397. forduló, 399. forduló, Zark Bonfire összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. febr. 22. 9h:13'
EZ A 610. JÁTÉKHETED, 398. FORDULÓD
611. játékheted kezdete: febr. 28.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1086
SZÁMLA : XXXX

ZARK BONFIRE KALANDJAI


101 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [93,52] koordinátán.
A táborozás 1. napján összeakadsz egy szőke, copfos hajú, barna szemű, harcsabajszos mutáns férfival. Sheran főpap-jelöltje. Egy fekete bőrcsizmát, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval.tűzopálját és egy virág szimbólumot visel. Fegyverzetét egy áeratikus hasnyák trófea, egy ryuku csapásvezető trófea és egy varkaudar íjász trófea teszi egyedivé. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy tölgyfakoszorú. Jobb kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd spagulár. Elég egy mentális pillantás aurájára: semleges jellemű a hitvány! Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve NépekMindenSzigete. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést.
Az 1. napon találkozol egy szőke, copfos hajú, kék szemű mutáns férfival. Bőre a sírok márvány fehérjét idézi. Egy ezüst papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy rézsisakot és egy tankány karmot visel. Ruházatát egy rájanyék trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy göcsörtös bunkót tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Auráját érzékelve máris tudod, színtelen, jelezve a pártatlan semlegest. Nem látszik valami barátságosnak. Elfordulsz, és tovább totyogsz.
Az 1. napon találkozol egy szőke, copfos hajú, zöld szemű csont és bőr mutáns nővel. Bőre teljesen fehér! Ilyen agyarat humanoid szájában még nem láttál. Elenios bíborosa. Egy Eldaran karkötőjét, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. rubinját, egy regeneráló gyűrűt, egy sárga erőövet, egy smaragd védőgyűrűt, egy szem szimbólumot, egy tankány karmot, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot, egy vasvértet és egy vortex talizmánt visel. Büszkén hordja a varkaudar invázió vas emlékérmét. Felszerelését egy Tguarkhan trófea, egy részeg kalandozó trófea és egy ongóliant trófea színesíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: mindent átható csapatszellem. Jobb kezében egy ezüsthegyű lándzsát, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Hátasa egy idomított sullár. Tisztán érzed auráját: visszataszítóan tiszta, jelezve, hogy jó. Szótlanul méregetitek egymást egy ideig. Odébbállsz.
Az 1. napon találkozol egy szőke, hosszú hajú, izzóan vörös szemű elf férfival. Fekete a bőre. Fairlight bíborosa. Egy arany papi karkötőt, egy bíbor erőövet, egy féregíz nyakpántot, egy gólem talizmánt, egy gromak páncélt, egy halálhozó karkötőjét, egy hatalom fülbevalóját, egy nodonrod kitűzőt, egy rothasztó talizmánt, egy ryuku kesztyűt, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot, egy vérpettyes gyűrűt és egy villám szimbólumot visel. Fegyverzetét egy zombi mester trófea, egy renegát törpe trófea és egy óriásféreg trófea teszi egyedivé. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: szellőjárta fűzfaliget a csillagos ég alatt. Jobb kezében egy csontpálcát, bal kezében egy ezüsttőrt tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd mutáns pók. Tárgyainak egy részét egy karmos tankány viszi. Egy erdei tündér álmos fejecskéje bukkan ki hátizsákjából. Gyorsan megnézed, a tiedben is van-e. Phu, ezt megúsztad... Auráját érzékelve máris tudod, semleges jellemű a hitvány! Megbarátkoztok egymással. Az ő neve L escargot. Telepatikus kapcsolatot létesíttek.
Az 1. napon találkozol egy fekete, rövid hajú, szürke szemű elf férfival. A bőre világosabb az átlagosnál. Mintha nem is a nap fénylene ennyire! A délceg lovag fényes páncélján jelképet látsz: Sötét fellegek közül előtörő hajnali fénysugár. Raia főpap-jelöltje. Egy csontamulettet, egy Eldaran karkötőjét, egy féregíz nyakpántot, egy hatalom fülbevalóját, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. rubinját, egy rájabőr úszógatyát, egy rothasztó talizmánt, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy ongóliant trófea, egy borzalmas varkaudar trófea és egy Tguarkhan trófea ékesíti. Jobb kezében egy varkaudar szablyát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Hátasa egy idomított homokféreg. Málhásállata egy sóhajtó dorony. Tisztán érzed auráját: ocsmány fehér a nyomorult jónak. Csak néhány pillantásra méltatjátok egymást. Odébbállsz.
Az 1. napon találkozol Syrilx de Tunnal. Furcsán, betegesen sápadtnak tűnik. Fairlight főpapja. Egy alligátorbőr cipőt, egy arany papi karkötőt, egy bíbor erőövet, egy gromak páncélt, egy hatalom fülbevalóját, egy korinthai talizmánt, egy lánckesztyűt, egy szirén köpenyét, egy trófea nyakláncot, egy vark. pecsétgyűrűt, egy vassisakot és egy villám szimbólumot visel. Fegyverzetét egy varkaudar varázsló trófea, egy ongóliant trófea és egy Tguarkhan trófea teszi egyedivé. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: egy kristálygömb belsejében épülő mágustorony. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy teknőcpajzsot tart. Teherhordója is van: egy törpemammut! Szegény állat majd megszakad. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: semleges a nyomorult. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
A tervezett kaland helyszínére pontosan érkezel, és meglepődve tapasztalod, hogy már mindenki itt van. Gyorsan körbenézel, kik ezek: L escargot és Syrilx de Tun. Kezet ráztok L escargottal, korábban még nem találkoztatok. Megegyeztek, hogy Syrilx de Tun lesz a csapatkapitány, így ő áll az élre, és kopog be a torony ajtaján. Egy hebehurgya varázslóinas érkezik ajtót nyitni. Miután nagy nehezen felfogja, hogy kik vagytok, és miért jöttetek, beljebb tessékel titeket. Hamarosan már a magiszter úr szobájában toporogtok, arra várva, mikor néz fel végre az öreg a könyvből, amit olvas.
- Megjöttünk - közli vezetőtök tárgyilagosan. - Mi vagyunk a koboldvadászok! - Nagyszerű! Nagyszerű! - lelkendezik. - Mielőtt azonban megmutatnám a pincét, tisztáznunk kell valamit. Itt a legtöbb dolog igen értékes, mondhatni pótolhatatlan. Nem szeretném, ha nagyobb kárt okoznátok, mint a koboldok. Aki közületek legalább alapfokon nincs tisztában a varázseszközök, pergamenek, italok, és egyéb felszerelések mibenlétével, annak máris köszönöm szépen a fáradozását, de nem kérek a segítségéből.
A varázsló gyorsan leellenőrzi mindenki auráját. Ezután mint ha mi sem történt volna, vendéglátótok folytatja a beszámolót:
- Ezek a büdös koboldok mindenütt ott vannak! Már kezdik teljesen a sajátjuknak tekinteni a tornyomat, és nagyon nehéz elcsípni őket! - mondja az idős varázsló, miközben lekísér a pincébe. - És eszesek ám! Nem lehet mindenféle himihumi egérfogóval nyakon csípni őket! Valahol van itt egy rejtett átjáró... amit mi nem találtuk meg. Sejtésem szerint ezek a kis dögök találtak ezek mögött az öreg falak mögött egy titkos folyosót, ami már rég feledésbe merült, és ott húzták meg magukat - véli a magiszter.
Hogy is van az a réges-régi idézet? Ha minden lehetőség valószerűtlenné válik. Az ajtó! Hát persze! Csak most tűnik fel nektek, hogy becsukva, az ajtólap mindkét oldalán van egy-egy kilincs. Nosza, próbát tesztek a másikkal, és... Ah! Egy egészen más átjáró tárul fel előttetek, mint amin lejutottatok ide! A vén varázsló fellelkesülve máris bevágtatna az ismeretlenbe, de szerencsére résen vagytok. Előbb a csapdakeresés! Mivel e téren te rendelkezel a legnagyobb tapasztalattal, a feladat megoldását magadra vállalod. Bár remek csapda védte a folyosót, ez nem jelenthet akadályt! Egy-kettő túljuttok az átjárón, és egy mélybe vezető, szűk lépcső után máris a vackukon kuksoló koboldokon vagytok! A te ellenfeled két máguskobold lesz. (ld. enc.)

