Tc Mayer 7. fordulója (Túlélõk Földje)
TÚLÉLÕK FÖLDJE
Betáplálva: 1999. szept. 29. 9h:15'
EZ A 7. FORDULÓD
|
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az elsõ 10 forduló ingyenes!) |
TC MAYER KALANDJAI
73 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [18,-5] koordinátán. Az idõ esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetõen visszanyerted erõd egy részét. (+25 életerõ.)
f 37 |
kísérletezel a 37. tárggyal |
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Eltelik egy óra... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy zárnyitó készletet. (ld. enc.) 45 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 128.]
[19,-6] Továbbra is síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Fehér mandula illatát hozza a szél. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy mély kutat. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtõzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Felismered a közeledõt. Csak egy vadász tatu. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.
Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 1 kerek kõ. Telibe trafálod a vadász tatu nyakát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rohansz. Csontszuronnyal teljesen átszúrod a vadász tatu vastagbõrû hátát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A vadász tatu többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A vadász tatu összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést, szereztél 1 vadász tatu bõrt. (ld. enc.) 6 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebzõdés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}
Megérezve a magas fûbõl érzõdõ szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Felismered a közeledõt. Csak egy kaszabolósáska. Nem jelenthet különösebb problémát. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.
Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kõ. Telibe trafálod a kaszabolósáska mandibuláját. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Meglengetve a csontszuronyt ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal eltalálod a kaszabolósáska testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Pengéjét vadul forgatva, a kaszabolósáska újra meg újra lecsap. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal jól megszúrod a kaszabolósáska jobb oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Pengéjét vadul forgatva, a kaszabolósáska újra meg újra lecsap. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebzõdés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}
Találkozol egy kontyos aranyhajú, zöld szemû gnóm nõvel. A bõre világosabb az átlagosnál. Jobb kezében egy kõhegyû lándzsát, bal kezében egy vizestömlõt tart. Lõfegyvere egy parittya. Bemutatkoztok egymásnak. Az õ neve Dzsijoe. Bizalmas homlokérintésetek lehetõvé teszi, hogy a késõbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Aztán elköszöntök egymástól.
[10 pontot használtál fel, van még 118.]
f 15 |
kísérletezel a 15. tárggyal |
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Hosszú idõ telik el... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz bunkósbotot. (ld. enc.) 9 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 108.]
m 1 2 |
mozogsz északkeletre, keletre |
[20,-7] A síkság "meggyûrõdik", dombos vidékre vált. Szemedet összehúzva elõrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy olvasztókemencét. Utad során felfedezel egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. A feléd lépkedõ lény meg sem próbál rejtõzni, ezért hamar kiszúrod. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledõ szörny egy megsebzett spagulár. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.
Ellenfeled hibázott: túl távol van tõled. Ezért lõhetsz rá a parittyával. Elrepül 1 kerek kõ. Eltalálod a spagulár jobb elsõ lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Meglengetve a csontszuronyt a másikra ugrasz. Csontszuronnyal jól megszúrod a spagulár fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A spagulár szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Te itt életveszélyben vagy. Megpróbálsz lelécelni. Ellenfeled jó kedvében lehet, mert negyedórányi üldözés után úgy dönt, hogy vége a reggeli tornának, és megáll. A gyakorlástól megnõtt tudásod (+1 lõfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebzõdés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}
(Feltételes gyógyítás:) Pikáns gyógyfõzetet készítesz a közelben talált aet-cserje félig száraz leveleibõl. A leveleken mászkáló apró bogarakat használod ízesítõnek. Az italt egyetlen hajtással iszod meg, majd behunyt szemmel koncentrálsz. Máris jobban érzed magad. (+6 életerõ.)
Összefutsz egy fekete, tüsi hajú, szürke szemû árnymanó férfival. A bõre kreolszínû. Jobb kezében egy bunkósbotot, bal kezében egy vizestömlõt tart. Lõfegyvere egy parittya. Összeismerkedtek. Az õ neve Snails. Homlokérintéssel biztosítjátok a késõbbi telepatikus összeköttetést. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
(Továbbmész...) [21,-7] A dombságot elhagyod, bozótos terepen vagy. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy smirglibokrot. (ld. enc.) Egy ormánygõte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba). Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Számodra ismeretlen istené.
