48. forduló, 50. forduló, Ygan So Ka összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. aug. 24. 9h:21'
EZ A 134. JÁTÉKHETED, 49. FORDULÓD
135. játékheted kezdete: aug. 31.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
EXT - Már megkaptad az extra fordulót!
E-mail!
KALANDOZÓ: #3807
SZÁMLA : XXXX

YGAN SO KA KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [77,8] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+7 életerő.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)

m 7 mozogsz északnyugatra
[76,7] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Látsz egy mély kutat. Észreveszel egy szent tölgyfát. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Fairlight hívői építették. A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint Arisztotelész, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy tintacsiga. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Fekete, nyúlós folyadék spriccel rád a lény szájából. Rád ömlik az egész! Mivel a bőröd már fekete, nincs rád hatással a dolog. Elszántan ellenfeledre támadsz. Koncentrálva kí energiáidat, az Acél Ökölre összpontosítasz! Ököllel többször kegyetlenül megütöd a tintacsiga testét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) A tintacsiga fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Ököllel gyilkos csapást mérve bezúzod a tintacsiga nyúlós testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A tintacsiga belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A tintacsiga még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. 173 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [12 pontot használtál fel, van még 177.]

h 92 használod a 92. tárgyat
A kötelet egy erősebb bokorhoz kötöd a kút mellett, és erősen kapaszkodva leereszkedsz. Odalent félhomály van. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Hirtelen a sötétből egy szörny ront elő! Egy mérges nyukmár! (ld. enc.)

Elszántan ellenfeledre ugrasz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a mérges nyukmár zöld kitinpáncélját. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Lehet, hogy a csípés mérgező volt? A mérges nyukmár csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A mérges nyukmár összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. 107 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Találtál valamit! Közelebbről megvizsgálod - szereztél 6 sünmedve tüskét. Miután elhagytad a sötét helyet, elpakolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 163.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[75,6] Továbbra is síkságon vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. A sikeres rejtőzködéstől rögtön bátrabb leszel. Lassan kikukucskálsz. Ó! Hiszen ez egy legyengült ryuku légiós. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt oltárt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy Chara-din monolitját. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem valami friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [74,5] Szűnni nem akar a zöld síkság. Utad során felfedezel egy Chara-din monolitját. Találsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Chara-din hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő ork sámán nem jelenthet komoly veszélyt. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Egy lángcsóva varázslatot dob rád a másik. 17 életpontot vesztettél. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod az ork sámán tömzsi testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy lángcsóva varázslatot. 10 életpontot vesztettél. Ököllel néhányszor megcsapod az ork sámán tömzsi testét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Egy lángcsóva varázslatot dob rád a másik. 17 életpontot vesztettél. A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 44, gyógyulás: 0, összesen: -44 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [73,4] A síkság után kisebb hegyek következnek. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " E táblát Myotis a Pusztító állította Leah és az Ördögi kör dicsőségére. " Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt világítótornyot. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy vaskohót. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Elenios hívői építették. északkeletre látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Havet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy alpesi tehén lehet. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Elszántan a másikra támadsz. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az alpesi tehén lila foltos testét. (3 támadással 23 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Ököllel néhányszor megcsapod az alpesi tehén testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 40, sebződés: 41, gyógyulás: 0, összesen: -41 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Kicsit régi (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. [36 pontot használtál fel, van még 127.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Semmi használhatót nem találtál néhány gilisztán kívül. [8 pontot használtál fel, van még 119.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[72,3] Még mindig hegyvidéken vagy. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Hmm, csak egy goldugar. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Elszántan a másikra támadsz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a goldugar testét. (3 támadással 36 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 aranyló ugarhéjat. (ld. enc.) 91 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy olvasztókemencét. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Sheran hívői építették. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt világítótornyot. Látsz egy vaskohót. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Xantorg előtt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem túl friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [12 pontot használtál fel, van még 107.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Se kincs, se kriptabejárat. [8 pontot használtál fel, van még 99.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[71,2] A lejtők lankásabbak, a hegyeket dombok váltják fel. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy gyilkos tetű. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a gyilkos tetű fejét. (3 támadással 35 életpontot sebezve.) Csáprágójával a gyilkos tetű megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Koncentrálva kí energiáidat, az Acél Ökölre összpontosítasz! Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a gyilkos tetű testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A gyilkos tetű most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. 252 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Ezen tábla mondá tova, itten Nessy alapíta, mások vagyona gazdáját, a Mesterek Bandáját! " Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Tharr hívei emelték. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Borzas Ámlin formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Egy elkínzott arcú gnóm közeledik feléd. Megszólít: - Testvér! Nincsen nálad véletlenül egy felesleges móri gyümölcs? Nagyon sürgős lenne! - Hogy segíthess rajta, egy móri gyümölcsre és 3 TVP-re van szükség (40. jellempróba). Találsz egy vaskohót. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy olvasztókemencét. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Vándor! Tudd meg: te most a törpék szent hegyét járod! - Vashegyek Nemzete " Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Közeleg az ebédidő, de nincs semmi kajád. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Jöttek a hősök, s futott a galád Quwarg, ki fölött tort ül a halál <<Vasalt Bunkók>> " Van itt egy szürke kastély (551. épület.). Oppsz, itt járt már valaki! Kicsit régi (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek keletre vezetnek.
Összeakadsz Csontzúzó Hrungnirral. Egy bíbor erőövet, egy lánckesztyűt és egy vasvértet visel. Ruházatát egy proteinfecske trófea és egy óriás skorpió trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy szöges bunkót, bal kezében egy kőkalapácsot tart. Lőfegyvere egy parittya.
Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " A gyűlölet tesz legyőzhetetlen ellenféllé az ellenségünk szemében. Nightmare. " [12 pontot használtál fel, van még 87.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 79.]