Úgy döntesz, első máguskobold lesz az első ellenfeled. [első máguskobold:] Egy örvénykerítés rúnavarázst mormol el ellenfeled. [második máguskobold:] Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy örvénykerítés varázslatot.
[első máguskobold:] Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: szerencsétlenség varázslatot lő rád. (-40 szerencse a harc időtartamára.) [második máguskobold:] Üdvözlésképpen egy szerencsétlenség varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. (-40 szerencse a harc időtartamára.)
Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a máguskobold testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát.
Varkaudar szablyával párszor kilyukasztod a máguskobold jobb karját. Kritikus ütés! (2 támadással 96 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+20 életerő). {KCC:} Vámpírtőrrel jól megszúrod a máguskobold fejét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). [első máguskobold:] Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: izomernyesztés varázslatot lő rád. Elernyedsz! (Kevesebbszer fogsz támadni.) Távolról villámcsapás varázslatot lő rád a másik. 46 életpontot vesztettél. [második máguskobold:] Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy szerencsétlenség varázslatot, majd rád küldi. (-40 szerencse a harc időtartamára.) Üdvözlésképpen egy villámcsapás varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 38 életpontot vesztettél. [első máguskobold:] Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt. Szembefordulsz a következő ellenféllel, második máguskobold lesz az.
Varkaudar szablyával párszor kilyukasztod a máguskobold jobb lábát. (3 támadással 105 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+22 életerő). Vámpírtőrrel megdöföd a máguskobold bal oldalát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). [második máguskobold:] Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy szerencsétlenség varázslat. (-40 szerencse a harc időtartamára.) Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy villámcsapás. 37 életpontot vesztettél. [második máguskobold:] A második máguskobold összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. [első máguskobold:] 760 tapasztalati pontot kaptál. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy vágófegyverek szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.) Felhasználva a varkaudar szablyát, szereztél 1 szopókövet. [második máguskobold:] 760 tapasztalati pontot kaptál. Felhasználva a varkaudar szablyát, szereztél 1 szopókövet.
Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] {Csatastatisztika; sebzés: 249, sebződés: 121, gyógyulás: 50, összesen: -71 ÉP}


L escargot két máguskobold, Syrilx de Tun két máguskobold vérét vette. Hopp! Egy kobold valahogy túlélte a mészárlást!
L escargottal és Syrilx de Tunnal harcolsz. Egy koboldkirály lesz az ellenfél! (ld. enc.)

Syrilx de Tun elmormol egy hhaar burka varázslatot. Potenciális célpontod gyorsan felrak egy örvénykerítés mágiát.
Te csak statisztálsz ebben a körben, előtted álló társad miatt nem tudsz varázsolni. Az ellenfél varázslatlopás varázslatot lő L escargot irányába. Üdvözlésképpen egy varázslatlopás varázslatot ereszt meg L escargot irányába az ellenfél. Üdvözlésképpen egy varázslatlopás varázslatot ereszt meg L escargot irányába az ellenfél. Végleg elfelejtetted varázsital főzése nevű varázslatodat.
L escargot a tünde íjjal az ellenfélre céloz és lő. Elrepül 5 tünde nyíl. Lövedékeivel perforálja a koboldkirály bal karját. (5 támadással 71 életpontot sebezve.) Társad előtted áll, így te nem tudsz most nyilazni. Ököllel fogsz harcolni.
Mallon botjával L escargot halálos csapásokat osztva péppé veri a koboldkirály testét. (3 támadással 86 életpontot sebezve.) L escargot mormol, majd ujjaiból kirepül egy jégcsóva varázslat. 25 életpontot sebzett. Ezüsttőrrel L escargot néhányszor megkarcolja a koboldkirály testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Sajnos te már nem férsz az ellenfélhez. Az ellenfél egy kézmozdulatot tesz L escargot felé, majd ellő egy varázslatlopás varázslatot. Az ellenfél mormol, majd ujjaiból kirepül egy káosz szava varázslat, ami L escargotot célozza. 49 életpontot vesztett. Az ellenfél egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy tűzeső varázslatot. [L escargot:] 22 életpontot vesztett. [Syrilx de Tun:] 13 életpontot vesztett. 20 életpontot vesztettél. L escargot futásnak ered.
Vashegyű lándzsával Syrilx de Tun eltalálja a koboldkirály testét. (1 támadással 33 életpontot sebezve.) Társadtól te most nem tudsz támadni. Az ellenfél mormol, majd ujjaiból kirepül egy gyóntatás varázslat, ami Syrilx de Tunt célozza. Semmi hatás! Távolról káosz szava varázslatot lő Syrilx de Tun irányába a másik. A támadásnak semmi eredménye sem volt. Egy tűzeső varázslatot dob felétek a másik. [Syrilx de Tun:] 27 életpontot vesztett. 28 életpontot vesztettél. A koboldkirály szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
900 tapasztalati pontot kaptál. Mindannyian egyetértetek, hogy Syrilx de Tun kutassa át a szörnyet. Talál valamit {Csatastatisztika; sebzés: 0, sebződés: 48, gyógyulás: 0, összesen: -48 ÉP, összes sebzés: 241, összes sebződés: 159}

