20. forduló, 22. forduló, PÖLE az ezerarcú összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2005. nov. 28. 9h:56'
EZ A 81. JÁTÉKHETED, 21. FORDULÓD
82. játékheted kezdete: nov. 30.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló ingyenes
E-mail!
Számládra a legutóbbi forduló óta 555 zseton érkezett. Köszönjük.
KALANDOZÓ: #1115
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 0

PÖLE AZ EZERARCÚ KALANDJAI


4 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [32,-10] koordinátán.
Az Olimpián kaptál 100 tapasztalati pontot.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+14 életerő.)

tf 3 fejleszted a 3. tulajdonságodat
Rendben, ha a kör végén az átvihetőnél több tvp-d marad, TF-elni fogod az ügyességed. [0 pontot használtál fel, van még 160.]

kf 64 kézbeveszed/felveszed a 64. tárgyat
Elrakod a kőkalapácsot, majd a jobb kezedbe veszed a csontszablyát. [0 pontot használtál fel, van még 160.]

f 95 kísérletezel a 95. tárggyal
Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelő vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Lázasan töröd a fejed... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz bakkura csizmát. (ld. enc.) 75 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 150.]

f 43 kísérletezel a 43. tárggyal
Töprengesz, a körmödet rágod, a hátizsákodban matatsz, mint minden igazi feltaláló. Vadul gondolkozol... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz szeksztánst. (ld. enc.) 75 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 140.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Minden tapasztalatodat latba vetve megtalálod az ideális helyet az ásáshoz. Kezeddel beletúrsz a földbe, majd kiemeled az áhított terlom-gyökeret. Óvatosan lehántod a külső burkát, majd piciket harapdálva elfogyasztod. Rögtön rájössz, hogy a faludbéli kuruzslónak ebben is igaza volt. (+12 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [20 pontot használtál fel, van még 120.]

m 6 5 6 mozogsz nyugatra, délnyugatra, nyugatra
[31,-10] A lejtők lankásabbak, a hegyeket dombok váltják fel. Rám dűnéi között jársz. A tenger felől jövő szél simára koptatta az egykor éles sziklákat.

Fura látvány tárul eléd: egy hatalmas, büszke testű woor-antilop, amint kétségbeesetten vergődik egy hurokcsapdába szorulva! Ha segíteni akarsz rajta, 8 TVP-t kell elköltened (4. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Talán ha a woor-antilop nem ilyen kiszolgáltatott helyzetben lenne, megküzdenél vele - így azonban a becsület azt követeli, hogy szabadítsd ki! Amikor a hurkot leemeled a lény lábáról, egy pillanatig rád bámul - hála van a szemében, vagy értetlenség? Aztán eliramodik. (+2 jóság.)
A földön meglátsz egy quwargot. Gyorsan agyontaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál.
Találkozol egy szőke, rövid hajú, kék szemű, körszakállas ember férfival. Felszerelését egy rájanyék trófea ékesíti. Bal kezében egy varányszemet tart. Lőfegyvere egy parittya. Tisztán érzed auráját: színtelen semleges. Talán a magad oldalára állíthatod. Itt az alkalom egy kis csatározásra! Megtámadod őt.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd az ember bal lábát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Ellenfeled elmenekül. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver). Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. {Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 kerek követ.

