34. forduló, 36. forduló, Galdenirtoris összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2008. máj. 20. 9h:08'
EZ A 66. JÁTÉKHETED, 35. FORDULÓD
67. játékheted kezdete: máj. 23.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5930

GALDENIRTORIS KALANDJAI


15 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [71,-6] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+17 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+7 varázspont.) A lottó 763. hetének nyerőszámai: 12, 10, 7. 1 db 0 találatos szelvényed volt.

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Eszedbe jut, hogy láttál egyszer egy ork sámánt munka közben. Terpeszbe állsz, két karod a magasba emeled, és megpróbálod utánozni a sámán szavait: "I szkúsná, i grúsztna, i nyékámu vrúku pádágy vminútu dusévnuj nyezgódu...". Kicsit nehezen mondod ki a nyelvtörő szavakat, de mire a végére érsz, érzed jótékony hatását. (+17 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [30 pontot használtál fel, van még 148.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[71,-5] Még mindig füves síkságon vagy. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Sheran hívői építették. Egy elkínzott arcú gnóm közeledik feléd. Megszólít: - Testvér! Nincsen nálad véletlenül egy felesleges móri gyümölcs? Nagyon sürgős lenne! - Hogy segíthess rajta, egy móri gyümölcsre és 3 TVP-re van szükség (40. jellempróba). Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy uzbány nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 12 életpontot sebeztél. Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 bumeráng. Pár lövedéked átjárja az uzbány pikkelyes nyakát. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Bronzhegyű lándzsával jól megszurkálod az uzbány pikkelyes nyakát. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel megkarcolod az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Csőrével az uzbány belemar kézfejedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával többször eltalálod az uzbány bal lábát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Többször megcsíp az uzbány. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [71,-4] Még mindig füves síkságon vagy. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. Találsz egy rát-fát. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy álomvirágot. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Tetőtől talpig bekened a gyereket a púderkő porával. Így már haza mer menni. Megköszöni a segítségedet. (+2 jóság.)
Észreveszel egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet.


(Továbbmész...) [71,-3] Síkság, továbbra is csak síkság. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Raia híveié. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy sörényes ubuk került az utadba. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 18 életpontot sebeztél. Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod a sörényes ubuk testét. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a sörényes ubuk sűrű sörényét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel megbököd a sörényes ubuk fejét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a sörényes ubuk, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A sörényes ubuk most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 5 ubuk tüskét. (ld. enc.) Magad mögé lököd a pitiáner piromenyét trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő sörényes ubuk trófeát. 290 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) [44 pontot használtál fel, van még 104.]

m 4 mozogsz délre
[71,-2] Továbbra is síkságon vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Csak egy rájanyék. Megvető mosollyal várod a találkozást. (ld. enc.) Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 2 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a rájanyék hártyás szárnyát. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát a másikra rontasz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a rájanyék testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel jól megszúrod a rájanyék hártyás szárnyát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Siralmas támadást intéz farkával a rájanyék, épp csak megsuhint. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A rájanyék karmai felhorzsolják a bal karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A rájanyék összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 122 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Csendben lefekszel a földre, majd a kozmikus energiákat megpróbálod életenergiává alakítani. A dolog sikerült! Sokkal jobban érzed magad. (+24 életerő.) Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Raia rúnaköve. Látsz egy oltárt. Raia hívei emelték. Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba). [52 pontot használtál fel, van még 52.]

