226. forduló, 228. forduló, Laurana összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2009. ápr. 20. 9h:23'
EZ A 584. JÁTÉKHETED, 227. FORDULÓD
585. játékheted kezdete: ápr. 26.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4102
SZÁMLA : XXXX

LAURANA KALANDJAI


66 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [102,44] koordinátán.
A táborozás 56. napján találkozol egy fekete, hosszú hajú, szürke szemű, rövid bajszú ember férfival. Bőre mintha a halál csókjával érintette volna. Mozgása könnyed, szinte már légies. Valahogy az az érzésed támad, mintha kiválasztott volna valamire... Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Kharón Nan Akherón. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Percekkel később is a különös találkozás hatása alatt állsz... de már nem vagy képes felidézni a részleteket.
Desertus Anima, amikor összefutottatok, adott neked egy szeksztánst.
Syd, amikor találkoztál vele, adott neked egy pszi követ (ld. enc.) és egy galachmitot. Nyakadon két apró pont van. Vért szívtak tőled! (-28 életerő.) Már éppen indulnál, amikor egy vérvörös rózsát veszel észre a hátizsákodra fektetve. Vajon hogyan kerülhetett oda? Nem tudsz ellenállni élénk színének és illatának, így óvatosan elteszed. A sötétség puha, megnyugtató karjai ölelnek át. Halott vagy. Ilyen lenne hát? Várod, hogy jöjjön valaki, aki megmondja, mit kell tenned most, aki irányt mutat neked. Egy kámzsás, vörösen izzó szemű alak közelít feléd, pillantása mintha lelked mélyéig hatolna. Érzed, most ítéltetsz meg... Ö lesz a Révészed. Felemeli a tested, és elindul vele a közeli folyó felé. Ez lenne a határ? Tudod, ha alámerülsz benne, már az árnyvilágé vagy. A víz felszíne meg sem rezdül az alak léptei alatt, viszont téged elnyel a zavaros lé, mikor hirtelen kiejt karjaiból. Tehetetlenül süllyedsz lefelé, valami folyadék ömlik a szádba... izzó kínnal áradva szét ereidben... Egy erős kéz emel fel magához, s fájdalom ködén át látod az alak arcát, amint keserű mosolyra húzódik. - Nincs megváltás. A Halál csak a kezdet... - hallod a Kárhozat Urának átkát.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+30 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+68 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+5 tudatpont.) A táborozás alatt vadászott neked a tigroszlán. (+2 kaja.) Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) Sajnos túl sok idő telt el legutóbbi lépésed óta, esetleges lottónyereményed elévült.
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért
Fogat mosol egy darab fával, napozol egy kicsit, és egyéb módokon növeled szervezeted ellenálló képességét. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az egészséged észrevehetően fejlődjön. [Még 139 TVP-t kell elköltened.] Egy lény bukkan fel a szomszédos dűnén. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy óriás skorpió lehet. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az óriás skorpió testét. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) {KCC:} Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd az óriás skorpió hatalmas ollóját. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Az óriás skorpió melléd csap a farkával! Az óriás skorpió ollójával feléd sújt, de eredménytelenül. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 180 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[40 pontot használtál fel, van még 324.]

* 2. KP: használod a 238. tárgyat
Játszani kezdesz a lanton. Kiválóan képzett, tehetségét teljes mértékben kihasználó zenész módjára játszol. Ez jól esett! (+17 varázspont.) [30 pontot használtál fel, van még 294.]

* 3. KP: VP spórolása: 15
Félreraktunk, letiltottunk neked 15 VP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy VPF parancsot (ill. kör végéig). [0 pontot használtál fel, van még 294.]

* 4. KP: elmormolod a 19. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Egy végső mozdulattal előhívod a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 289.]

kb 2 20 kiveszel a bankból a 2. tárgyat (20 darabot)
Kiveszel a bank széfjéből 20 kaját. [0 pontot használtál fel, van még 289.]

ef 25 505 energia fejlesztése 25
Hosszan meditálsz, a többi tudattaggal egyesülve dolgozol egy új tudati képesség kifejlesztésén. [-5 TU.] [35 pontot használtál fel, van még 254.]