(Továbbmész...) [30,-9] Amerre csak a szem ellát, dombok. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Csak egy gyilkos tetű. Megvető mosollyal várod a találkozást. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a gyilkos tetű testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a csontszablyát a másikra ugrasz. Csontszablyával kissé megkarcolod a gyilkos tetű szőrös potrohát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű belecsíp a derekadba. (1 támadástól 21 életpontot vesztesz.) Csontszablyával kicsit megvágod a gyilkos tetű testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A szörny csáprágóival beléd harap! (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 36, gyógyulás: 0, összesen: -36 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. (ld. enc.) Döbbenetes dolog történik... Valaki beszélni kezd az agyadban, megemlítve Sheran nevét! (ld. enc.) Nem nehéz elképzelni, hogy hogyan is zajlik az áldozat bemutatása. (ld. enc.) Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy púdersziklát. Felfedeztél egy oltárt. Sheran hívői építették. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy spagulár. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a spagulár pettyes hátát. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a csontszablyát ellenfeledre ugrasz. Csontszablyával kissé megkarcolod a spagulár farkát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Túl sok sebet kaptál. Olyan gyorsan futsz el, hogy ellenfeled csak döbbenten áll és bambán bámul utánad.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Épp egy alkalmas gyógymódon töröd fejed, amikor megpillantasz egy virágzó yemma bokrot. Vigyázva, hogy le ne szakítsd a virágokat, kiszippantod a kelyhek alján összegyűlt életadó nedvességet. Mikor végzel a tizenötödik virággal is, érezhetően kivirulsz. (+16 életerő.)

(Továbbmész...) [29,-9] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Valahonnan csengő madárdal száll feléd. A legendák szerint itt, Ablon mezején csaptak össze egykor a Trán sötét lovagjai Layda követőivel. Lelki szemeid előtt látni véled, ahogy a vörös szemű, fekete szőrű paripák hátán ülő páncélosok a tündérkirálynő kék köpenyes, kecsesen mozgó íjászai közé vágtattak, letiporva a számbeli hátrányban levő parányi védősereget. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy bo-skorpió közeledik. (ld. enc.) Itt csata lesz.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a bo-skorpió testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Meglengetve a csontszablyát a másikra támadsz. Csontszablyával megcsapod a bo-skorpió testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A szörny csáprágóival beléd harap! (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Siralmas támadást intéz farkával a bo-skorpió, épp csak megsuhint. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Csontszablyával kissé megkarcolod a bo-skorpió testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Ocsmány csáprágóját a bo-skorpió hasadba mélyeszti. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Siralmas támadást intéz farkával a bo-skorpió, épp csak megsuhint. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Te itt életveszélyben vagy. Úgy döntesz, hogy ellenfeled lusta lesz futni. Te villámgyorsan megindulsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egy jó masszírozás mindig felfrissít. Egyedül ugyan egy kicsit nehezen megy, de mielőtt teljesen összegabalyodnál, máris sokkal jobban érzed magad. (+18 életerő.) Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Sheran hívői építették. [77 pontot használtál fel, van még 43.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Az önszuggesztió nem a legveszélytelenebb módja a gyógyításnak, de te bátor kalandozó vagy. Behunyod a szemed, és halkan mormolni kezdesz: egészséges vagyok, egészséges vagyok, EGÉSZSÉGES VAGYOK... Pár perc múlva sokkal jobban érzed magad. (+25 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 13.]

f 4 29 kísérletezel a 4. tárggyal a 29. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Eltelik egy óra... Nos, ezekből a tárgyakból, így, ebben a formában, semmi újat nem lehet kihozni. [10 pontot használtál fel, van még 3.]

f 4 6 kísérletezel a 4. tárggyal a 6. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 3.]
Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól biztató túlélő-jelölt helyett bátor vándor. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +4 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot. Kifejlesztettél egy újabb alakváltó képességet. (ld. enc.)
Ebben a körben 3 pontod maradt, ebből a következő körre 3 pontot vihetsz át. Kapsz még 161 pontot. A következő körben tehát 164 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BAKKURA CSIZMA (96. TÁRGY)
Négy bakkura bőrből kiváló csizmát készíthetsz, a lábad védelmére. A mezítláb gyaloglással szemben nyújtotta előnyeit azt hiszem, nem kell ecsetelnem, de emellett nem árt, ha tudod, hogy ez a 36 pontért elkészíthető tárgy 2-vel javítja a védettségedet is!

