305. forduló, Reywind összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. szept. 14. 9h:20'
EZ A 507. JÁTÉKHETED, 292. FORDULÓD
508. játékheted kezdete: szept. 19.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5073
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 2

REYWIND KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [73,60] koordinátán.
A táborozás 1. napján összeakadsz egy hosszú aranyhajú, kék szemű alakváltó nővel. A bőre sötétebb az átlagosnál. Elenios püspöke. Egy bíbor erőövet, egy Eldaran karkötőjét, egy fekete bőrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy Khór maszkját, egy korinthai talizmánt, egy láncinget, egy szem szimbólumot, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar szimbólumot és egy vassisakot visel. Felszerelését egy acélkolosszus trófea, egy varkaudar hadúr trófea és egy ongóliant trófea ékesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: csőrében mákrózsát tartó galamb. Bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Egy vidáman csipogó széncinege kíséri. Mintha terhes lenne. Tisztán érzed auráját: tisztán tündököl. Egy jó jelleművel állsz szemben! Megbarátkoztok egymással. Az ő neve LADY Elisa. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. A kalandozó egy dalba kezd. Csodaszép! Szinte vibrál a levegő a pozitív energiáktól. (+3 életpont gyógyulás.)
Az 1. napon összefutsz egy szőke, hosszú hajú, csillogó szemű elf férfival. A bőre kreolszínű. Sheran eljövendő papja. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy kígyóbőr övet, egy láncinget, egy lánckesztyűt, egy umbatari karkötőt és egy virág szimbólumot visel. Fegyverzetét egy varkaudar íjász trófea, egy velociraptor trófea és egy hadroszaurusz trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: Ketrecéből szabaduló dühöngő őrült. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy méregfogat tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Érzékeled auráját: semleges jellemű, mint ahogy Te is. Összeismerkedtek. Az ő neve Choler. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 4 tükröt (50 arany). Átveszed a sikeresen eladott 1 kis vaskulcs (eladási ár: 30 arany, ebből a kezelési költség: 3 arany), 1 nagy vaskulcs (eladási ár: 50 arany, ebből a kezelési költség: 5 arany), 1 Métely páncélja (eladási ár: 600 arany, ebből a kezelési költség: 60 arany) ellenértékét.
Az 1. napon összefutsz egy kék-zöld csíkos, hosszú hajú, narancssárga szemű, rövid bajszú kobudera férfival. A bőre sötétbarna. Fairlight püspöke. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy bíbor erőövet, egy ezüst papi karkötőt, egy féregíz nyakpántot, egy gólem talizmánt, egy halálhozó talizmánt, egy Métely páncélját, egy obszidián karkötőt, egy tankány karmot, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot és egy villám szimbólumot visel. Felszerelését egy óriásféreg trófea, egy varkaudar íjász trófea és egy borzalmas varkaudar trófea ékesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: éjfekete kardról vörös vércsepp csapódik a porba. Bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd mutáns pók. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Earthquake. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot.
Az 1. napon összefutsz egy szőke, hosszú hajú, szürke szemű ember nővel. Fairlight felszentelt papja. Homlokán a mágia ezüstszínű rúnáját látod. Egy bíbor erőövet, egy ezüst papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy gromak páncélt, egy halálhozó karkötőjét, egy halálhozó talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy örökkéval.smaragdját, egy ryuku kesztyűt, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy vassisakot, egy vérpettyes gyűrűt és egy villám szimbólumot visel. Felszerelését egy pókkirálynő trófea, egy borzalmas varkaudar trófea és egy quwarg nagymester trófea teszi egyedivé. Hovatartozását apró jelvény mutatja: két kört formázó ezüst kígyó. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Egy sullár a hátasa. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Hétkilenced. Telepatikus kapcsolatot létesíttek.
Fura érzésed van: mintha valamid hiányozna...
Árulkodó nyomok után kutatsz: a tolvajt mindenképpen meg kell találnod. Aprócska, teszi-toszi árnymanó nyomokat találsz a közvetlen közeledben! Nyilvánvalóan egy férfi hagyta. Kicsit távolabb észreveszel egy, a nagy sietségben elvesztett szőrszálat egy szakállból.
A táborhoz négy alak közelít, kék elefánton lovagolva. Az egyik egy termetes árnymanó, legalább két méter magas, a másik egy zöld hajú ember, a harmadik egy troll, akinek az arca emberfeletti intelligenciát sugároz, a negyedik egy törpe, aki lantot szorongat a kezében és lágy tenorján énekel. "Hahó Tahó!"-rikolt feléd az árnymanó és az elefántot a tábor felé irányítja. "Ha borgányabokrot keresel, Északnak tarts!"- kiáltja az ember. "Sose félj a rőtmanótól, kedvesebb, mint bárki más"-búgja gyönyörű hangján a törpe. A troll rád se néz, csak valamit súg az árnymanónak. A kék elefánt különös lovasaival lassan eltávolodik, te meg felébredsz. Ekkora badarságot sem álmodtál még.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+6 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+42 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)

* 1. KP: használod a 235. tárgyat
Előhúzod a hangszert, és a pillanat tört része alatt zenére kiéhezett bámészkodók állnak körbe. Dudálni kezdesz. Tudásod magját, minden zenei képzettséged csúcsát igyekszed produkálni a műértő közönség előtt. A közönség őrjöngve fejezi ki tetszését, tombol a taps. Mindenki a válladat veregeti, és szórják eléd az aranyat (+30 arany). A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 zene). Ez jól esett! (+77 varázspont.) Egészséged TF-elődött. [30 pontot használtál fel, van még 397.]

