90. forduló, 92. forduló, Bandi összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. ápr. 18. 15h:50'
EZ A 135. JÁTÉKHETED, 91. FORDULÓD
136. játékheted kezdete: ápr. 24.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4469
SZÁMLA : XXXX

BANDI KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [135,18] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+21 életerő.)

h 979 használod a 979. tárgyat
Összemorzsolod a sáfránykövet. 100 tevékenységpontot kaptál! [0 pontot használtál fel, van még 333.]

kut 30 kutatsz 30 pontért
Mosolygó keselyűként csapsz a borzalmas mészárlás színhelyére. A vért már felszívta a föld, de a bűz még nem oszlott el. Egy darabokra tört tűzköpő mellett ott hever a teljes gnóm kezelőszemélyzet, valamilyen fehér, savas anyag okozta halálukat. Eleget nézelődtél, elkezded a hullákat felfordítgatni, értékek után kutatva. Hatodik érzéked veszélyt jelez, ezért átmenetileg felfüggeszted a fosztogatást. Egy zombi intéz feléd kihívást.

Dárdát küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 dárda. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a zombi foszladozó testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A zombi most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 27 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 10, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

No, lehet folytatni a munkát! Tíz perc sem telik bele, és máris valami használható akad a kezedbe: Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy bumeráng. Hirtelen zajra leszel figyelmes - valami közeledik! Egy dögkeselyű jön feléd. (ld. enc.)

Dárdát markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 dárda. Több lövedéked átfúrja a dögkeselyű csupasz nyakát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Brutális kegyetlenséggel kezded meg a Kos Csapása manőverét. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a dögkeselyű tollas testét. (3 támadással 54 életpontot sebezve.) Belecsipked a dögkeselyű a bal karodba és a nyakadba. (3 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Felkészülsz Acél ököl alkalmazására. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a dögkeselyű farkát. (2 támadással 56 életpontot sebezve.) A dögkeselyű néhányszor belevágja a csőrét a kezedbe. (3 támadástól 25 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 7 madártollat. [madártoll ->eldobod] 758 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 116, sebződés: 39, gyógyulás: 0, összesen: -39 ÉP}

Undorítók ezek a lények, a hullahegyek közt élnek! Tovább kurkászol... Leszakadt karokat és lábakat hajítasz félre, ahogy keresgélsz. Az az egy pozitív dolog van ebben a kukázásban, hogy nincsenek erre igazán komoly szörnyek. Hatodik érzéked veszélyt jelez, ezért átmenetileg felfüggeszted a fosztogatást. Egy autentikus vámpír támad rád. (ld. enc.) Ebben a helyzetben a menekülés a legbölcsebb lépés. Szerencsére ellenfeled nem követett. Átkutatod a környéket. A felderítő munka nem vezetett eredményre. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (felderítés: 1. szint). (ld. enc.) [30 pontot használtál fel, van még 303.]

m 3 3 2 mozogsz délkeletre, délkeletre, keletre
[136,19] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Hirtelen mozogni kezd a föld! Egy epokitféreg nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Ellenfeled ragasztót köp! Elfehéredsz: a birtokodban levő 10 rézdarab úgy összeragadt, hogy használhatatlanná vált! Itt a bosszú ideje... Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Ököllel többször kegyetlenül megütöd az epokitféreg testét. (3 támadással 47 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az epokitféreg, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Az epokitféreg farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Izmaidat megfeszítve, készen állsz arra, hogy alkalmazd az Erő Öklét. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod az epokitféreg szelvényes testét. (3 támadással 80 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Az epokitféreg farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. 880 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 127, sebződés: 30, gyógyulás: 0, összesen: -30 ÉP}


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 botot.

(Továbbmész...) [137,20] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. A távolban sakálok üvöltenek. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy erszényes elkarog lehet. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Teli erőből dárdát dobsz az ellenfeledre. Elrepül 3 dárda. Lövedékeiddel perforálod az erszényes elkarog farkát. (3 támadással 9 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. A helyzet alkalmasnak látszik az Acél Ököl alkalmazására. Ököllel többször kegyetlenül megütöd az erszényes elkarog testét. (3 támadással 69 életpontot sebezve.) Az erszényes elkarog rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (2 támadástól 20 életpontot vesztesz.) Az erszényes elkarog fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered az erszényes elkarog szőrös testét. (3 támadással 55 életpontot sebezve.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Az erszényes elkarog szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 elkarog szőrt. 865 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 133, sebződés: 48, gyógyulás: 0, összesen: -48 ÉP}

Utad során felfedezel egy oltárt. Fairlight híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Micsoda szerencséd van! Tucatnyi húsos imádkozósáskát kapsz el a déli imádság közben. (+2 kaja.)
(Feltételes készítés:) Legyártottál 2 dárdát.

