95. forduló, 97. forduló, Bandi összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. máj. 1. 15h:38'
EZ A 137. JÁTÉKHETED, 96. FORDULÓD
138. játékheted kezdete: máj. 8.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4469
SZÁMLA : XXXX

BANDI KALANDJAI


9 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [140,10] koordinátán.
A táborozás 4. napján összeakadsz egy ezüsthajú, barna szemű gnóm férfival. Körszakálla és bajsza van. Bőre bronzként csillog. Az apró termetű gnóm egyáltalán nem visel páncélt, mindössze egy aranysárga, villámokkal teleszőtt köpenyt, amelyen az egyetlen kirívó minta egy nyilvánvalóan varázserővel bíró szimbólum: egy kristálygömb belsejében épülő mágustorony. Mégis, a belőle áradó, minden szőrszáladat az égnek meresztő sztatikus eletromosság és mágikus hatalom nem hagy kétséget afelől, hogy egy igazi Ősmágussal találkoztál. Fairlight érseke. Homlokán a mágia ezüstszínű rúnáját látod. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany éjmedált, egy arany vadászmedált, egy beholderfej medált, egy che-vállszalagot, egy cirkuszi kitűzőt, egy Dendeitren gyűrűjét, egy drakolder gyűrűt, egy ezüst morfmedált, egy ezüst végzetéremt, egy hatalom fülbevalóját, egy kígyóbőr övet, egy kreiton fókuszt, egy lajstrom medált, egy lánghordozó kitűzőt, egy mihlanil medált, egy óriások övét, egy párducbőr övtáskát, egy réz végzetmedált, egy ryuku nadrágot, egy saválló fülbevalót, egy smaragd karkötőt, egy szerencsekockát, egy szirén köpenyét, egy trix amulettet, egy varkaudar ékkövet, egy varkaudar szimbólumot, egy viharamulettet, egy villám szimbólumot, egy Vlagyimir gyűrűjét és egy zinthurgirtó éremet visel. Ruházatát egy Ylgoroth trófea, egy hósárkány trófea és egy óriásmassza trófea színesíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: két kört formázó ezüst kígyó. Jobb kezében egy teriád lándzsát, bal kezében egy ryuku menetpajzsot tart. Holmiját egy lélekgólem cipeli. Mentális auráját felismered, színtelen, jelezve a pártatlan semlegest. Barátságosnak néz ki, de Te nem vagy túl barátkozós kedvedben. Elfordulsz, és tovább totyogsz.
A táborozásod egyik napján egy cetlit találsz a motyód mellett a következő szöveggel: "Kalandozó! A saját - jól felfogott érdekedben - elfogadod Zaks Boelnirt törvényes királyodnak. Ellene nem lázadsz, nem szervezkedsz!" - Az Intézők Roxati céhe.
Hallottál már az Intézőkről, Roxat egyik elhíresült orgyilkos céhe. Nem nagyon érted, mire fel kaptad ezt a figyelmeztetést. A legkevésbé sem érdekel téged, hogy éppen ki ül Alanor trónján. Te független kalandozónak tartod magad. Mindenesetre azért a következő időkban óvatosabb leszel az alanori látogatásaid idején, főleg az olimpiákon.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+11 életerő.)

fm 20 feltételes mászás 20
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

ea 151 1 eladod a 151. tárgyat 1
Eladtál 1 szvó-ektoplazmát. 10 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

ea 101 10 eladod a 101. tárgyat 10
Eladtál 10 tintát. 10 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

ea 26 20 eladod a 26. tárgyat 20
Eladtál 20 gyenge mérget. 20 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

ea 170 7 eladod a 170. tárgyat 7
Eladtál 7 spirituszt. 7 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

ea 166 14 eladod a 166. tárgyat 14
Eladtál 14 ugh mérget. 28 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

ea 265 1 eladod a 265. tárgyat 1
Eladtál 1 kristálygömböt. 10 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

ea 213 1 eladod a 213. tárgyat 1
Eladtál 1 xirnox szivet. 10 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

ea 225 2 eladod a 225. tárgyat 2
Egyetlen bolt sincs itt, amely azt a tárgyat megvenné. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