* 2. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Elmormoltad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 397.]

* 3. KP: elmormolod a 15. varázslatot
Varázsolni kezdesz. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Befejezted a szaporítás varázslatot! Gyorsan növekedni kezd, és már a kezedben is van 3 új szárnyas hernyó. [-21 varázspont.] [15 pontot használtál fel, van még 382.]

* 4. KP: beraksz a bankba a 347. tárgyat (1 darabot)
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 382.]

* 5. KP: elmormolod a 15. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a szaporítás varázslatot! Gyorsan növekedni kezd, és már a kezedben is van 3 új borkonyó bibe. [-21 varázspont.] [15 pontot használtál fel, van még 367.]

fa 304 5858 1 feladod a 304. tárgyat az 5858. kalandozónak (1 darabot)
Megbízást adsz a futárszolgálatnak egy csomag kézbesítésére. Előnyargal egy ezüstszín trikornis, hátán egy vikócmajom lovagol. A csomagot Bazalt részére szánod. Átadsz 1 kőszemet. Ennek elküldése 25 arany lesz. A maki kikapja a kezedből a csomagot, és mire kettőt pislantasz, már messze jár vele. [3 pontot használtál fel, van még 364.]

fa 32 5858 1 feladod a 32. tárgyat az 5858. kalandozónak (1 darabot)
Megbízást adsz a futárszolgálatnak egy csomag kézbesítésére. Előnyargal egy ezüstszín trikornis, hátán egy vikócmajom lovagol. A csomagot Bazalt részére szánod. Átadsz 1 szeksztánst. Ennek elküldése 25 arany lesz. A maki kikapja a kezedből a csomagot, és mire kettőt pislantasz, már messze jár vele. [3 pontot használtál fel, van még 361.]

fa 249 5858 2 feladod a 249. tárgyat az 5858. kalandozónak (2 darabot)
Megbízást adsz a futárszolgálatnak egy csomag kézbesítésére. Előnyargal egy ezüstszín trikornis, hátán egy vikócmajom lovagol. A csomagot Bazalt részére szánod. Átadsz 2 bumerángot. Ennek elküldése 26 arany lesz. A maki kikapja a kezedből a csomagot, és mire kettőt pislantasz, már messze jár vele. [3 pontot használtál fel, van még 358.]

kpk 4 kezd. parancs kivétele: 4
BB 347 1 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 358.]

kpb 4 kezd. parancs berakása: 4

tf 1 40 fejleszted az 1. tulajdonságodat 40 pontért
Elszántan, kitartóan, ellazítva, megfeszítve, viharverten edzeni kezded csendben tiltakozó testedet. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az erőd komolyan megnőjön. [Még 86 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 318.]
[A parancs tárolásra került.]

kpb 5 kezd. parancs berakása: 5

bb 347 1 beraksz a bankba a 347. tárgyat (1 darabot)
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 318.]
[A kezdeti parancslista már be van telve, ezért ez a parancs nem került tárolásra.]

bpk 3 bef. parancs kivétele: 3
TF 1 40 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 318.]

bpk 2 bef. parancs kivétele: 2
TF 1 80 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 318.]

bpb 4 bef. parancs berakása: 4

kb 347 1 kiveszel a bankból a 347. tárgyat (1 darabot)
Kiveszel a bank széfjéből 1 súlyzót. [0 pontot használtál fel, van még 318.]
[A parancs tárolásra került.]

bpb 5 bef. parancs berakása: 5

tf 1 40 fejleszted az 1. tulajdonságodat 40 pontért
Előveszed a súlyzódat, és hosszasan pumpálod magad. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az erőd komolyan megnőjön. [Még 34 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 278.]
[A parancs tárolásra került.]

tf 2 fejleszted a 2. tulajdonságodat
Rendben, ha a kör végén az átvihetőnél több tvp-d marad, TF-elni fogod az IQ-d. [0 pontot használtál fel, van még 278.]

h 235 30 használod a 235. tárgyat
Amikor előveszed a hangszert, bámész tömeg gyűlik köréd. Játszani kezdesz a dudán. Saját megítélésed szerint kiválóan játszol, igazi virtuóz módjára adod elő a dolgokat. Az előadás végeztével döbbent csend fogad: a legtöbb ember szemében könny csillog. A muzsikád a lelkük mélyéig meghatotta őket. Lassan eléd járulnak, és mindenki a pénzesbukszájának teljes tartalmát a kalapodba üríti (+106 arany). Egy jómódú nemes nem aranyat hoz, hanem valamilyen tárgyat rak eléd. Közelebbről látod, hogy egy réz papi karkötő. (ld. enc.) Ez jól esett! (+77 varázspont.) IQ-d TF-elődött. (+1 IQ.) [30 pontot használtál fel, van még 248.]

v 12 elmormolod a 12. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-20 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 243.]

v 13 elmormolod a 13. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Befejezted a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-18 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 238.]

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 233.]

m 3 4 4 mozogsz délkeletre, délre, délre
Gyomorkavaró érzés vesz erőt rajtad: a teleport varázslat befejezéseképp most visszarepít a kiinduló mezőre. Hushhh, elteleportálsz!
[138,37] Dombos terepre érkeztél.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy krómkaktuszt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt oltárt. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy Chara-din monolitját. Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém (óndarab) kell, hogy legyen!
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 2 óndarabot! Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [138,38] Továbbra is dombság.