al 112 119 100 áldozol: a 112. tárgyat a 119. tárgyat a 100. tárgyat
Felkészülsz a szertartás végrehajtására. Száraz gallyakat hordasz a rúnakőre, majd rárakod a madártollat, a púderkövet és az aranyló ugarhéjat. Ezután tüzet csiholsz, és meggyújtod az egészet. Aranylóan narancs és fehér lángnyelvek lobbannak! Buzgón imádkozni kezdesz, mormolva, hogy a kő szelleme és az isten, akit szolgál, hallgasson meg. Néhány perc alatt porrá ég az egész áldozat. A fekete kupacot pillanatnyi széltölcsér kapja fel. Szemedet a kőre függeszted, amelyen nyoma sem látszik, hogy micsoda tűz égett rajta még egy pillanattal előbb. Feszülten várakozol... Aztán magasztos de egyben félelmetes érzés fog el! Sugárzó, hatalomról árulkodó hangot hallasz: - Köszönöm az áldozatodat, kedves hívőm! Az, hogy elfogadtad az általam diktált jellemet és elégetted a kívánt tárgyakat a rúnakőnél érdemessé tett arra, hogy szóljak hozzád. Ezennel elfogadlak követőmnek, de hogy igazi pap válhasson belőled, kellő varázstudománnyal, még hátra van egy utolsó próbatétel: Keresned vagy építened kell egy oltárt, és felszentelned a nevemre! íme, első ajándékom, vallásom szent szimbóluma - e nélkül a próbatétel nem sikerülhet. Ha úgy találod, nem vagy elég erős ahhoz, hogy az oltárt egymagad felépítsed, keress társakat, akik szintén az én papjaim akarnak lenni! Járj szerencsével, és ha kell, küzdj meg ellenségeimmel, hogy a célodat elérd. Az én ellenségeim mostantól a tieid is - csakúgy, mint hatalmam egy része! Ha odaadó hívem vagy, hatalmad növekszik - ha azonban elvárásaim ellenére cselekszel, ne reménykedj a jóindulatomban! Most menj, és kísérjen áldásom.
Ebben a pillanatban érzed, hogy minden sebed begyógyul (max. életerőre kerültél)! Ahogy lassan magadhoz térsz, pillantásod a földre téved: egy tárgyat veszel észre! Felveszed: egy nap szimbólum! (ld. enc.) Ez az istened szent szimbóluma kell, hogy legyen! (ld. enc.) Bizony kemény munka lesz az oltár felépítése, de a szimbólum megérintésének pillanatától máris formálódni kezdenek a tervek a fejedben... De most már ideje indulni, munkára fel! Nyakadba akasztod a szimbólumot, és távozol. 200 tapasztalati pontot kaptál. [20 pontot használtál fel, van még 32.]

kf 141 kézbeveszed/felveszed a 141. tárgyat
Ezt már megtetted korábban. [0 pontot használtál fel, van még 32.]

m 1 2 3 mozogsz északkeletre, keletre, délkeletre
[72,-3] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Tharr híveié. Felfedeztél egy álomvirágot.

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [73,-3] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Találsz egy oltárt. Raia hívei emelték. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy tintacsiga lehet. Itt csata lesz.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 bumeráng. Több lövedéked átfúrja a tintacsiga testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) A lény tintát köp rád! Te persze ügyesen félreugrottál. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a tintacsiga nyúlós testét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel eltalálod a tintacsiga testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A tintacsiga megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Bronzhegyű lándzsával jól megszúrod a tintacsiga nyúlós testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel kicsit megsebzed a tintacsiga testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A tintacsiga feléd harap, de sikertelenül. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 5 csepp tintát. 165 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 49, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) kobudera nyomok vezetnek keletre.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [24 pontot használtál fel, van még 8.]

m 3 mozogsz délkeletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Nincs semmilyen speciális dolog, amire ezt a tárgyat most használhatnád. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

f 104 kísérletezel a 104. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 8.]
A testedben levő méregtől egyre gyengébb vagy (-1 életerő.) Valószínűleg ez volt a hatásának az utolsó nyoma. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 3, 23, 26.
Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 8 pontod maradt, ebből a következő körre 8 pontot vihetsz át. Kapsz még 174 pontot. A következő körben tehát 182 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


UZBÁNY (102. SZÖRNY)
Ez a nagytestű futómadár a kavadu távoli rokona. Hosszú, pikkelyes nyaka van, két hosszú, izmos lába, és csökevényes, csak rövid távú repülésre alkalmas szárnyai. Reggelire óriáspókokat, ebédre óriás skorpiókat, vacsorára valami lágyabbat szokott enni: kalandozóhúst. Különösen kedveli a páncélba öltözött humanoidokat. Ha sikerül egyet megölnie, akkor a páncélzatot csőrével feltöri, és élvezettel kiszürcsöli a húsos belsőt. Egyetlen reményteli fegyver legyőzésére a vágófegyver, amivel lenyisszantod a hosszú nyakat.

UBUK TÜSKE (131. TÁRGY)
A sörényes ubuk hosszú, hegyes tüskéi kiválóan alkalmasak arra, hogy fúvócsőből kilődd őket. Ha van fúvócsöved, add ki a KF 20 131 parancsot, és máris ezekkel a kiváló d8 sebzésű lövedékekkel fogsz mészárolni.

RÁJANYÉK (58. SZÖRNY)
Amikor egy sötét árnyék sötétíti el a napot, könnyen előfordulhat, hogy egy lecsapni készülő rájanyéket pillantasz meg (huh, nem egy sárkány...). A rájanyék állítólag a kontinensen oly gyakori wyvern rokona. Bőrszárnyú, hosszú, tüskés farkú gyíkszerű lény, igen éles karmokkal. A karmoknál azonban sokkal nagyobb veszélyt jelent a bénító mérget hordozó faroktüske. A rájanyék leginkább sík vidékeken vadászik. Egyik kedvenc eledele az óriás patkány.

