30. forduló, 32. forduló, újszülött3653 összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. ápr. 13. 9h:16'
EZ A 39. JÁTÉKHETED, 31. FORDULÓD
40. játékheted kezdete: ápr. 20.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4488
SZÁMLA : XXXX

ELDORNI BEORN KALANDJAI


22 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [32,5] koordinátán. Két fordulód között meglátogatott a húsvéti nyuszi! Örömmel teszed el a két hímes tojást (+2 kaja). Hohó, van itt egy csomag is! Gyorsan kibontod. Egy antilopbőr van benne! És egy cédula: sok szeretettel a <<itt egy furcsa, golyó alakú, egyszemű lény rajza látható, a feje tetején sok pici csápos szemmel>> munkatársaitól! Furcsállva csóválod a fejedet, de azért örülsz az ajándéknak. (ld. enc.)
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+8 életerő.)

f 21 kísérletezel a 21. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Telik múlik az idő... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz távcsövet. (ld. enc.) 93 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 161.]

f 21 kísérletezel a 21. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Vadul gondolkozol... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz furulyát. (ld. enc.) 66 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 151.]

m 6 mozogsz nyugatra
[31,5] A lejtők lankásabbak, a hegyeket dombok váltják fel. Rám dűnéi között jársz. A tenger felől jövő szél simára koptatta az egykor éles sziklákat.


Összeakadsz egy szőke, rövid hajú, kék szemű, körszakállas ember férfival. Felszerelését egy rájanyék trófea teszi egyedivé. Bal kezében egy varányszemet tart. Lőfegyvere egy parittya. Elég egy mentális pillantás aurájára: színtelen semleges. Talán a magad oldalára állíthatod. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Lord Elydar Arsys. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
[10 pontot használtál fel, van még 141.]

m 6 mozogsz nyugatra
[30,5] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy rájanyék közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. (ld. enc.) Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 dárda. Becsapódva, megdöfi a rájanyék testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót ellenfeledre rontasz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a rájanyék fejét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A csípés nyomán a szervezetedbe bénító méreg is jutott. (-4 támadás.) Karmával néhányszor a rájanyék megcsapja a fejedet. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a rájanyék száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 122 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Egy kisebb domb tetején egy póznát pillantasz meg, amelyhez egy öregember van kikötözve. Valamilyen gonosz teremtmény lassú halálra ítélte a szerencsétlent a tűző napon. Ahhoz, hogy kiszabadítsd, 8 TVP-re és egy kőkésre van szükséged (8. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Odasietsz a legyengült öregemberhez, és elvagdosod a köteleit. A szerencsétlen nem győz hálálkodni. Elmondja, hogy gonosz gyíkemberek kötözték ki, miután kirabolták és felgyújtották a házát. Mivel mindenét elvették, nem tud semmit sem felajánlani, de szívesen szolgálatodba szegődik. Kedvesen visszautasítod, aztán búcsút intesz neki. (+2 jóság.)
Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 123.]

m 6 mozogsz nyugatra
[29,5] A sík vidék bozótos terepbe vált át. A legendák szerint itt, Ablon mezején csaptak össze egykor a Trán sötét lovagjai Layda követőivel. Lelki szemeid előtt látni véled, ahogy a vörös szemű, fekete szőrű paripák hátán ülő páncélosok a tündérkirálynő kék köpenyes, kecsesen mozgó íjászai közé vágtattak, letiporva a számbeli hátrányban levő parányi védősereget. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Hmm, csak egy acéldarázs. Ettől nincs semmi félnivalód. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Teli erőből dárdát dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 dárda. A célpont mellett süvít el a lövedéked. Meglengetve a göcsörtös bunkót ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval megütöd az acéldarázs farkát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az acéldarázs farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Méreg folyik a sebbe. A méreg gyenge - csak 6 életpontot vesztettél. Göcsörtös bunkóval megütöd az acéldarázs testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az acéldarázs farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 113.]

e 20 élelemszerzés 20 pontért
Egy hangyaboly mellett egy döglött hangyászt találsz. Talán gyomorrontást kapott? Te viszont nem fogod vele elrontani a hasadat, az biztos! (+2 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 93.]

m 6 mozogsz nyugatra
[28,5] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél.

