebb tűzlehelet (#110, 2 ÉP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
méregsemlegesítés (#14) szürkeáll. aktiv (#71) hadiszerencse I (#13) erőpajzs I (#12)
éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
5. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 3, max: 20)
agykorbács (#97), lángcsóva (#31), izomernyesztés (#33)
Védekező varázslatok (aktív: 4, max: 20)
tüskepajzs (#30), pszi-acéltorony (#98), védelem tűz ellen (#38), hhaar burka (#32)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
hegyi szamár (#7168) (málhás: +31 kg teher) státusz: OK
mélységi grittang (#103) (ásó: ásás csak 6 TVP-be kerül) státusz: OK
alpesi tehén (#91) (tejet ad) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy könnyű feladat: imádkozz úgy, hogy megterheltséged 20% alatt van.
2.) Ölj meg három ragyás burástyát, világunk e ocsmány megcsúfolóját! (számláló: 0)
3.) Papjaim a természetben megbúvó legkisebb anomáliát is észreveszik. Imádkozz úgy, hogy felderítésed 8. szintű!

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
szent tölgyfa (133)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
a fák ereje (170)
beszéd állatokkal (171)
kp. varázsenergia (191)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
kétkezes harc (338)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) OK
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 47 TU. szükséges még: 3 TU.
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) OK
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
a hit ereje (516) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) OK
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
taumaturgia mentor (522) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
hitbéli mentor (523) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 1165 TU szükséges.)
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 fémrúd (#104) 10 sallank karom (#128) 1 ubuk dobónyíl (#138)
2 vadász tatu bőr (#15)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
10 arany (#50) 1 aranylánc (#191) 1 fekete gyöngy (#99)
1 gyöngysor (#192) 29 kaja (#2) 5 madártoll (#112)
1 magszim bél (#103) 1 mutáns csont (#331) 1 rövid íj (#107)
6 sünmedve tüske (#14) 5 vasérc (#152) 10 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81
89
90
91
92
93
94
95
(72,93) alpesi tehén (#91), Fairlight rúnaköve, Raia oltár
(72,94) gnóm kutatóállomás (#554), olvasztókemence (#86), Tharr oltár, érclelőhely, kőevő (#62)
(73,92) massza (#217)
(73,94) púpos burástya (#92), Fairlight rúnaköve, szent tölgyfa (#393), oltár
(74,93) süvítő rája (#113), 36. jellempróba
(75,92) sünmedve (#33), 34. jellempróba, Raia oltár
(76,91) alpesi tehén (#91), tavacska, Chara-din monolitja (#534)
(78,91) grok-képződmény (#149), drasmólyom (#60)
(79,90) gumifa (#38), patak, Elenios oltár
(80,90) mély kút (#93), manaelementál (#290), mérges nyukmár (#95)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A Máguskobold (16. többszemélyes kaland) ezentúl nem mágusok italát ad minden résztvevőnek, hanem kronokristályt.
* - Javítottuk a bálnavadász tájolót (1652) hogy jól működjön a Víz síkján.
* - Ezentúl egy karakter nem halhat meg öregedéstől az UL első parancsa előtt, sem a kezdeti parancsokból, sem a szörnykeresés csatája miatt. Eddig ez csak akkor volt érvényben, ha az előző fordulóban már meghalt egyszer az öregedéstől. Mostantól mindig ez érvényes. Viszont az 1. parancs után vizsgáljuk, hogy nem lépte-e túl a maximális életkorát, és ha igen, meghal. Tehát az 1. parancsban érdemes fiatalítani, ha túl öreg a karakter!
* - Ha becsillagozódik a pszi szakértelmed, akkor a következő parancs elején automatikusan elmondasz egy pszi-gyűjtést, ha van rá elég VP-d és TVP-d. Ha ismered a gyorsvarázslást, akkor fele TVP-ért fogod elmondani. - A regenerált pszi pont mennyiség nem nő a 2000-es pszi elérése után. - A pszi fejlesztés 2 képesség 100 TVP és 100 PP helyett csak 50 TVP-be és 50 PP-be kerül, ha a következő feltételek valamelyike teljesül:
1000-1099 forduló: a pszi 1000-nél kevesebb.
1100-1199 forduló: a pszi 1150-nél kevesebb.
1200-1299 forduló: a pszi 1300-nál kevesebb.
1300-1399 forduló: a pszi 1450-nál kevesebb.
1400-1499 forduló: a pszi 1600-nál kevesebb.
1500. fordulól: a pszi 1800-nál kevesebb.
1000. forduló alatt nincs változás.
Figyelem: A pszi fejlesztés 2 fixen 20%-kot fejleszt, amíg a pszi képességed el nem éri a 2000-et, utána annyit, mint egy normál pszi képesség.
* - Növény ezentúl csak a saját tereptípusára ültethető. Ha kivágnak egy növényt, és a mező nem egyezik a tereptípusával, akkor az végleg elpusztul.
* - A D paranccsal eldobott tárgyak végleg eltűnnek, nem kerülnek a mezőre. Egy mezőn max. 5 tárgyat lehet elrejteni.
* - Az EXT paranccsal kapható játékhetek száma megváltozott:
200. játékhétig +50 forduló kérhető.
201-350. játékhétig +40.
351-500. játékhétig +30.
501-650. játékhétig +20.
651-800. játékhétig +10.
801-950. játékhétig +5.
950. játékhéttől +3.
A Tudati ismétlés (519. képesség) esetén továbbra is mindig eggyel jobb kategóriából lehet kérni az EXT-et, mint amiben van a karakter.

Üzenet küldése a karakternek