(Továbbmész...) [138,20] Még mindig füves síkságon vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy nukleáris cickány. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Dárdát küldesz ellenfeled felé. Elrepül 3 dárda. Pár lövedéked átjárja a nukleáris cickány fejét. (3 támadással 10 életpontot sebezve.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-6 életerő.) Elszántan a másikra rontasz. Ki-tudásod egy igazi tesztje előtt állsz: az Erő Öklét készülsz alkalmazni. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a nukleáris cickány jobb első lábát. (3 támadással 113 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a bal karodba és kezedbe! (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-4 életerő.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 pirkitet. 718 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 123, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely délkeletről folyik északnyugatra. Feltöltöd a vizestömlőt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt oltárt. Egy hajléktalan troll csörtet feléd, megszólít: - Haver, aggyá egy aranyat! Három hónapig ispotályba' vótam, nincsen pénzem. - Ha megszánod, adjál neki egy aranyat, ez nem kerül TVP-be (39. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Sípcsonton rúgod a trollt. Az sem ma kezdte a verekedést, mert úgy nyakonvág, hogy elterülsz. Ezzel nem lesz jó kikezdeni, inkább elszaladsz. (+2 gonoszság.)
Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy Chara-din monolitját. Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. [97 pontot használtál fel, van még 206.]

m 4 2 2 mozogsz délre, keletre, keletre
[138,21] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Hmm, csak egy vérfürdető magszim. Ettől nincs semmi félnivalód. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Dárdát markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 dárda. Több lövedéked átfúrja a vérfürdető magszim húsos törzsét. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a vérfürdető magszim testét. (3 támadással 47 életpontot sebezve.) A vérfürdető magszim csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (8 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A kí-energiák fókuszálása lehetővé tesz számodra egy Kobraharapást. Ököllel többször eltalálod a vérfürdető magszim testét. (3 támadással 32 életpontot sebezve.) Csápjaival a vérfürdető magszim lecsap a jobb karodra. (8 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 86, sebződés: 36, gyógyulás: 0, összesen: -36 ÉP}

Látsz egy smirglibokrot. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Hopp, egy nyákalma-bokor! Egy fél kiló érett gyümölcsöt aratsz le. (+2 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 botot.

(Továbbmész...) [139,21] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Elérted Raggard síkjának nyugati szélét. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy ovimon-bokrot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy Chara-din monolitját. Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy ryuku gárdista. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Dárdát markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 dárda. Alaposan megsorozod a ryuku gárdista testét. (3 támadással 12 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Mint a harcművészetek igazi mestere, megpróbálkozol az Erő Öklével. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a ryuku gárdista testét. (3 támadással 98 életpontot sebezve.) Jobbra-balra szökkenve osztja a ryuku gárdista nehezen védhető csapásait. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A ryuku gárdista most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 670 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 110, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Lecsapsz egy kövér, ám elővigyázatlan sótyúkot. (+2 kaja.) Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [140,21] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Vad szamóca illatát hozza a szél. Keletre az alanori csatorna békésen fodrozódó vizét látod. (ld. enc.) Ágak ropogására leszel figyelmes. Egy hatalmas, morgó tigroszlán üldöz egy kedves kis cicát. A közöttük lévő távolság egyre csökken. Ahhoz, hogy megmentsd a cicát, nem kell TVP-t elköltened (26. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Megelőzve a tigroszlánt, elkapod a cicát. Jó kis ebéd lesz belőle (+1 kaja). Most látod csak, hogy a tigroszlán sebesült - nincs ínyére az ebédért való harc, ezért gyorsan elszalad. (+2 gonoszság.) Szereztél egy kaját.
Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr hívői építették. A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint egy bávatag golombár, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy kérődző etra nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Dárdát markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 dárda. Alaposan megsorozod a kérődző etra testét. (3 támadással 26 életpontot sebezve.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-5 életerő.) A lény bűzfelhőt lő rád! Nem tudod leküzdeni a hányingert: kábán könnyítesz magadon. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. A kí méhkasként zsong bőröd alatt: szinte magától fókuszálódik az Erő Öklévé. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a kérődző etra fejét. (3 támadással 127 életpontot sebezve.) A kérődző etra rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-3 életerő.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 700 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 153, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Mohón a kajára veted magad. (-3 kaja.)
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 dárdát. [71 pontot használtál fel, van még 135.]

