89. forduló, 91. forduló, Villámököl összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2012. jan. 31. 15h:01'
EZ A 129. JÁTÉKHETED, 90. FORDULÓD
130. játékheted kezdete: febr. 6.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló ingyenes
E-mail!
Számládra a legutóbbi forduló óta 500 zseton érkezett. Köszönjük.
KALANDOZÓ: #2168
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 1

VILLÁMÖKÖL KALANDJAI


133 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [73,-6] koordinátán.
A táborozás 8. napján találkozol Rhandall Corynian. Tharr hittérítője. Egy arany papi karkötőt, egy griff nyakéket, egy két kard szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot, egy vasvértet és egy zafír erőövet visel. Fegyverzetét egy Jerome trófea, egy rőtmanó berzerker trófea és egy nukleáris cickány trófea teszi egyedivé. Furcsa jelvénye van: földbe szúrt kard. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy rövid kardot tart. Rhandall Corynian kihívott egy barátságos szkander-partira! Rögtönzött asztalon, egy fatuskón feszültök egymásnak. Kezdetben előnyre teszel szert, de ellenfeled fokozatosan visszajön a vesztesnek látszó pozícióból, és végül lenyom, mint a bélyeget. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
A 9. napon összeakadsz egy fekete, hosszú hajú, kék szemű mutáns nővel. Egy ezüst papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy griff nyakéket, egy hatalom fülbevalóját, egy lánckesztyűt, egy Métely páncélját, egy obszidián karkötőt, egy ritualista amulettet, egy vassisakot és egy zafír erőövet visel. Felszerelését egy törpemammut trófea, egy emberevő trófea és egy bibircsók-óriás trófea ékesíti. Jobb kezében egy ezüsthegyű lándzsát, bal kezében egy ezüsttőrt tart. Lőfegyvere egy rövid íj. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Ninell . Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot.
Az 56. napon találkozol egy barna, hosszú hajú, zöld szemű kobudera nővel. A bőre kreolszínű. Tharr hittérítője. Egy arany papi karkötőt, egy griff nyakéket, egy két kard szimbólumot, egy koponya gyűrűt, egy kreiton fókuszt, egy kvazár páncélt, egy ryuku köpenyt, egy smaragd védőgyűrűt, egy tankány karmot, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot, egy zafír erőövet és egy ryuku karvédőt visel. Ruházatát egy karmos tankány trófea, egy bibircsók-óriás trófea és egy törpemammut trófea teszi egyedivé. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: földbe szúrt kard. Bal kezében egy kvazár pajzsot tart. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: az ő jelleme is semleges. Összeismerkedtek. Az ő neve Amelita Andemon. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Amelita Andemon kihívott egy barátságos szkander-partira! Egy sima kőlapra könyököltök, jobb híján. Most ellenfeledre akadtál! Izzadság ül ki a homlokodon, de hiába szenvedsz: gyenge vagy, mint a harmat. Kikaptál! Ezt a szégyent...
A 62. napon találkozol egy fekete, copfos hajú, csillogó szemű kobudera nővel. A bőre világosabb az átlagosnál. Tharr ministránsa. Egy arany papi karkötőt, egy árnyékharcos gyűrűt, egy borostyán függőt, egy griff nyakéket, egy két kard szimbólumot, egy kreiton fókuszt, egy kvazár sisakot, egy Métely páncélját, egy obszidián karkötőt, egy tankány karmot, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát és egy zafír erőövet visel. Fegyverzetét egy sötét gnóm trófea, egy pszi elementál trófea és egy khór darázs trófea ékesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: földbe szúrt kard. Bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Xyn Wan. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Xyn Wan kihívott egy barátságos szkander-partira! Egy sima kőlapra könyököltök, jobb híján. Kezdetben előnyre teszel szert, de ellenfeled fokozatosan visszajön a vesztesnek látszó pozícióból, és végül lenyom, mint a bélyeget.
A 63. napon megintcsak összeakadsz Xyn Wan. Elég egy mentális pillantás aurájára: semleges jellemű, mint ahogy Te is. Xyn Wan kihívott egy barátságos szkander-partira! Egy sima kőlapra könyököltök, jobb híján. Kezdetben előnyre teszel szert, de ellenfeled fokozatosan visszajön a vesztesnek látszó pozícióból, és végül lenyom, mint a bélyeget. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
A 65. napon ismét összeakadsz Xyn Wan. Xyn Wan kihívott egy barátságos szkander-partira! Egy sima kőlapra könyököltök, jobb híján. Kezdetben előnyre teszel szert, de ellenfeled fokozatosan visszajön a vesztesnek látszó pozícióból, és végül lenyom, mint a bélyeget. Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
A 73. napon újból összefutsz Xyn Wan. Elég egy mentális pillantás aurájára: semleges, mint a Tiéd. Xyn Wan kihívott egy barátságos szkander-partira! Rögtönzött asztalon, egy fatuskón feszültök egymásnak. Kezdetben előnyre teszel szert, de ellenfeled fokozatosan visszajön a vesztesnek látszó pozícióból, és végül lenyom, mint a bélyeget. Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
A 76. napon megintcsak találkozol Xyn Wan. Mentális auráját felismered, semleges jellemű, mint ahogy Te is. Xyn Wan kihívott egy barátságos szkander-partira! Rögtönzött asztalon, egy fatuskón feszültök egymásnak. Kezdetben előnyre teszel szert, de ellenfeled fokozatosan visszajön a vesztesnek látszó pozícióból, és végül lenyom, mint a bélyeget. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
A 78. napon megintcsak összefutsz Xyn Wan. Xyn Wan kihívott egy barátságos szkander-partira! Egy sima kőlapra könyököltök, jobb híján. Kemény küzdelem veszi kezdetét, de már az elejétől látszik, hogy te vagy a jobb. Látványosan győzöl! Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
A 87. napon ismét találkozol Xyn Wan. Xyn Wan kihívott egy barátságos szkander-partira! Rögtönzött asztalon, egy fatuskón feszültök egymásnak. Most ellenfeledre akadtál! Izzadság ül ki a homlokodon, de hiába szenvedsz: gyenge vagy, mint a harmat. Kikaptál! Ezt a szégyent... Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
Az egyik napon találkozol egy kék egyenruhás, tintacsigán lovagló kobudera férfival. Ruháját egy zöld korona jelvény ékesíti, rajta Yaurr felirattal. Mosolyogva szólít meg.
- Bölcs Borax királyunk - látván, hogy a pórnép milyen szórakoztatónak találja az efféle barbár vérontást - úgy határozott, hogy a félévente megrendezésre kerülő Olimpiai Játékok között is, nagyjából kéthavonta lehetőséget biztosít a kalandozóknak, hogy önmaguk és a népes nézősereg mulattatására összemérjék erejüket. A kincstár által az olimpiai játékokra elkülönített keret nem teszi lehetővé, hogy ezeket a rendezvényeket is díjazzuk, de Őfelsége bízik benne, hogy az esemény így is számos kalandozót fog vonzani. A jelentkezés a szokásos módon zajlik. Köszönettel elfogadod a meghívást. (ld. enc.) A tesztolimpián nincs lehetőséged a játékos versenyeken indulni. Kérheted azt, hogy a tesztolimpiát csak e-mailben kapd meg. A H 1 <tárgy> <3. paraméter> parancsnál 3. paraméternek 10-et írj, ha base64, 20-at, ha uuencode-val kódolva kéred. Ha nyomtatva és base64-ben is kéred a fordulót, 30-at, ha nyomtatva és uuencode-vel is kéred a fordulót, 40-et írj. [A Teszt Olimpiára való jelentkezés határideje 2012. feb. 2, csütörtök. Nem árt azonban, ha a jelentkezést MÁR JÓVAL A HATÁRIDŐ ELŐTT megteszed, mert esetleg lemaradsz az eseményről! FIGYELEM:
A tesztolimpián nincsenek díjak (vigszadíj sem), nincsenek játékos versenyek, nem kerül be az eredmény a hőstettek rovatba, és feleannyi TP jár érte, mint a normál olimpiáért.]
Miután elbúcsúztál a hírvivőtől, rögtön tervezgetni kezded a részleteket.
Nocsak, kaptál egy aranypikkelyt! Halk zeneszó furakszik bele az álmodba, majd hamarosan követik az illatok, a ruha simogatása testeden... Egy bál forgataga vesz körül, ahol majd' mindenki a terem közepén forgolódó párt nézi. Magas, fess fiatalember táncol egy karcsú, éjkék ruhákat viselő leánnyal. A lány tényleg gyönyörű, érthető partnere odaadása. A füledben mégis csak az a pár szó visszhangzik, amit suttognak: Szegény, hát nem tudja? A Herceg leánya...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+5 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+10 varázspont.) Új információk érkeznek az Alanori Olimpiai Bizottságtól. (ld. enc.)
Sok időt töltöttél azzal, hogy egy drótszőrű pincsi nyomára bukkanj. Sajnos nem jártál sikerrel - talán majd legközelebb. [10 pontot használtál fel, van még 232.]

