31. forduló, 33. forduló, Kara összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. márc. 29. 9h:15'
EZ A 76. JÁTÉKHETED, 32. FORDULÓD
77. játékheted kezdete: ápr. 1.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 23 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4411
SZÁMLA : XXXX

KARA KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [45,-47] koordinátán.
A táborozás 1. napján összeakadsz egy barna, copfos hajú, barna szemű ember nővel. A bőre kreolszínű. Felszerelését egy gyilkos sallank trófea és egy kaffogó hebrencs trófea ékesíti. Jobb kezében egy szöges bunkót, bal kezében egy kőkalapácsot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Hedvig a bátor. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést.
Az 1. napon találkozol egy fekete, copfos hajú, félszemű, harcsabajszos troll férfival. Bőre színe zöld. Egy bőrpáncélt, egy kígyóbőr kesztyűt és egy rézsisakot visel. Felszerelését egy proteinfecske trófea, egy alpesi tehén trófea és egy alattomos manó trófea ékesíti. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy kőkalapácsot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Feketesörény. Telepatikus kapcsolatot létesíttek.
Az 1. napon találkozol egy hosszú ezüsthajú, zöld szemű elf férfival. A bőre sötétebb az átlagosnál. Elenios elsőáldozója. Egy fekete bőrcsizmát, egy grifftoll kesztyűt, egy hősiesítő medált, egy Jerome köpenyét, egy kreiton fókuszt, egy Krough fejdíszét, egy mind. kristályát, egy obszidián karkötőt, egy rőtmanó kacagányt, egy ryuku nadrágot, egy smaragd védőgyűrűt, egy szem szimbólumot, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Fegyverzetét egy varkaudar bajnok trófea, egy varkaudar behemót trófea és egy szutykos remák trófea teszi egyedivé. Jelet látsz a ruhájára festve: mindent elsöprő hömpölygő ármádia. Jobb kezében egy biami kvazárlándzsát, bal kezében egy agyartőrt tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Elég egy mentális pillantás aurájára: a jó ártatlan tisztaságával ragyog. Bizalmatlanul végigméred, de nem tetszik igazán a képe. Tudása félelmetes, így meghajolsz előtte. Elfordulsz, és tovább totyogsz.
A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+2 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+5 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+4 varázspont.)

m 4 3 4 mozogsz délre, délkeletre, délre
[45,-46] Még mindig a városban vagy. A sarok mögött csosszanó léptek figyelmeztetnek a veszélyre. Úgy gondolod, hogy a közeledő útonálló nem jelenthet komoly veszélyt. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az útonálló bal karját. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Ellenfeled ütését nem sikerült teljesen hárítanod. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 90 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Figyelem! Nagyszabású árverés rendeztetik, melyen minden szabad erdauini kalandozó részt vehet! Részletek a városházákon és a helytartói hivatalokban [BE <épület> 1]. Krapixlon Ottomár, pénzügyminiszter. " Észreveszel egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " A Barátság lángja Benned ég. Tápláld tüzeét mindörökké! - Igaz Barátok " Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Semmi hatalmat senkinek! Le Boraxszal! Éljen a forradalom! - Quarg Lipót " A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Febr. 13-án éjjel farsangi buli a városban. Légy itt. Várunk. (V&T). "

(Továbbmész...) [46,-45] Síkság, továbbra is csak síkság. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy sóhajtó dorony. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a sóhajtó dorony taraját. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a sóhajtó dorony bal első lábát. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Előremozdulva, a sóhajtó dorony kitátja a pofáját és beléd harap! (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Egy csontlepke áll veled szemben.

Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával felnyársalod a csontlepke színes szárnyát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A csontlepke most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 57 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Ez nem lehet más, mint egy óriás csontváz. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [46,-44] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Hirtelen mozogni kezd a föld! Egy északi aurach nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Leküzdöd a feltörő rosszullétet. Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod az északi aurach jobb hátsó lábát. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az északi aurach, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd az északi aurach testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Az északi aurach fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szörny hatalmas darabot tép ki húsodból, és bekebelezi. Még 8 életpontot vesztettél. Az északi aurach összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 aurach fogat. (ld. enc.) Magad mögé lököd a pitiáner téfea magoflux trófeát, és kiszedsz egy északi aurach trófeát. 364 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. Kíváncsiságod nagyobb a félelmednél. Úgy döntesz, óvatosan megvizsgálod a szörnyet. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy tetemember. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. A földben egy tökszerű valamit pillantasz meg. Közelebbről látod, hogy egy alakváltó feje! Elkínzott arccal néz rád, segítségért könyörögve. A nyomorultat egy hangyabolyba ásták bele! Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy ásóra és 20 TVP-re (9. jellempróba). Utad során felfedezel egy olvasztókemencét. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. [36 pontot használtál fel, van még 167.]

m 3 4 mozogsz délkeletre, délre
[47,-43] A dombságot elhagyod, ritka erdőbe érkeztél. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Úgy gondolod, hogy a közeledő fabontó szójer nem jelenthet komoly veszélyt. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Meglengetve a bronzhegyű lándzsát a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a fabontó szójer testét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a bal karodba és kezedbe! (3 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával teljesen átszúrod a fabontó szójer jobb oldalát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a bal karodba és kezedbe! (3 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A fabontó szójer szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 fabontót. (ld. enc.) 169 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Első ellenfeled egy élőholt mirg.

Elszántan ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az élőholt mirg jobb lábát. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Megcsipkedi az élőholt mirg a jobb válladat. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az élőholt mirg pikkelyes lábát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Többször megcsíp az élőholt mirg. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 madártollat. 175 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 44, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy csontváz.

Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a csontváz sárga koponyáját. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a csontváz meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 51 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Találsz nála 1 szivárványszivet. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 16 (limit: 360), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 1600.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy halálmadár közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. (ld. enc.) Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a halálmadár jobb oldalát. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) A halálmadár megcsípi a bal füledet. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Úgy döntesz, ebből elég volt. Ellenfeled kissé lomha, így szerencsédre el tudsz futni előle. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Csendben lefekszel a földre, majd a kozmikus energiákat megpróbálod életenergiává alakítani. A dolog sikerült! Sokkal jobban érzed magad. (+9 életerő.) Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nem túl régi (maximum néhány napos) emberi nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [47,-42] Tovább barangolsz a fák között. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Felismered a közeledőt. Csak egy gyilkos tetű. Nem jelenthet különösebb problémát. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a gyilkos tetű testét. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Ocsmány csáprágóját a gyilkos tetű hasadba mélyeszti. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával felnyársalod a gyilkos tetű testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű megcsípi a bal combodat. (1 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a gyilkos tetű száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 257 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 59, sebződés: 30, gyógyulás: 0, összesen: -30 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egy darab bőrrel elkötöd a kezedet, majd egy óvatos mozdulattal eret vágsz magadon. Örömmel figyeled, hogyan távozik belőled a rossz, beteg vér. Bekötözöd a sebet, s máris sokkal jobban vagy. (+9 életerő.)
(Feltételes gyógyítás:) Hozzád hasonló mázlista is kevés van a világon! Pont akkor bukkansz egy gyógygáz-pöffenetre, amikor a legnagyobb szükséged van rá. Fölé hajolsz, mélyet lélegzel. Hagyod, hogy a tüdődet teljesen kitöltse a gyógyerejű légtömeg. Amikor kifújod, sokkal jobban érzed magad. (+8 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás).
(Feltételes gyógyítás:) Végre találtál egy hatalmas parasztpáfrányt! A legendás Aranysárkány gyógyfű! Bár még soha nem láttál ilyet, ösztönösen megérzed, hogy hogyan használhatod gyógyerejét. Óvatosan leszakítasz néhány levelet, és leülsz. A levél rágcsálása közben elgondolkozol, miként lehetne a homlokodra tetoválni egy jól látható parasztpáfrányt. Sajnos semmi nem jut az eszedbe, ám a növény gyógyereje ennek ellenére működik. (+9 életerő.) Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Észrevétlenül meglapulsz egy hatalmas fatörzs mögött. Túl kicsi helyet választottál, nem férsz el rendesen. A szörny észrevett. Egy óriás csontváz közeledik feléd! Beintesz neki, majd olajra lépsz. Ellenfeled egy darabig üldöz, de aztán ráun a dologra. Utad során felfedezel egy korongfát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) [84 pontot használtál fel, van még 83.]