Észreveszel egy púdersziklát. Látsz egy olvasztókemencét. Látsz egy vaskohót.
(Vándorcirkusz:) Először egy maga elé mormogó atlétaruhás fickó halad el melletted, majd egy kölyökképű árnymanó kezében lufival.
- Közel a cirkusz - gondolod, és sietősebbre fogod lépteid, hogy hamarosan meg is pillanthasd a különös sátoregyüttest. A jegyszedő törpe azonnal kiszúr, és eléd siet. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet (vasérc) találsz.
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 vasércet! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [138,39] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy erszényes elkarog. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már hhaar burka II vibrál körülötted. Távolról izomernyesztés varázslatot lősz a másikra. Ellenfeled elernyed. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a tünde íjjal célba találj. Elrepül 5 tünde nyíl. Alaposan megsorozod az erszényes elkarog testét. (5 támadással 96 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a raptor szablyát. Megmarkolva a raptor szablyát a másikra rontasz. {GYD:} Raptor szablyával többször mélyen végigmetszed az erszényes elkarog jobb oldalát. (2 támadással 48 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod az erszényes elkarog testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Kisebb rúgást kapsz a bal bokádba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Az erszényes elkarog most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 elkarog szőrt. 865 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 161, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy álomvirágot. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Syrac Hold formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? [46 pontot használtál fel, van még 187.]

m 4 3 3 mozogsz délre, délkeletre, délkeletre
[138,40] Még mindig füves síkságon vagy. A hőségtől a távolban meg-megremeg a levegő.

Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " E táblát Raia és a Naplovagok dicsőségére állította Red Tiger. " Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy mínosz-kúpot. Észreveszel egy templomot. Raia hívői építették. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat. Felfedeztél egy barátság szent tüzét. Felfedeztél egy álomvirágot. Egy rosszkedvű elflánnyal találkozol. Elmeséli, hogy ma van a születésnapja, és nem kapott senkitől semmit. A rokonai meghaltak a tűzviharban, és most magányos. Ahhoz, hogy felvidítsad, valamilyen szép ajándékot kellene adnod - például egy ezüst nyakláncot. Ez a segítség 4 TVP-be kerül (38. jellempróba). Utad során felfedezel egy szent tölgyfát. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek keletre.
Összeakadsz Weina Barstonnal. Sheran bíborosa. Egy arany papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy Métely páncélját, egy obszidián karkötőt, egy szirén köpenyét, egy tankány karmot, egy vassisakot, egy virág szimbólumot és egy vortex talizmánt visel. Ruházatát egy varkaudar varázsló trófea, egy Poomr Ko trófea és egy vadász quwarg trófea teszi egyedivé. Furcsa jelvénye van: egy tölgyfakoszorú. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.

(Továbbmész...) [139,41] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy friss csatamezőt. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog K'Nrtung előtt. Találsz egy Chara-din monolitját. Egy barna csuhás öregemberrel találkozol, aki egy szem szimbólumot visel a nyakában. Elmondja, hogy ő Elenios papja, és éppen szent küldetésen van. Azt a feladatot kapta, hogy keressen és áldozzon fel két mocsári penkét. Egyet már talált, de szükség lenne még egyre. Ha van nálad egy, akkor nem kell TVP-t költened a segítségre (37. jellempróba). Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy vérfürdető magszim. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy hhaar burka II varázslattal készülsz a csatára. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy izomernyesztés. Ellenfeled elernyed. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a tünde íjjal célba találj. Elrepül 5 tünde nyíl. Pár lövedéked átjárja a vérfürdető magszim testét. (4 támadással 27 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a raptor szablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a raptor szablyát ellenfeledre rohansz. Raptor szablyával párszor kilyukasztod a vérfürdető magszim húsos törzsét. (3 támadással 103 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod a vérfürdető magszim alsó, lágy részeit. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A vérfürdető magszim csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A vérfürdető magszim összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 magszim belet. 826 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 148, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek délre. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek délre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 botot. IQ-d TF-elődött.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 tünde nyilat. IQ-d TF-elődött.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 acéltűt. IQ-d TF-elődött.

(Továbbmész...) [140,42] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Keletre az alanori csatorna békésen fodrozódó vizét látod. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy arató csattanat lehet. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka II varázst. Üdvözlésképpen egy izomernyesztés varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. Ellenfeled elernyed. A közelharc előtt még megeresztesz a tünde íjjal néhány lövedéket. Elrepül 5 tünde nyíl. Alaposan megsorozod az arató csattanat testét. (5 támadással 93 életpontot sebezve.) Durranás, és máris bűzfelhővel vagy körülvéve! Ellenállsz a borzalmas rosszullétnek. Fegyvert váltasz: előkapod a raptor szablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a raptor szablyát a másikra rohansz. Raptor szablyával felnyitod az arató csattanat testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) {GYD:} Rövid karddal súrolod az arató csattanat testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Az arató csattanat belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 805 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 121, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy ovimon-bokrot. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot. A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben Combat Cica irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. Utad során felfedezel egy Chara-din monolitját. Egy elkínzott arcú gnóm közeledik feléd. Megszólít: - Testvér! Nincsen nálad véletlenül egy felesleges móri gyümölcs? Nagyon sürgős lenne! - Hogy segíthess rajta, egy móri gyümölcsre és 3 TVP-re van szükség (40. jellempróba). Lábánál kapsz el két tízcentis remetepókot. Zamatos, ízletes csemegék. (+2 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Kicsit régi (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek északra. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [47 pontot használtál fel, van még 140.]