v 13 elmormolod a 13. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 227.]

kt 19 20 elkészíted a 19. tárgyat (20 darabot)
Begyűjtöttél 20 kerek követ. [20 pontot használtál fel, van még 207.]

kf 18 19 kézbeveszed/felveszed a 18. tárgyat a 19. tárggyal
Elrakod a rövid íjat, majd előkészíted a parittyát.
Lövedékként kerek követ fogsz használni. [0 pontot használtál fel, van még 207.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[73,-7] Amerre csak a szem ellát, dombok. A Grákó-hegyek keleti tövében vagy. Észreveszel egy oltárt. Tharr hívei emelték. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy művészi porolitot. Keletre nézve látsz egy Elenios oltárt. Délkeletre egy púderszikla van. Délnyugatra egy Elenios oltár van. Nyugatra egy Raia oltár van. Északnyugatra egy vaskohó van. Északra egy Chara-din monolitja van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. A feléd közeledő rőtmanó berzerker mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. (ld. enc.) Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a rőtmanó berzerker bal lábát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a rőtmanó berzerker testét. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) A rőtmanó berzerker néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 28 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a rőtmanó berzerker bal karját. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 24 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Messze hajítod a vacak kis kőkorszaki szaki trófeát, és kiszedsz egy rőtmanó berzerker trófeát. 630 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 90, sebződés: 52, gyógyulás: 0, összesen: -52 ÉP}


(Továbbmész...) [73,-8] Még mindig dombos terepen vagy.