NAP SZIMBÓLUM (141. TÁRGY)
Ezt a tapintásra mindig forró, sárgarézből kovácsolt nap-szimbólumot Raia követői viselik. A nap felé fordítva vakítóan felerősíti annak sugarait, bujdoklásra kényszerítve a sötétség szolgáit. Amíg viseled, néggyel jobb az energiatámadások elleni védettséged. A nap szimbólum mellett viselhetsz egyéb nyakláncokat is.

SZENT SZIMBÓLUM
Tehát megkaptad az istenedtől a szent szimbólumodat! Ez egy varázserejű tárgy, amelyre gyakran szükséged lehet. Hordhatod nyíltan, a nyakadba akasztva is (KF <szimbólum száma>), ekkor kapod meg a szimbólum által garantált képességeket és így nem tudják tőled ellopni. Ha viszont nem veszed fel, akkor nem fogja ország-világ tudni, hogy milyen vallást követsz, és így elkerülhetsz elég sok kellemetlenséget. Nyíltan hordod vagy sem - a döntés a tiéd. Más vallásúak nem akaszthatják a nyakukba a te szent szimbólumodat, mert égeti a bőrüket. Az első dolog, amire a szimbólumot valószínűleg használni fogod, egy oltár felszentelése az istened számára. Ehhez a H <szimbólum száma> parancsot kell kiadnod, 10 pontért, egy olyan helyen, ahol egy még felszenteletlen (de felépített) oltár van. A felszentelésben részt vesz minden, a helyszínen tartózkodó követője az istennek, ezért ha többen építenek egy oltárt, érdemes akkor kiadni valakinek a H parancsot, ha minden társa már azon a mezőn áll. Ha valaki ennek ellenére lemarad a felszentelésről, és nem akar újabb oltárt építeni, akkor sincs probléma: keresnie kell egy felszentelt oltárt, és ott az imádkozás: IM parancsot kell kiadnia, 30 pontért. Ahhoz azonban, hogy az isten egy ilyen imát a felszentelés helyett elfogadjon, legalább 5 fordulónak el kellett telnie az áldozat bemutatása óta. Még egy tanács: ha lehet, inkább szenteljél, és ne imádkozz, mert az előbbi SOKKAL több előnnyel jár.
Ha egy oltárt valaki megrongál, akkor az újjáépítés után ismét felszenteletlen oltár lesz belőle.

KARAKTERLAP

Galdenirtoris, egy fekete, copfos hajú, zöld szemű elf férfi vagy. Raia követője vagy. Ez a 35. fordulód.

Erő: 14 (16) Szint: 9 Merészség: 4/5 Magasság: 156 cm
IQ: 17 Támadás: 8 Agresszió: 3 Testsúly: 44 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 23 Menekülés: 30 % Életkor: 142/142 év
Egészség: 12 Életpont: 117/116 Jellem: jó (9) Tul. pont: 0
Szerencse: 10 (12) Varázspont: 37/1 Pénz: 13 arany Kép. pont: 6
Eddig összesen 103 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 777 TP-t kaptál. Jelenleg 9248 TP-d van. A következő szinthez még 2752 TP szükséges. Trófeáid: északi aurach, gyilkos tetű, sörényes ubuk. A 33. fordulódban 2373 arany került a bankszámládra. 2420 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 10 vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 5 dobófegyverek: 7 (+1)

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) << bronzpenge (#126)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); kerek kő (#19) (1 -3.); vas dobónyíl (#189) (4 -6.); bumeráng (#249) (7 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 8 2. nyomkövetés: 10 3. mászás: 2
4. csapdaészlelés: 1 5. gyógyítás: 16 (+1) 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. taumaturgia: 2 9. versengés: 1
10. vadászat: 6

FELTÉTELES PARANCSOK (még 12 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 60% életerő alatt 40 TVP-ért
segítesz max. 20 TVP-ért
készítesz csillezsályát (#1252) (max. 40 darabot, csak egyszer)
cirkusz: ötpróba, küldetés (6)
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
4. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
lángcsóva (#31)

Összsúly: 45.30 kg Megterheltség: 107%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 93 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 aranyló ugarhéj (#100) 1 bumeráng (#249) 3 kaja (#2)
1 madártoll (#112) 2 púderkő (#119)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 nap szimbólum (#141) 5 tinta (#101) 5 ubuk tüske (#131)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(71,-5) Sheran oltár, 40. jellempróba, uzbány (#102)
(71,-4) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 28. jellempróba, oltár
(71,-3) Raia oltár, sörényes ubuk (#89)
(71,-2) rájanyékek (#58), Raia rúnaköve, Raia oltár, 34. jellempróba
(72,-3) 24. jellempróba, Tharr oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)
(73,-3) Raia oltár, tintacsigák (#74)

Üzenet küldése a karakternek