v 58 elmormolod az 58. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Ereidben a vér forrón lendül előre. Sikerült elmondanod az azonnali gyógyítás varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+19 életerő). [-15 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 135.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[140,43] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy púdersziklát. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt oltárt. Egy rosszkedvű elflánnyal találkozol. Elmeséli, hogy ma van a születésnapja, és nem kapott senkitől semmit. A rokonai meghaltak a tűzviharban, és most magányos. Ahhoz, hogy felvidítsad, valamilyen szép ajándékot kellene adnod - például egy ezüst nyakláncot. Ez a segítség 4 TVP-be kerül (38. jellempróba). Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Ebor egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. Utad során felfedezel egy Chara-din monolitját. Bányászat képességeddel fémet (rézdarab) érzel a föld alatt.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 rézdarabot! Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy kétfejű troll. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka II varázst. Egy izomernyesztés varázslatot dobsz ellenfeledre. Ellenfeled elernyed. A tünde íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 5 tünde nyíl. Lövedékeiddel perforálod a kétfejű troll bal karját. (5 támadással 93 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a raptor szablyát. Elszántan ellenfeledre rontasz. {GYD:} Raptor szablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a kétfejű troll jobb vállát. (2 támadással 50 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod a kétfejű troll ragyás bőrét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A kétfejű troll néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Furcsa dolog történik: a troll teste kővé válik, majd felrobban (-17 életpont). A kétfejű troll összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 930 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 150, sebződés: 29, gyógyulás: 0, összesen: -29 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek északra. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [140,44] Amerre csak a szem ellát, dombok. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Utad során felfedezel egy vaskohót. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán Reno Rainess vigyorog kajánul. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Oldalt pillantva, meglátsz egy Chara-din monolitját. Séta közben felkapod az orrodat: semmi kétség, itt valahol a föld alatt fém (vasérc) van!
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 vasércet!

Körbevizsgálódsz. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [140,45] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel.

Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " The truth is out there: az igazság odaát van!? - Dae 5274: Varázslómester " Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy Chara-din monolitját. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Dornodon hívői építették. Utad során felfedezel egy barátság szent tüzét. Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy szent tölgyfát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy álomvirágot. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, M.C. Silverhand lábát masszírozza. Van itt egy fényűző villa (602. épület.). Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem valami friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, friss elf nyomokat, amelyek északra vezetnek. [52 pontot használtál fel, van még 83.]

be 68 bemész a 68. titkos labirintusba
Megkezded a felderítést. Munkádat siker koronázta! Megvan a bejárat. A járatban sötét félhomály van. Varázsolni kezdesz. A forró energia testedbe áramlik. Egy végső mozdulattal előhívod a tündérfény varázslatot! A kézfejed halványan világítani kezd. [-15 varázspont.] Egy igazi kalandnak nézel elébe! Kissé félve az ismeretlentől indulsz meg befelé a folyosón. [5 pontot használtál fel, van még 78.]

tv 101 támadó/véd. varázslat a 101. varázslatot
Védekező varázslatok listájára került: tükörpajzs. [0 pontot használtál fel, van még 78.]

t 181 támadod a 181. szörnyet
FT 181 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 78.]

lm 4 1 mozogsz 4 1
Kicsit meggörnyedten, meg-meglapulva mész. Innen csak egy út van: előre! [2. PONT.] Egy nagyobb terembe érkezel. [4. PONT.] Egy szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy gnóm szolgáló. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: tükörpajzs létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy banshee-sikoly. 87 életpontot sebeztél. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy savhurrikán varázslatot. 39 életpontot vesztettél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a tünde íjjal. Elrepül 5 tünde nyíl. Pár lövedéked átjárja a gnóm szolgáló karját. (4 támadással 86 életpontot sebezve.) A lény mereven rádnéz. A védekező varázslatod szerencsére tökéletes védelmet nyújt. Fegyvert váltasz: előkapod a raptor szablyát. Megmarkolva a raptor szablyát a másikra rohansz. Raptor szablyával néhányszor megcsapod a gnóm szolgáló törékeny testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) {GYD:} Rövid karddal kissé megkarcolod a gnóm szolgáló törékeny testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Védhetetlen ütések záporoznak felsőtestedre és bal karodra. (4 támadástól 68 életpontot vesztesz.) A gnóm szolgáló most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1626 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 206, sebződés: 107, gyógyulás: 0, összesen: -107 ÉP}

A gnóm teste eltűnt: nyilván elrepítette a D.E.M. A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. Innen csak egy út van: előre! [2. PONT.] Fellélegezve, hogy végre ideértél, elhagyod a járatokat. [24 pontot használtál fel, van még 54.]