Utad során felfedezel egy Chara-din monolitját. Találsz egy vaskohót. Találsz egy oltárt. Leah híveié. Észreveszel egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog egy tűzfőnix előtt. Nocsak! Grehem, még mindig itt szobrozik. Úgy látszik, nem talált senkit, aki kipucolná azt a bizonyos járatot. Bár az is lehet, hogy csak szeretne még néhány bőrt lerántani erről a tazunkáról. Lehet, hogy minden erre járó kalandozótól legombolja az 50 aranyat? Ki tudja? Talán neked is szerencsét kéne próbálnod! (5. többszemélyes kaland, 70 TVP szükséges hozzá.) Utad során felfedezel egy nekrofunt. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba). Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Dornodon oltárt. Keletre nézve látsz egy művészi porolitot. Délkeletre egy Elenios oltár van. Délnyugatra egy Raia oltár van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy művészi porolit van. Északra egy művészi porolit van. Elteszed a látcsövet. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [73,-9] Továbbra is dombság. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy egy trikornis orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Ahogy kalandozol, valamin megakad a szemed. Egy zöld bőrű, sovány troll férfi áll egy tuskón a fák között, nyakára egy kötél van kötve, a kötél meg egy fára. Hoppá, ez öngyilkos akar lenni! Talán ha mesélnél neki az élet szépségeiről 5 TVP-ért, nem csinálna ilyen meggondolatlanságot (50. jellempróba). Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Elenios híveié. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Bányászat képességeddel fémet érzel a föld alatt. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Tharr oltárt. Keletre nézve látsz egy Dornodon oltárt. Délkeletre egy művészi porolit van. Délnyugatra egy vaskohó van. Nyugatra egy művészi porolit van. Északra egy Sheran oltár van. Elrakod a távcsövet. Hirtelen mozogni kezd a föld! Egy mélységi grittang közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Itt csata lesz.

Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a mélységi grittang testét. (2 támadással 47 életpontot sebezve.) A mélységi grittang belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A mélységi grittang most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 174 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 47, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy Jerome közeledik. (ld. enc.) Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a Jerome fejét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) A szörny ragacsos lét öklend rád. Rémülten félrehajolsz. Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával megdöfködöd a Jerome páncélos testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Megnyirbálja a Jerome ollója a jobb karodat. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a Jerome, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával többször eltalálod a Jerome testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Itt is, ott is célba talál a Jerome ollója. (2 támadástól 20 életpontot vesztesz.) A Jerome fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 40, gyógyulás: 0, összesen: -40 ÉP}

[36 pontot használtál fel, van még 171.]

m 8 mozogsz északra
[73,-10] Meredekebbek már a lejtők: itt már kisebb hegyek vannak. Felfedeztél egy oltárt. Sheran hívei emelték. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy phua-kúpot. Észreveszel egy teljesen lerombolt világítótornyot. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Találsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót.
(Vándorcirkusz:) Mint egy különös látomás, úgy terül szét előtted a vándorcirkusz rengeteg apró épülete. Bizsergő tenyérrel veted bele magad a szokatlan tömegbe, míg egy apró termetű férfi meg nem állít. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délkeletre egy Dornodon oltár van. Délnyugatra egy művészi porolit van. Északnyugatra egy Leah oltár van. Északra egy világítótorony van. Elteszed a látcsövet.

Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 159.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Sokan nem értik, miért üvöltenek az orkok harc közben időnként olyan furcsán. TE azonban tudod. Mire berekedsz, sebeid állapota látványosan javul. (+78 életerő.) [40 pontot használtál fel, van még 119.]

tim 75 titkosírás megfejtése 75 pontért
A találós kérdés a phua-kúp oldalán az orrod előtt materializálódik.
Muzsikál, ha repül, hallgat, mikor elül,
Aki pedig megöli, saját vérét ontja ki.
Hosszasan gondolkozol, hogy vajon mi lehet a megoldás. A fenébe, ez most nem megy! Talán ha több időt szánsz rá, sikerül, de most valahogy nincs erre türelmed. [65 pontot használtál fel, van még 54.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[73,-11] A hegyek egyre magasabbak, meredekebbek. Magashegységben vagy. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Egy szikla mögé rejtőzöl. Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy nyuhaj karbin volt. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy világítótornyot. Észreveszel egy csillezsályát. Látsz egy félig kész törpe bányát. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 170 pontot kell rákölteni.) Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy vaskohót. Délkeletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Nyugatra egy Leah oltár van. Északnyugatra egy művészi porolit van. Északra egy Elenios oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy drasmólyom. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a drasmólyom testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a drasmólyom testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Apró csípést ejt rajtad a drasmólyom csőrével. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a drasmólyom száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 5 madártollat. 138 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 47, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) Belebotlasz valamibe: 1 evaporőr háj. Elrakod.