L escargot amint véget ér a csata, visszatér. Csak most tudtok alaposabban szétnézni itt. Ezek a rusnya szörnyikék összehordtak minden csillogó vackot, amit kicsit is értékesnek találtak. Persze valójában csupa limlom az egész. Az osztozás után neked 1 mágusok itala (ld. enc.), 1 királyi korona, 1 aranyló ugarhéj, 1 nagy aranykulcs [nagy aranykulcs ládikóba-> (94,53)-> 24 arany, -2 ÉP], 1 aranytű [aranytű ládikóba-> (94,53)-> 4 arany, -2 ÉP], 1 aranylánc [aranylánc ládikóba-> (93,54)-> 20 arany, -2 ÉP] és 266 arany jut.
(Syrilx de Tun 1 mágusok italával, 1 manakristállyal, 1 aranyló ugarhéjjal, 1 arany masszariasztóval, 1 aranylánccal és 268 arannyal , L escargot 1 mágusok italával, 1 koboldkoronával, 1 aranyló ugarhéjjal, 1 kis aranykulccsal, 1 aranytűvel, 1 aranylánccal és 266 arannyal lett gazdagabb.) Ez könnyű meló volt! Elköszöntök, és miután a hálás varázslóinas kikísér titeket az utcára, azon tanakodtok, milyen kár, hogy nincsenek koboldok minden mágustoronyban. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapatmunka). 20000 tapasztalati pontot kaptál. [50 pontot használtál fel, van még 688.]
Az 1. napon összefutsz egy hosszú ezüsthajú, szürke szemű elf férfival. Fekete a bőre. Raia felszentelt papja. Egy bakkura csizmát, egy griff nyakéket, egy gromak páncélt, egy nap szimbólumot, egy ryuku kesztyűt, egy smaragd védőgyűrűt, egy tünde tegezt és egy vassisakot visel. Ruházatát egy élőholt quwarg trófea, egy áeratikus hasnyák trófea és egy varkaudar behemót trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: Fehéren izzó tűzgömb. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd spagulár. Tisztán érzed auráját: vakító fehér! Ah, a fenébe vele! Kölcsönösen bizalmatlan tekintettel végigméritek egymást. Továbbmész. Mentális auráját felismered, undorító fehér! Egy jó! Mogorván egymásra bámultok. Azért harcra nem fog sor kerülni. Elfordulsz, és tovább totyogsz.
Az 1. napon találkozol egy fekete, hosszú hajú, barna szemű kobudera nővel. A bőre sötétebb az átlagosnál. Sheran felszentelt papja. Egy arany papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy rejtőköpenyt, egy smaragd védőgyűrűt, egy szürke bőrkesztyűt, egy vas fejpántot és egy virág szimbólumot visel. Felszerelését egy élőholt sullár trófea, egy quwarg királynő trófea és egy vadász quwarg trófea színesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy tölgyfakoszorú. Bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Érzékeled auráját: színtelen, jelezve a pártatlan semlegest. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Laurana. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést.
Az 1. napon összeakadsz egy fekete, copfos hajú, félszemű, kecskeszakállas mutáns férfival. A bőre kreolszínű. Chara-din eljövendő papja. Egy bíbor erőövet, egy fekete bőrcsizmát, egy káosz szimbólumot, egy lánckesztyűt, egy Métely páncélját, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval.gyémántját, egy ritualista amulettet, egy umbatari karkötőt és egy vassisakot visel. Felszerelését egy ongóliant trófea, egy áeratikus hasnyák trófea és egy ekharion bébi trófea színesíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: Kardra tekeredő, kitárt szárnyú háromfejű sárkány. Jobb kezében egy varkaudar szablyát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Egy mutáns pók a hátasa. Auráját érzékelve máris tudod, gonosz, mint Te. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Omar Ibn Al-Fáridh. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Felmutatod a hűségérmédet. Kifizetted a megvett 1 grifftojást (140 arany), 4 ormánygőte csontot (80 arany).
Black Diamond, amikor összefutottatok, adott neked 6 elkarog szőrt. A táborozás alatt valamilyen számodra érthetetlen módon szopókő(vek) került(ek) hozzád. Az aranytermő erszény 53 aranyat termelt.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+37 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+141 varázspont.) Pszi energiáid is töltődnek. (+44 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.) Sajnos túl sok idő telt el legutóbbi lépésed óta, esetleges lottónyereményed elévült. [A két forduló között 3 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
Időközben sokat nézelődtél, keresgéltél, hátha egy részeg kalandozó nyomára bukkansz. Úgy látszik, ilyen szörny nem él a környező néhány négyzetmérföldes területen. [7 pontot használtál fel, van még 681.]

* 1. KP: elmormolod a 112. varázslatot a 71. varázslatot a 26. varázslatot
297 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 300 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 681.]
Szupersebesen mormolsz. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [2 pontot használtál fel, van még 679.]
Szupersebesen mormolsz. A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 677.]

* 2. KP: elmormolod a 24. varázslatot a 224. varázslatot
Gyorsvarázsolsz! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 675.]
Szupersebesen mormolsz. Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 675.]

tno 2 4 növeled a 2. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Okosabbnak érzed magad. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Okosabbnak érzed magad. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Okosabbnak érzed magad. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Okosabbnak érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 675.]

v 1 9999 1 elmormolod az 1. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. A földből energia áramlik testedbe. Sikerült elmondanod a vámpirizáció varázslatot! Ellenfeled közelharcban elfüstölő életenergiájának egy részét fel tudod fogni. A vámpirizáció csak azokban a csatákban fog kisülni, ha a jobbkezes fegyver első csapásával legalább 1 életpontot tudsz így gyógyulni. [-8 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 670.]

vps 50 VP spórolása: 50
Félreraktunk, letiltottunk neked 50 VP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy VPF parancsot (ill. kör végéig). [0 pontot használtál fel, van még 670.]

be 572 3 bemész az 572. épületbe
Belesel az ajtón. Párba állított kalandozók vívnak egymással, ki kőhegyű lándzsával, ki szöges bunkóval, ki rövid karddal harcol. Vannak, akik egzotikusabb fegyvereket forgatnak. Odasétál hozzád az oktatást vezető fegyvermester, és megkérdezi, mit parancsolsz. Elmondod, hogy szeretnél néhány professzionális trükköt ellesni vágófegyverek szakértelem terén. A hátsó terembe vezetnek, és megkezdődik a tanulás. A fegyvermester elismeri, hogy nagyon profi a technikád, majd megtanít néhány új trükkre, amelyet még te sem ismertél! (+1 vágófegyverek.) Hálásan megköszönöd a segítséget, majd átnyújtod a most már nevetségesen kevésnek tűnő 120 aranyat fizetségképp. Köszönsz és távozol. [50 pontot használtál fel, van még 620.]

m 3 mozogsz délkeletre
[94,53] Továbbmész a város utcáján. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Észkombájn barátomat itt űztem el, mert a gonosz útját követte. S. Evelyn " Oldalt pillantva, meglátsz egy fény szentélyét.
(Vándorcirkusz:) Mint egy különös látomás, úgy terül szét előtted a vándorcirkusz rengeteg apró épülete. Bizsergő tenyérrel veted bele magad a szokatlan tömegbe, míg egy apró termetű férfi meg nem állít. A tenyerébe perkálod a kért 20 aranyat, majd kíváncsian a cirkuszba lépsz.
Az egyik sátorban különleges szörnyekkel való harcra hívják fel figyelmed. A céllövölde tulajdonosa, aki egy óriás, könnyedén rábeszél a sátorba lépésre, hiszen feltámadt kíváncsiságodat el sem tudod titkolni előle. Tehát belépsz. Már vár itt rád valami. Egy halálhozó.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már hhaar burka vibrál körülötted. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy sötét halál. 178 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 4 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a halálhozó bőrszárnyát. Kritikus ütés! (4 támadással 71 életpontot sebezve.) Ellenfeled kitátja pofáját, és savat böfög rád. Eláraszt a sav. (35 életpontot vesztettél.) Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. {KCC:} Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a halálhozó bal lábát. Kritikus ütés! (5 támadással 212 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+43 életerő). Vámpírtőrrel néhányszor megkarcolod a halálhozó testét. (3 támadással 28 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+6 életerő). A szörny hegyes karmait mellkasodba vájja. (1 támadástól 30 életpontot vesztesz.) Rossz előérzeted támad - lehet, hogy a csípés mérgező volt, bár most még nem érzel semmit. A halálhozó éles karmai végigszántják a jobb combodat. (1 támadástól 33 életpontot vesztesz.) A szörny önbizalmadból merítve huhog. 22 életpontot vesztettél. Csőrét a halálhozó hasadba döfi. (1 támadástól 51 életpontot vesztesz.) Fogait mohón a sebbe mélyeszti. A vérszívástól még 35 életpontot vesztettél. Te itt életveszélyben vagy. Olyan gyorsan futsz el, hogy ellenfeled csak döbbenten áll és bambán bámul utánad. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 489, sebződés: 206, gyógyulás: 49, összesen: -157 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Az óriás kushadó egér elfogása nem egyszerű feladat. Szerencsédre egy éhes ragadozó már megtette helyetted. Megvizsgálod a maradványokat, majd óvatosan kiszeded bajszának szálait. Összemorzsolod két kővel, majd egy hatalmas szippantással belélegzed a port. Örömmel tapasztalod, hogy gyógyító tudományod most sem hagyott cserben. (+182 életerő.)
Már messziről kiszúrod a boszorka sátrát, és abba az irányba indulsz. Az öregasszony mérgesen fogad, bibircsókjai csak úgy izzanak a félhomályban.
- Nem hozott semmit - motyog maga elé. - Mégis mit képzel magáról ez a kalandozóivadék? - Hallva, hogy nem a legmegfelelőbb hangulatban találtad, összehúzod magad.
- Úgy döntöttem, új feladatot adok - mondja, majd felsorolja neked öt másik tárgy nevét. Továbbindulsz, közben ezeket memorizálod: 17 sünmedve tüske, 1 moa üveggömb, 8 fekete gyöngy, 3 vashegyű nyíl, 2 fémrúd.