be 602 bemész a 602. épületbe
Megtalálod a bejáratot - hatalmas, öntöttvas kapu. Nincs bezárva. Lassan betolod, és sétálni kezdesz a veranda márványlépcsői felé. A ház felől csilingelést hallasz. Kinyílik egy ajtó, és a házigazda siet eléd, hogy üdvözöljön. Magas, izmos férfi, fekete kecskeszakálla és hegyes bajusza van, szeme valószínűtlenül kék. Hegyes füle alapján felismered, hogy csakis egy elf lehet. Csak egy könnyű, adamantit szemcsékből készített láncinget visel. Oldalán halvány ezüstfényben vibráló varázskard fityeg. - Üdv újra! Örülök, hogy még mindig élve látlak. Mesélsz neki legutóbbi kalandjaidról. Barátom, rád még nagy jövő vár!
Az elf lelkendezve hátravezet a kertbe, és kezdetét veszi az úszólecke. Eleinte rettenetesen idegenkedsz a víztől, és képtelen vagy a felszínen maradni. Oktatód személyes varázsa, hatalmas tudása, és végtelen kitartása együttesen segít hozzá, hogy lassan képes legyél rá, hogy az azonnali fuldoklás helyett megtegyél néhány tempót. Hosszan gyakoroltok, amíg végül képes vagy rá, hogy megtegyél egy rövidke távot. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (úszás: 1. szint). (ld. enc.)
Kimerülten hagyod el a medencét. Lihegve fejezed ki csodálatodat tanítódnak - biztos vagy benne, hogy te senkit sem lennél képes megtanítani úszni. Ezután megkérdezed, hogy mikor lesz a következő lecke. Az elf csak a fejét rázza.
- Sajnálom, de a további leckéket már magadnak kell venned. Rengeteg kisebb tavacska van errefelé, ott gyakorolj! Javaslom, hogy először csak a tempózgatással foglalkozz, ne távolodj el nagyon a parttól, és olyan helyen ússzál, ahol leér a lábad! Később lehetsz merészebb is, sőt lemerülhetsz a víz alá. De a tengerbe soha, soha ne merészkedj! Olyan életformák élnek a mélyben, amelyek szemvillanás alatt átrágják magukat a leghatékonyabb mágikus védelmen is.
Megköszönöd a jótanácsokat, és lassan szárítkozol. Komolyan fontolgatod, hogy valaha még bemerészkedj-e a vízbe. Búcsút intesz az úszómesternek, és magad mögött hagyod a villát. [5 pontot használtál fel, van még 49.]

ek 7 19 7 t. energia kisütése: 7 19 7
Erőt kölcsönözve a Közös Tudattól, megnöveled szakértelmedet. (+7 úszás.) [-7 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 49.]

kf 482 kézbeveszed/felveszed a 482. tárgyat
A jobb kezedbe veszed a raptor szablyát. [0 pontot használtál fel, van még 49.]

ff 28 325 felt. fegyverváltás: 28 325
Felt. fegyverváltás: << ököl << ezüstkard. [0 pontot használtál fel, van még 49.]

ffk 150 180 felt.fv.kozkázata: 150 180
Ok, a 1. fegyverre a kockázat 150 % lesz. Ok, a 2. fegyverre a kockázat 180 % lesz. [0 pontot használtál fel, van még 49.]

kf 225 2 kézbeveszed/felveszed a 225. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod a rövid kardot, majd a bal kezedbe veszed az orgyilkos tőrt. [0 pontot használtál fel, van még 49.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
Levetkőzöl, és a holmidat felkötözöd egy felfújt hólyagra. Aztán berakod a vízbe, és magad előtt lökve, határozott karcsapásokkal úszni kezdesz. Egyetlen esélyed van: leölni néhány vércápát, és amíg társaik azok tetemén lakmároznak, átúszni. Hirtelen megpillantasz valamit. Egy vércápa! (ld. enc.)

Megmarkolva az orgyilkos tőrt ellenfeledre rontasz. Orgyilkos tőrrel meghorzsolod a vércápa jobb oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A vércápa fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Orgyilkos tőrrel megérinted a vércápa testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (víziharc: 1. szint). (ld. enc.)
{Csatastatisztika; sebzés: 10, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Áááá! Erről nem volt szó, ez a fürdőhely VESZÉLYES. Hatalmas karcsapásokkal menekülsz kifelé.

(Továbbmész...) Levetkőzöl, és a holmidat felkötözöd egy felfújt hólyagra. Aztán berakod a vízbe, és magad előtt lökve, határozott karcsapásokkal úszni kezdesz. Egyetlen esélyed van: leölni néhány vércápát, és amíg társaik azok tetemén lakmároznak, átúszni. Valami határozottan mozgó dolgot veszel észre. Egy vércápa!

Megmarkolva az orgyilkos tőrt ellenfeledre támadsz. Orgyilkos tőrrel kicsit megsebzed a vércápa uszonyát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A vércápa fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) {KCC:} Orgyilkos tőrrel épp hogy megszúrod a vércápa testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.)
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Hááát, igen, így, páncélok meg rendes fegyver nélkül nincs sok esélyed. Villámgyorsan kimászol a partra.

(Továbbmész...) Levetkőzöl, és a holmidat felkötözöd egy felfújt hólyagra. Aztán berakod a vízbe, és magad előtt lökve, határozott karcsapásokkal úszni kezdesz. Egyetlen esélyed van: leölni néhány vércápát, és amíg társaik azok tetemén lakmároznak, átúszni. Hopplá! Nemcsak te vagy az egyedüli fürdőző. Jön feléd egy vércápa!