(Továbbmész...) [73,-12] Többet mész már lefelé, mint felfelé. Ez már alacsonyhegység.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Elenios hívei emelték. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Felfedeztél egy teljesen lerombolt világítótornyot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy vaskohót. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze északkeletre látsz egy törpe bányát. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Délnyugatra egy Leah oltár van. Nyugatra egy művészi porolit van. Északnyugatra egy épület van. Északra egy Fairlight oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.

(Továbbmész...) [73,-13] A vidék továbbra is alacsonyhegység.

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt világítótornyot. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Fairlight hívői építették. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy olvasztókemencét. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy vaskohót. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy törpe bányát. Délnyugatra egy művészi porolit van. Nyugatra egy épület van. Északnyugatra egy főutca van. Északra egy épület van. Elrakod a távcsövet. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Friss alakváltó nyomok vezetnek keletre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [36 pontot használtál fel, van még 18.]

m 8 mozogsz északra
[73,-14] Egy kisebb településhez érkeztél. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy főutcát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. Találsz egy fellegvárat. (no:1. építését xadornix kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy fellegvárat. (no:2. építését Ősi Hajnal Lovagjai kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy fellegvárat. (no:3. építését magenta Jade kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.)

Érdekesek ezek a városi népek, fel nem foghatod, hogy bírnak éjjel-nappal ennyit nyüzsögni. Az egész arra emlékeztet, midőn zöldfülű kalandozó korodban belekukkantottál az acéldarazsak fészkébe... Azért az itteniek javára szól, hogy legalább nem szurkálnak össze, huhh, még mindig vakarózhatnékod támad, ha azokra a gonosz fullánkokra gondolsz. Ráadásul az eső lába is lóg, nem sok jót jósolnak az eget betakaró sötét fellegek. De nini, mintha valahol mégis átkukucskálna rajtuk a nap! De mégse, az a meleg fény a következő sarok mögül sugárzik, kicsit barátságosabbá téve a környék hangulatát.
- Vajon mi lehet az? - Kíváncsian megindulsz, átverekeded magad a különböző kétes származású portékákat kínálgató árusokon, vigyázva elkerülöd a megbízóikat kísérgető troll testőröket, a sarkon befordulva viszont szinte elfelejted, hol is vagy. A házak közötti nyílt térséget egy hatalmas, fénylő gömb uralja. Elképedve bámulod a valószerűtlen látványt, amit tovább fokoz a gömb körül futkározó barnás szőrű állatka izgő-mozgó csapata. A komolyabb tanulmányozásukban néhány fogócskázó gyerek zavar meg, mire sikerül közülük kikecmeregned, már csak annyit látsz, hogy az izgága szőrpamacsok egy barna hajú, csillogó páncélt viselő lányt követve eltűnnek a gömbben. Közelebb sétálva, figyelmed egy cikornyás betűkkel teleírt aranyszín tábla vonja magára. Kíváncsian olvasni kezded a rajta álló szöveget:
"Szeretne csomagot küldeni barátainak, ismerőseinek, nagy távolságokra, gyorsan és olcsón?! Mi segítünk ebben Önnek. Keressen fel minket, és elmondjuk hogyan. Nem kell mást tennie, lépjen be a fénygömbbe, és máris új lehetőségek tárulnak fel Ön előtt. Szeretettel várja Solina, a futárszolgálat felügyelője."
Elgondolkodsz az írás tartalmán. Szóval ez az a messze földön híres Trikornis Futárszolgálat. Legközelebb talán közelebbről is meglátogatod. (711. épület.)
[12 pontot használtál fel, van még 6.]

h 163 használod a 163. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még 1.]