SZEKSZTÁNS (32. TÁRGY)
Ha délben megméred ezzel az egyszerű eszközzel, hogy a nap milyen szögben látható a földről, éjjel pedig megteszed ugyanezt a függőleges tengely körül keringő holddal, a Zaonnal, megtudhatod, hogy kb. milyen hosszúsági és szélességi fokon vagy. Well, érthetőre lefordítva: ha van nálad szeksztáns, akkor mindig pontosan tudod, hogy milyen x,y koordinátákon vagy. Egy ilyen eszköz elkészítése persze nem könnyű feladat: szükséges hozzá egy tükör, egy távcső, és egy bot (amelyből az állványt készíted). A művelet 15 tevékenységpontba kerül.

GYILKOS TETŰ (116. SZÖRNY)
A gyilkos tetű bulldog méretű óriásrovar. Az erdőben élő alfaj gorombillákkal és fabontó szójerekkel táplálkozik, a dombságban élő királygyíkokkal. A gyilkos tetű harapása gyakran betegséget okoz. Legyőzéséhez az ütőfegyverekkel való komoly jártasság szükséges.

RÚNAKŐ (136. TEREPTÁRGY)
A földön egy kisebb, szabályos alakú fehér követ veszel észre. Majdnem elbotlottál benne! Közelebbről megvizsgálod. Finom, művészi faragású márványtömbnek tűnik, bár a szélét már lekoptatta az időjárás. Ahogy lekaparod róla a földet, észreveszed, hogy valamilyen írás van rajta. Az egész oldala tele van róva apró, művészi rúnákkal! A követ megtapintva érzed, hogy furcsán, megmagyarázhatatlanul meleg a felülete. Megdobban a szíved: talán valamilyen ősi mágia buzog benne! Kaparni kezdesz, hátha találsz valami olvashatót, de sajnos semmi.

SHERAN MEGIDÉZÉSE
Ahogy a kőhöz érsz, úgy érzed, mintha eggyé válnál a földdel, ahol nyugszik, a füvekkel, amelyek körülötte nőnek, a bogarakkal, amelyek rajta mászkálnak. Mély, időtlen bölcsességű hang szólal meg a fejedben: "Üdv, intelligens lény. Egy kő-lélekkel beszélsz, amely Sherant, a növények és állatok, a háborítatlan természet és a víz istenét szolgálja. A törődéssel, amelyet a követ megérintetted, megtetted az első lépést, hogy megértsd a földanyát. Ha egyike akarsz lenni az őt követő druidáknak, mutass be áldozatot Sheran bármely rúnakövénél: egy móri gyümölcsöt, egy szárnyas hernyót, és egy rókafarkat kell felhasználnod. Követelmény még, hogy a jellemed semleges legyen: az örökös háborúskodást választó, múlandó emberi eszméket és értékeket követő vagy azok eltaposásával szöszmötölő jók és gonoszok már túlságosan telítettek érzelmekkel ahhoz, hogy Sheran igaz, teljes odaadással dolgozó hívőivé váljanak. A földanya nem kínál cserébe mást, csak hogy védelmezi gyermekeit, és ellátja őket azon varázslatokkal, amelyek valamilyen módon a természethez kötődnek: a víz készítésétől a növénynövesztésen keresztül egészen az állatok megidézéséig. Természetesen a növényeket, állatokat pusztító gonosz lények elleni harchoz szükséges támadó és védekező varázslatokat is megkaphatod. Most menj, és térj vissza ide vagy egy másik kőhöz, ha készen állsz!"