Megmarkolva az orgyilkos tőrt ellenfeledre rohansz. Orgyilkos tőrrel kicsit megsebzed a vércápa testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A vércápa állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. {KCC:} Orgyilkos tőrrel megdöföd a vércápa testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A vércápa megpróbál beléd marni, de kudarca teljes.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Áááá! Erről nem volt szó, ez a fürdőhely VESZÉLYES. Hatalmas karcsapásokkal menekülsz kifelé. [30 pontot használtál fel, van még 19.]

h 235 30 használod a 235. tárgyat
Játszani kezdesz a dudán. "Szó bennszakad, hang fennakad, lehelet megszegik..." mondanák egyesek, ha hallanák, milyen gyönyörűen játszol. IQ-d TF-elődött. [19 pontot használtál fel, van még 0.]

v 58 elmormolod az 58. varázslatot
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

v 58 elmormolod az 58. varázslatot
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

v 58 elmormolod az 58. varázslatot
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: használod a 235. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 2. BP: elmormolod a 3. varázslatot
Híján vagy a varázsenergiának - gyorsan összetörsz 1 varázskövet. (+100 varázspont.) Mormolni kezdesz. Energia árad testedbe. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-20 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 3. BP: használod a 243. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még -5.]
Iszol a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 20, 10, 15.
Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. Egy kaját habzsol be a kardfogú fülemüle. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben -5 pontod maradt, ebből a következő körre -5 pontot vihetsz át. Kapsz még 433 pontot. A következő körben tehát 428 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


RÉZ PAPI KARKÖTŐ (307. TÁRGY)
A jó és gonosz istenek követői varázslatainak erősségébe egy korlátozott mértékig a jellempontjaik is beleszámítanak. A semleges istenek papjai azonban nem élveznek ilyen előnyt - amíg nem öltenek magukra egy réz papi karkötőt! E varázstárgy viselésekor (KF 307) a pap varázslatainak erőssége valamivel nagyobb lesz. A réz papi karkötő hatása nem adódik össze más, hasonló jellegű tárgyakéval.

ÚSZÁS
Az úszástól való babonás félelemnek mostanában már nem sok helye van: a vizeket megfertőző torax férgek jórészt kipusztultak. Mikor használhatod ezt a szakértelmet a vízben szegény Túlélők Földjén?
Először is, a nyugaton is megtalálható kisebb tavakban pancsolva űzheted ezt a minden tekintetben csodálatos sportot. Ilyenkor egyszerűen csak az Úszás: USZ <TVP> parancsot kell kiadnod, meghatározva, hogy mennyi ideig akarsz pancsolni. Ezt a parancsot persze értelmetlen dolog 20-nál kevesebb TVP-ért kiadni, hiszen az csak megmártózást jelentene. Ha az úszás szakértelmed már legalább 5, a tavakban való úszkáláskor lemerülhetsz a mélybe, kincsek, szörnyek után kutatva. (Ezt automatikusan meg is fogod tenni, ha kiadtad az USZ parancsot.) Ha úszás szakértelmed eléri a 8-at, megkísérelheted, hogy átkelj a háborgó vizű és veszedelmes alanori csatornán. Ehhez nem kell USZ parancsot kiadnod, elég a megfelelő M parancs. 12-es szakértelemtől kezdve kimerészkedhetsz az iszonyatos hullámokat verő óceánba is, de max. úszás szakértelem / 3 mérföldet tehetsz meg így (tehát mivel vissza is kell úsznod, 12-es úszás szakértelem esetén max. 2 mezőre távolodhatsz el a tengerparttól). Itt is az M parancsot kell használnod. Ezenkívül vannak bizonyos földalatti barlangtavak, vizek, amelyeket szintén az USZ paranccsal deríthetsz fel (hogy itt milyen úszás szakértelemre van szükség, azt majd megtudod).
Vigyázz: páncélban nem lehet úszni! Amikor úszásra kerül sor, a páncélodat, sisakodat, kesztyűdet, nadrágodat, csizmádat, köpenyedet automatikusan leveszed (egyéb tárgyak, pl. fülbevaló, gyűrű, stb. maradhat), külön parancs kiadása nélkül. Ha USZ paranccsal derítesz fel valamit, ezeket a tárgyakat, egyéb, nehezebb holmijaiddal együtt hátrahagyod a parton (ne félj, ilyenkor nem lophatják el!). Amikor kiúszol, a páncélt, stb. automatikusan visszaveszed. Ha átkelsz egy mezőn (csatorna, folyó, tenger) a felsorolt tárgyakból csomagot készítesz, és felfújt hólyagokat rögzítesz a csomaghoz, hogy ne süllyedjen el (a hólyagot nem kell külön elkészíteni és nem igényel komponenst) és a csomagot úsztatással viszed magaddal. Az ilyen, "VÍZ" mezőn való átkelés mindig 20 TVP-be kerül, és semmilyen befogott állatot nem vihetsz magaddal. Megjegyzés: a parttól egy mezőre levő tenger mezőre még minden következmény (és úszás szakértelem) nélkül be lehet gyalogolni, ilyenkor a befogott szörnyeid sem mennek el. Az ilyen mezőn táborozni is lehet (ilyenkor a kisebb partmenti homokszigeteken versz tanyát).