h 242 használod a 242. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [1 pontot használtál fel, van még 0.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 231 pontot. A következő körben tehát 231 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KATEGÓRIÁK AZ OLIMPIÁN
Az idei Olimpián a kategóriabesorolás rendszere megegyezik az előző olimpián használttal. Ezúttal is 7 kategória lesz, plusz 1 kategória azoknak, akik már benne voltak az első háromban a legfelső kategóriában egy korábbi olimpián.
Nincsenek előre meghatározott kategóriák, amelyekre optimalizálgatnod kell a karakteredet, védettség korlátok meg hasonlók. Egyszerűen csak készülj fel az Olimpiára legjobb tudásod szerint, és kész. Rakd fel a legjobb páncélzatot, fegyvert, stb. Az Olimpiai bizottság speciális teszt elé fog majd állítani, harci tudásod összessége fogja eldönteni, hogy végül melyik kategóriában fogsz indulni a nyolc közül.
Minden egyes párviadal előtt pontosan ugyanúgy indulsz, mint ahogy beneveztél. Tehát ha az előző harcban lemágiatörték rólad a varázslatokat, megsemmisült a páncélod, nem számít, minden újra meglesz a következő csatában. Ezenkívül a varázspontod és a lőfegyvered sem fog így elfogyni, tehát nem szükséges 20 varázskővel vagy 40 mérgezett vasnyíllal rendelkezned ahhoz, hogy esélyed legyen. Elindulhatsz tehát a kedvenc lőfegyvereddel, a legbrutálisabb varázslataiddal, nem fogysz ki az erőforrásokból. Következménye azonban, hogy a lőfegyverek közül tiltott az esszenciakristály használata.
Itt említjük még meg, hogy a menekülés varázslat az olimpián nem működik, és a háló varázslat hatékonyságát csakis a verseny időtartamára csökkentettük, a lőfegyver használat helyett a hálóból mindenképp kikászálódsz. Az Istenek Talizmánja nevű tárgy agytaposás nevű képessége nem működik.
Megjegyzés: Az Olimpia során a Tudatturbó tudati képesség nem használható, ha ilyen van rajtad, leoldják rólad. Nem szeretnénk, ha a Közös Tudatok vezetői jogtalan előnyhöz jutnának. Az Olimpián azt a lő/dobófegyvert fogod használni, amelyet a KF <lő/dobófegyver> paranccsal bekészítettél. Az FLH 999 parancsnak nincs jelentősége.
FONTOS!!! Az idei olimpián is lehetőség van arra, hogy többször jelentkezhess, ha esetleg a korábbi jelentkezésedet elrontod. Az újabb jelentkezéshez ugyanazt a parancsot kell kiadni, és ugyanúgy aranyba kerül. Az olimpián a legutolsó jelentkezésedet fogjuk figyelembe venni.

OLIMPIAI MEDÁLCSERE
Az Alanori Olimpiai Bizottság mostantól lehetőséget biztosít arra, hogy az olimpiai nyereményeket a kalandozók más nyereményre cseréljék. A cseréhez a H <nyereményed száma> <kívánt nyeremény száma> parancsot kell kiadni. A parancs bárhol kiadható, és mindössze 20 TVP-t igényel. Azonban van egy megkötés: mindenki csak alacsonyabb rangú nyereményre cserélheti a díját. Ez általában alacsonyabb kategóriájú és/vagy helyezésű díjat jelent. Hogy pontosan mit mire válthatsz, azt neked kell kitapasztalnod.

RŐTMANÓ BERZERKER (369. SZÖRNY)
A rőtmanókat a legtöbb kalandozó veszélytelen, ártalmatlan lényeknek tartja. Az utóbbi időben azonban megjelentek a dombok között a vérben forgó szemű, ámokfutóként támadó és harcoló rőtmanók. A legtöbbek szerint valamiféle betegség támadta meg a nyomorult lényeket, de a jobban értesültek állítják: a ryuku mágusok oltják be a félsziget szörnyeit valamiféle gonosz méreggel, a kontinens lényeit fordítják először a lakosság ellen, ezzel megtéve inváziójuk első lépését. Akárhogy is, a rőtmanó berzerkerrel szemben készülj fel a legrosszabbra, hiszen nem ismer fájdalmat, egyetlen célja a pusztítás.

JEROME (956. SZÖRNY)
Ámulva bámulsz erre a láthatóan öreg rákfattyra, aki nem tűnik túlzottan szeppentnek. Igen, látod, hogy egy remete, vagyis Jerome, a remete áll előtted. Az is látszik, hogy nem szereti, sőt UTÁLJA, ha zaklatják. A legendák szerint már akkor is a hegyekben élt, amikor még Toborzásgátló Vlagyimir ifjú kalandozóként járta a rónákat, s talán még neki is meggyűlt vele jópárszor a baja. Ha harcba szállsz Jeroméval, fel kell kötnöd a nadrágodat.

KARAKTERLAP

Villámököl, egy fekete, copfos hajú, zöld szemű kobudera férfi vagy. Fekete a bőröd. Tharr követője vagy. Ez a 90. fordulód.

Erő: 19 (21) Szint: 13 Merészség: 6/5 Magasság: 146 cm
IQ: 18 Támadás: 12 Agresszió: 3 Testsúly: 53 kg
Ügyesség: 20 Védekezés: 24 Menekülés: 30 % Életkor: 26/26 év
Egészség: 18 Életpont: 192/139 Jellem: semleges (+6) Tul. pont: 0
Szerencse: 15 (16) Varázspont: 50/19 Pénz: 143 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 295 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 942 TP-t kaptál. Jelenleg 38697 TP-d van. A következő szinthez még 9303 TP szükséges. Trófeáid: rőtmanó berzerker, törpemammut, bibircsók-óriás.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 10 szúrófegyverek: 14 (+1) vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 9 dobófegyverek: 8

Óvatosság (labirintusokban): 3

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 10 2. nyomkövetés: 3 (+1) 3. mászás: 4
4. csapdakészítés: 6 5. csapdaészlelés: 3 6. gyógyítás: 40
7. titkosírás: 2 8. felderítés: 1 9. teológia: 4
10. harcművészetek: 11 11. szörnyismeret: 1 12. zárnyitás: 3
13. vadászat: 8 14. bányászat: 5

FELTÉTELES PARANCSOK (még 50 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
ormánygőte (#18)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
hadiszerencse I (#13)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A következő áldozat egy bronzpáncél kell, hogy legyen.
2.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel!