Épületeket látsz: egy fegyverbolt (590. épület.) és egy vegyesbolt (593. épület.). [65 pontot használtál fel, van még 555.]

ve 665 20 megveszed a 665. tárgyat 20
Vásároltál 20 elkarog szőrt. 40 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 555.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
Gyomorkavaró érzés vesz erőt rajtad: a teleport varázslat befejezéseképp most visszarepít a kiinduló mezőre. Hushhh, elteleportálsz!
[96,85] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Leah rúnaköve. Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy szent tölgyfát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Leah híveié. Észreveszel egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy sullár. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a sullár lihegő pofáját. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Elszántan a másikra rohansz. Varkaudar szablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a sullár lihegő pofáját. (2 támadással 62 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+13 életerő). Vámpírtőrrel eltalálod a sullár fejét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Utolsó pillanatban ugrasz félre a sullár öklelő szarvai elől. Időben félreugrasz a sullár rúgása elől. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a varkaudar szablyát, szereztél 1 sullár hólyagot. 404 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 96, sebződés: 0, gyógyulás: 17, összesen: +17 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek északkeletre, friss troll nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra vezetnek. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [97,85] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Csak egy arató csattanat. Megvető mosollyal várod a találkozást. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked átfúrja az arató csattanat jobb vállát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A lény bűzfelhőt lő rád! Hatalmasat okádsz: semmi sem marad a gyomrodban! Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. A helyzetet kihasználva, egy Kobraharapással szaporítod támadásaid számát. Ököllel többször kegyetlenül megütöd az arató csattanat jobb oldalát. (5 támadással 95 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+20 életerő). Vámpírtőrrel eltalálod az arató csattanat egyik lábát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Az arató csattanat állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Az arató csattanat most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 805 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 128, sebződés: 0, gyógyulás: 24, összesen: +24 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Leah híveié. Látsz egy tűzrakó helyet. A tűz őrzője gyanakodva vesz szemügyre. Lerí róla, hogy nem szívleli a gonoszokat. Helyes, féljen csak! - gondolod, és most az egyszer megkegyelmezel neki, vagyis harc nélkül távozol. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Kifosztod egy törpemarabu fészkét. A zsákmány: két zöld tojás. (+1 kaja.) Teleeszed magad. (-2 kaja.) Ráakadsz néhány elszórt tárgyra: 10 mákrózsa virág[*]. (A [*]-al jelölt tárgyakat egyáltalán nem vagy nem mind vetted fel, a GYJ parancs miatt, vagy azért, mert betelt a hátizsákod.) [18 pontot használtál fel, van még 537.]

kt 1167 1 elkészíted az 1167. tárgyat (1 darabot)
Az összegyűjtött tárgyakért cserébe kaptál 1 Rodger kezdő üstjét. 80 tapasztalati pontot kaptál. A vándor látva, hogy ez az első üstöd, mesélni kezd a szakácskodásról. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (főzés: 1. szint). (ld. enc.) Ezután rövid gesztikulálás kíséretében megosztja veled a főtt étel ötletét, az első receptedét. (ld. enc.) [5 pontot használtál fel, van még 532.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Lefőzöl egy adag főtt ételt. Nyami-fali, nagyon finomra sikeredett! Finom nagyon, és egy időre minden éhségedet elmulasztotta. [3 pontot használtál fel, van még 529.]

f 148 kísérletezel a 148. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Vadul gondolkozol... Hmm... ha felhasználnád egy receptnél... Igen! Igen! Így kell bátrak eledelét készíteni! (ld. enc.) [10 pontot használtál fel, van még 519.]

m 5 5 6 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, nyugatra
[96,86] Dombos terepre érkeztél. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy kazmárt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy Csillag orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt vaskohót. Utad során felfedezel egy törpe bányát. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém (rézdarab) jelenlétét érzed a föld alól.
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 3 rézdarabot! Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy pattanóböde. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a pattanóböde hólyag testét. Kritikus ütés! (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Ellenfeled kitátja pofáját, és iszonyatos hideget fúj rád. Csontodig hatol a hideg. (27 életpontot vesztettél.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre rontasz. Emberfeletti gyorsaságot kölcsönöz számodra a kí, de ez szükséges is a Sziklazuhataghoz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a pattanóböde hólyag testét. (6 támadással 102 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+21 életerő). {KCC:} Vámpírtőrrel eltalálod a pattanóböde tüskés bőrét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). A pattanóböde fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A pattanóböde még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a varkaudar szablyát, szereztél 4 kaktusztüskét. 762 tapasztalati pontot kaptál. Elmúlt a vámpirizáció hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 140, sebződés: 34, gyógyulás: 26, összesen: -8 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [95,87] Meredekebbek már a lejtők: itt már kisebb hegyek vannak. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mély szakadékot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Sheran híveié. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy világítótornyot.
(Feltételes mászás:) Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a sziklafalon. Nem mersz lepillantani. A kötél szorosan tart - óvatosan bemászol a sötét nyíláson. Odabent sötétség és áporodott bűz fogad. Körbetapogatódzol. Hirtelen a sötétből egy szörny ront elő! Egy mosolygó rettenet!

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a mosolygó rettenet ragyás testét. Kritikus ütés! (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar szablyát a másikra rontasz. Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed a mosolygó rettenet ragyás testét. (2 támadással 75 életpontot sebezve.) {KCC:} Vámpírtőrrel eltalálod a mosolygó rettenet testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). A mosolygó rettenet megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A mosolygó rettenet csápol, de mindhiába. A mosolygó rettenet összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 345 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 110, sebződés: 0, gyógyulás: 4, összesen: +4 ÉP}

Épphogy csak kifújod magad, máris újabb támadó liheg a nyakadba. Egy quwarg felderítő!

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a quwarg felderítő testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Elszántan a másikra ugrasz. Varkaudar szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed a quwarg felderítő bal szárnyát. (3 támadással 112 életpontot sebezve.) {GYD:} Vámpírtőrrel épp hogy megszúrod a quwarg felderítő torát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). A quwarg felderítő feléd sújt csáprágóival, de mellé! A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a varkaudar szablyát, szereztél 1 gyöngymangót. 585 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 122, sebződés: 0, gyógyulás: 2, összesen: +2 ÉP}

Hohó, Euréka! Találtál valamit! Közelebbről megnézed - szereztél 1 mutáns csontot. Miután felértél, leoldozod és elrakod a kötelet. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag (óndarab) van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál.
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 óndarabot!