Észreveszel egy gumifát. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Pár fordulóval felviszed a nadrág alapanyagait. Aztán elbúcsúzol a kis állatoktól, akik sokáig integetnek utánad. (+2 jóság.)
[16 pontot használtál fel, van még 77.]

m 6 mozogsz nyugatra
[27,5] Szűnni nem akar a zöld síkság.

Látsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 67.]

m 6 mozogsz nyugatra
[26,5] Szűnni nem akar a zöld síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy rambó bogár közeledik. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. Lövedéked átfúrja a rambó bogár fejét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót a másikra rohansz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a rambó bogár egy ízeltlábát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A rambó bogár szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 57.]

m 6 mozogsz nyugatra
[25,5] Továbbra is síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy sérült kaszabolósáska nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a kaszabolósáska mandibuláját. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót ellenfeledre rontasz. Göcsörtös bunkóval párszor keményen megütöd a kaszabolósáska mandibuláját. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) A kaszabolósáska fegyverével több sebet ejt a jobb válladon és karodon. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval eltalálod a kaszabolósáska mandibuláját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Pengéjét vadul forgatva, a kaszabolósáska újra meg újra lecsap. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A kaszabolósáska most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 mandibulapengét. (ld. enc.) 51 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 10, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Egy árnymanó gyereket látsz, ahogy egy fa gyökere alatt keres valamit. A legszebb és vadonatúj golyója gurult be a gyökér alá, és nem éri el. A te kezed viszont biztosan elég hosszú lenne. Ez a segítség nem kerül TVP-be (23. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Kikotrod a golyót, és átadod a gyereknek. Megígéri, hogy máskor jobban fog rá vigyázni. (+2 jóság.)
Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy rájanyék közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a rájanyék jobb szárnyát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a rájanyék testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Siralmas támadást intéz farkával a rájanyék, épp csak megsuhint. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A rájanyék csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Te itt életveszélyben vagy. Ennél jobb véget szánsz magadnak, ezért futni kezdesz, mint egy őrült.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egyszer csak észreveszel egy aszpirin-bokrot. Kicsi, fehér, bogyó alakú termésének gyógyereje már régóta közismert. Leszüretelsz párat, majd bekapod őket. Pár óra múlva megmutatkozik a hatása. (+21 életerő.) Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) Van itt egy tanya (507. épület.). [30 pontot használtál fel, van még 27.]

be 507 bemész az 507. épületbe
Közelebb mész a fő tanyaépülethez. Egy gazda siet elő. Kezében vasvilla, mutatva a gazda bizalmatlanságát. Aztán, látva, hogy ki is vagy, arca megenyhül, és üdvözöl Téged. Beszélgetni kezdtek. Röviden mesélsz kalandjaidról.
- Nagyon örülök, hogy vannak ilyen bátor és segítőkész kalandozók is, mint Te! - veregeti meg a vállad. [30 tapasztalati pontot kaptál. (+2 jóság.)] Elbúcsúzol a gazdától, és továbbmész. [5 pontot használtál fel, van még 22.]

gyk 28 30 gyakorolsz a 28. tárggyal 22 pontért
Gondolataidat fókuszálva, kitartóan gyakorolni kezdesz. A következő szinthez szükséges tudásodnak kb. egyharmada van meg. [22 pontot használtál fel, van még 0.]

gyk 10 20 gyakorolsz a 10. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). Lestrapálva a nap eseményeitől, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 172 pontot. A következő körben tehát 172 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ANTILOPBŐR (48. TÁRGY)
Egy woor-antilop megnyúzása kemény munka, de nyilván megéri a fáradtságot. Az antilopbőr, mint minden tárgy ebben a játékban, nyilván jó valamire. És hogy mire? Hisz ez nyilvánvaló...