gyk 64 40 gyakorolsz a 64. tárggyal 40 pontért
Vívóleckéket adsz magadnak. A következő szinthez szükséges tudásodnak kb. egyharmada van meg. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Ráismersz a lényre. Egy alattomos manó. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. (ld. enc.) Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy láthatatlan védekező varázslatot. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy energiatüskék varázslatot. 10 életpontot vesztettél. Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát a másikra rontasz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az alattomos manó testét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Ütések érik a mellkasodat. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) Túl erős az ellenfeled. Beintesz neki, majd olajra lépsz. Ellenfeled egy darabig üldöz, de aztán ráun a dologra. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

[40 pontot használtál fel, van még 43.]
(Feltételes gyógyítás:) A könnyek gyógyító erejében kevesen hisznek, TE azonban ezzel is kiemelkedsz a tudatlan csőcselékből. Eleinte kicsit nehezen indulnak meg könnyeid, de amikor egy fej szétpréselt hagymára gondolsz, már nincs probléma. Ahogy szétkened arcodon a könnypatakokat, érzed jótékony erejét. (+9 életerő.)
(Feltételes gyógyítás:) Hosszas kutatómunkával sikerült felfedezned egy langusz fát. Begyűjtesz róla néhány levelet. Óriási szerencsédre találsz pár fekete szőrhernyót is. A hernyókat egyenként becsavarod egy-egy levélbe, majd határozott mozdulatokkal belakmározod a finom falatokat. Az éhségedet ugyan ez a koszt nem csillapítja, valami másra azonban nagyon alkalmas. (+9 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 13.]

be 7 bemész a 7. titkos labirintusba
Rábukkansz a tisztásra, a fekete kőből épült várral. Furcsa, de semmilyen bejáratot nem találsz. Ezek szerint kénytelen leszel a térkép adója által ajánlott buta trükkel megpróbálkozni. Az északi fal elé állsz, és azt mondod: "Sahrader". Egy pillanatig semmi sem történik, de aztán félrecsusszan egy titkos ajtó! Bepillantasz: teljes a sötétség. Fáklyát gyújtasz. Belépsz az ősi és csöndes vár falai közé. Kiegészítő információ érkezik az agyadba a labirintusokkal kapcsolatban. (ld. enc.) [5 pontot használtál fel, van még 8.]

lm 2 3 4 mozogsz 2 3 4
Az út egy nagy, központi terembe vezet, ahonnét mind a négy fő irányba van egy kijárat, az északi kivételével, egy-egy ajtóval lezárva. [2. PONT] Nem lepődsz meg, hogy egy Baar-ork lakik itt. Fegyvere egy csontszablya. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Meglengetve a bronzhegyű lándzsát a másikra rontasz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd a Baar-ork testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A Baar-ork fegyverével megkarcolja a jobb kezedet. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A Baar-ork összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 25 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [6 pontot használtál fel, van még 2.]

lm 5 8 7 mozogsz 5 8 7
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

lm 6 1 mozogsz 6 1
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [0 pontot használtál fel, van még 2.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, táborhelyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 2 pontod maradt, ebből a következő körre 2 pontot vihetsz át. Kapsz még 172 pontot. A következő körben tehát 174 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ÉSZAKI AURACH (350. SZÖRNY)
Ezek a vastag bőrű, disznóhoz hasonlatos teremtmények az északi dombokból érkeztek a tűzvihar utáni időjárásváltozás eredményeképp, és azóta benépesítették Erdauin nyugati részét. Ezek a testes mindenevők kiválóan tudják magukat álcázni, bőrük kaméleonszerűen alkalmazkodik a környezethez, ezért elég nehéz őket észrevenni. Sok-sok apró fogukkal általában gyökerek és kisebb emlősök után kutatnak, de eléggé rövidlátóak és buták, úgyhogy néha még az emberre is rátámadnak. Elpusztításuk vagy megfutamításuk egy tapasztalt kalandozó számára nem jelent nehézséget, ámbár visszataszító bűzük miatt legtöbbjük inkább más lényekre vadászik.