VÉRCÁPA (193. SZÖRNY)
Amikor valaki megpillantja az alanori csatában nyüzsgő vércápákat, hosszasan eltöprenghet rajta: vajon valóban csak a torax férgek miatt nem szeret senki sem úszni? Vajon elegendő a csatornán való átkeléshez a kiváló úszás szakértelem? A válasz egyértelmű NEM. A csatorna fölött való átkelés alatt százszor elégetnek a parti őrség mágiái, de a víz alatt úszva ezerszer tépnek szét a vércápák. Hatalmas testű, iszonytató ragadozók, amelyekhez fogható lényeket csak a nyílt tengerben és néhány fényt sosem látott földmélyi tóban találsz. Ha egy vércápát azonnal a vízbe merüléskor sikerül megölnöd, lehet némi esélyed, hiszen a dögre odagyűlnek a társai, és az úszás további részében csak néhány további példánnyal kell megküzdened. Ehhez azonban hihetetlenül magas vízifegyver jártasság szükséges. És ne feledd, gyógyítgatásra útközben nincs idő, úgyhogy mindenképpen találnod kell valamilyen csodával határos módszert, amivel 4-5 csata után is még életben vagy. A vércápák elnevezésüket egyébként onnét kapták, hogy harapásukkal némi életenergiát is szívnak el, így a sebzés egy része permanens károsodást jelent.

VÍZALATTI HARC (FEGYVERES SZAKÉRTELEM)
Elsajátítottál egy teljesen új fegyveres szakértelmet, a vízalatti harcot! Gratulálunk! A vízalatti harc egészen más technikát kíván, mint a felszínen folytatott harc, és persze sokkal nehezebb. Hiszen ellenfeleidnek a víz többnyire lételeme, te pedig eleinte örülsz, ha nem megy tele a tüdőd vízzel! A vízalatti harcról a következőket kell tudnod: kizárólag a kisebb (balkézben is használható) fegyvereket forgathatod a szúró-, vágó- és ütőfegyverek kategóriából. A fegyver alapsebzése (tehát az enc.-ben leírt) víz alatt az eredetinek szúrófegyver esetén a kétharmada, vágófegyvernél a fele, ütőfegyvernél a negyede. Pl. egy csontszablya sebzése d8 helyett d8/2 lesz (vagyis a gép dob egy 1-8 közti számot, és elosztja kettővel). [Az ököl alapsebzése víz alatt d3, függetlenül a harcművészettől]. Ehhez jönnek hozzá a szokásos bónuszok (erőből, varázslatból, fegyver szakértelem, stb.), ezek nem csökkennek. FONTOS: vízalatti harcnál, bármilyen fegyverrel is harcolj, mindig a vízalatti harc fegyver szakértelmed számít! Tehát akár szúró, akár vágó, akár ütőfegyverrel is harcolj, mindig a vízalatti fegyver szakértelmed fog számítani: hiába van 20-as szúrófegyver szakértelmed, ha a víziharcod 1-es, igen gyengén fogsz muzsikálni. Állítólag vannak kifejezetten vízalatti harcra tervezett fegyverek is, ezeket a felszínen nem használhatod, de víz alatt a sebzésük nem csökken. Vízalatti harc esetén harcművészet és balkezes fegyver nem használható. Ha vízalatti harcra kerül sor, a program automatikusan be fogja készíteni azt a fegyvert, amellyel a legnagyobbat tudod sebezni (egyfajta Feltételes Fegyverváltás), tehát neked nem kell fegyvert előkészítened. Ha semmilyen alkalmas fegyver nincs a birtokodban, ököllel fogsz harcolni. Lőfegyvert, dobófegyvert víz alatt nem lehet használni. A víziharc fegyver szakértelem GYK paranccsal csak akkor fejleszthető, ha van a birtokodban valamilyen vízifegyver, de a fejlődés mértéke ilyenkor is csak feleakkora, mint egyéb fegyveres szakértelemnél való gyakorlás esetén.
Megjegyzés: A vízalatti harc fegyver szakértelem alacsony szinten fegyvermesternél nem fejleszthető, magas szinten (20+) pedig nem szükséges a fegyvermester oktatása.

KARAKTERLAP

Reywind, egy hosszú ezüsthajú, szürke szemű elf férfi vagy. Bőröd színe zöld. Sheran kisebb papja vagy. Az Összhangzat (#9152) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 292. fordulód.

Erő: 39 Szint: 14 Merészség: 10/3 Magasság: 158 cm
IQ: 32 Támadás: 13 Agresszió: 3 Testsúly: 50 kg
Ügyesség: 36 (38) Védekezés: 36 Menekülés: 30 % Életkor: 172/172 év
Egészség: 41 (43) Életpont: 247/81 Jellem: semleges Tul. pont: -7
Szerencse: 24 (25) Varázspont: 384/99 Pénz: 3330 arany Kép. pont: 11
Tudatpont: 14/5 EFejl: 12
Eddig összesen 1351 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 5052 TP-t kaptál. Jelenleg 73091 TP-d van. A következő szinthez még 1909 TP szükséges. Trófeáid: norpadolótika, ongóliant, tyrannoszaurusz rex. A 285. fordulódban 5317 arany került a bankszámládra. 5370 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 1 (+1) ökölvívás: 23 szúrófegyverek: 1
vágófegyverek: 22 ütőfegyverek: 9 lőfegyverek: * 24
dobófegyverek: 12