Találkozol egy kopasz, félszemû kobudera férfival. A bõre sötétebb az átlagosnál. Felszerelését egy bakkura trófea színesíti. Bal kezében egy vizestömlõt tart. Lõfegyvere egy parittya. Összebarátkoztok egymással. Az õ neve Punko. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
Találkozol egy szõke hajú, kék szemû gnóm férfival. Jobb kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlõt tart. Megbarátkoztok egymással. Az õ neve Wengin. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
[40 pontot használtál fel, van még 68.]
kt 29 1 |
elkészíted a 29. tárgyat (1 darabot) |
Begyûjtöttél 1 smirglilevelet. [1 pontot használtál fel, van még 67.]
f 21 |
kísérletezel a 21. tárggyal |
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Lázasan töröd a fejed... Bárhogy erõlteted az agyadat, képtelen vagy már koncentrálni. Valószínûleg a mai feltalálások már elvonták minden szellemi energiádat. Pedig érzed, hogy közel jársz a megoldáshoz! (Megjegyzés: egy körben egy gnómnak maximum három, más fajúaknak maximum két sikeres feltalálása lehet.) [10 pontot használtál fel, van még 57.]
kt 20 |
elkészíted a 20. tárgyat |
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 57.]
kt 22 5 |
elkészíted a 22. tárgyat (5 darabot) |
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 57.]
kf 20 |
kézbeveszed/felveszed a 20. tárgyat |
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 57.]
gy 36 |
gyógyítás 36 pontért |
Eszedbe jut, hogy láttál egyszer egy ork sámánt munka közben. Terpeszbe állsz, két karod a magasba emeled, és megpróbálod utánozni a sámán szavait: "I szkúsná, i grúsztna, i nyékámu vrúku pádágy vminútu dusévnuj nyezgódu...". Kicsit nehezen mondod ki a nyelvtörõ szavakat, de mire a végére érsz, érzed jótékony hatását. (+14 életerõ.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [36 pontot használtál fel, van még 21.]
m 3 2 2 |
mozogsz délkeletre, keletre, keletre |
[22,-6] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Vad szamóca illatát hozza a szél. Ez az élettõl pezsgõ, zöld vidék kezdi végképp elfeledtetni veled a Kiégett Földet. Keletre a Valhalla-hegység ormai magasodnak. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy xantusz-kaktuszt. Szerencsédre hamar észreveszed a fûben feléd lopakodó valamit. Magabiztosan nézed a közeledõt. Hiszen csak egy csontlepke. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.
Elszántan a másikra rontasz. Csontszuronnyal jól megszúrod a csontlepke bordás testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A csontlepke megharapdálja a bal lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Ellenfeled vámpirizál belõled. 8 életpontot vesztettél. Nem akarsz kinyúlni. Rohansz, ahogy csak bírsz. Áldod az eget, hogy ellenfeled lustább annál, hogy kövessen.
{Csatastatisztika; sebzés: 2, sebzõdés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}
Korgó gyomrod figyelmet követel.
(Továbbmész...) [23,-6] Még mindig füves síkságon vagy.
Látsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet.
(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [20 pontot használtál fel, van még 1.]
Csobogó, tiszta vizû kék patak képe jelenik meg elõtted, de a szomjúságodat ez nem csillapítja. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Karaktered megállíthatatlanul fejlõdik, a tapasztalatoknak köszönhetõen. (+1 max. életerõ.)
Most, hogy már valamennyire megismerted a különbözõ terepfajták adta lehetõséget, kitalálod, hogy hogyan rejthetnél el tárgyakat, és hogyan találhatnád meg a mások által elrejtetteket. (ld. enc.) (Ezt a parancsot az ingyenes játékban még nem használhatod.)
Ebben a körben 1 pontod maradt, ebbõl a következõ körre 1 pontot vihetsz át. Kapsz még 140 pontot. A következõ körben tehát 141 pontot költhetsz el.