AURACH FOG (657. TÁRGY)
Kigyűjtve néhány ép aurach fogat - és megtisztogatva őket - apró szegecsekhez jutsz, amelyek hasznosak lehetnek bizonyos tárgyak elkészítéséhez.

FABONTÓ (106. TÁRGY)
A fabontó szójer által kiválasztott puha anyagot ha az ember fára keni, akkor az rugalmassá, gyúrhatóvá válik. Ennek valószínűleg minden alkimista csodájára fog járni. Nem beszélve arról, hogy milyen felfedezési lehetőségeket nyit meg ez előtted...

SZIVÁRVÁNYSZÍV (1529. TÁRGY)
Nagyon nem helyes, amit tettél, ezt valahol mélyen te is érzed. No de sebaj, nyomta már ennél nagyobb teher is a lelkiismereted, a kis dözmöngök meg majd csak találnak maguknak új főnököt! Imígyen megnyugtatva magad, neki is látsz, hogy kinyerd Szivárvány szívét ugyanúgy, ahogy a többi dözmönggel is szoktad tenni. Öklömnyi, csillogó, vibráló tárgy ez, amelyből csak úgy süt a mágia - így örömmel teszed el, bár hogy mire jó, azt még jópár napig nem sikerül kitalálnod. Egyszer azonban valahogy a kajád mellé keveredik a hátizsákodban, és az esti szortírozáskor meglepődve veszed észre, hogy a janóla, amelyik már két napja is enyhén büdösödött, most újra tökéletesen friss. Kísérletet teszel még pár gyorsan romló étellel, és mindnél ugyanezt tapasztalod: a szív mágikus tartósító hatása mindent folyamatosan frissen tart. Némi töprengés után arra is rájössz, hogy ennek a kulináris élvezeteken kívül hol vehetnéd hasznát: a szörnykomponensek tartósításánál is jól jöhet egy ilyen csoda. És igen! Működik! Vidáman fütyörészve indulsz tovább, és már előre tervezgeted, hogy mennyi pénzt spórolsz majd meg a spirituszon csak azért, hogy valami más haszontalanságra eltapsolhasd...

HALÁLMADÁR (351. SZÖRNY)
Egyszer, amikor a békés erdőben sétálsz, élvezet a napsugarakat, és elmerengsz gondolataidban, irtózatos sikoly hallatszik. A szíved a torkodba ugrik, hideg futkos a hátadon, ahogy a földöntúli hang a csontjaidig hatol. Az egész erdő elcsendesedik, a madarak sem mernek versenyre kelni a halál hírnökével. Mert nem mást hallottál, mint Leah halálmadarát, amelynek már hangja is nehezen elviselhető halandó fül számára. Ha azonban leküzdöd félelmedet, akkor talán legyőzheted ezt a gonosz szárnyast, egy kicsit jobbá téve vele a világot.

ALATTOMOS MANÓ (756. SZÖRNY)
Nem messze egy koboldszerű teremtmény éppen tesz-vesz valamin. Még nem vett észre, így jobban szemügyre veheted, mit csinál: épp egy hatalmas gödör fölé hord gallyakat, hogy csapdát állítson az erre járó gyanútlan szörnyeknek vagy a rosszabbik esetben kalandozóknak. Kéjsóvár tekintetéből ítélve inkább az utóbbi feltételezés a helytálló, ennek a manónak a célja becstelen, a csapdába esve harcképtelenné vált kalandorok kifosztása. Jaj, de most észrevett, apró szárnyainak verdesése felgyorsult, mintegy a düh és harag jeleként. A manó úgy döntött, elérkezett a halálod órája. Ha az egyszerűbb módszerrel nem megy, majd a rádpukkasztott varázslatok és a harcművészeket is megszégyenítő ökölcsapások tömkelegével veszi el az értékeidet.