HŐSTETTEID

Összsúly: 76.79 kg Megterheltség: 147%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 57 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 kaja (#2) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 evaporőr háj (#105) 14 kerek kő (#19) 5 madártoll (#112)
3 spiritusz (#170)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(73,-14) Trikornis Futárszolgálat (#711), főutca (#399), oltár, ház (#400)
(73,-13) világítótorony (#156), Fairlight oltár, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155)
(73,-12) Elenios oltár, Chara-din rúnaköve, világítótorony (#156), vaskohó (#155), érclelőhely
(73,-11) nyuhaj karbin (#110), világítótorony (#156), csillezsálya (#1252, belőle készíthető: #1253), törpe bánya (#435), drasmólyom (#60)
(73,-10) Sheran oltár, phua-kúp (#372), világítótorony (#156), Chara-din rúnaköve, vaskohó (#155), érclelőhely
(73,-9) olvasztókemence (#86), művészi porolit (#720), 50. jellempróba, Elenios oltár, vaskohó (#155), érclelőhely, mélységi grittangok (#103), Jerome (#956)
(73,-8) Chara-din monolitja (#534), vaskohó (#155), Leah oltár, Chara-din rúnaköve, művészi porolit (#720), 5. többszemélyes kaland, nekrofun (#173), 41. jellempróba, érclelőhely
(73,-7) Tharr oltár, 48. jellempróba, vaskohó (#155), rőtmanó berzerker (#369)

ÜZENET A JÁTÉKVEZETŐTŐL


Kedves Játékostársunk, Ezúton szeretnénk Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új évet kívánni. Reméljük, hogy kalandjaid során jól szórakoztál, és jövőre is velünk tartasz. Az ünnepek alatt, dec 24-től jan 01-ig nem dolgozunk, viszont dec 27-28-29-30-án naponta egyszer, előreláthatólag 11 és 13 óra között az UL-ek letöltésre kerülnek és lesz forduló kiküldés. Megértéseteket köszönjük! A Beholder Kft. munkatársai.