m 2 3 3 mozogsz keletre, délkeletre, délkeletre
[103,44] Valahogy nem akar véget érni ez a sivatag. Sehol egy növény, egy állat. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Scipio. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy vaskohót. Délre nézve látsz egy vaskohót. Délnyugatra egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy rúnakő van. Elteszed a látcsövet.
(Feltételes támadás:) Egy tormikus egér! Ezt kerested. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. {KCC:} Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a tormikus egér testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a tormikus egér testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A tormikus egér fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) Egyre sutább leszel. (-1 ügyesség.) {KCC:} Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a tormikus egér nyakát. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a tormikus egér testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A tormikus egér harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Egyre sutább leszel. (-1 ügyesség.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 bordacsontot. 500 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 13, gyógyulás: 3, összesen: -10 ÉP}

Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [104,45] Az új terep hegyvidék. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt oltárt. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál.
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot! Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy mély szakadékot. Keletre nézve látsz egy Chara-din monolitját. Délkeletre egy phua-kúp van. Délnyugatra egy Sheran oltár van. Nyugatra egy vaskohó van. Északra egy vaskohó van. Elrakod a távcsövet.


(Továbbmész...) [105,46] Továbbra is alacsonyhegység. Felnézel a hosszan elnyúló hegyvonulatra - ezek Abrizu hegyei!

Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt oltárt. Észreveszel egy phua-kúpot. Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém van a föld alatt!
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 óndarabot! A távcsővel lassan körülnézel. Messze keletre látsz egy oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délre egy olvasztókemence van. Délnyugatra egy vaskohó van. Északra egy Chara-din monolitja van. Elrakod a távcsövet.
Találkozol Vészmadárral. Sheran követője. Egy gromak páncélt, egy varkaudar csizmát, egy virág szimbólumot és egy Vlagyimir-díjat visel. Ruházatát egy rőtmanó berzerker trófea, egy pattanóböde trófea és egy dombi yeti trófea díszíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
[52 pontot használtál fel, van még 202.]

tim 60 titkosírás megfejtése 60 pontért
Odasétálsz a phua-kúphoz, és megvizsgálod. Á, megvan a feladvány az oldalán!
Kislegény, ki egy nyár alatt,
Húsz bundát is magára kap.
Bevetsz minden matematikai-logikai tudást, hogy megfejtsd a találós kérdést. Yoppéé! Megtaláltad, megoldottad! Hangosan, jól érthetően mondod ki a megoldást. Ujjongasz, ahogy látod, a varázsszó hatott: kinyílik az ajtó. Az izgalomtól remegve léped át az ősi Moa szentély küszöbét. A tojás belsejét különös fény világítja meg. Hajaj, gondok vannak! Egy Moa teremtmény, egy massza rohan rád meglepetésszerűen!

Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy méregfelhő varázslat. Szerencsére nem hatott rád. A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-8 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 8 aranyad is.
{Csatastatisztika; sebzés: 0, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Úristen, micsoda perverz állat tervezte ezt a szörnygenerátort! Sikoltozva menekülsz a kúpból. (Ne aggódj, még elég sok életpontja volt.) [60 pontot használtál fel, van még 142.]
(Feltételes gyógyítás:) Létrehoztad az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+77 életerő). [-15 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 137.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[106,46] Laposodnak a hegyek, most már dombok között vagy. Felfedeztél egy félig kész oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 230 pontot kell rákölteni.)
(Vándorcirkusz:) Először egy törpét pillantasz meg, amint egy kátyúba szorult szekér előtt parancsokat osztogat az ott szorgoskodó embereknek. Aztán észreveszed a kicsit arrébb felhúzott sátoregyüttest, és rájössz, kik ezek: a vándorcirkusz. A törpe, amint észrevesz, eléd siet, és pirospozsgás arccal befelé mutogat. Csak addig foglalkozik veled, amíg kifizeted a neki járó 20 aranyat, majd eltűnik a tömegben.
Megállsz a céllövölde előtt és bekukkantasz. Az óriási méretekkel rendelkező ceremóniamester rögtön előtted terem, és beljebb tessékel.
- Gyere, mérd össze tudásod Ghalla legkülönösebb szörnyeivel! - mondja.
- Rendben - válaszolod, és a következő pillanatban már a csatatéren találod magad. Már vár itt rád valami. Egy kék rothasztó. Már látod magad előtt szétmarcangolt tested, úgyhogy inkább amellett döntesz, nem bocsátkozol harcba ezzel a lénnyel. Kirohansz a céllövöldéből.
Nagy hévvel érkezel a szirén labirintusához. A bejáratnál álló férfi elmosolyodik bátorságod láttán, elveszi tárgyaidat, majd beenged.
- Bonyolult ez az útvesztő - szisszensz fel már az első megtett lépéseknél, bosszúsan, hiszen a komor és egyforma falak semmilyen tanáccsal nem szolgálnak a továbbhaladást illetően. Megpróbálsz logikus sorrendben végighaladni a lehetséges irányokba, azonban hamar belekeveredsz. Botorkálsz még egy darabig a félhomályban, de már tudod: csak egyetlen úton szabadulhatsz reménytelen helyzetedből, ha feladod a próbát. 360 tapasztalati pontot kaptál. Csüggedten hagyod ott a szirén sátrát, miután visszakaptad a tárgyaidat.
Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet rejt.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 3 óndarabot! Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy Fairlight oltárt. Délre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délnyugatra egy olvasztókemence van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Elrakod a távcsövet.


(Továbbmész...) [107,46] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy quwarg harcos. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy tüskepajzs. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy éhínség varázslatot. 34 életpontot sebeztél. A varázslat célpontja éhezni kezd. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. A kí méhkasként zsong bőröd alatt: szinte magától fókuszálódik az Erő Öklévé. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a quwarg harcos potrohát. (4 támadással 104 életpontot sebezve.) {KCC:} Orgyilkos tőrrel megkarcolod a quwarg harcos potrohát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, a quwarg harcos többször is megmar! (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +4 ÉP.) Ki-tudásod egy igazi tesztje előtt állsz: az Erő Öklét készülsz alkalmazni. Ököllel megütöd a quwarg harcos jobb hátsó lábát. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel meghorzsolod a quwarg harcos testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) A quwarg harcos még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
1021 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 178, sebződés: 30, gyógyulás: 7, összesen: -23 ÉP}

Utad során felfedezel egy gumifát. Oldalt pillantva, meglátsz egy szent tölgyfát. Felfedeztél egy oltárt. Fairlight híveié. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy tímárkunyhót. Délkeletre nézve látsz egy oltárt. Délnyugatra egy Fairlight oltár van. Elrakod a távcsövet.

(Továbbmész...) [108,46] Még mindig füves síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz.

Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt oltárt. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Utad során felfedezel egy tímárkunyhót. Megtudod, hogyan szerezhetsz tűzfényt. (ld. enc.) A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy márványtornyot. Keletre nézve látsz egy mély kutat. Délkeletre egy Chara-din monolitja van. Délre egy oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [64 pontot használtál fel, van még 73.]

v 79 elmormolod a 79. varázslatot
Sajnos ezen a mezőn nincs olyan felszentelt oltár, amit elpusztíthatnál. [0 pontot használtál fel, van még 73.]

im 0 3 imádkozol
Itt nincs oltár ill. templom! (A templomkereső imához az IM parancs helyett az IM 1 -et kell kiadni.) [0 pontot használtál fel, van még 73.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Keresni, kutatni kezdesz. Végül kimerülten feladod: semmi eredmény. [20 pontot használtál fel, van még 53.]

m 1 2 2 mozogsz északkeletre, keletre, keletre
[109,45] Szűnni nem akar a zöld síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Ananászvirág illatát hozza a szél. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy törpemammut. Itt csata lesz.

Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a törpemammut jobb első lábát. (3 támadással 78 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a törpemammut testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Beléd öklel a törpemammut! jobb karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A törpemammut szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) {KCC:} Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd a törpemammut oszlopos lábát. (1 támadással 35 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a törpemammut ormányát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Néhány döfést ejt rajtad a törpemammut agyarával. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A törpemammut összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Felhasználva a kőkést, szereztél 5 kaját. 610 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 143, sebződés: 29, gyógyulás: 8, összesen: -21 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy márványtornyot. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy patakot. Délre egy mély kút van. Északnyugatra egy vaskohó van. Északra egy púderszikla van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

(Továbbmész...) [110,45] Szűnni nem akar a zöld síkság. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy uzbány. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Elszántan a másikra rontasz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az uzbány jobb lábát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) {KCC:} Orgyilkos tőrrel megkarcolod az uzbány testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Apró csípést ejt rajtad az uzbány csőrével. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd az uzbány bal lábát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Az uzbány belecsíp a bal térdedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) Az uzbány most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 310 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 8, gyógyulás: 2, összesen: -6 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy amniosz-fát. Vékony, de tiszta vizű patakra bukkansz, amely nyugatról folyik keletre. Feltöltöd a vizestömlőt. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy Szi-Ti orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy tavacskát. Délnyugatra nézve látsz egy mély kutat. Északnyugatra egy púderszikla van. Északra egy vaskohó van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy erszényes elkarog. Nem jelenthet különösebb problémát. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy tüskepajzs varázst. Üdvözlésképpen egy éhínség varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 38 életpontot sebeztél. A varázslat célpontja éhezni kezd. Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod az erszényes elkarog szőrös testét. (3 támadással 85 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd az erszényes elkarog bal oldalát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Az erszényes elkarog fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) Az erszényes elkarog szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 elkarog szőrt. 865 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 139, sebződés: 14, gyógyulás: 3, összesen: -11 ÉP}


(Továbbmész...) [111,45] Továbbra is síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz.

Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Raia hívei emelték. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy vaskohót. Északnyugatra nézve látsz egy vaskohót. Elteszed a látcsövet. [36 pontot használtál fel, van még 17.]

v 79 elmormolod a 79. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Sikerült elmondanod az oltár eltörlése varázslatot! Irtóztató detonáció kíséretében tűnik el a nyomorúságos tákolmány. Helyén csak por és füst marad. [-60 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 7.]

im 0 3 imádkozol
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 7.]

kut 20 kutatsz 7 pontért
Alaposan körbevizsgálódsz. Végül kimerülten feladod: semmi eredmény. [7 pontot használtál fel, van még 0.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

v 79 elmormolod a 79. varázslatot
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

im 0 3 imádkozol
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

kut 20 kutatsz
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

in 5881 110 73 leírod az 5881. kalandozónak a 110. szörnyet a 73. tárgyat
Mentálisan üzensz. Leírod pontosan, hogy milyen is egy nyuhaj karbin. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) rézpajzsot. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

in 5881 127 138 leírod az 5881. kalandozónak a 127. szörnyet a 138. tárgyat
Információt küldesz tudattársadnak. Leírod pontosan, hogy milyen is egy Morbid. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) ubuk dobónyílat. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

in 5881 137 234 leírod az 5881. kalandozónak a 137. szörnyet a 234. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Leírod pontosan, hogy milyen is egy karmos tankány. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) tatu dobot. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

in 5881 151 255 leírod az 5881. kalandozónak a 151. szörnyet a 255. tárgyat
Információt küldesz tudattársadnak. Leírod pontosan, hogy milyen is egy dehidrátor. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) tatu ködmönt. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: VP elővétele: 100
Felszabadítottunk neked 15 VP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 2. BP: elmormolod az 58. varázslatot
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 3. BP: használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még -3.]

* 4. BP: építed a 720. tárgyat -3 pontért
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

* 5. BP: keresed a 111. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy ragyás burástyát. Bár nem emlékszel, hogy ilyen tereptípuson találkoztál-e azzal a szörnnyel. [0 pontot használtál fel, van még -3.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 22, 5, 7.
A nap kalandjaitól megfáradtan, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 368 pontot. A következő körben tehát 365 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


PSZI KŐ (248. TÁRGY)
Hosszasan nézegeted ezt az alaktalan, szürke követ, de semmi okosat sem tudsz kisütni. Egyszercsak furcsa tapogatást érzel a fejedben - mintha más gondolatait hallanád.
- Kapj be! Nyelj le! - sugározza a kő. Mohón az esetleg megszerezhető mentális képességekre gondolsz. Hirtelen azonban fájdalmat érzel az agyadban - mintegy figyelmeztetésképp. Ráébredsz, hogy bár a kő hozzájuttathat a pszi képességhez (illetve, ha már birtoklod, azt fejlesztheti) úgy, hogy a követ lenyeled, azonban a kőbe zárt energia aktiválódása iszonyatos sebeket okozhat. Nem mersz felesleges kockázatot vállalni - tehát, ha kiadod a H 248 parancsot a kő elnyelésére (5 TVP-ért) a parancs nem fog végrehajtódni, ha nincs legalább 90 életpontod.

TŰZFÉNY (686. TÁRGY)
Amikor bekukkantasz a tímár kunyhójába, meglátsz egy üveggömböt, benne egy lobogó lánggal. Láthatóan, a lángot nem táplálja semmi! Kíváncsi kérdésedre elmondja a tímár, hogy ez a tűzfény - készítésének titkát még édesapjától tanulta, aki a Namír Királyságok egyik nagyhatalmú alkimistája volt. Könyörgésedre beleegyezik, hogy neked is készítsen egyet, ha elhozod a szükséges alapanyagokat: egy sáfránykristályt, egy szulfint, és 5 rakolits port. Ehhez a Küldetés Teljesítése: KT 686 parancsot kell kiadnod, 5 TVP-ért a tímárkunyhón. Ja, és hogy mire is jó a tűzfény, azon kívül, hogy szépen világít? A tímár szerint a tűzfényből lehet elkészíteni a legendás Rahn ékkövet, de hogy ki képes erre, azt sajnos nem tudja megmondani. Mindenesetre, a tűzfényt nem adod oda senkinek (és ellopni sem lehet).

KARAKTERLAP

Laurana, egy fekete, hosszú hajú, barna szemű kobudera nő vagy. Bőröd a sírok márvány fehérjét idézi. Sheran főpap-jelöltje vagy. Az Északi Druida Szövetség (#9109) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 227. fordulód.

Erő: 26 (29) Szint: 18 Merészség: 7/6 Magasság: 134 cm
IQ: 26 (29) Támadás: 17 Agresszió: 6 Testsúly: 54 kg
Ügyesség: 21 (25) Védekezés: 25 Menekülés: 40 % Életkor: 34/34 év
Egészség: 29 (33) Életpont: 284/128 Jellem: semleges (-11) Tul. pont: 0
Szerencse: 33 (37) Varázspont: 324/122 Pénz: 949 arany Kép. pont: 6
Tudatpont: 28/0 EFejl: 30
Eddig összesen 815 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3846 TP-t kaptál. Jelenleg 314355 TP-d van. A következő szinthez még 25645 TP szükséges. Trófeáid: Ayagira Tanaka, élőholt quwarg, vadász quwarg. A 207. fordulódban 5859 arany került a bankszámládra. 6444 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: *20/101 szúrófegyverek: 19/68 (+6%) vágófegyverek: 1/4
ütőfegyverek: 5/58 (+21%) lőfegyverek: 20/27 dobófegyverek: 1/80

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8) (50%) << mandibulakasza (#127) (100%) << vashegyű lándzsa (#182) (100%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -14.); bumeráng (#249) (15 -16.); bronzhegyű nyíl (#94) (17 -996.); ezüsthegyű nyíl (#323) (997 -); mérgezett vasnyíl (#187) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 5 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 15/87 2. nyomkövetés: 34/22 3. mászás: 4/96
4. csapdakészítés: 15/46 (+5%) 5. csapdaészlelés: 4/29 6. gyógyítás: 28/83
7. titkosírás: 8/29 (+22%) 8. felderítés: 30/28 (+13%) 9. szörnyidomítás: 6/34
10. teológia: 28/40 (+12%) 11. taumaturgia: 4/91 (+4%) 12. versengés: 5/95 (+16%)
13. harcművészetek: 19/5 14. zene: 42/95 (+30%) 15. szörnyismeret: 10/68
16. vadászat: 14/86 17. bányászat: 13/98 (+45%) 18. csapatmunka: 1/4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 3 lehet)
totem 41% életpont alatt (azonnali gyógyítás (#58))
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 100 TVP-ért
ásol max. 200 TVP-ért
készítesz bronzhegyű nyilat (#94) (max. 10 darabot ), bumerángot (#249) (max. 10 darabot, csak egyszer), vashegyű nyilat (#176) (max. 10 darabot, csak egyszer)
elfogod spagulárt (#82) szuper hálócsapdával (#274), sünmedvét (#33) szuper hálócsapdával (#274), woor-antilopot (#31) szuper hálócsapdával (#274), bolhakutyát (#17) szuper hálócsapdával (#274), bibircsók-óriást (#120) fedett veremmel (#219)
mászol max. 200 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, labirintus (19)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 4, max: 12)
szintszívó (#96), csontváz lord (#177), szintszívó lények (#9097), tormikus egér (#218)
Barátságosság (aktív: 12, max: 12)
9302. szövetség (#9302), bávatag golombár (#165), semlegesek (#989), Samael (#4658), nukleáris cickány (#155), troll (#5), Leah hívők (#991), ember (#1), elf (#2), mutáns (#9), Tyriel (#777), Összhangzat (#9152)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP) tompítás (#40, 8 VP)
mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) szívküldi (#368, 5 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
méregfelhő (#37, 12 VP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP) éhínség (#39, 7 VP)
szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP) azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP)
hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) szörnyészlelés I (#82, 8 VP, 5 TVP)
restoráció (#85, 50 VP, 5 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP) szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP)
rúnapukkasztás (#94, 0 VP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
revitalizáció (#52)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
10. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 5, max: 10)
szárazság (#48), energiatüskék (#29), éhínség (#39), méregfelhő (#37), lángcsóva (#31)
Védekező varázslatok (aktív: 5, max: 10)
védelem tűz ellen (#38), tüskepajzs (#30), hhaar burka (#32), varázsvédelem (#34), tompítás (#40)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
tigroszlán (#43) (vadászik) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Lássuk, mennyire vagy jószívű: engedj szabadon egyetlen körben 7 szörnyet!
2.) Hozd el és helyezd oltáromra a Szent Kulacsok egyikét!
3.) Aprítsd a trutyikat, amelyek esszenciádból táplálkoznak! A demonstráció tárgya legyen mondjuk... három tormikus egér! (teljesítve)