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
ZÁRNYITÓ KÉSZLET (39. TÁRGY)
Nos, egyik legnagyobb felfedezésedhez érkeztél. Számtalan helyen találkozhatsz zárt ládákkal, ajtókkal, amelyeket esetleg nem tudsz kinyitni. Kulcs hiányában néhány drótszerszám is megteszi. Honnét lehetne ilyeneket beszerezni? Igazad van, a nálad levõ drótszálakat a gumifa nedvébe mártogatva, rögzítheted, könnyen használhatóvá teheted a girbegurba drótszálakat. Egy komplett zárnyitó készlet elkészítéséhez 20 ponton és egy gumifán kívül 10 ép drótszõr szükséges (KT 39 parancs). |
VADÁSZ TATU (10. SZÖRNY)
Ezek a malac méretû, vastag bõrû négylábú ragadozók leginkább bozótos terepen találhatók meg. Harcban mellsõ karmaikat használják. Nagyon agresszívak, gyakran megtámadják a náluk jóval nagyobb ellenfelet is. Itt az ideje, hogy megtanítsd õket a jó modorra... |
VADÁSZ TATU BÕR (15. TÁRGY)
Ha van kõkésed, lenyúzhatod a vadász tatu vastag bõrét. Ez egy nagyon vastag és ellenálló anyag. Talán még jó lesz valamire. |
BUNKÓSBOT (9. TÁRGY)
Ha a vadász tatu bõrét vízbe mártod, rátekered egy botra, és megvárod, amíg megszárad, egy nagyon kemény végû ütõfegyvert kapsz, a bunkósbotot. E masszív fegyver sebzése 2d4+2, készítése a KT 9 paranccsal, 12 pontért történik. |
SPAGULÁR (82. SZÖRNY)
Képzelj magad elé egy pónit, amelynek kosfeje van, és szõrös, sárga pettyes teste (nehéz feladat). Ez a spagulár, a dombos vidékek mindenevõje. Csak a tazunkarókáknak köszönhetõ, hogy nem szaporodtak el félelmetes mennyiségben, és nem túrták még ki a síkságok békésebb növényevõit. Harcban leginkább a rúgásaira hagyatkozik. Bár nem sok köze van a harcmûvészetnek, azért lehet, hogy tud egy-két dolgot mutatni a tejfelesszájú kobuderáknak. Húsa ehetõ. |
SMIRGLIBOKOR (31. NÖVÉNY)
A bozótos terepen növõ smirglibokor levelei különösen érdesek: egy ilyet leszedve, akár nagyon kemény felületeket is simára dörzsölhetsz. A levél gyûjtéséhez a KT 29 parancsot kell kiadnod, 1 pontért. |
TÁRGYAK ELREJTÉSE
Ha eldobsz egy tárgyat valahol a szabadban, akkor minden arrajáró kalandozónak és szörnynek van esélye rá, hogy megtalálja. Ha viszont alaposan elrejted, akkor szinte bizonyosan csak az fogja megtalálni, aki tudja, hol van. Ehhez egy tetszõleges kétjegyû "számkódot" kell megadnod a D parancs harmadik paramétereként. (Az elsõ számjegy ne legyen 0, tehát ne írj 08-at.) Ez jelképezi a rejtekhelyet. Pl. D 6 1 38 elrejt egy kõkést az adott helyszínen. Az így elrejtett tárgyat egy másik játékos az FV (felvesz) paranccsal gyûjtheti be. Paraméterei megegyeznek a dob parancséval: elõször a tárgy sorszámát, majd a mennyiséget, végül a rejtõkódot kell megadni. Az imént elrejtett kõkést tehát a FV 6 1 38 paranccsal lehet megtalálni és felszedni. Mivel a kódot Te találod ki, valószínûtlen, hogy az így elrejtett tárgyat valaki megtalálja, hacsak nem úgy, hogy módszeresen átkutatja az adott mezõt. Egy mezõn, egy kódra maximum 255 darab tárgy rejthetõ el ugyanabból a fajtából. Ez a parancs 4 pontba kerül. Ha a D parancsnak van 3. paramétere, akkor nem 0, hanem 6 TVP-be kerül. Egy mezõn maximum 8 különbözõ fajta tárgyat lehet eldobni/elrejteni. Ha valaki simán eldob egy tárgyat, 60% esély van rá, hogy örökre elveszett (pl. elvitte egy szörny). Egyébként minden alkalommal, amikor egy játékos az adott mezõre lép, van 10% esélye rá, hogy belebotlik, és automatikusan felszedi. A KUT (kutatás) paranccsal ez az esély növelhetõ. Paramétere, hogy hány TVP-t költesz a kutatásra. Ez a parancs alaposan átkutatja azt a mezõt, ahol állsz, eldobott és elrejtett tárgyak után, minél több TVP-t költesz, annál alaposabban. Maximum 50 TVP-t költhetsz rá. Elõfordulhat, hogy nem akarod nyakra-fõre gyûjtögetni a mások által elhajigált szemetet. A feltételes gyûjtés (GYJ) paranccsal megadhatod, hogy mit akarsz összeszedni, és mit nem. Három paramétere van. Az elsõ egy olyan tárgy sorszáma lehet, amely nálad van. Ez azt jelenti, hogy ebbõl a tárgyból már nem akarsz többet felszedni. Ilyenkor a tárgy száma mellett egy ">" jel jelenik meg. Ha újból kiadod ezt a parancsot, vagy már nincs nálad egy ilyen tárgy, akkor ez a korlátozás törlõdik. Ha csak a 2. vagy 3. paramétert kívánod változtatni, ide 0-t írj. A második paraméter egy megterheltség korlátozás. Ha a tárgy felvételével a megterheltséged e fölé a százalék fölé emelkedne, nem veszed fel. 300-at írj ide ha nem félsz a túlterheltségtõl. A harmadik paraméter egy érték-korlát: ezentúl csak az ennél értékesebb tárgyakat fogod felvenni. Az érték aranyban van megadva (ami most talán még nem sokat jelent). Ha nem akarsz korlátozást, ide -1-et írj (ugyanis a 0 olyan, mintha nem írtál volna semmit, vagyis nem változtatnád), ha nem akarsz minden szemetet (botot, bunkót, stb.) felszedni, 1-t. Pl. Van két vizestömlõ nálad. GYJ 3 90 2 hatására nem fogsz újabb vizestömlõket felvenni, és nem veszel föl olyan tárgyakat, amelyek a megterheltségedet 90% fölé vinnék, vagy értékük 2 aranynál kevesebb. GYJ 4 hatására nem veszel fel több botot. Megjegyzés: A GYJ parancs a KUT parancs mûködését befolyásolja, valamint azt, hogy mit veszel el egy leölt, tárgyakkal rendelkezõ ellenféltõl. Szörnykomponens-kinyerésnél, ládák felnyitásánál, a KT és FV parancsnál nincs befolyása. A GYJ harmadikként megadott érték-paraméter még egy dologra jó: szabályozza lopásnál, hogy mennyire értékes cuccok közül próbálsz válogatni. |
KARAKTERLAP
Tc Mayer, egy fekete, tüsi hajú, piros szemû ember férfi vagy. A bõröd sötétebb az átlagosnál. Ez a 7. fordulód.
Erõ: |
12 |
Szint: |
3 |
Merészség: |
5/5 |
Magasság: |
171 cm |
IQ: |
14 |
Támadás: |
2 |
Agresszió: |
5 |
Testsúly: |
97 kg |
Ügyesség: |
13 |
Védekezés: |
0 |
Menekülés: |
30 % |
Életkor: |
21/21 év |
Egészség: |
17 |
Életpont: |
73/14 |
Jellem: |
semleges |
Tul. pont: |
0 |
Szerencse: |
16 |
Varázspont: |
0/0 |
Pénz: |
0 arany |
Kép. pont: |
2 |
Eddig összesen 16 szörnyet (1 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 60 TP-t kaptál. Jelenleg 225 TP-d van. A következõ szinthez még 25 TP szükséges. Trófeád: drótszõrû pincsi.
HARCI ISMERETEK |
szúrófegyverek: |
3 |
ütõfegyverek: |
1 |
lõfegyverek: |
2 (+1) |
dobófegyverek: |
2 |
|
|
|
|
EGYÉB ISMERETEK |
1. rejtõzködés: |
2 |
2. nyomkövetés: |
2 |
3. gyógyítás: |
4 (+1) |
4. vadászat: |
1 |
|
|
|
|
FELTÉTELES PARANCSOK (még 15 lehet) |
gyógyítasz 20% életerõ alatt 20 TVP-ért (max. 1 alkalommal) |
Összsúly: 9.68 kg |
Megterheltség: 28% |
GYJ: Tetszõleges értékû tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van. |
Még 139 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
Figyelmeztetés: Kezdesz éhes lenni. Nem árt a következõ körben legalább egy E 30 vagy E 40 parancs.
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... |
3 |
|
kerek kõ (#19) |
|
|
|
|
|
|
E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE
(19,-6) mély kút (#93), 22. jellempróba, vadász tatuk (#10), kaszabolósáska (#83), Dzsijoe (1179. kalandozó)
(20,-7) olvasztókemence (#86), oltár, spagulár (#82), Snails (2206. kalandozó)
(21,-7) smirglibokor (#31, belõle készíthetõ: #29), 29. jellempróba, oltár, Punko (1061. kalandozó), Wengin (3995. kalandozó)
(22,-6) xantusz-kaktusz (#113, belõle készíthetõ: #114), csontlepke (#746)
(23,-6) oltár
|