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Az újszülöttek ezentúl nem öröklik a HH, TK, TKB, MAK és FOK parancsokat.
* - A kikötői ácsműhelyek ezentúl csak hajókat és ácsszerszámot forgalmaznak, más típusú tárgyakat nem vásárolnak meg, és az eddig megvásárolt ilyen tárgyak is eltűntek a műhelyekből. A hajókészleteket feltöltöttük.
* - A cikázó villám, lángorkán és energiaörvény varázslatok erősödtek. -30 védelmet adnak az ellenfélnek, valamint a max. hatásfokuk 150-ről 200-ra nőtt. A káoszsújtás és Elenios egyedi varázslatának maximuma is 200-ra nőtt.
* - A Sorsfordító hibás volt, javítottuk. Az encnek megfelelően, ha mentődobást dobsz, 1 % eséllyel tönkremegy egy.
* - A gyöngykagyló és Sheran cserepének mentődobásai javultak, hogy nehezebben menjenek tönkre.
* - A Kódtörés (439.) őstaumaturgia varázslat megtanulható a Rettenetes mágustoronyban.
* - Az angyalok gyűrűje nem ment meg kalandozó elleni csatában.
* - A méregsemlegesítés akkor is kisül, ha a karaktert megmenti a DEM, halálkapu, vagy feltámadás.
* - Ha valakire aranyburkot használnak, az mostantól kiíródik a táborozás alatt történtek között.
* - A KT-váltás veszteségei csökkentek. Ha valaki kilép egy KT-ból eddig fele MxTU-ját menthette le árnyék MxTu-nak. Mostantól ha valakinek több az MxTU-ja, mint 20, akkor az MxTu-ja-10 lesz az árnyék MxTu-ja, ha 20-nál kevesebb MxTu-ja volt, akkor nincs változás. Viszont, ha valaki belép egy új KT-ba, az árnyék MxTu-k automatikusan felkerülnek az MxTu-ra. Trükközni nem lehet velük.
* Adatbázis-bővítés
* - Bővült a karaktereknél a maximális tárgyhelyek száma. Ennek tükrében új tárgyhely-bővítéseket lehet szerezni a játékban. Az első ilyenek a nemsokára bekerülő TK-kban lesznek elérhetők.
* - Megnőtt a bérelhető bankszéfek száma is. Mostantól lehetőség van újabb 50 bankhely megvásárlására. Ebből az első 10 bárhol elérhető, és darabja 5000 aranyba kerül. Ha valaki már 60 bankhellyel rendelkezik, akkor a sziránusz pénzváltóknál igen borsos áron, darabonként 10000 aranyért bérelhet még újabb 40 helyet. Így a maximális banki tárhely egy karakternél 100. Továbbá kiíródik a karakterlapra a bankhelyek maximális száma, és hogy mennyi foglalt belőlük.
* - A TV lista maximuma 20-ra bővült, az FTV listáé 120-ra.
* - A BA és FT parancsok maximuma immár 50.
* - Ezentúl 20 FLH parancs lehet kiadva, és az FLH parancs 3. paramétere (amivel azt adod meg, hogy maximum hány lövedéket lősz/dobsz) ezentúl lehet 15-nél nagyobb is.
* - A kiadható feltételes parancsok maximuma ezentúl 50.
* - A kedvenc táborhely kiíródik a karakterlapra.
* - 10 új mínosz-kúp került be a Kiégett Földekre, és hozzájuk kapcsolódóan 4 teljesíthető isteni küldetés.
* - Javítottunk több apró kiírási hibát a bővített adatbázissal kapcsolatban.
* - A manakövek feltörési sorrendje a következő: varázskő > manakristály > tleikan manakő > óelf varázskő.
* - A szintlépésnél többet nincs kiírás, ha a karakter olyan szintre lép, aminek nincs titulusa.
* - A 215-ös labirintusban a dupla TVP lépési költség nem jól működött. Javítottuk.
* - Megszűnt az a korlát, hogy egy számláról maximum két karakter léphet egy KT-ba, vagy vehet részt egy KT alapításában.
* - A Bajnokok Pihenője bajnokai immúnisak lettek a holtak szavára, és kicsit nőtt az életpontjuk.
* - Elkészült a tesztolimpia. Az első futtatás január végén-február elején lesz.
* - Megnéztük az általatok jelzett olimpiai hibákat. Az alábbi hibáknak néztünk utána:
Túlütés hiba: Valóban előfordult, ha a sebzéshez képest kicsit volt az ellenfél max. ÉP-je. Javítva.
Támadás hiba: Itt két dolog merült fel.
Egyrészt a "debreceni humor-kommandó" fegyver nélkül indult. Nekik rossz volt az olimpia elején a fegyverszakértelemből eredő támadás kiírása, de ez senki mást nem érintett, aki fegyverrel indult. A fegyvernélkülieknek meg úgyis mindegy volt. Javítottuk.
Másrészt a szintből eredő támadás egy-két játékosnál rossz volt. Ez egy korábbi dragnitkivevős hiba eredménye. Pár támadást jelentett egy-két embernél. Javítottuk.
A vigaszdíjként kisorsolt tudás gyöngyei nem kerültek beírásra. Beírtuk őket, a következő olimpián nem lesz ilyen gond.
Játékos versenyeknél nyert olyan, aki előző félévben is nyert. Valóban volt egy kis gond ezzel. Javítottuk, a következő olimpián már jó lesz. Ezzel kapcsolatban megcsináltuk, hogy a 2. helyezettek ne lehessenek újra másodikak (másnak is legyen esélye), de elsők lehetnek.
* - Hat új többfős kaland került be a játékba. Egy nyugatra, 3 a Yaurr birodalomba, 1 a Sötét Földre, 1 pedig a ryuku szigetekre.
* - Elkezdődött a 2. quwarg rajzás.
* - A quwarg rajzásban ryukun nem jönnek többet KF-es quwargok.
* - A quwarg rajzásban akinek a max. koordinátája az SF-re esik, és 40. szint alatt van, annak a keleti rajzás számít megfelelő rajzásnak. Természetesen ettől még irthatja a 220+-os rajzást is.
* - Mostantól neves quwargokat is számolja a program a quwarg rajzásban.
* - A Vasalt bunkók quwarg szaga is erősített quwargokat generál a rajzásban.
* - Ha valaki a 220-on túli X koordinátáról jön vissza 220 alá, a DX beállítása nem állítódik át, és ha DX 0 volt kiadva, akkor a 220-tól nyugatra csak 1 mezőre demezik halál esetén.
* - A butaság árával megemelt költségű tűzkézt akkor is ellőtte a karakter, ha nem volt rá elég VP-je. Ezt javítottuk.
* - Megszüntettük a fegyverszakértelem-fejlődési korlátot a friss, ősi és thargodan csatamezőkön a csatornától keletre.