HŐSTETTEID
Olimpiai helyezéseid: első hely az 1. kategóriában a XXVI. olimpián.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
természet védelme (107)
gyógyító totem (116)
szent tölgyfa (133)
kaszt.kiteljesedés (166)
a fák ereje (170)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
felt.revitalizáció (245)
ment.felfrissülés (255)
ima golombárokért (259)
a butaság ára (273)
Sheran óvó keze (298)
Sheran hatalma (324)
földmágia (357)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 5 TU. szükséges még: 20 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 304 TU szükséges.)
Maradék TU, amit a következő fejlesztéseknél használhattok el: 2952.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
28 arany (#50) 1 gyöngymangó (#135) 5 isteni könnycsepp (#260)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bordacsont (#16) 1 elkarog szőr (#665) 22 kaja (#2)
4 óndarab (#85) 1 rézdarab (#70) 3 ugh méreg (#166)
1 uzbány csőr (#169) 1 vérvörös rózsa (#1622) 9 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(102,44) óriás skorpiók (#72)
(103,44) művészi porolit (#720), tormikus egér (#218)
(104,45) oltár, érclelőhely
(105,46) oltár, phua-kúp (#372), érclelőhely, Vészmadár (3540. kalandozó), massza (#217)
(106,46) oltár, érclelőhely
(107,46) quwarg harcos (#201), gumifa (#38), szent tölgyfa (#393), Fairlight oltár
(108,46) oltár, 48. jellempróba, tímárkunyhó (#684)
(109,45) törpemammut (#115), márványtorony (#175)
(110,45) uzbányok (#102), amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), patak, művészi porolit (#720), erszényes elkarog (#354)
(111,45) tavacska, Raia oltár