be 551 bemész az 551. épületbe
Rövid habozás után odalépsz a mintás kapuhoz, és bekopogtatsz. Nyikorogva nyílik ki egy oldalajtó, és egy vörösen izzó szemű lidérc jelenik meg! Hátrahőkölsz, mire a lidérc közelebb suhan. Mögötte újabb vöröslő szempárok jelennek meg! Bekopogtatsz, mire elősuhan a lidérc. Még mindig borzongva, de követed a gróf színe elé. Mesélsz arról, hogy mi mindent láttál kalandjaid során. A gróf mosolyog, amikor elmondod, hogy megtaláltad a rejtekhelyet. [180 tapasztalati pontot kaptál.] Majd előveszi a következő térképet, és eléd teríti. Ebben a labirintusban van elrejtve a harmadik szvó-ektoplazma.

11
8 9 10 13 15
7
14
12
4
2 5
3 6
1
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat
11: 1. térkép 14. pont
14: 1. térkép 11. pont

Ez a 35. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 42, északra 30 mérföldre található.

Információ érkezik az agyadba a többszintes labirintusokkal kapcsolatban. (ld. enc.) Elhagyod a kastélyt, még mindig csodálkozva: hogyan úszhattad meg ép bőrrel ezt a találkozást? [5 pontot használtál fel, van még 74.]

m 1 mozogsz északkeletre
[72,1] Egyre többet mászva veszed észre, hogy már hatalmas hegyek között vagy. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt világítótornyot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy nyuhaj karbin. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Megvizsgálod a talajt. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. [12 pontot használtál fel, van még 62.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 54.]

m 1 mozogsz északkeletre
[73,0] Laposodnak a hegyek, most már dombok között vagy. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Tharr hívei emelték. Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.

Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. Ennivaló, hamm, hamm! (-1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 42.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Nem találsz semmi fontosat. [8 pontot használtál fel, van még 34.]

f 152 153 kísérletezel a 152. tárggyal a 153. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Telik múlik az idő... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy mászókampót. (ld. enc.) 99 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 24.]

f 152 153 kísérletezel a 152. tárggyal a 153. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Telik múlik az idő... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz rövid kardot. (ld. enc.) 150 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 14.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még 11.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. A szervezetedet méreg pusztítja (-1 életerő.) Remélhetőleg most már teljesen lebomlott a szervezetben. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, táborhelyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 11 pontod maradt, ebből a következő körre 11 pontot vihetsz át. Kapsz még 189 pontot. A következő körben tehát 200 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MÉRGES NYUKMÁR (95. SZÖRNY)
A mérges nyukmár, a sötét helyeken megbúvó, másfél méter magas, ragyás, zöld bőrű, bogárszerű lény sokak szerint mérgező csípésű. Kedvenc taktikája, hogy áldozatát megragadja mancsával, majd csáprágójával átharapja a védtelen áldozat torkát. Tanulság: ne látogass sötét helyeket. Az erős, kitines páncél áttörésére talán az ütőfegyver a legjobb.

GOLDUGAR (65. SZÖRNY)
Ezt a csillogó testű, óriási bogarat sokan vadásszák még ma is, mert azt hiszik, hogy a páncélja aranyat tartalmaz. Erről persze szó sincs, állítják az alkimisták, de azért szép summát fizetnek egy-egy goldugar-héjért. A goldugarok leggyakrabban a meleg, homokos helyeket (tengerpart, sivatag) kedvelik, ahol jobban beolvadhatnak a háttérbe, és páncéljuk csillogását kihasználhatják az ellenfél megvakítására. Többen megfigyelték azonban, hogy a goldugarnak egy hideget jobban tűrő, magányt szerető alfaja megtalálható a magashegységekben.

ARANYLÓ UGARHÉJ (100. TÁRGY)
A goldugar elpusztítása után leválaszthatod a lény hátáról a finom, kúp alakú, arany színben csillogó ugarhéjat. Sokak szerint a szépségen kívül az ugarhéjnak gyakorlati haszna is van: megköti a tintacsiga tintáját, és megakadályozza, hogy elillanjon. Maximum 10 csepp tinta fér egy ugarhéjba.

TÖBBSZINTES LABIRINTUSOK
A többszintes labirintusokban a szintek között lépcsőkön keresztül mozoghatsz. Kisebb labirintus esetén a szintek egyetlen nagy térképen vannak megadva, nagyobb labirintus esetén több nagy térképen. A térkép mellett meg van adva, hogy melyik lépcső melyik szint melyik lépcsőjéhez vezet (kivéve persze a kijáratot, ami általában az 1. pont). Ha egy LM paranccsal egy olyan referenciaponthoz mozogsz, amelynél lépcső van, akkor automatikusan le/fel is mész a lépcsőn, és ezáltal már a másik pontál leszel. Ez nem kerül plusz TVP-be. Amikor két pont közötti mozgást megadsz, a számítógép nem tudja kiszámolni az útvonalat, ha lépcsőn is át kell menned közben, ezért a start és cél referencia pontokon kívül a lépcsőét is meg kell adnod. Példa: Az 1. szinten van a bejárat az 1. pontnál, egy lefelé vezető lépcső a 2. pontnál. Ez a lépcső a 2. szinten, a 3. ponthoz vezet. A 2. szinten a 4. ponthoz szeretnél eljutni (és a térképen összesen ez a 4 pont van). Ha az 1. ponton állsz (BE parancs után), és kiadod az LM 2 4 parancsot, akkor elmész a 2. lépcsőig, automatikusan le is mész rajta, és onnét tovább a 4. ponthoz. Ez összesen 10 TVP-be fog kerülni (ha nem vagy megterhelve, és óvatosságod 0). És most olvasd el az egészet még egyszer, az elejétől, mert a fenti leírás ellenére is sokan elrontják a lépcsőn való mozgást!

MÁSZÓKAMPÓ (165. TÁRGY)
Mászókampót vasból tudsz kovácsolni, egy vaskohónál, ha van legalább 2-es bányászat szakértelmed. Három vasércre van szükséged, amelyet megdolgozhatsz egy kőkalapáccsal, és hat pirkitre, amellyel felfűtöd a vaskohót. A 15 TVP-ért kiadott KT 165 parancsban az is benne van, hogy a kész kampó végére egy kötelet erősítesz. Különösen nehezen megmászható helyekre (sziklafészek, márványtorony) csak mászókampóval juthatsz be. A H 165 paranccsal használhatod.

RÖVID KARD (171. TÁRGY)
A rövid kard talán az első, igazán profi fémfegyver, amit el tudsz készíteni. Megkovácsolása, amely egy kőkalapáccsal, egy vaskohónál történik, igazán nagy türelmet és hozzáértést igényel: legalább 5-ös bányászat szakértelem és 50 TVP szükséges hozzá. Az alapanyag 5 vasérc és 10 pirkit, utóbbi a kohó felfűtéséhez szükséges. A rövid kard 3d4+1 sebzésű vágófegyver, amelyet balkezes fegyverként is használhatsz.

KARAKTERLAP

Ygan So Ka, egy copfos ezüsthajú, csillogó szemű, kecskeszakállas kobudera férfi vagy. Fekete a bőröd. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 49. fordulód.

Erő: 15 Szint: 10 Merészség: 5/5 Magasság: 146 cm
IQ: 15 Támadás: 9 Agresszió: 5 Testsúly: 49 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 3 Menekülés: 30 % Életkor: 30/30 év
Egészség: 15 Életpont: 140/139 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 129 arany Kép. pont: 8
Tudatpont: 17/2
Eddig összesen 170 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 052 TP-t kaptál. Jelenleg 16 931 TP-d van. A következő szinthez még 69 TP szükséges. Trófeáid: északi aurach, ork sámán, orgyilkos.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 15/43 (+18%) dobófegyverek: 1/10

Óvatosság (labirintusokban): 0
73,68 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 148 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6/34 (+30%) 2. nyomkövetés: 11/49 (+35%) 3. mászás: 2/93 (+14%)
4. csapdakészítés: 3/36 (+21%) 5. csapdaészlelés: 1/53 6. gyógyítás: 26/56
7. harcművészetek: 1/0 8. szörnyismeret: 1/24 9. zárnyitás: 4/76 (-200%)
10. vadászat: 3/32 11. bányászat: 3/61

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 40% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
gyógyítasz 35% életerő alatt 30 TVP-ért

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
emlékezetfrissítés (177)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
új remény, új élet (369)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 30 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 179 TU szükséges.)
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.

Összsúly: 52.29 kg Megterheltség: 130%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 95 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)
Figyelmeztetés: Kezdesz éhes lenni. Nem árt a következő körben legalább egy E 30 vagy E 40 parancs.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 aranyló ugarhéj (#100) 6 sünmedve tüske (#14)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

70 71 72 73 74 75 76 77 78
-1
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
(71,2) gyilkos tetű (#116), szürke kastély (#551), Tharr oltár, művészi porolit (#720), 40. jellempróba, vaskohó (#155), egy ismeretlen isten rúnaköve, olvasztókemence (#86), Csontzúzó Hrungnir (4385. kalandozó)
(72,1) világítótorony (#156), nyuhaj karbin (#110)
(72,3) goldugar (#65), olvasztókemence (#86), Sheran oltár, világítótorony (#156), vaskohó (#155), művészi porolit (#720)
(73,0) Tharr oltár, vaskohó (#155)
(73,4) világítótorony (#156), vaskohó (#155), Elenios oltár, alpesi tehén (#91)
(74,5) Chara-din monolitja (#534), egy ismeretlen isten rúnaköve, oltár, ork sámán (#345)
(75,6) ryuku légiós (#361), oltár, Chara-din monolitja (#534), 42. jellempróba
(76,7) mély kút (#93), szent tölgyfa (#393), Fairlight oltár, művészi porolit (#720), 24. jellempróba, tintacsiga (#74), mérges nyukmár (#95)

Üzenet küldése a karakternek