MEGJEGYZÉSEK A LABIRINTUSOKKAL KAPCSOLATBAN
Szeretnénk, ha minél kevesebb problémát okozna a labirintusok bejárása. Ezért engedd meg, hogy néhány további információt/segítséget adjunk. Először is a labirintusok bejárásával kapcsolatban tudnod kell, hogy a számítógép a legrövidebb utat két pont között a valós távolság, nem pedig a referenciapontok száma alapján keresi! Ezért kérlek, hogy a labirintusban való mozgást, ha lehetséges, próbáld meg mindig pontról pontra meghatározni. Pl. ha az 1-es pontból a 6-osba a 2-es és 3-as, valamint a 4-es és 5-ös érintésével is el lehet jutni, ne LM 6-ot írjál hanem LM 2 3 6-ot ill. LM 4 5 6-ot mert így biztos, hogy azon az útvonalon fogsz mozogni, amelyiken akartál! Ha el akarod hagyni a labirintust, nem biztos, hogy elég egy LM 1: lehet, hogy a gép ilyenkor a rövidebb (de általad zárt ajtók és legyőzhetetlen szörnyek által lezárt) úton próbál kimozgatni! Ezért a labirintus elhagyásakor is add meg az útvonalat.
A labirintusokkal kapcsolatban nem árt, ha tudod: 1.) egy láda kinyitásával egy körben csak egyszer próbálkozhatsz. De: egy ajtó ill. szörny leküzdésével többször is! Ez egyben azt is jelenti, ha nem vagy benne biztos, hogy mondjuk a 4. ponton álló szörnyet elsőre le tudod küzdeni az 5. pontra való átjutás reményében, érdemes többször megpróbálni a mozgást: LM 5 5 5. Ne felejtsd el azonban, hogy a labirintusok szörnyei egy harc után minden életpontjukat visszakapják, ha nem tudtad őket leölni! 2.) Vannak labirintusok, amelyek több helyen is megtalálhatóak. Ha egy adott sorszámú labirintust valahol már megpucoltál, és meglátogatsz egy ugyanolyan sorszámút egy másik helyen, akkor ott is üres lesz! (Tehát nem gyűjtheted ki az összes 1-es labirintusból a deus ex machinát.) 3.) A labirintusokban a szörnyekre kiadott BA parancs nem működik (de az FT igen). 4.) Labirintusban nem lehet gyógyítani, élelmet szerezni, kutatni. 5.) Bizonyos labirintusokban (a helyszűke miatt) nem használhatsz lő/dobófegyvereket, ugyanúgy, mint a sűrű erdőben és bizonyos be/megmászható sötét helyeken. 6.) Ha az előző körben egy labirintusban maradtál, ezt ne felejtsd a következő fordulódra! Tönkreteheti a fordulódat, ha a kör elején elfelejtesz kijönni a labirintusból, és a parancsaiddal a szabadban akarsz tevékenykedni. 7.) SOHA ne felejtsd el, hogy a labirintus bejárásához fáklya vagy egyéb világító alkalmatosság szükségeltetik! Hány, de hány játékos (még a legtapasztaltabbak is) járt pórul, pedig tökéletesen megtervezte a fordulóját, csak fáklyája nem volt a BE parancs kiadásakor...

KARAKTERLAP

Kara, egy szőke, hosszú hajú, zöld szemű ember nő vagy. Bőröd teljesen fehér! Tharr híve vagy. Ez a 32. fordulód.