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* *** 2009.02.26. *** Egy régi forduló fagyási probléma, ami talán még Zsoltról maradt ránk, de Szilárd nem tudta kijavítani: Ha az erőpajzs I-et, hadiszerencse I-et vagy II-t az avatári áldás előtt elmondtad, akkor mindkét varázslat fennmaradt rajtad. Sajnos, ilyenkor azonban a karakter fordulója is végtelen ciklusba került, ezért forduló nem generálódott. A hibát javítottam.
* A KT képességfás programokat teljesen újraírtam. Ennek következményei:
- Ha kevesebb pontot tud valaki fejleszteni a képességbe, mint amennyit akart, akkor csak annyi TU-t ill. TVP-t vonunk le, amennyit tudott fejleszteni.
- A korábbi verzióban minimális hibavizsgálat volt. Beraktam, hogy a KT vezető csak akkor tud új képességet kezdeni, ha az előzőt már kifejlesztette a KT, és letelt a 60 nap. A korábbi verzió nem vizsgálta, hogy egy képesség fejlesztésekor megvolt-e az előfeltétel, ezt is beraktam.
- A program bizonyos esetekben rosszul számolta a fejlesztési költséget, ez most már jó lesz.
- A képesség kifejlesztésekor nem ment mindig ki az enciklopédia, ez is működik most már. Igazándiból, biztosra mentem: amikor a képesség elkészül, mindenki megkapja az encet (az is, aki esetleg nem épitette be a minimumot), és amikor valaki utólag beépíti a minimumot, akkor is megkapja.
- Az egy képességbe egy ember által fejlesztendő TU eléggé "definiálatlan" volt a korábbi programban, ezt egyértelműsítettem. Egy embernek egy KT képességbe 10+képesség szintje*20 TU-t kell fejlesztenie ahhoz, hogy használni tudja. Az aktuálisan fejlesztett képességbe fejleszthet ennél többet is. Ha a jelenlegi képesség fejlesztésekor még van maradék TU még régről, azaz az aktuális képesség költségét feleztük, akkor az emberenkénti minimum is feleződik. Ha valaki olyan képességbe fejleszti a minimumot, amit a KT korábban már kifejlesztett, akkor számára a kedvezmény nem érvényesül.
- Beraktam azt, hogyha valaki az aktuális képességet fejleszti, de még nem érte el a minimumot, akkor is fejleszthessen, ha a képességhez már 0 kell (ez azért fontos, mert ha van maradék, így csak a felét kell fejlesztenie).
- Ezenkívül a karakterlapon a képességfás kiírást újraírtam, hogy minden fontos információt tartalmazzon.
* Még egy apróság: Danair ötlete alapján az agyrém nevű szörny kapott egy tápos ritka kincset.
* *** 2009.03.02. *** - Frissítettem a TFFree programot, ennek köszönhetően a Free verzióban is megszűnt az a korábbi hiba, aminek köszönhetően a karakterek -5 sebzést kaptak.
- A képességfás fejlesztésnél valamiért Szilárd bent felejtett néhány képességet, amire Zoli az elején explicit leírta, hogy a képességfás fejlesztésnél ezek nem működnek, ezért ezeket kiszedtem (vértestvér öregedés, szent tölgy és nekrofun affinitás tvp költség módosítása, tulajdonság tf-elő képesség).
- Ezzel párhuzamosan, a fórumon történt felvetéseket kielemezve és átgondolva, az új EF parancs költségét 10 TVP-ről 7-re csökkentettem.
- A kedvenc táborhely (503) nem működött. Javítottam.
- Zaforion esszenciájának használatakor most már megjelenik a szöveg.
- A tudati portya (501) képességről, sajnos, ebből jóformán egyetlen programsor sem úgy működött, ahogy kellett volna, az egészet újraírtam, illetve a távolság*2 TVP emberenkénti költséget távolság*1 TVP-re csökkentettem.
- Most már a ryuku őrtorony által kreált szopókövet is azonnal semlegesíti az áldott kő vagy ősi nyaklánc.
- A munka gyümölcse most már a RoMbolás parancsnál is működik.
- Az FTV beállításoknál a 90-es szintkorlátot kitoltam 99-re, mivel már van 90. szint fölötti karakter, akire a korábbi verzióval az FTV nem működött.
- A karakterlapon most már az is megjelenik, hogy a Közös Tudatod milyen régi típusú képességekkel rendelkezik.
- Elkészültem 3 új tudati képességgel, ezek a tudati gyorsítás (513, +1 lőfegyver támadás), tudati kitérés (szint/4% esély a lőfegyver elkerülésére) és a tudati kontaktus (517, 3 helyett hat direkt kontaktus lőhető egy körben, ha olyanra lövöd, akinek nincs vp-je, az sebződik). Az utóbbi képességet kiegészítettem a leírtakhoz képest azzal, hogyha olyan ellenfélre lövöd, akinek van vp-je, az eddigi max 120 helyett max 180 vp-t szívsz belőle.