TÁVCSŐ (42. TÁRGY)
A zsákodban cipelt kacatokat egymáshoz illesztve egy kézenfekvő, de mégis korszakalkotó felfedezéshez jutottál: rájöttél, hogyan kell távcsövet készíteni. Nos, a dolog nem olyan egyszerű, mint egy csontszurony összedobása. Először is, két ormánygőte csontot simára kell csiszolnod smirglilevéllel. A csövek két-két végébe ezután varányszemeket illesztesz (tehát összesen négyet). Végül az egészet bevonod grákóbőrrel, így adva tartást (és küllemet) az egésznek. A két ormánygőte csonton, a smirglilevélen, a négy varányszemen és a grákóbőrön kívül még 20 pontra van szükséged, hogy a távcsövet a KT 42 paranccsal elkészíthesd. Ez ugyan nem a legfinomabb műszer, de kezdetnek megteszi. Automatikusan használod, nem kell kézbe venni. Ha van távcsöved, jó rálátásod nyílik nemcsak azokra a mezőkre, amelyeken jársz, hanem a velük szomszédosakra is. Olyan tereptípusokon, ahol nem lehet messze ellátni (bozótos, erdő) persze nem sok hasznát veszed. Az így felfedezett dolgokat, épületeket persze még ezután közelebbről is meg kell vizsgálnod ahhoz, hogy az E.F.-ben leírást kapjál róluk. Ezen kívül nem árt, ha tudod, hogy a távcső az egyik legalapvetőbb alkotórésze a szeksztánsnak.

FURULYA (233. TÁRGY)
Egyenletesen lyukakat fúrva egy ormánygőte csont felületébe, majd megcsiszolva egy smirglilevéllel, és beledugva egy acélpengőkét a végébe, már készen is van a furulya, mindössze 14 TVP árán! A furulyát a H 233 paranccsal használhatod. Második paraméterként add meg, hogy hány TVP-ért akarsz furulyázni. A saját szórakoztatásodon kívül egyelőre fogalmad sincs, hogy mire jó ez a hangszer.

RÁJANYÉK (58. SZÖRNY)
Amikor egy sötét árnyék sötétíti el a napot, könnyen előfordulhat, hogy egy lecsapni készülő rájanyéket pillantasz meg (huh, nem egy sárkány...). A rájanyék állítólag a kontinensen oly gyakori wyvern rokona. Bőrszárnyú, hosszú, tüskés farkú gyíkszerű lény, igen éles karmokkal. A karmoknál azonban sokkal nagyobb veszélyt jelent a bénító mérget hordozó faroktüske. A rájanyék leginkább sík vidékeken vadászik. Egyik kedvenc eledele az óriás patkány.

MANDIBULAPENGE (125. TÁRGY)
A kaszabolósáskával vívott győztes csata után lemetszheted a mandibulák végéről a majdnem 30 cm hosszú, lapos, pengeszerű képződményeket.

KARAKTERLAP

Eldorni Beorn, egy barna, hosszú hajú, kék szemű ember férfi vagy. A bőröd világosabb az átlagosnál. Ez a 31. fordulód.

Erő: 13 Szint: 7 Merészség: 4/3 Magasság: 176 cm
IQ: 17 Támadás: 6 Agresszió: 3 Testsúly: 87 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 1 Menekülés: 35 % Életkor: 19/19 év
Egészség: 16 Életpont: 108/57 Jellem: jó (30) Tul. pont: 0
Szerencse: 14 Varázspont: 0/0 Pénz: 41 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 78 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 367 TP-t kaptál. Jelenleg 3059 TP-d van. A következő szinthez még 941 TP szükséges. Trófeáid: garokk, tintacsiga.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 2 vágófegyverek: 1 ütőfegyverek: 7
dobófegyverek: 6

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) << kőkés (#6)
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 1 3. mászás: 3
4. csapdaészlelés: 1 5. gyógyítás: 16 6. vadászat: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 14 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért
segítesz max. 20 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
ormánygőte (#18)

Összsúly: 27.57 kg Megterheltség: 76%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 111 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 dárda (#10) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 antilopbőr (#48) 1 kaja (#2) 2 mandibulapenge (#125)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(25,5) kaszabolósáska (#83), tanya (#507), oltár, 23. jellempróba, rájanyék (#58)
(26,5) rambó bogár (#14)
(27,5) oltár
(28,5) gumifa (#38), 22. jellempróba
(29,5) oltár, acéldarázs (#140)
(30,5) rájanyék (#58), 8. jellempróba
(31,5) Lord Elydar Arsys (1141. kalandozó)
(32,5) a 4. labirintus bejárata

Üzenet küldése a karakternek