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) (150%) << ezüstkard (#325) (180%)
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6 2. nyomkövetés: 69 (+1) 3. mászás: 9
4. csapdakészítés: 16 5. csapdaészlelés: 7 6. gyógyítás: 41
7. titkosírás: 4 8. felderítés: 11 9. szörnyidomítás: 6
10. teológia: 23 11. taumaturgia: 31 (-2) 12. versengés: 3
13. harcművészetek: 21 14. zene: 176 (+1) 15. szörnyismeret: 5
16. zárnyitás: 3 17. vadászat: 15 18. bányászat: 30 (+1)
19. úszás: 8 (+8)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 2 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 20% életerő alatt 20 TVP-ért
ásol max. 32 TVP-ért
készítesz kőkalapácsot (#13) (max. 1 darabot ), kőkést (#6) (max. 2 darabot ), botot (#4) (max. 1 darabot ), tünde nyilat (#554) (max. 20 darabot ), acéltűt (#334) (max. 5 darabot ), kötelet (#92) (max. 1 darabot ), álomport (#396) (max. 6 darabot, csak egyszer), móri gyümölcsöt (#116) (max. 6 darabot, csak egyszer)
elfogod törpemammutot (#115) fedett veremmel (#219), piromenyétet (#99) fedett veremmel (#219), goldugart (#65) fedett veremmel (#219)
mászol max. 80 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 10, max: 12)
Árnymenők (#9153) (csak egyszer), szintszívó (#96) (csak egyszer), csontváz lord (#177) (csak egyszer), ongóliant (#159) (csak egyszer), degradátor (#210) (csak egyszer), joviális m.szockó (#211) (csak egyszer), kneopatikus mollusk (#209) (csak egyszer), pszi elementál (#221) (csak egyszer), tetemember (#123) (csak egyszer), gnóm szolgáló (#181) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 1, max: 12)
Vad Dáin Xantox (#2689), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
mágiatörés (#35, 10 VP) védelem sav ellen (#36, 12 VP) tompítás (#40, 8 VP)
jégcsóva (#41, 15 VP) örvénykerítés (#42, 10 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP)
gigaököl (#49, 12 VP) villámcsapás (#50, 18 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP)
varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP) mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP)
fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP) láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
varázsital főzése (#100, 30 VP) tükörpajzs (#101, 26 VP) familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP)
varázsenergia (#161, 35 VP, 5 TVP) hhaar burka II (#162, 10 VP) varázsszem (#184, 9 VP, 5 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) banshee-sikoly (#373, 20 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
méregfelhő (#37, 12 VP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP) szárazság (#48, 6 VP)
revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP) azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
szörnyészlelés I (#82, 8 VP, 5 TVP) szörnyidézés (#84, 72 VP, 10 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP)
szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
Butaság ára beállítás: teológia: +14 vp 7 költség alatt; taumaturgia: +14 vp 7 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14) erőpajzs I (#12) hadiszerencse I (#13) éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
1. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
izomernyesztés (#33)
Védekező varázslatok (aktív: 2, max: 10)
hhaar burka II (#162), tükörpajzs (#101)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 4, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
banshee-sikoly (#373) >> 18. szintű lényekre banshee-sikoly (#373) >> autentikus vámpír (#154)
banshee-sikoly (#373) >> csontváz lord (#177) banshee-sikoly (#373) >> nómenklatúra (#158)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
kardfogú fülemüle (#146) (őrzi a holmidat: +12 lopás ellen) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy könnyű feladat: imádkozz úgy, hogy megterheltséged 20% alatt van.
2.) Harcunk a bolygót pusztulásra ítélő Dornodon hívei ellen állandó. Semmisíts meg oltáromnál egy denevér szimbólumot!
3.) Imádkozz, amint elérted a püspöki rangfokozatot!

HŐSTETTEID
A quwarg rajzásban leölt quwargjaid: 1 harcos.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 bumeráng (#249) 1 gyöngymangó (#135) 1 kaktusztüske (#114)
2 kőszem (#304) 1 madártoll (#112) 1 rákfatty váladék (#333)
1 szeksztáns (#32) 1 tükör (#43) 1 varázskő (#305)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
60 arany (#50) 3 borkonyó bibe (#312) 1 bot (#4)
1 elkarog szőr (#665) 1 magszim bél (#103) 2 óndarab (#85)
1 réz papi karkötő (#307) 1 rézdarab (#70) 1 súlyzó (#347)
3 szárnyas hernyó (#69) 3 vasérc (#152) 21 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(138,37) krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), oltár, Chara-din monolitja (#534), érclelőhely
(138,38) púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), érclelőhely
(138,39) erszényes elkarog (#354), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720)
(138,40) mínosz-kúp (#178), Raia oltár, oltár, barátság szent tüze (#484), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 38. jellempróba, szent tölgyfa (#393), Weina Barston (5160. kalandozó)
(139,41) friss csatamező (#262), oltár, művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), 37. jellempróba, vérfürdető magszim (#148)
(140,42) arató csattanat (#144), ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207), oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), 40. jellempróba
(140,43) púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), oltár, 38. jellempróba, művészi porolit (#720), vaskohó (#155), Chara-din monolitja (#534), érclelőhely, kétfejű troll (#163)
(140,44) olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), 24. jellempróba, művészi porolit (#720), oltár, Chara-din monolitja (#534), érclelőhely
(140,45) fényűző villa (#602), a 68. labirintus bejárata, egy ismeretlen isten rúnaköve, Chara-din monolitja (#534), Dornodon oltár, barátság szent tüze (#484), tavacska, szent tölgyfa (#393), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720), gnóm szolgáló (#181), vércápa (#193)

Üzenet küldése a karakternek