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Villámököl 90. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) királygyík (#26) óriás sáska (#27)
sakál (#28) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34)
gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Baar-ork (#44)
Duer-ork (#45) Tugt-ork (#46) csontváz (#48) zombi (#49) technokolin (#50)
gyíkember (#51) bakkura (#52) százfogú (#53) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55)
félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60)
hegyi rák (#61) kőevő (#62) umor-pióca (#63) varkaudar (#64) vízionár (#66)
húsevő magszim (#67) móleon (#68) evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71)
garokk (#73) tintacsiga (#74) gitonga (#76) zoloboo (#77) tazunkaróka (#81)
spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86)
kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) bundás csirmáz (#93)
légirozmár (#94) mérges nyukmár (#95) piromenyét (#99) szőrös pók (#100) sullár (#101)
uzbány (#102) mélységi grittang (#103) trikornis (#104) kőkorszaki szaki (#109) nyuhaj karbin (#110)
sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116)
mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119) bibircsók-óriás (#120) tetemember (#123)
manifesztátor (#124) útonálló (#130) orgyilkos (#131) agglomerátor (#138) proteinfecske (#139)
acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141) kardfogú fülemüle (#146) vérfürdető magszim (#148) nukleáris cickány (#155)
karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186) élőholt quwarg (#202) massza (#217) manaelementál (#290)
ork sámán (#345) khór darázs (#348) északi aurach (#350) halálmadár (#351) bíbor szulfagor (#358)
ryuku légiós (#361) kérődző etra (#368) rőtmanó berzerker (#369) csontlepke (#746) csodabogár (#755)
alattomos manó (#756) Jerome (#956) Quirov (#975)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30)
smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40)
grákóbőr (#41) távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45)
krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50)
bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) tigroszlán fog (#63)
csontszablya (#64) szöges páncél (#65) szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68)
szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) csontkulcs (#74) rézkulcs (#75) rát-fa (#77)
mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80) mérleg (#81) zöld üveg (#82)
ragasztó (#83) óndarab (#85) olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) manilla-fa (#91)
kötél (#92) mély kút (#93) bronzhegyű nyíl (#94) bakkura bőr (#95) bakkura csizma (#96)
rákpáncél (#97) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100) vízionár szem (#102) magszim bél (#103)
fémrúd (#104) evaporőr háj (#105) fabontó (#106) rövid íj (#107) nyílvessző (#108)
madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116)
púderszikla (#118) púderkő (#119) dözmöng szív (#122) göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124)
mandibulapenge (#125) mandibulakasza (#127) sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131)
hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136)
mérg. ubuk tüske (#137) két kard szimbólum (#144) oltár (#146) hebrencs csapda (#147) grok-képződmény (#149)
szvó-ektoplazma (#151) pirkit (#153) mély szakadék (#154) vaskohó (#155) világítótorony (#156)
nyu-shuriken (#157) ezüst karkötő (#158) kis vaspajzs (#159) vassisak (#160) karócsapda (#163)
ugh méreg (#166) sziklafészek (#167) sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169) spiritusz (#170)
nekrofun (#173) mínosz-kúp (#178) ezüst gyűrű (#180) vashegyű lándzsa (#182) vaskulcs (#183)
mérg. ubuk dobónyíl (#188) obszidián függő (#195) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) ovimon-bokor (#206)
ovimon-bogyó (#207) óriás lián (#208) szuperkötél (#209) fűszertartó (#210) dorony tüdő (#212)
láncing (#222) orgyilkos tőr (#225) acélpengőke (#231) furulya (#233) dorony duda (#235)
lajhár csont (#236) tüskecsapda (#242) bumeráng (#249) templom (#256) kőszem (#304)
huhogó bibe (#332) rézgolyó (#343) phua-kúp (#372) fény szentélye (#376) szent tölgyfa (#393)
álomvirág (#395) álompor (#396) főutca (#399) ház (#400) aranypikkely (#415)
törpe bánya (#435) szent liget (#439) barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) erődítmény (#488)
sárkánytanya (#492) Chara-din monolitja (#534) sötét tekercs (#535) aurach fog (#657) Morgan kristálya (#659)
szulfin (#676) szulfagor agyar (#677) manóodú (#698) sötét kámzsa (#699) tubarkő (#700)
Rahn ékkő (#701) rőtmanó kacagány (#714) művészi porolit (#720) varázsfiola (#828) csodák kútja (#1096)
varkaudar csont (#1113) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169) malom (#1204) szekérkaraván (#1215)
megbűvölt utazóláda (#1218) csillezsálya (#1252) csillezsályalevél (#1253) Ramirez feszítővasa (#1261) elhagyott bánya (#1685)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
AA   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy átadása
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
BPB  [sorszám]                        -  befejező parancs berakása
BPK  sorszám                          -  befejező parancs kivétele
CIR  [beállítás]                      -  vándorcirkusz látogatása  
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
DD   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par.tárgy eldobása
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
EA   mit       darab                  -  eladás boltban
EE   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy eladása
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
ESK  kaland.   [kaland.]             30  esküvő
EXT                                   -  játékhét visszadátumozási kérelem
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FÁS  TVP                            TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FFK  %         [%]       [%]          -  felt. fegyverv. kockázata
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FM   TVP                              -  feltételes mászás
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
HU   [tárgy]   [tárgy]   [tárgy]      -  hulladékgyűjtés
IM                                   30  imádkozás oltárnál
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
JLK  kód                              5  jelszó kimondása
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   tárgy     3		      -  őriz a tolvajok ellen
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KÖTB K.Tudat                          -  Közös Tudatba belépés
KÖTL létszám   vezető                 -  Közös Tudat létrehozása
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
OV   0-5                              -  óvatosság labirintusban
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
SZK  szörny                          10  szörnykeresés
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése
TK   kaland kalandozó                 ?  többszemélyes kalandra indulás
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása
V    varázslat [param1]  [param2]  5(?)  varázslás
VE   mit       darab                  -  vásárlás boltban
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra
VPF  VP                               -  spórolt VP felszabadítás
VPS  VP                               -  VP letiltása, spórolása
ZIP  mit        TVP                 TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek