39. forduló, 41. forduló, újszülött3653 összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. júl. 12. 15h:11'
EZ A 51. JÁTÉKHETED, 40. FORDULÓD
52. játékheted kezdete: júl. 13.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Számládon a zsetonok száma 64 alá esett!
E-mail!
KALANDOZÓ: #4488
SZÁMLA : XXXX

ELDORNI BEORN KALANDJAI


21 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [31,14] koordinátán.
A táborozás 8. napján összefutsz Novalis Denahival. Egy bőrpáncélt visel. Ruházatát egy gátvakond trófea és egy móleon trófea díszíti. Jobb kezében egy bunkósbotot, bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Auráját érzékelve máris tudod, színtelen semleges. Talán a magad oldalára állíthatod. Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+14 életerő.) Nagy eseményt ünnepelhetsz ma: most van 1 éve, hogy megérkeztél a Túlélők Földjére! Azonnal tapasztalod a dolog pozitív hatását: eloszthatsz egy tulajdonság és két képesség pontot!

tno 5 növeled az 5. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Egy picit talán szerencsésebb leszel a jövőben. [0 pontot használtál fel, van még 180.]

tno 2 növeled a 2. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Okosabbnak érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 180.]

kno 9 képesség-növelés 9
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 szörnyismeret.)
[0 pontot használtál fel, van még 180.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Magadba süllyedve megvizsgálod az aurádat, majd némi koncentrálás után foltozgatsz rajta egy kicsit. Az eredmény felülmúlta a várakozásodat. (+31 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [40 pontot használtál fel, van még 140.]

h 233 40 használod a 233. tárgyat
Játszani kezdesz a furulyán. Iszonyatosan hamis hangok jönnek ki a zeneszerszámból! Azért szorgalmasan gyakorolsz. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 zene). [40 pontot használtál fel, van még 100.]

m 3 mozogsz délkeletre
[32,15] A síkságot ritka erdő váltja fel. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy csodabogár közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval kegyetlenül megütöd a csodabogár testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A csodabogár megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
24 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 90.]

m 4 mozogsz délre
[32,16] A terep továbbra is ritka erdő. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Csak egy legyengült zoloboo. Megvető mosollyal várod a találkozást. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Megmarkolva a göcsörtös bunkót ellenfeledre rontasz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a zoloboo testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) A zoloboo karmai megsebesítik a jobb kezedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
25 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}


Összeakadsz egy kopasz, barna szemű gnóm férfival. Bőre színe zöld. Fegyverzetét egy kőszáli disznó trófea ékesíti. Jobb kezében egy kőhegyű lándzsát, bal kezében egy bunkót tart. Érzékeled auráját: semleges jellemű. Barátságtalanul végigmér Téged, majd valami köszönésfélét vakkant feléd. Folytatod utadat.
[10 pontot használtál fel, van még 80.]

m 4 mozogsz délre
[32,17] Tovább barangolsz a fák között. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy manilla-fát. Gyanús mozgást látsz a fák között. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy szőrlajhár lehet. (ld. enc.) No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót a másikra ugrasz. Göcsörtös bunkóval párszor keményen megütöd a szőrlajhár testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) A szőrlajhár Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a szőrlajhár jobb vállát. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) A szőrlajhár mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Hamarosan valami ennivalót kellene találnod. [10 pontot használtál fel, van még 70.]

kt 92 4 elkészíted a 92. tárgyat (4 darabot)
Begyűjtöttél 4 kötelet. [24 pontot használtál fel, van még 46.]

kt 221 elkészíted a 221. tárgyat
Legyártottál 1 dobóhálót. [10 pontot használtál fel, van még 36.]

f 221 kísérletezel a 221. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Lázasan töröd a fejed... Halvány sejtések derengenek fel agyadban, de aztán le is lohadnak. Kudarcot vallottál. [Ezt a Feltalálást akkor próbáld újra, ha már tudsz valamit arról, hogy hogyan kell egy szörnyet élve elfogni.] [10 pontot használtál fel, van még 26.]

m 4 mozogsz délre
[32,18] Tovább barangolsz a fák között. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Hmm, csak egy pókvadász. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Megmarkolva a göcsörtös bunkót a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a pókvadász fekete lebernyegét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Nyelvével a pókvadász úgy osztja a csapásokat, mint más egy ostorral. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a pókvadász testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Érdes nyelvével a pókvadász néhányszor végigsimítja oldaladat. Mint a smirgli! (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
90 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 16.]

m 2 mozogsz keletre
[33,18] Az erdőt síkság váltja fel. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy csontlepke. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Megmarkolva a göcsörtös bunkót ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a csontlepke bal oldalát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) A csontlepke megharapdálja a bal lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ellenfeled vámpirizál belőled. 8 életpontot vesztettél. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a csontlepke bordás testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a jobb karodba és kezedbe! (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A csontlepke összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Észreveszel egy rúnakövet. (ld. enc.) Egyszercsak valami egészen érdekes dolog történik. Valaki beszélni kezd az agyadban, megemlítve Tharr nevét! (ld. enc.) Nem nehéz elképzelni, hogy hogyan is zajlik az áldozat bemutatása. (ld. enc.) Felfedeztél egy tűzbokrot. [10 pontot használtál fel, van még 6.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj.
Ebben a körben 6 pontod maradt, ebből a következő körre 6 pontot vihetsz át. Kapsz még 181 pontot. A következő körben tehát 187 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ZOLOBOO (77. SZÖRNY)
A ritka erdők apró, pigmeusszerű lakói fák odvában és sűrű bozótosok tövében élnek. Fekete bőrük, hangtalan mozgásuk segíti őket, hogy beleolvadjanak a sűrűbe. A vadászathoz gyakran használnak egy vékony, hosszú, üreges botot, fúvócsőként, az apró állatok ellen. Igazi harcban inkább hosszú, hegyes (és piszkos) karmaikra hagyatkoznak. Ha legalább 4. szintű nyomkövető vagy, egy győztes csata után rábukkanhatsz a zoloboo fészkére, és összegyűjtheted az ott tartalékolt mérgezett tüskéit.

SZŐRLAJHÁR (141. SZÖRNY)
A szőrlajhár, ha nem állandóan félkarikába görnyedve csimpaszkodva a fákról, akár másfél méter is lehetne. Mélyen ülő, mohón csillogó szemei állandóan az alatta húzódó erdei utat lesik. Ha valaki elhalad az úton, gyorsan le/ráugrik, és elkezdi mancsaival a csontjait ropogtatni. A szőrlajhárok nagy pechje, hogy manapság elég sok olyan kalandozó van, aki pillanatok alatt darabokra tudja őket szedni.

PÓKVADÁSZ (59. SZÖRNY)
Az erdőben árnyként mozgó, ló nagyságú rovar-ragadozó egyik kedvenc kajája a mérges pók. De ha mérges pók nincs (pl. kipusztítottad őket a mérgük miatt), akkor megteszi egy rágósabb, de kiadósabb falat kalandozó is. Bár van hat lába, a pókvadász gyakran vitorlázik a fák között fekete lebernyegével. Ha zsákmányt pillant meg, rátekeri nyelvét, és a félig megfojtott áldozatot elevenen, nyúlánk szívókájával szürcsöli fel, a légyéhez hasonló külső emésztéssel. Undorító, mi? Akkor döfd agyon egy szúrófegyverrel...

RÚNAKŐ (136. TEREPTÁRGY)
A földön egy kisebb, szabályos alakú fehér követ veszel észre. Majdnem elbotlottál benne! Közelebbről megvizsgálod. Finom, művészi faragású márványtömbnek tűnik, bár a szélét már lekoptatta az időjárás. Ahogy lekaparod róla a földet, észreveszed, hogy valamilyen írás van rajta. Az egész oldala tele van róva apró, művészi rúnákkal! A követ megtapintva érzed, hogy furcsán, megmagyarázhatatlanul meleg a felülete. Megdobban a szíved: talán valamilyen ősi mágia buzog benne! Kaparni kezdesz, hátha találsz valami olvashatót, de sajnos semmi.

THARR MEGIDÉZÉSE
Teljesen meglepődsz, amikor egy pattogó, kemény hang megszólal a fejedben: "Üdv, idegen! Ez Tharr, a háború és a föld istenének a rúnaköve! Én pedig egy arrthon, egy árnyékharcos vagyok. Nyilván nem véletlenül jöttél ide... nyilván te is bele akarsz kóstolni a hatalomba, amelyet Tharr, minden igazi harcos férfi istene kínál! Ha az istenem papja vagy, harcban megacélozza a kezed; megduplázza fegyvered erejét; megsokszorozza támadásaidat; és ha még így sem boldogulsz, segítségül hívhatod magát a földet, amelyen harcolsz! Cserébe viszont keménynek kell lenned, a becsületet és a méltóságodat mindig meg kell őrizned! Nem hazudhatsz, nem futamodhatsz meg az ellenféltől, nem gyilkolhatsz ártatlanokat! Mindig be kell tartanod az istened által megadott törvényeket - ezek nélkül ugyanis káoszba zuhanna a világ. Ahhoz, hogy Tharr papja lehess, áldozatot kell bemutatnod egy rúnakövénél. Az áldozat a férfias keménység három szimbólumából, egy rézdarabból, egy sallank karomból, és egy fáklyából álljon! Nem lehetsz sötétlelkű gonosz - az ilyenek képtelenek a törvények betartására. A jók viszont túl gyengék, hogy a háború vad törvényei szerint éljenek. Semleges kell, hogy legyen a jellemed! Most pedig indulj, és szerezd meg az áldozati tárgyakat."

ÁLDOZAT BEMUTATÁSA
Ahhoz, hogy egy isten egyáltalán szóba álljon veled, nem elegendő, ha imádkozol hozzá: három áldozati tárgyat is el kell égetned az isten egyik rúnakövénél. Az, hogy milyen tárgyakra van szükség, attól függ, hogy kit akarsz követni. Az áldozat bemutatásához az ÁL (1. tárgy) (2. tárgy) (3. tárgy) parancsot kell kiadnod azon a mezőn, ahol a rúnakő van. Pl. ha az áldozati tárgyak egy kaja, egy vizestömlő és egy bot volnának, akkor az ÁL 2 3 4 parancsot kellene kiadnod. Az áldozás 20 TVP-be kerül. Előfordulhat, hogy a szertartás kudarcot vall - ennek az lehet az oka, hogy nem megfelelő tárgyakat használtál, nem volt a jellemed az előírt, vagy egy másik isten már elfogadta az áldozatodat. Ha a szertartás sikeres volt, a választott isten kapcsolatba lép veled, és a követőjévé válhatsz. Vigyázz, ez egy komoly döntés - ha egyszer egy isten szolgálójává válsz, nehéz és fájdalmas dolog ezt a szolgálatot otthagyni! Kegyvesztett lehetsz például akkor, ha megváltozik a jellemed - ilyenkor választhatsz egy újabb istent, de nem biztos, hogy az olyan könnyen fog fogadni... Ha az áldozatod el lett fogadva, nem kapsz azonnal félelmetes varázslatokat - először próbatételre kerül a hűséged, többnyire valamilyen nehéz feladat formájában. Vizsgálj meg minél többféle rúnakövet, mielőtt döntesz, kit fogsz követni! És ne feledkezz meg a jellemkövetelményről: ha például egy jó istent akarsz követni, akkor először jellempróbákkal és más módon el kell érned, hogy a jellemed jóra változzon.

KARAKTERLAP

Eldorni Beorn, egy barna, hosszú hajú, kék szemű ember férfi vagy. A bőröd világosabb az átlagosnál. Ez a 40. fordulód.

Erő: 14 Szint: 8 Merészség: 4/3 Magasság: 176 cm
IQ: 18 Támadás: 7 Agresszió: 3 Testsúly: 87 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 7 Menekülés: 35 % Életkor: 20/20 év
Egészség: 16 Életpont: 115/50 Jellem: jó (50) Tul. pont: 1
Szerencse: 15 Varázspont: 0/0 Pénz: 41 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 104 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 193 TP-t kaptál. Jelenleg 4290 TP-d van. A következő szinthez még 2710 TP szükséges. Trófeáid: mélységi grittang, tintacsiga.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 2 vágófegyverek: 2 ütőfegyverek: 9
dobófegyverek: 7

Feltételes fegyverváltás: csontszablya (#64) << ököl (#28)
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 1 3. mászás: 3
4. csapdaészlelés: 1 5. gyógyítás: 22 (+1) 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. zene: 2 (+1) 9. szörnyismeret: 2 (+1)
10. zárnyitás: 1 11. vadászat: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 14 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért
segítesz max. 20 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
ormánygőte (#18)

Összsúly: 30.06 kg Megterheltség: 79%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 114 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)
Figyelmeztetés: Kezdesz éhes lenni. Nem árt a következő körben legalább egy É 30 vagy É 40 parancs.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 dobóháló (#221)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(32,15) csodabogár (#755)
(32,16) zoloboo (#77), egy gnóm férfi
(32,17) manilla-fa (#91, belőle készíthető: #92), szőrlajhár (#141)
(32,18) pókvadász (#59)
(33,18) csontlepke (#746), Tharr rúnaköve, tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* A III. Harcosok Ligájában elért dobogós eredmények bekerültek a Karakterlap Hőstettek rovatába.

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Eldorni Beorn 40. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33)
kőszáli disznó (#34) manó (#36) gorombilla (#38) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43)
Baar-ork (#44) Tugt-ork (#46) gyíkember (#51) bakkura (#52) százfogú (#53)
bo-skorpió (#54) félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59)
kőevő (#62) vízionár (#66) húsevő magszim (#67) móleon (#68) evaporőr (#69)
garokk (#73) tintacsiga (#74) gitonga (#76) zoloboo (#77) spagulár (#82)
kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89)
alpesi tehén (#91) piromenyét (#99) uzbány (#102) mélységi grittang (#103) süvítő rája (#113)
törpemammut (#115) trappoló dinymák (#118) acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141) massza (#217)
északi aurach (#350) csontlepke (#746) pacaszúnyog (#751) csodabogár (#755) alattomos manó (#756)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15) bordacsont (#16) szögletes kő (#17)
parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20) ormánygőte csont (#21) tüske (#22)
kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28)
smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31) lapockacsont (#33) ásó (#34)
tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39)
kis vaskulcs (#40) grákóbőr (#41) távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44)
kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49)
arany (#50) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57)
tigroszlán fog (#63) csontszablya (#64) szöges bőrpajzs (#66) szárnyas hernyó (#69) rát-fa (#77)
mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80) mérleg (#81) zöld üveg (#82)
díszes rézpajzs (#84) óndarab (#85) olvasztókemence (#86) bronzpajzs (#89) manilla-fa (#91)
kötél (#92) mély kút (#93) bakkura bőr (#95) bakkura csizma (#96) fekete gyöngy (#99)
evaporőr háj (#105) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115)
móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118) púderkő (#119) göcsörtös bunkó (#123) mandibulapenge (#125)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) ubuk dobónyíl (#138) oltár (#146)
vaskohó (#155) világítótorony (#156) mérg. ubuk dobónyíl (#188) vas dobónyíl (#189) dobóháló (#221)
acélpengőke (#231) furulya (#233) bumeráng (#249) tatu ködmön (#255) phua-kúp (#372)
Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
BPB  [sorszám]                        -  befejező parancs berakása
BPK  sorszám                          -  befejező parancs kivétele
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FM   TVP                              -  feltételes mászás
FSE  TVP                            TVP  feltételes segítség
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
JLK  kód                              5  jelszó kimondása
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   tárgy     3		      -  őriz a tolvajok ellen
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
OV   0-5                              -  óvatosság labirintusban
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
SZK  szörny                          10  szörnykeresés
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra

Üzenet küldése a karakternek