m 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre
Nekikészülsz, hogy bemássz a vízbe, azonban hatalmas, szürke testek villannak meg a vízben, és ráébredsz, hogy maximum fél percig maradhatnál életben, ha nekikezdenél átúszni a csatornát.

(Továbbmész...) Már épp beugranál a vízbe, amikor közelebbről megfigyeled a vízfelszín fodrozódását, és ráébredsz, hogy nem a szél okozza, hanem szürke hátak sokasága. Vércápáktól nyüzsög a csatorna! És te még ide akartál bemenni... Falfehéren hátrálsz vissza. [0 pontot használtál fel, van még 135.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Felidézel magadban néhány matekfeladatot, amit annak idején az iskolában adtak fel a bölcsek, házi feladatként, és sosem tudtad őket megoldani. Most hosszasan töprengesz rajtuk... A befektetett munka meghozza eredményét. (+1 IQ.) Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy szürke rinocérosz közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Teli erőből dárdát dobsz az ellenfeledre. Elrepül 3 dárda. Több lövedéked átfúrja a szürke rinocérosz bal első lábát. (3 támadással 25 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. A felgyülemlett kí-energiák vad rohamában indulsz a Kos Csapására. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a szürke rinocérosz fejét. (3 támadással 46 életpontot sebezve.) A szürke rinocérosz szarvai eltalálják a bal térdedet. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Apró rúgást kapsz a szürke rinocérosz patájától. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Lehetőséget látsz a Kobraharapás bevetésére. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a szürke rinocérosz testét. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) A szürke rinocérosz meglök a szarvával. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szürke rinocérosz patája súrolja a combodat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szürke rinocérosz szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 610 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 108, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}

Teleeszed magad. (-3 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 95.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Gyermekkorodban tanult verseket próbálsz felidézni, és hangosan elmondani. A jó memória egyik feltétele a magas IQ-nak. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az IQ-d érezhetően megnövekedjen. Hirtelen mozogni kezd a föld! Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy vérszomjas csüldő. (ld. enc.) Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. A kí-energiák fókuszálása lehetővé tesz számodra egy Kobraharapást. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a vérszomjas csüldő testét. (4 támadással 85 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. 500 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 85, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 55.]

tf 2 25 fejleszted a 2. tulajdonságodat 25 pontért
Teljes kényelembe helyezkedsz (már amennyire itt lehet), és töprengeni kezdesz a világ dolgain. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [25 pontot használtál fel, van még 30.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, táborhelyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 232 pontot. A következő körben tehát 262 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


DÖGKESELYŰ (174. SZÖRNY)
Dögkeselyűkkel leggyakrabban ott találkozhatsz, ahol bőven van friss hulla: a csatamezőkön. A ghallai dögkeselyűk különösen kövérek és erősek, és rettenetesen szemtelenek: nem egykönnyen hagyják magukat elzavarni a kiválasztott zsákmánytól. Leölésüknél leghatékonyabb, ha valamilyen vágófegyverrel átmetszed a nyakukat, de még az a technológia is elmegy, ha jól kupán vered őket valamilyen ütőfegyverrel.

AUTENTIKUS VÁMPÍR (154. SZÖRNY)
Az egyik fő különbség a szintszívó és az autentikus vámpír között az, hogy az autentikus vámpír MINDIG szív szintet, ha eltalálja ellenfelét. (Kivéve ha szerencséd nagyon-nagyon magas.) Így aztán természetes, hogy nem fogod soha megtámadni, kivéve, ha direkt T/FT parancsot adsz ki rá. Az autentikus vámpír gyűlöli a fényt, ezért csak sötét helyeken találkozhatsz vele. Ragyás, lila bőrét általában hosszú, fekete köpeny takarja, felhajtott gallérral. Sajnos ezzel nem tudja kilétét elleplezni, mert ahányszor megpillant egy áldozatot, hosszú, hisztérikus röhögésben tör ki, és ilyenkor elővillannak hegyes szemfogai.