Nocsak, itt van valami érdekes! Friss elf nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek délre, kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, friss emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.
Összefutsz Nyuszival. Dornodon főpap-jelöltje. Egy arany masszariasztót, egy aranyozott klipszet, egy denevér szimbólumot, egy fekete bőrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy griff nyakéket, egy hatalom fülbevalóját, egy ónix masszavadítót, egy regeneráló gyűrűt, egy szirén köpenyét, egy vassisakot, egy vasvértet és egy zafír erőövet visel. Bézs-Korona érdemrendet visel. Fegyverzetét egy ongóliant trófea, egy tyrannoszaurusz rex trófea és egy varkaudar hadúr trófea színesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: bézs alapon édeskés illatú halálsikoly. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy csontpálcát, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Málhásállata egy törpemammut. Tisztán érzed auráját: ugyanolyan sötét, mint a Tied. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.

(Továbbmész...) [94,87] A hegyek egyre magasabbak, meredekebbek. Magashegységben vagy.

Észreveszel egy mély szakadékot. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy csillezsályát.
(Feltételes mászás:) Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a sziklafalon. Elővigyázatosan bemászol a jókora barlangnyíláson. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Hirtelen a sötétből egy szörny ront elő! Egy téfea magoflux!

Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar szablyát a másikra rohansz. {GYD:} Varkaudar szablyával kegyetlenül összevagdalod a téfea magoflux embriószerű testét. (2 támadással 70 életpontot sebezve.) Vámpírtőrrel felnyársalod a téfea magoflux ragyás nyelvét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). A téfea magoflux nyelve nem tudott sebet ejteni Rajtad. A téfea magoflux szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Felhasználva 2 csepp spirituszt, szereztél 1 téfea-agyat. 245 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 0, gyógyulás: 4, összesen: +4 ÉP}

Mintha mindez nem lenne elég, újabb lény ugrik elő a semmiből! Egy ragyás burástya!

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a ragyás burástya jobb lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A szörny savat lehel! Nincs időd félrehajolni. (15 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Meglengetve a varkaudar szablyát ellenfeledre rontasz. {KCC:} Varkaudar szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed a ragyás burástya hosszú tojócsövét. (4 támadással 91 életpontot sebezve.) {GYD:} Vámpírtőrrel eltalálod a ragyás burástya jobb oldalát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). A ragyás burástya csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A ragyás burástya farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Letéped magadról. A ragyás burástya elhibázza az ütést csápjával. A ragyás burástya összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. [ugh méreg ládikóba-> (100,80)-> 6 arany, -2 ÉP] 640 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 119, sebződés: 19, gyógyulás: 4, összesen: -15 ÉP}

A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Miután felértél, leoldozod és elrakod a kötelet. Megvizsgálod a talajt. Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek keletre, friss elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek északkeletre, friss troll nyomokat, amelyek keletre, friss emberi nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [83 pontot használtál fel, van még 436.]

m 6 5 6 mozogsz nyugatra, délnyugatra, nyugatra
[93,87] Többet mész már lefelé, mint felfelé. Ez már alacsonyhegység. Az óriási vonulatokból álló Szürke hegyek nyugati lábaihoz értél. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy mély szakadékot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. Látsz egy vaskohót.
(Feltételes mászás:) Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a sziklafalon. Lábaddal bújsz be először a meredek falban nyíló barlangba. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Hatodik érzéked közli, hogy nincs minden rendben: a barlang mélyén egy láthatatlan tömeg mozdul! Egy mosolygó rettenet!

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked átfúrja a mosolygó rettenet ocsmány tömegét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Marokra fogva a varkaudar szablyát a másikra rohansz. {GYD:} Varkaudar szablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a mosolygó rettenet bal oldalát. (2 támadással 71 életpontot sebezve.) Vámpírtőrrel teljesen átdöföd a mosolygó rettenet testét. Kritikus ütés! (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). A mosolygó rettenet feléd harap, de sikertelenül. A mosolygó rettenet csápjával feléd suhint, de ügyesen félrehajolsz. A mosolygó rettenet összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 345 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 107, sebződés: 0, gyógyulás: 5, összesen: +5 ÉP}

Mintha mindez nem lenne elég, újabb lény ugrik elő a semmiből! Egy mutáns pók!

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a mutáns pók testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar szablyát a másikra rohansz. {GYD:} Varkaudar szablyával párszor kilyukasztod a mutáns pók egyik lábát. (2 támadással 67 életpontot sebezve.) Vámpírtőrrel megdöföd a mutáns pók testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). A mutáns pók feléd sújt csáprágóival, de mellé! A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. [ugh méreg ládikóba-> (100,80)-> 6 arany, -2 ÉP] 384 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 96, sebződés: 2, gyógyulás: 4, összesen: +2 ÉP}

A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Miután felértél, leoldozod és elrakod a kötelet.

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl régi (maximum néhány napos) emberi nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északra, friss elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [92,88] A hegyvidéket síkság váltja fel. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Ráismersz a lényre. Egy uzbány. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Marokra fogva a varkaudar szablyát ellenfeledre rohansz. Varkaudar szablyával kegyetlenül összevagdalod az uzbány testét. (2 támadással 75 életpontot sebezve.) Vámpírtőrrel megdöföd az uzbány testét. Kritikus ütés! (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+3 életerő). Csőrével az uzbány nem tudott megsebezni. Az uzbány összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a varkaudar szablyát, szereztél 1 uzbány csőrt. 310 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 94, sebződés: 0, gyógyulás: 3, összesen: +3 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy amniosz-fát. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely ELFelejett Álmok formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Észreveszel egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy phua-kúpot. Egy árnymanó gyereket látsz, ahogy egy fa gyökere alatt keres valamit. A legszebb és vadonatúj golyója gurult be a gyökér alá, és nem éri el. A te kezed viszont biztosan elég hosszú lenne. Ez a segítség nem kerül TVP-be (23. jellempróba). Utad során felfedezel egy oltárt. Fairlight híveié. Megvizsgálod a talajt. Nem valami friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, friss elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [91,88] Még mindig füves síkságon vagy. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Sheran hívői építették.

Megvizsgálod a talajt. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek nyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [47 pontot használtál fel, van még 389.]

vpf 50 VP elővétele: 50
Felszabadítottunk neked 50 VP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 389.]

v 96 73 60 elmormolod a 96. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Sikerült elmondanod a városi teleport varázslatot! Vuuush, elteleportálsz!

A TELEPORTÁLÁS PILLANATA ELŐTTI TÉRKÉPED


(91,88) Sheran oltár
(92,88) uzbányok (#102), amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), művészi porolit (#720), egy ismeretlen isten rúnaköve, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), phua-kúp (#372), 23. jellempróba, Fairlight oltár
(93,87) mély szakadék (#154), oltár, vaskohó (#155), mosolygó rettenet (#97), mutáns pók (#117)
(94,87) mély szakadék (#154), csillezsálya (#1252, belőle készíthető: #1253), téfea magoflux (#98), ragyás burástya (#111)
(95,87) mély szakadék (#154), vaskohó (#155), Sheran oltár, világítótorony (#156), mosolygó rettenet (#97), quwarg felderítő (#299), érclelőhely, Nyuszi (1344. kalandozó)
(96,85) Leah rúnaköve, tavacska, szent tölgyfa (#393), Leah oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), sullár (#101)
(96,86) kazmár (#204, belőle készíthető: #205), oltár, művészi porolit (#720), vaskohó (#155), törpe bánya (#435), érclelőhely, pattanóböde (#145)
(97,85) arató csattanat (#144), Leah oltár, tűzrakó hely (#1169), 24. jellempróba

[73,60] Egy kisebb településhez érkeztél. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy főutcát. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt oltárt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy fellegvárat. (no:1. építését xadornix kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Utad során felfedezel egy fellegvárat. (no:2. építését Ősi Hajnal Lovagjai kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy fellegvárat. (no:3. építését magenta Jade kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.)