Erő: 20 (22) Szint: 10 Merészség: 5/5 Magasság: 157 cm
IQ: 14 Támadás: 9 Agresszió: 5 Testsúly: 86 kg
Ügyesség: 19 Védekezés: 4 Menekülés: 50 % Életkor: 18/18 év
Egészség: 15 Életpont: 133/98 Jellem: semleges Tul. pont: 2
Szerencse: 17 Varázspont: 29/11 Pénz: 94 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 152 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 188 TP-t kaptál. Jelenleg 13 307 TP-d van. A következő szinthez még 3 693 TP szükséges. Trófeáid: sörényes ubuk, alpesi tehén, északi aurach.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 11 vágófegyverek: 1 ütőfegyverek: 3
lőfegyverek: 5

47,67 mezőn táborozol, a 7. labirintusban, 1. szinten, 2. ponton
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 52

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 82 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 5 3. mászás: 2
4. gyógyítás: 17 (+1) 5. titkosírás: 1 6. felderítés: 2
7. zene: 3 8. vadászat: 5 9. bányászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 60% életerő alatt 15 TVP-ért

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazi férfi nem bújik páncélok mögé - megfelelő áldozat lenne, ha egy szöges bőrpajzsot elégetnél a hozzám való ima közben!
2.) A következő áldozat egy bronzpáncél kell, hogy legyen.
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Qvill) (527): 7. labirintus (47,67). városháza (Gatin) (540): többek közt 122. tárgyat kell leadnod. fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 5, 6, 7.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bőrpáncél (#51) 1 kis bőrpajzs (#45) 1 mászókarom (#78)
Fegyverek és lövedékek
1 * bronzhegyű lándzsa (#87) 1 bumeráng (#249) 2 bunkó (#5)
2 * csontszablya (#64) 1 kőhegyű lándzsa (#7) 1 kőkalapács (#13)
3 kőkés (#6) 1 * parittya (#18) 1 szögletes kő (#17)
13 ubuk tüske (#131) 1 vortexvessző (#2331)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * két kard szimbólum (#144) 1 koponya gyűrű (#1733) 1 nekrofun medál (#253)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 aranytű (#272) 1 ásó (#34) 1 + deus ex machina (#1)
1 gyógykenőcs (#313) 23 kaja (#2) 4 kötél (#92)
2 krónika (#1725) 1 tatu dob (#234)
Löttyök és porok, tartóstul
2 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 20]
1 vizestömlő (#3) [benne 16 korty víz (#27), fér még: 4]
1 zöld üveg (#82) [üres, kapacitás: 20]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 amniosz (#203) 3 antilopbőr (#48) 3 aurach fog (#657)
1 bakkura bőr (#95) 1 bordacsont (#16) 1 csuklyavirág (#133)
1 dözmöng szív (#122) 26 drótszőr (#37) 2 evaporőr háj (#105)
3 fabontó (#106) 1 fémrúd (#104) 2 grákóbőr (#41)
3 gyöngymangó (#135) 2 halcsont (#390) 2 hebrencs állkapocs (#130)
1 kavadu lebeny (#24) 1 királygyík bőr (#44) 3 lapockacsont (#33)
17 madártoll (#112) 4 óndarab (#85) 1 ormánygőte csont (#21)
2 pirkit (#153) 1 rézdarab (#70) 2 rókafarok (#124)
18 sallank karom (#128) 1 smirglilevél (#29) 2 szárnyas hernyó (#69)
1 szivárványszív (#1529) 4 tükör (#43) 6 varányszem (#30)
2 vízionár szem (#102)

Összsúly: 68.47 kg Megterheltség: 126%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 90 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 fáklya (#36) 1 kaja (#2) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 aurach fog (#657) 1 csontszablya (#64) 3 fabontó (#106)
2 madártoll (#112) 1 szivárványszív (#1529)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

44 45 46 47 48
-48
-47
-46
-45
-44
-43
-42
-41
(45,-47) vegyesbolt (#526), városháza (Qvill) (#527), fogadó # (#608)
(45,-46) útonálló (#130), egy ismeretlen isten rúnaköve
(46,-45) sóhajtó dorony (#112), csontlepke (#746), oltár
(46,-44) északi aurach (#350), oltár, 9. jellempróba, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155)
(47,-43) fabontó szójerek (#71), élőholt mirg (#135), csontváz (#48), halálmadár (#351)
(47,-42) gyilkos tetű (#116), a 7. labirintus bejárata, korongfa (#79, belőle készíthető: #80), alattomos manó (#756), Baar-ork (#44)

Üzenet küldése a karakternek