3. forduló, 5. forduló, Blagomil összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. máj. 10. 13h:23'
EZ A 4. FORDULÓD
EZ A 4. FORDULÓD
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

BLAGOMIL KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [16,0] koordinátán. Felébredsz. Mintha halált hozna a baljós szél a messzeségből. Kézbe veszed távcsövedet és körülnézel. Irtózatos csata látványa bontakozik ki előtted. Chara-din híveit látod, ahogy fejvesztetten menekülnek valami elől... Aztán meglátod a sereget: emberek, elfek, törpék... és földelemek nyomulnak előre. A káosz avatárjai sorra hullanak el a harc közben, az oltárok hatalmas robbanás közepette válnak a földdel egyenlővé, a mana-fókuszáló monolitokat elementálok zúzzák porrá, s helyükbe újak emelkednek a meghasadt föld alól, az izzó magmából. Ahogy kinyitod a szemed, az álomkép szertefoszlik.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+9 életerő.)

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Kutyaharapást szőrivel, mondja a közmondás. Mivel jobb nem jut eszedbe, a zsákod alján talált állati szőröket a sebeidre helyezed, majd egy lábon állva koncentrálsz tíz percig. Az eredmény még téged is meglep. (+6 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 104.]

f 44 kísérletezel a 44. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Hosszú idő telik el... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy kis bőrpajzsot. (ld. enc.) 12 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 94.]

m 5 4 4 mozogsz délnyugatra, délre, délre
[15,1] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Ananászvirág illatát hozza a szél. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy démontetű. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Vad csatakiáltással, felemelve a kőhegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Kőhegyű lándzsával teljesen átszúrod a démontetű testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A démontetű csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A démontetű még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 5 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Nocsak, itt van valami érdekes! Nem valami friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [15,2] Még mindig füves síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy kavadu. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Marokra fogva a kőhegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Kőhegyű lándzsával teljesen átdöföd a kavadu hosszú nyakát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Apró csípést ejt rajtad a kavadu csőrével. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Gyenge támadás volt - meg sem sikerült sebezned! Erősen belecsíp az oldaladba a kavadu. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délre.
Találkozol egy tüsi ezüsthajú, piros szemű kobudera férfival. Fekete a bőre. Fegyverzetét egy kavadu trófea ékesíti. Bal kezében egy vizestömlőt tart.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve @Red. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [15,3] Síkság, továbbra is csak síkság. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy bolhakutya nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Megmarkolva a kőhegyű lándzsát a másikra támadsz. Kőhegyű lándzsával teljesen átdöföd a bolhakutya bal első lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A bolhakutya megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Kőhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a bolhakutya testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A bolhakutya a bal karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 10, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy mély kutat. (ld. enc.) Megpillantasz egy fát, amelyhez egy kobudera van kikötözve. Teste fényesen csillog, mintha valamivel be lenne kenve. Aztán amikor megpillantod a feje fölött a darázsfészket, rájössz, hogy mivel lehet bekenve... Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kőkésre (hogy el tudd vágni a köteleit) és 10 TVP-re. Szerencsére úgy tűnik, hogy a darazsak egyelőre nem akarnak támadni (12. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy démontetű. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Megmarkolva a kőhegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Kőhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a démontetű kitinpáncélját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A démontetű csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a démontetű száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Kicsit régi (kb. 1 hetes) nem felismerhető nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [30 pontot használtál fel, van még 64.]

m 4 2 2 mozogsz délre, keletre, keletre
[15,4] Síkság, továbbra is csak síkság. Találsz egy tűzbokrot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy démontetű nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Meglengetve a kőhegyű lándzsát a másikra rontasz. Kőhegyű lándzsával teljesen átdöföd a démontetű jobb középső lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával felnyársalod a démontetű fejét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A démontetű megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 10, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Leszüretelsz egy bozótra való mákvirágot (most már csak egy kis tészta kéne...). (+1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre vezetnek. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [16,4] Szűnni nem akar a zöld síkság. Ez a kellemes, óceáni éghajlatú vidék nagyon közel van a tengerhez. Régen, amikor még voltak errefelé sirályok, nyilván egész mélyen berepültek néha a szárazföld felé, ezért is hívják ezt Sirály Síkságnak. Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy woor-antilop nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Vad csatakiáltással, felemelve a kőhegyű lándzsát a másikra támadsz. Kőhegyű lándzsával teljesen átszúrod a woor-antilop bal vállát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A woor-antilop többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával teljesen átdöföd a woor-antilop testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A woor-antilop sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Aránylag régi (kb. 2 hetes) ismeretlen nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [17,4] A sík vidéket bozótos váltja fel. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy smirglibokrot. (ld. enc.) Megtorpansz, mert valami eszedbe jut. Ez az! Rájöttél, hogy hogyan készíthetnél parittyát. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy korhadt fatönk belseje jó búvóhelynek tűnik. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Ez nem lehet más, mint egy sünmedve. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 34.]

m 2 mozogsz keletre
[18,4] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy mákrózsa bokrot. Egy apró figura bukkan fel előtted: egy árnymanó gyermek, amelyet egy hebrencs csapda foglyul ejtett. A szerencsétlen már szétverte félig kőkéssel a csapdát, de látszik, hogy ereje végleg fogytán van, és már nagyon sok vért vesztett. Ha ki akarod szabadítani, 10 TVP-t kell elköltened (19. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.

Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Friss elf nyomok vezetnek délre. [10 pontot használtál fel, van még 24.]

se 19 segítesz: 19
Odalépsz, és szétfeszíted a csapdát. Azután bekötözöd a szerencsétlen vadóc lábát. Nem szól semmit, de arcán a hála nyomát véled felfedezni. Szegény csöppség, talán nem fog oda jutni, ahová a legtöbb felnőtt árnymanó. Megvizsgálod a csapdát, de sajnos már túlságosan meg van rongálódva ahhoz, hogy felhasználhasd. Közben a kölyök elbiceg. (+2 jóság.) [10 pontot használtál fel, van még 14.]

f 15 kísérletezel a 15. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Eltelik egy óra... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz bunkósbotot. (ld. enc.) 6 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 4.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól kezdő zöldfülű helyett tapasztalatlan kalandozó. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +4 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Most már elég hatalmas vagy ahhoz, hogy nyíltan mutogasd trófeáidat, győzelmi jelvényeidet. (ld. enc.)
Ebben a körben 4 pontod maradt, ebből a következő körre 4 pontot vihetsz át. Kapsz még 135 pontot. A következő körben tehát 139 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KIS BŐRPAJZS (45. TÁRGY)
Kemény munkával ugyan, de hozzájuthatsz a legegyszerűbb (és leghagyományosabb) védőeszközhöz, amelyet már ősapáid ük-nagy-dédatyjai is használtak. Egy kerek falapra két királygyík bőrt erősítesz, és már kész is a kis bőrpajzs. Ha a bal kezedbe veszed, egyet ad a Védekezésedhez. Készítéséhez a KT 45 parancsot kell kiadnod, 25 pontért. Ez a tárgy eggyel javítja a védettségedet.

KAVADU (19. SZÖRNY)
A kavadu egy magas, zöld tollú futómadár, hosszú, hegyes csőrrel. Nemcsak békákat, rovarokat eszik, hanem mérges pókokat is megtámad, és furcsa módon nem hat rá a mérgük, nem tudják megcsípni. A kavadu általában békés madár, de ha megtámadják, védekezik éles csőrével.

BOLHAKUTYA (17. SZÖRNY)
Képzelj el sárgás bőrű, szőrtelen kutyát, amely nagy ugrásokkal közlekedik a füves síkságon. No persze távolról sem rokona a gazellának, sőt, szívesen vadászik rá. És nemcsak rá, hanem RÁD is. Szívesen mélyeszti beléd hegyes fogait. Ne hagyd magad!

MÉLY KÚT (93. TEREPTÁRGY)
Időnként a sík vidékeken rejtélyes, mély kutakkal találkozhatsz. Ezek mélyén néha elfelejtett kincsek, még ritkábban víz, de majdnem mindig egy éhes szörnyeteg lakik, aki több mint boldog, ha a sült galambok egyenesen a szájába repülnek. Ha kíváncsiságod mindenképpen legyőzi a bölcs előrelátásodat, akkor lemászhatsz, ha van köteled, a H 92 paranccsal, 14 pontért. Mivel azonban a dolog elég nehéz és veszélyes, azok, akiknek a Mászás szakértelme 2 alatt van, nem próbálkozhatnak a dologgal (ez ugyanis kimerítené az öngyilkosság fogalmát, és így a biztosító sem fizetne).

WOOR-ANTILOP (31. SZÖRNY)
A nyílt területek, síkságok mutáns mindenevője aránylag békés állat-szörny, de ha megtámadják, igen keményen tudja védelmezni magát. Nem egy nagyobb ragadozó szenvedett már kemény döféseket a "szende" kérődző-utánzat szarvától. Inkább bőréért vadásszák, mint húsáért.

SMIRGLIBOKOR (31. NÖVÉNY)
A bozótos terepen növő smirglibokor levelei különösen érdesek: egy ilyet leszedve, akár nagyon kemény felületeket is simára dörzsölhetsz. A levél gyűjtéséhez a KT 29 parancsot kell kiadnod, 1 pontért.