* *** 2009.03.13. ***
- 92. szint fölött nem volt tárolva a szerezhető tapasztalati pont, illetve néhány szinttel később átcsordult volna negatívba... javítottam ezeket.
- a kedvenc táborhely és a vasalt bunkók quwarg számláló képessége összeakadt, mivel ezek ugyanazt a változót használták valamiért. különvettem a 2 képességet. Ha egy VB-nek elromlott a quwarg számlálója az EK 503 kiadásakor, kérem, írjon a TF játékvezetőnek.
- Ha valaki már a képességfát fejleszti, akkor az EF-es fejlesztésnél a KT-nál tárolt EF érték most már nem csökken (mert korábban előfordult, hogy lement 0-ra, és így nem tudtak tovább EF-elni)
- Árnéztem a programot, sajnos elég sok kritikus warning ki volt kapcsolva, emiatt az elmúlt években jónéhány kisebb hiba felgyűlt benne, ami felelőssé tehető több "gyanús" hibáért is. Ezek nagy részét sikerült helyrepofoznom.
* - Az új kőbőr (507-es) képesség hatása nem íródott ki a csatában, javitva. - Az 1-es labirintusban többen jelezték, hogy halálos csapdák várták őket. A hiba okát sikerült megtalálnom és javítanom.
- A 126-os labirintusban volt egy nyithatatlan ajtó (szerencsére nem volt semmi értékes mögötte), javítottam.
- Bekerült a játékba egy új varázslói varázslat, a helyreállítás. Egy adott mezőn helyreállítja a tereptárgyakat (másznivalók, csatamezők stb), de azokat nem, amelyeket építettek (oltár, templom). A varázslatot 100-as taumaturgiától lehet megvenni a varázslótornyokban.
- A támadás és védekezés auraerősítéssel módosított értékét a karakterlapon külön, az alap támadás ill. védekezés után tüntetem fel, mert eddig többen nem hitték el hogy kiíródik a karakterlapon :)
* - Az elmúlt héten a TF összes legtöbb modulját átírtam és újrafordítottam, mivel az elmúlt években számos hibaellenőrzés ki volt kapcsolva. Mire a végére értem, számos kisebb-nagyobb hibát találtam és javítottam.
- Az újszülöttek most már nem születnek hajózás szakértelemmel.
- Phua kúpoknál és nagyobb phua kúpoknál is megcsináltam, hogyha a forduló generálással valami gond van, és újra kell futtatni, akkor a második futtatásnál már ne legyen üres a phua kúp (a többi kutatnivalónál ez már működik)
- Ha valaki utólag fejlesztette bele a szükséges TU-t egy 500+ képességbe, nem mindig kapott enciklopédiát. javítva.
- A képességfának két adatbázisa van, a játékosok adataival, és a KT-k adataival. A játékosok adatbázisában hibás adatok voltak, ezeket korábban egy program segítségével helyreállítottam. Akkor írtam, hogy ez nem 99%-os: pl. volt pár karakter, akinél a képesség 1-re (kész) volt beállítva, pedig még fejlesztenie kellett ill. szeretett volna. Ha tehát fejleszteni akarsz, de nem tudsz, ez még a régi adatbázis hibája, írj nekünk egy emailt, és javítjuk. A KT-k adatbázisában is úgy tűnik, volt néhány hiba (pl. a fejlesztett képesség sorszámával) ezeket egyenként végignéztem most, és javítottam a hibákat.
- A quwargokra, mint lénycsoportra adható ki FT és BA parancs, a sorszámuk 9093. Illetve volt 1 kérés, hogy a quwarg katalizátor működjön másznivalóknál, szörnyidézésnél stb. - de a katalizátor már eleve így működött.
- A sebezhetőség varázslat (mindkét harcoló fél +20% sebzést szenved el) sajnos egyáltalán nem működött. Javítottam.
- Közben észrevettem, hogy a lények "fagyvihar" speciális képessége sem működött, ezt is javítottam (nyilván sokak bánatára :))
* Elkészült a Sötét Inkvizíció Apostolainak KT épülete a 74,58-as mezőn.
* - Csökkent a 40 soros UL ára! Mostantól a 20 sorosnál hosszabb UL-ek nem +15 zsetonba kerülnek, hanem +2 parancsonként 1 zsetonba. Tehát egy 22 soros UL csak 32 zseton lesz 46 helyett, és egy 40 soros is csak 41 zseton.
- Az esszenciakristály nem hatott olyan lényekre, amelyek vámpirizációra immúnisak voltak. Javítva.
- Az auraer‹sítés és fno-ból jöv‹ támadás a html fordulók karakterlapján nem jelent meg (de azért működött!) javítottam a kiírást.
- A KUT parancsnak megadhatsz egy második paramétert, ha nincs ennyit TVP-d, a parancsot nem fogod végrehajtani. Pl. KUT 50 50 csak akkor hajtódik végre, ha van is 50 TVP-d.

Üzenet küldése a karakternek