ÁLDOZAT BEMUTATÁSA
Ahhoz, hogy egy isten egyáltalán szóba álljon veled, nem elegendő, ha imádkozol hozzá: három áldozati tárgyat is el kell égetned az isten egyik rúnakövénél. Az, hogy milyen tárgyakra van szükség, attól függ, hogy kit akarsz követni. Az áldozat bemutatásához az ÁL (1. tárgy) (2. tárgy) (3. tárgy) parancsot kell kiadnod azon a mezőn, ahol a rúnakő van. Pl. ha az áldozati tárgyak egy kaja, egy vizestömlő és egy bot volnának, akkor az ÁL 2 3 4 parancsot kellene kiadnod. Az áldozás 20 TVP-be kerül. Előfordulhat, hogy a szertartás kudarcot vall - ennek az lehet az oka, hogy nem megfelelő tárgyakat használtál, nem volt a jellemed az előírt, vagy egy másik isten már elfogadta az áldozatodat. Ha a szertartás sikeres volt, a választott isten kapcsolatba lép veled, és a követőjévé válhatsz. Vigyázz, ez egy komoly döntés - ha egyszer egy isten szolgálójává válsz, nehéz és fájdalmas dolog ezt a szolgálatot otthagyni! Kegyvesztett lehetsz például akkor, ha megváltozik a jellemed - ilyenkor választhatsz egy újabb istent, de nem biztos, hogy az olyan könnyen fog fogadni... Ha az áldozatod el lett fogadva, nem kapsz azonnal félelmetes varázslatokat - először próbatételre kerül a hűséged, többnyire valamilyen nehéz feladat formájában. Vizsgálj meg minél többféle rúnakövet, mielőtt döntesz, kit fogsz követni! És ne feledkezz meg a jellemkövetelményről: ha például egy jó istent akarsz követni, akkor először jellempróbákkal és más módon el kell érned, hogy a jellemed jóra változzon.

BO-SKORPIÓ (54. SZÖRNY)
Ez a jól megtermett, mérges csípésű bogár nem igazi skorpió. Nevét onnét kapta, hogy a skorpióhoz hasonlóan, farkának előresújtásával támad, és ez a csípés mérgező. Ollói viszont nincsenek, csak hatalmas csáprágói. Mérgét az alkimisták szerint ugyan ki lehet nyerni, de a koncentrátum veszít ilyenkor az erejéből.

IZMOSABB HÁT (5. ALAKVÁLTÓ KÉPESSÉG)
Mivel az Izmos Hát egy igen hasznos képességnek tűnt, ezt próbáltad továbbfejleszteni, sikeresen. Egy kicsit már visszataszító, medveszerű forma felöltését kívánja a dolog, de nagyon praktikus: a teherbírásod most már nem 5, hanem 10 kg-mal nőtt meg!

KARAKTERLAP

PÖLE az ezerarcú, egy barna, rövid hajú, barna szemű, körszakállas alakváltó férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 21. fordulód.

Erő: 15 Szint: 6 Merészség: 6/6 Magasság: 188 cm
IQ: 14 Támadás: 5 Agresszió: 6 Testsúly: 85 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 0 Menekülés: 30 % Életkor: 31/31 év
Egészség: 12 Életpont: 94/65 Jellem: jó (9) Tul. pont: 1
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 8 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 51 szörnyet öltél meg. Ebben a fordulóban 151 TP-t kaptál. Jelenleg 1068 TP-d van. A következő szinthez még 932 TP szükséges. Trófeád: gátvakond. A 16. fordulódban 14 arany adósságod lett a Fairlight banknál. 15 arany adósságod van jelen pillanatban a kamatokkal együtt.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 1 ütőfegyverek: 7 lőfegyverek: 5 (+1)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); kerek kő (#19) (1 -2.); tüske (#22) (3 -);

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 2 3. gyógyítás: 15 (+1)
4. felderítés: 2 5. vadászat: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 7 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 30% életerő alatt 20 TVP-ért
segítesz max. 40 TVP-ért
udvarolsz az 1. fajúaknak a 2. fajúaknak a 8. fajúaknak
készítesz kerek követ (#19) (max. 20 darabot ), tüskét (#22) (max. 20 darabot ), fáklyát (#36) (max. 10 darabot ), botot (#4) (max. 3 darabot )
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled

Összsúly: 32.39 kg Megterheltség: 64%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 125 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
6 tüske (#22)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(29,-9) bo-skorpió (#54), Sheran oltár
(30,-9) gyilkos tetű (#116), Sheran rúnaköve, púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), Sheran oltár, spagulár (#82)
(31,-10) 4. jellempróba, egy ember férfi
(32,-10) a 4. labirintus bejárata

Üzenet küldése a karakternek