FELDERÍTÉS
Ahányszor a KUT paranccsal átkutatsz egy mezőt, a felderítés képességedet használod. Ez minél magasabb, annál nagyobb eséllyel találsz meg eldobott/elrejtett tárgyakat. Kezdetben egy KUT 20 paranccsal már 100% esélye van, hogy megtalálod a spontán eldobott tárgyakat, de csak 2% esélyed, hogy rábukkansz az elrejtett tárgyakra. Minden KUT parancs fejleszti a felderítés képességedet. Ha ez magas, nemcsak a rejtett tárgyak megtalálására van nagyobb esélyed, hanem például kevesebb pontért is megtalálhatod a simán eldobott tárgyakat. Ha valakit egy szörny öl meg, és a szabadban van, ugyanaz történik a tárgyaival, mintha eldobná. Föld alatt a tárgyak elvesznek (a szörny elhurcolja őket). Még egy funkciója van a felderítés szakértelemnek: ahányas, annyi százalékkal megnöveli a valószínűségét (max. 99%-ig), hogy a harcban használt lövedéket/dobófegyvert meg tudod találni.

AZ ALANORI CSATORNA
Az alanori csatorna egyike VI. Borax legnagyobb szabású építkezéseinek. Az eredetileg öntözési célokra ásott rendszert a tűzvihar utáni negyedik hónapban kezdték el az uralkodó utasítására kibővíteni. Az eredmény egy közel három mérföld széles, a félsziget északi partjától egészen a déliig egyenesen húzódó, közepénél 12-15 méter mély csatorna lett. Az építkezés közel másfél évig tartott, rabszolgák és szabad emberek tízezrei dolgoztak rajta, de a legnagyobb segítséget persze az udvari mágusok jelentették. Részben a tenger vize, részben jónéhány, mesterségesen belévezetett patak vize táplálja. A csatorna elsődleges célja a birodalom szívét képező sűrűn lakott területek védelme. A rossz nyelvek szerint Borax nemcsak a nyugaton megmaradt esetleges sötét armadákat akarta ezzel távoltartani, hanem a kiéhezett menekülők/túlélők áradatát is. No igen, az arénajátékokon szívesen látott vadonból toborzott barbárok nem lennének kedves vendégek az amúgy is túlzsúfolt városok mindennapjaiban. A biztonság kedvéért a csatornába tízezer vércápát is telepítettek, és a mágusok egy igen ártalmas energiamezőt húztak fel a keleti parton. Ennek ellenére az igazán bátrak és tapasztaltak megpróbálkoznak átjutni ezen a tömérdek veszélyen is, tudva, hogy micsoda jólét vár rájuk a túlparton. Légy azonban figyelmeztetve: a visszajutás még az átjutásnál is nehezebb és fájdalmasabb...

VÉRSZOMJAS CSÜLDŐ (114. SZÖRNY)
Ha valaki a földön egy kisebb, szabályos bemélyedést vesz észre, akkor általában nem szokott gyanakodni. Ha azonban belesétál, és a mélyből óriási csápok törnek elő, lerántva a föld alá, akkor legközelebb már óvatosabb lesz. Ha lesz legközelebb... Ha a csüldő sikeresen lehúz a föld alá, akkor óriási állkapcsával egyszerűen kettéroppant, és bekebelez. Aránylag fájdalommentes halálnem, kivéve, ha a csápok gyilkos szorítására gondolunk...

KARAKTERLAP

Bandi, egy barna, hosszú hajú, kék szemű kobudera férfi vagy. Körszakállad és bajuszod van. Bőröd bronzként csillog. Ez a 91. fordulód.