Van itt egy Trikornis Futárszolgálat (711. épület.).
Találkozol egy fekete, copfos hajú, kék szemű alakváltó férfival. Bőre teljesen fehér! Sheran tanítványa. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy aranygyűrűt, egy ezüst papi karkötőt, egy gromak páncélt, egy kvazár sisakot, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. rubinját, egy varkaudar csizmát és egy virág szimbólumot visel. Ruházatát egy vérfürdető magszim trófea, egy erszényes elkarog trófea és egy arató csattanat trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: egy tűzoszlopon átrepülő ALAKVÁLTÓ. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Auráját érzékelve máris tudod, semleges jellemű az alávaló. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Csendes McPog. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
[-50 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 379.]

be 711 bemész a 711. épületbe
Huuu, ez a fényörvények közti lebegés arra emlékeztet, mikor hajdan a wargpini kocsmában fogadásból benyakaltál egy kisebb hordónyi varkaudar pálinkát. Igaz a két fénygömb közti szárnyalás nem tart olyan sokáig, a kocsma se ég le közben, és főleg nincsenek olyan öööö... kellemetlen utóhatásai, mint anno az alkoholmérgezésnek. De az is biztos, hogy errefelé koránt sincs olyan nyüzsgés, mint régen a fogadóban, sőt mondhatnánk itt megállt az idő, talán még a trikornisok is ugyanazt a szál füvet rágcsálják, és talán a majmocskák is ugyanúgy fogócskáznak, mint az előző látogatásodkor. De ide nem is bulizni jöttél, leheveredsz a dús, illatos fűbe, és az azúrkék eget bámulva ellazulnak izmaid. Egy kis időre kimegy a fejedből a sok nehéz küldetés, az a sok harc, és szenvedés, ami egy kalandozó életét jellemzi. Észre se vetted, és elszundítottál egy fertály órácskára, sajnos az ébredéssel együtt visszatértek a gondjaid is. Még maradnál, de a felelősségérzeted indulásra ösztönöz. Lélekben felfrissülve hagyod el a trikornisok tisztását. [5 pontot használtál fel, van még 374.]

fa 665 1952 12 feladod a 665. tárgyat az 1952. kalandozónak (12 darabot)
Megbízást adsz a futárszolgálatnak egy csomag kézbesítésére. Előnyargal egy ezüstszín trikornis, hátán egy vikócmajom lovagol. A csomagot Glanga Dor Blazeer részére szánod. Átadsz 12 elkarog szőrt. Ennek elküldése 36 arany lesz. A maki kikapja a kezedből a csomagot, és mire kettőt pislantasz, már messze jár vele. [3 pontot használtál fel, van még 371.]

m 8 mozogsz északra
[73,59] Továbbmész a város utcáján. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Ez itt egy koszos porfészek, Szénaszag, ahova nézek... " Találsz egy fény szentélyét. Észreveszel egy főutcát. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt vaskohót. Találsz egy teljesen lerombolt oltárt. Látsz egy fellegvárat. (no:1. építését deanaal kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Látsz egy városi kutat, melynek tisztaságára a polgárőrség ügyel. Feltöltöd a vizestömlőt. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Febr. 13-án éjjel farsangi buli a városban. Légy itt. Várunk. (V&T). "

Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Sheran szeret téged - miért fordulsz el tőle mégis? " A következő épületeket látod: egy fogadó a Zöldfülű Kalandozóhoz. (684. épület.), egy városháza (685. épület.) és egy piroslámpás ház (696. épület.).
Összefutsz egy fekete, tüsi hajú, félszemű troll férfival. Körszakálla és rövid bajsza van. Fekete a bőre. Sheran tanítványa. Egy bronzpáncélt, egy csillogó karkötőt, egy tankány karmot, egy vassisakot és egy virág szimbólumot visel. Felszerelését egy karmos tankány trófea, egy dombi yeti trófea és egy pattanóböde trófea díszíti. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy parittya. Tisztán érzed auráját: semleges jellemű az alávaló. Összeismerkedtek. Az ő neve Public Enemy Nr.1.. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.
Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Melyik tárggyal menjen el, melyik tárgy az, ami érdekel... ÁRNYMENŐK by U.M.A. " [9 pontot használtál fel, van még 362.]

szk 187 184 156 keresed a 187. szörnyet a 184. szörnyet a 156. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy részeg kalandozót. [0 pontot használtál fel, van még 362.]

be 376 bemész a szentélybe
Csuklásodat lehalkítva, belépsz a szentélybe. Ahhh! Kiélvezed a szent fényt: lopás és kalandozókra kiadott támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, és kaptál egy BA parancsot semlegesekre és jókra (Ouch...). Az egyik sarokban, egy oszlopon persely áll. Rajta felirat: "Ide kérjük az adományokat az újabb Fény Szentélyének építéséhez." Beledobsz a perselybe 10 aranyat. (+0 jóság.) Érzed, ahogy a szervezetedben lévő méreg felszívódik, elmúlik hatása.
Összefutsz egy ezüsthajú, szürke szemű alakváltó férfival. Bőre teljesen fehér! A Halál, a Tűz és a Káosz Angyala kíséri. Leah inkvizítora. Egy bíbor erőövet, egy koponya szimbólumot, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot és egy vasvértet visel. Rangja: inkvizítori szolga. Ruházatát egy kardfogú fülemüle trófea, egy quwarg szabotőr trófea és egy nukleáris cickány trófea teszi egyedivé. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: egy koponya, mely szemüregében haláltusádat látod. Jobb kezében egy inkvizítori korbácsot, bal kezében egy ezüsttőrt tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: éjfekete, akárcsak a Tiéd. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Szürke Camone. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
[5 pontot használtál fel, van még 357.]

ef 10 energia fejlesztése 10
Nem sajnálva az áldozatot, tudati energiáidat a KT elmetavába döntöd, az új tudati képesség kifejlesztése végett. [-8 TU.] A befejezéshez még 2272 TU szükséges. Egészséged TF-elődött. [80 pontot használtál fel, van még 277.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 274.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 4 40 fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért
Hosszú időt töltesz azzal, hogy egészséges, tápláló étrendet állíts össze magadnak. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az egészséged komolyan megnőjön. [Még 61 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 234.]

tf 4 34 fejleszted a 4. tulajdonságodat 34 pontért
Amatőr jóga-gyakorlatokkal próbálod a szervezetedet még ellenállóbbá tenni. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az egészséged érezhetően megnövekedjen. [Még 27 TVP-t kell elköltened.] [34 pontot használtál fel, van még 200.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+0 jóság.) [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 18, 21, 8.
Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 200 pontod maradt, ebből a következő körre 200 pontot vihetsz át. Kapsz még 539 pontot. A következő körben tehát 739 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MÁGUSKOBOLD (7044. SZÖRNY)
A koboldokról nem sok mindent lehet tudni, mivel igencsak ritka szerzetek. Fajtájuk eredete a múlt ködébe vész, és jelenük is meglehetősen titokzatos. Annyit azért elmondhatok róluk, hogy ha nagyritkán felbukkannak valahol (ez leginkább egy ódon mágustoronyban fordulhat elő), mindig iszonyatos zűrzavart okoznak. Öntörvényű, erőszakos, és arrogáns népség. Nincsenek híján a humorérzéknek, ám a varázserőnek sem! Ez pedig igen bosszantó kombináció, elhiheted! Termetük ritkán éri el az egy láb magasságot, lábuk-kezük vékonyka, ám fülük hosszú, és az orruk... nos, mint egy hatalmas uborka! Megjelenésük összességében leginkább a gnómokhoz teszi hasonlatossá őket. Mivel eléggé kiszámíthatatlanok, meglehet, hogy ellenségesek lesznek veled szemben. Ha így áll a helyzet, csak a szerencsédben bízhatsz, mert a máguskoboldok az összes undok, aljas, ócska varázstrükköt elpuffogtatják rád, ami csak ismeretes Ghallán!

KOBOLDKIRÁLY (7045. SZÖRNY)
Azt mondják, ahol két kobold van, ott az egyik már király, és valóban ez jellemző a kivagyiságukra. A koboldkirály persze legtöbbször semmivel sem nagyobb, vagy erősebb a többinél, s talán a bosszantó trükkök terén sem jártasabb náluk, de a királlyá választáshoz ilyen különbségekre nincs is szükség. Akinél a koboldkorona van, az a király, és kész! Gondolhatod, milyen torzsalkodás mehet végbe egy-egy koboldkorona birtoklásáért. Mindezért ne becsüld alá ezt a fura kis szerzetet, mert ártó, aljas praktikák vonatkozásában nincs párja e világon! Ha a varázslatait viszonylag ép bőrrel megúszod, már könnyű dolgod van, mert a koboldok törékeny teste bármilyen fegyverrel egyaránt jól sebezhető.

MÁGUSOK ITALA (1610. TÁRGY)
Egy nyeletnyi, kesernyés, gyanús színű, büdös lötty, egy fura alakú fiola alján. Ennyit tudsz megállapítani első ránézésre a mágusok italáról. Persze nem véletlenül nevezik így. Ha akarod, felhörpintheted a H 1610 paranccsal (ez nem kerül TVP-be). Ekkor úgy fogod érezni, mintha a szádtól a gyomrodig mindent vörös izzásig hevítene ez a fránya ital. Persze, nem hiábavaló ez a szenvedés, mert a mágusok itala a fordulód végéig minden sebző taumaturgia és teológia varázslatod sebzését 33%-kal fogja megemelni (az ősi varázslatokra nincs hatással). Ez más, sebzést növelő hatásokkal összeadódik, de egyazon fordulóban csak egy adag mágusok italát fogyaszthatsz el. Azokra a varázslatokra, melyek az ellenfél életerejének bizonyos százalékát sebzik, az ital nincs hatással. Sajnos az elkészítésének titkát csakis elismert főmágusoktól lehetne megszerezni, de nem tudsz rá okot, miért árulnák ezt el neked. A tárgy nem átadható. A mágusok italának hatása az olimpián nem működik.

FŐZÉS
Volt eddig egy olyan művészeti ág, melyet mi, kalandozók, a sokadrangú képzettségek sorába illesztettünk. Azonban annak, aki egyszer már megkóstolta a qvilli fogadós feleségének fenséges étkeit, azonnal megváltozik a véleménye a szakácsok és mesterszakácsok munkájáról. Most minden adott ahhoz, hogy a főzőtudásodat fejleszthesd. Ehhez csak szorgalmasan kell Rodger üstje körül lebzselned [egy fordulóban csak egyszer lehet], étkeket kotyvasztanod, új recepteken törnöd a fejed. Vannak finomságok, melyek elkészítése csak a nagyobb szakácsoknak sikerülhet, így eszébe sem juthatnak egy kezdő konyhatündérnek.
Mostantól (hogy főzés szakértelmed 1. szintre emelkedett) gondolkozhatsz új étkek ötletein, ehhez csupán egy üstre és a szokásos F (feltalál) parancsra van szükséged, valamint egy tárgyra (ami nem az üst), aminek számát megadod a parancs paramétereként. Ha az adott tárgyból lehet ételt készíteni, és elég kreatív vagy ahhoz, hogy ezt kitaláld, megismersz egy új receptet, melyről rögtön enciklopédiát is kapsz. Mint az eddigiekből is látszik, az F parancs itt is a jól megszokott módon, a tárgyak feltalálásához hasonlóan működik. Két gyakori ételkomponens van jelenleg, amiből nem lehet receptet feltalálni, ez a víz és a fűszerkeverék (ez utóbbi bármelyik boltban beszerezhető). Ezekre épp ezért nincs értelme receptvágyból F parancsot kiadni.
Az ételeket a H <üst száma> <recept száma> paranccsal készítheted el. Bármennyire is jó szakács vagy, egy körben csak egyszer főzőcskézhetsz, egy magadfajta kalandozó ennél több időt ennél a kalandozástól oly messze álló dologra nem hajlandó szánni. Mindig 1 adagot, vagyis annyit főzöl, amennyit ott rögtön meg tudsz enni. Az ételek elfogyasztásának hatása lehet egyszeri, kör végéig tartó, stb... erről az ételek receptjének enciklopédiája mindig írni fog.
Magasabb szintű főzésnél minden egyes étel elkészítése több tapasztalattal jár, valamint egy-egy étel megfőzése is egyre kevesebb és kevesebb TVP-be kerül.
Van pár tereptípus, ahol nem főzhetsz. Ilyen például a sivatag, ahol nem találnál elég rőzsét, amivel alágyújthatnál az üstnek; a mocsár, ahol az ingoványos talaj, valamint az itt-ott feltörő, bűzös gázpöffetegek nem kedveznek a főzésnek; a magashegység, ahol a hideg és a hirtelen szélrohamok keserítenék meg az ételkészítést; illetve a lakott terület, mivel elég furán nézne ki, ha leülnél az utca porába főzőcskézni - valamint amint kész vagy a koldusok széjjelhordanák munkád gyümölcsét. Épületben szintúgy nem főzhetsz.
A receptek enciklopédiáit nem oszthatják meg a kalandozók egymással. Ennek oka rendkívül egyszerű: egyelőre még az a tévhit van elterjedve a Túlélők Földjén, hogy a főzés csak a puhányoknak való. Ezután persze, hogy nem hangoztatja senki, hogy ő a főzőcskézésben jeleskedik. Talán később ez a nézet majd megváltozik, ennek csak a jövő a megmondhatója.

FŐTT ÉTEL (1. RECEPT)
Az egyik legegyszerűbb ételhez nincs is szükséged másra, mint 1 kajára és 5 vízcseppre. Nem tudni ki találta ki, de fergeteges ötletnek tűnik, hogy az ételt fel is lehet melegíteni, és a kajának amellett, hogy jobb íze lesz, laktatóbbá is válik. Ha kiadod a főzés parancsot erre a receptre (H 1167 1 vagy H 1168 1, attól függően, milyen üstöd van), ízletes ételt készíthetsz, melyet rögtön be is fogsz habzsolni. Éhséged csökken tőle, mintha egy csapásra 5 kaját ettél volna meg. A kaja felmelegítésének ideje: 3 TVP.

BÁTRAK ELEDELE (11. RECEPT)
Igazi bátorság kell ahhoz, hogy egy szárnyas hernyót lenyelj! Na de szerencsére mi kalandozók nem vagyunk civilizálatlanok, így lehetőségünk van egy kicsit ízletesebb ételt készíteni a csúszómászóból. Főleg, hogy itt az üst! Nos, lássuk a Bátrak eledelének receptjét: fogj 3 szárnyas hernyót és dobd 5 csepp lobogó vízbe. Főzd egy darabig, míg a lárvák masszív bőre kellően megpuhul, majd rakj még 3 mocsári penkét a készülő ételbe, a hernyók kesernyés ízének ellensúlyozására. Már csak rövid ideig kell főzni (összesen 4 TVP-nyiig), és lassan csak a kóstolás marad. Elég csak elképzelned a főtt hernyó képét magad elé, hogy tudd, miről kapta a Bátrak eledele a nevét. Ha lenyeled a még így is savanykás ételt, a kör végéig a következőt tapasztalhatod: az olyan szörnyeknek is nekitámadsz, amikhez amúgy FT parancs, vagy magasabb VI beállítás kellene. Persze azokat a lényeket, melyekre BA parancsod van, ezután sem támadod meg. A labirintusokat járó felfedezőknek kötelező étel!

KARAKTERLAP

Zark Bonfire, egy fekete hajú, piros szemű alakváltó férfi vagy. Fekete a bőröd. Leah nagyhatalmú főpapja vagy. A Pusztítás Prófétái (#9113) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 398. fordulód.

Erő: 39 (44) Szint: 29 Merészség: 7/3 Magasság: 183 cm
IQ: 49 (53) Támadás: 36 Agresszió: 3 Testsúly: 73 kg
Ügyesség: 45 (48) Védekezés: 46 Menekülés: 30 % Életkor: 43/44 év
Egészség: 51 (53) Életpont: 357/290 Jellem: gonosz (666) Tul. pont: 0
Szerencse: 38 (1) Varázspont: 826/4 Pénz: 4768 arany Kép. pont: 9
Tudatpont: 24/0 Pszi pont: 215/277 Halhatatlanság: 1 % EFejl: 20
Eddig összesen 3941 szörnyet (10 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4905 TP-t kaptál. Jelenleg 2660533 TP-d van. A következő szinthez még 339467 TP szükséges. Trófeáid: ongóliant, eszkimó óriás, jégzabáló. A 393. fordulódban 7174 arany került a bankszámládra. 7353 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 3 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 8/15 ökölvívás: 30/15 szúrófegyverek: 30/11 (+2%)
vágófegyverek: 24/2 (+2%) ütőfegyverek: 1/72 lőfegyverek: 27/20
dobófegyverek: 26/50 (+3%)

Feltételes fegyverváltás: varkaudar szablya (#516) (300%) << ököl (#28) (140%) << vámpírtőr (#364) (140%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -6.); ubuk dobónyíl (#138) (7 -10.); ubuk dobónyíl (#138) (11 -15.); vas dobónyíl (#189) (16 -996.); ezüstshuriken (#327) (997 -);
Óvatosság (labirintusokban): 5 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 21/18 2. nyomkövetés: 119/93 (+31%) 3. lopás: 11/79
4. mászás: 15/51 (+7%) 5. csapdakészítés: 22/83 (+6%) 6. csapdaészlelés: 20/15
7. gyógyítás: 103/29 (+27%) 8. titkosírás: 27/78 9. felderítés: 26/89
10. szörnyidomítás: 7/83 11. teológia: 47/55 (+5%) 12. taumaturgia: 37/94 (+5%)
13. szerencsejáték: 6/7 14. versengés: 20/22 (+10%) 15. harcművészetek: 28/32
16. zene: 15/2 17. szörnyismeret: 54/74 (+20%) 18. pszi: *23/100
19. zárnyitás: 10/22 20. vadászat: 9/85 21. bányászat: 32/83 (+9%)
22. úszás: 11/83 23. főzés: 1/27 (+127%) 24. csapatmunka: 2/42

FELTÉTELES PARANCSOK (még 9 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 35% életerő alatt 36 TVP-ért
kutatsz max. 150 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz ubuk dobónyílat (#138) (max. 2 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot )
mászol max. 300 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus (31)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 4, max: 12)
szintszívó (#96), ősi szellem (#422), szintszívó lények (#9097), öregedést okozó lények (#9095)
Barátságosság (aktív: 6, max: 12)
Éjharcosok (#9131), őrjáratozó katona (#274), 9922. szövetség (#9922), Serény Múmiák (#9103), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) tompítás (#40, 8 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP) fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP) láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP) varázsenergia (#161, 35 VP, 5 TVP)
hhaar burka II (#162, 10 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) villámmágia (#227, 36 VP, 5 TVP)
kalmárszem (#228, 11 VP, 15 TVP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) éhínség (#39, 7 VP)
sötét halál (#45, 18 VP) vérbeli borzongás (#46, 9 VP) kristálygömb (#54, 20 VP, 5 TVP)
Sötét Ceremónia (#55, 50 VP, 10 TVP) a lélek védelme (#57, 32 VP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP)
erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) életszívás II (#80, 12 VP, 5 TVP)
szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) halotthívás (#93, 34 VP, 5 TVP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) sorvasztás (#102, 20 VP) pusztító végzet (#106, 30 VP)
halálvarázslat (#124, 50 VP) isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP) szopókőirtás (#174, 10 VP, 5 TVP)
gyorsvarázslás (#179, 0 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)
tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP) térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP)
tudatrombolás (#111, 25 PP) pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)
agybénítás (#114, 10 PP) kapcs. azonosítás (#276, 0 PP)
Alakváltó és tudati képességeid
kisebb tűzlehelet (#110, 2 ÉP) nagyobb tűzlehelet (#150, 5 ÉP) pszi kő kreálása (#151, 30 ÉP, 30 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
szürkeáll. aktiv (#71) tulajdonságpajzs (#26) hadiszerencse II (#24)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
15. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
sötét halál (#45)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
hhaar burka (#32)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 4, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
izomernyesztés (#33) >> gnóm szolgáló (#181) sötét halál (#45) >> nómenklatúra (#158)
villámcsapás (#50) >> purifikátor (#157) nagyobb tűzlehelet (#150) >> ongóliant (#159)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Látogass meg birodalmamban!
2.) A legsötétebb titkok a vizek mélyén rejtőznek. Ereszkedj le oda, és belezz ki kettőt a mélység fattyai közül! (számláló: 0)
3.) Az eddigi legkönnyebb feladat: Ölj meg egy sötét motyogót!

HŐSTETTEID
A quwarg rajzásban leölt quwargjaid: 11 királynő, 7 élőholt, 11 vadász, 6 nagymester, 2 rohamosztagos.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
161 arany (#50) 4 álompor (#396) 3 kaja (#2)
6 móri gyümölcs (#116) 2 spiritusz (#170) 1 grifftojás (#179)
4 vas dobónyíl (#189) 1 ormánygőte csont (#21)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
8 elkarog szőr (#665) 1 gyöngymangó (#135) 4 kaktusztüske (#114)
1 mutáns csont (#331) 1 óndarab (#85) 3 rézdarab (#70)
1 Rodger kezdő üstje (#1167) 1 sullár hólyag (#168) 1 téfea-agy (#172)
1 uzbány csőr (#169)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(73,59) fogadó # (#684), városháza (#685), piroslámpás ház (#696), fény szentélye (#376), főutca (#399), vaskohó (#155), oltár, ház (#400), városi kút, Public Enemy Nr.1. (5713. kalandozó), Szürke Camone (4267. kalandozó)
(73,60) Trikornis Futárszolgálat (#711), főutca (#399), oltár, ház (#400), Csendes McPog (3534. kalandozó)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* Ha még nem vagy 40 fordulós, és három napnál gyakrabban lépsz, fordulódat úgy tekintjük, mintha már eltelt volna három nap a legutóbbi forduló óta (azaz ÉP regenerációd teljes lesz).
* Az olimpiai jóslat valósággá válhat, néhányan ősi avatárok ébredéséről suttognak.

Üzenet küldése a karakternek