PARITTYA (18. TÁRGY)
Bozótos terepen terem a gumicserje, amelynek indái különösen rugalmasak. Egy darab állatbőrbe befűzve hatékony csúzlit készíthetsz a KT 18 paranccsal, 6 pontért. A parittyához szükséges lövedékeket, alkalmasan kerek köveket dombos és hegyvidéki terepen gyűjthetsz a KT 19 paranccsal, 1 pontért. A kerek kő d4 sebzésű lövedék. Megjegyzés: MINDEN bozótos terepen van gumicserje (ez nem azonos a gumifával), ezért a program ezt külön nem is írja. A szükséges állatbőrt készítéskor automatikusan leszeded egy elhullott állat teteméről, így nem a nálad levő bőrök közül használsz fel. Tehát a parittya készítésének semmilyen más előfeltétele nincs, mint hogy bozótos terepen legyél. A parittya bekészítéséhez a KF 18 parancsot kell kiadnod. Ez nem azt jelenti, hogy a kezedbe veszi, egyszerűen csak azt, hogy a harc elején ezt a lőfegyvert fogod használni (ha van nálad lövedék). A közelharcban persze továbbra is a kezedben levő fegyverrel harcolsz. Egyszerre mindig csak egyféle dobó/lőfegyvered lehet KF-elve.

SÜNMEDVE (33. SZÖRNY)
Képzelj el gremlint a hasonló című filmből, négyszer nagyobb méretben és hegyes tüskékkel borítva. Igen, így néz ki egy sünmedve. Vad és elszánt harcos, fogával és mancsával szedi apró darabokra az áldozatát. A tüskés bőr miatt talán egy ütőfegyver a leghatékonyabb a legyőzéséhez.

BUNKÓSBOT (9. TÁRGY)
Ha a vadász tatu bőrét vízbe mártod, rátekered egy botra, és megvárod, amíg megszárad, egy nagyon kemény végű ütőfegyvert kapsz, a bunkósbotot. E masszív fegyver sebzése 2d4+2, készítése a KT 9 paranccsal, 12 pontért történik.

TRÓFEÁK
Ahányszor megölsz egy szörnyet, megpróbálod kinyerni a hasznos alkatrészeit, ha van neki ilyen, és megvan a megfelelő eszközöd (pl. kőkés). Ha azonban egy szörnynek nincs is értelmes alkatrésze, akkor is felmerül az emberben/elfben/stb. a gondolat: miért ne törjem le a szarvát? Miért ne vágjam ki a fogát? Miért ne tépjem ki a nyelvét? És tűzzem a ruhámra vagy a sisakom mögé, bizonyítva, hogy képes voltam végezni vele? Trófeát tehát minden szörnyből lehet szerezni, mindenfajta segédeszköz nélkül. A trófeának nincs sorszáma, súlya, nem szerepel a tárgylistádon. Trófeát akkor gyűjtesz, ha megölsz egy olyan szörnyet, amely erősebb, mint az általad eddig megölt szörnyek legtöbbje (vagy még nincs trófeád). Ha 3-5. szintű vagy, akkor egyszerre csak egy, ha 6-8. szintű, akkor egyszerre kettő, ha 9. vagy magasabb szintű, akkor egyszerre három trófeád lehet - akkor cseréled le őket, ha jobb trófea szerzésére nyílik alkalmad. A trófea szerzésével kapcsolatban semmilyen parancs nincs, automatikusan gyűjtöd és hordod őket.

KARAKTERLAP

Blagomil, egy fekete, hosszú hajú, szürke szemű elf férfi vagy. A bőröd világosabb az átlagosnál. Ez a 4. fordulód.

Erő: 11 Szint: 3 Merészség: 5/5 Magasság: 153 cm
IQ: 12 Támadás: 2 Agresszió: 5 Testsúly: 51 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 2 Menekülés: 30 % Életkor: 154/154 év
Egészség: 11 Életpont: 70/31 Jellem: semleges (+4) Tul. pont: 1
Szerencse: 10 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 16 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 33 TP-t kaptál. Jelenleg 127 TP-d van. A következő szinthez még 123 TP szükséges.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 2 (+1) ütőfegyverek: 2

18,113 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 18

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1212 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 5 (+1) 3. gyógyítás: 3
4. vadászat: 3

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): többek közt 16. tárgyat kell leadnod.

Összsúly: 13.58 kg Megterheltség: 42%
Még 142 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
9 kaja (#2) 1 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

14 15 16 17 18 19
-1
0
1
2
3
4
5
(15,1) démontetű (#15)
(15,2) kavadu (#19), @Red (1732. kalandozó)
(15,3) bolhakutyák (#17), mély kút (#93), 12. jellempróba, démontetű (#15)
(15,4) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), démontetű (#15)
(16,4) tavacska, woor-antilop (#31)
(17,4) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), sünmedve (#33)
(18,4) mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), 19. jellempróba

Üzenet küldése a karakternek