Erő: 27 Szint: 15 Merészség: 6/4 Magasság: 143 cm
IQ: 21 Támadás: 14 Agresszió: 5 Testsúly: 48 kg
Ügyesség: 20 Védekezés: 20 Menekülés: 40 % Életkor: 29/29 év
Egészség: 21 Életpont: 221/215 Jellem: gonosz (146) Tul. pont: 0
Szerencse: 15 (18) Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 409 szörnyet (9 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 5 728 TP-t kaptál. Jelenleg 109 487 TP-d van. A következő szinthez még 10 513 TP szükséges. Trófeáid: földsárkány, kardszárnyú pocok, tüskés harci gromak.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: * 19 ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 3
dobófegyverek: 17 (+1)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); dárda (#10) (1 -);
140,72 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 140

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 150 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6 2. nyomkövetés: 11 3. mászás: 1
4. gyógyítás: 32 5. felderítés: 1 (+1) 6. versengés: 1
7. harcművészetek: 19 8. szörnyismeret: 1 9. zárnyitás: 1
10. vadászat: 12 11. bányászat: 8

FELTÉTELES PARANCSOK (még 35 lehet)
gyógyítasz 70% életerő alatt 20 TVP-ért
ásol max. 32 TVP-ért
készítesz kötelet (#92) (max. 2 darabot, csak egyszer), dárdát (#10) (max. 4 darabot ), botot (#4) (max. 4 darabot ), púdersziklát (#118) (max. 2 darabot, csak egyszer), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), csuklyavirágot (#133) (max. 1 darabot, csak egyszer), zárnyitó készletet (#39) (max. 1 darabot ), szárnyas hernyót (#69) (max. 4 darabot ), bronzpáncélt (#90) (max. 1 darabot, csak egyszer), smirglilevelet (#29) (max. 3 darabot ), bőrpáncélt (#51) (max. 1 darabot, csak egyszer)
gonoszkodsz max. 45 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus (31)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
városháza (Qvill) (527): kész. városháza (685): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
5, 6, 7, 53.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bakkura csizma (#96) 1 * bronzpajzs (#89) 1 * bronzsisak (#88)
1 * Jerome köpenye (#1527) 1 mászókarom (#78) 1 * rőtmanó kacagány (#714)
3 * tankány karom (#237)
Fegyverek és lövedékek
3 bot (#4) 1 bumeráng (#249) 1 csontkés (#11)
2 dárda (#10) 1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6)
1 ryuku kopja (#694) 1 vadászkés (#1264)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 2 fáklya (#36) 15 kaja (#2)
1 kötél (#92) 1 Ramirez feszítővasa (#1261) 3 sáfránykő (#979)
4 titanitdukát (#1480) 3 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
2 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 20 csepp tinta (#101), fér még: 0]
3 kavadu iszák (#25) [bennük 22 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 8]
2 sullár hólyag (#168) [bennük 1 csepp spiritusz (#170), fér még: 39]
4 uzbány csőr (#169) [bennük 14 csepp ugh méreg (#166), fér még: 34]
3 vizestömlő (#3) [bennük 57 korty víz (#27), fér még: 3]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
$3 bordacsont ($16) 1 bruhatagnyelv (#1230) 1 elkarog szőr (#665)
$2 evaporőr háj ($105) 3 fekete gyöngy (#99) 1 gromak bőr (#268)
3 lapockacsont (#33) 1 liumbe hajtás (#655) $1 magszim bél ($103)
$1 nektoraf faggyú ($667) 13 óndarab (#85) 14 pirkit (#153)
8 rézdarab (#70) 1 smaragdkő (#678) 3 smirglilevél (#29)
1 szvó-ektoplazma (#151) 6 vasérc (#152) 1 xirnox szív (#213)

Összsúly: 56.64 kg Megterheltség: 88%
GYJ: Legalább 2 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 99% alatt van.
Még 99 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 dárda (#10) 2 kaja (#2) 10 rézdarab (#70)
1 sáfránykő (#979)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 bot (#4) 1 bumeráng (#249) 1 elkarog szőr (#665)
2 pirkit (#153) 52 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

134 135 136 137 138 139 140 141
17
18
19
20
21
22
(135,18) zombi (#49), dögkeselyű (#174)
(136,19) epokitféreg (#147)
(137,20) erszényes elkarog (#354), Fairlight oltár
(138,20) nukleáris cickány (#155), patak, oltár, 39. jellempróba, Chara-din monolitja (#534)
(138,21) vérfürdető magszim (#148), smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), oltár
(139,21) ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207), oltár, Chara-din monolitja (#534), ryuku gárdista (#360)
(140,21) 26. jellempróba, Tharr oltár, művészi porolit (#720), kérődző etra (#368), szürke rinocérosz (#346), vérszomjas csüldő (#114)

Üzenet küldése a karakternek