ea 694 1 eladod a 694. tárgyat 1
Egyetlen bolt sincs itt, amely azt a tárgyat megvenné. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

ea 64 1 eladod a 64. tárgyat 1
Egyetlen bolt sincs itt, amely azt a tárgyat megvenné. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

ea 8 1 eladod a 8. tárgyat 1
Egyetlen bolt sincs itt, amely azt a tárgyat megvenné. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

ea 1230 1 eladod az 1230. tárgyat 1
Eladtál 1 bruhatagnyelvet. 7 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

ea 268 2 eladod a 268. tárgyat 2
Eladtál 2 gromak bőrt. 16 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

ea 655 1 eladod a 655. tárgyat 1
Eladtál 1 liumbe hajtást. 4 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

ea 269 1 eladod a 269. tárgyat 1
Eladtál 1 purifikátor hájat. 18 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

ea 665 1 eladod a 665. tárgyat 1
Eladtál 1 elkarog szőrt. 1 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

kt 51 1 elkészíted az 51. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 bőrpáncélt. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [30 pontot használtál fel, van még 236.]

m 6 6 7 mozogsz nyugatra, nyugatra, északnyugatra
[139,10] Továbbmész a város utcáján. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Üdvözlünk városunkban! Fűre lépni szabad, és szemetelhetsz is. A Sheran Múmiák. " Észreveszel egy főutcát. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy házat. (no:1. építését Hófarkas Klán kezdte, eddig 100 TVP épült bele.)
(Vándorcirkusz:) Törpék, óriások, zsonglőrök, erőművészek és bohócok. Először nem is tudod hova keveredtél, majd mint a villám ér a felismerés: ez a vándorcirkusz. Már úgyis bizsergett a tenyered némi megpróbáltatás után, úgyhogy határozottan a sátrak közé lépsz. Aztán arra leszel figyelmes, hogy egy törpe rohan utánad, majd aranyat kér belépő gyanánt. Egyesével átadod neki a 20 aranyat.
A céllövölde felé tartasz. Az óriás, aki a hely tulajdonosa, rád mosolyog és maga előtt tolva a sátor belsejébe lökdös. Mire magadhoz térsz, már egyedül állsz a furcsa levegőjű helyiségben. A halálhozó csak a pillanatra várt, hogy belépj hozzá. (ld. enc.)

Dárdát markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 dárda. Több lövedéked átfúrja a halálhozó testét. (3 támadással 13 életpontot sebezve.) Ellenfeled kitátja pofáját, és savat böfög rád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (7 életpontot vesztettél.) Elszántan a másikra támadsz. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a halálhozó testét. (3 támadással 61 életpontot sebezve.) A halálhozó karmai felhorzsolják a bal karodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A halálhozó karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Az ocsmány teremtmény huhog! 8 életpontot vesztettél. A halálhozó belecsíp a bal térdedbe. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Rádtapad, életnedvedre szomjasan! A vérszívástól még 18 életpontot vesztettél. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a halálhozó testét. (2 támadással 44 életpontot sebezve.) A halálhozó karmai felhorzsolják a bal karodat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Reménykedsz, hogy a csípéssel nem került méreg a szervezetedbe. A halálhozó karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny vérfagyasztó módon huhog! 7 életpontot vesztettél. A halálhozó megcsípi a jobb füledet. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Rádtapad, életnedvedre szomjasan! A vérszívástól még 22 életpontot vesztettél. A halálhozó összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány 1 halálhozó talizmán (ld. enc.). 1 060 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 118, sebződés: 101, gyógyulás: 0, összesen: -101 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Az önszuggesztió nem a legveszélytelenebb módja a gyógyításnak, de te bátor kalandozó vagy. Behunyod a szemed, és halkan mormolni kezdesz: egészséges vagyok, egészséges vagyok, EGÉSZSÉGES VAGYOK... Pár perc múlva sokkal jobban érzed magad. (+21 életerő.)
(Feltételes gyógyítás:) Végre hosszas kutatás után sikerült találnod egy blaszterpók-hálót. Miután a pókot sikerült kilakoltatnod, a hálót óvatosan az arcodra rakod. A bőröd azonnal bizseregni kezd, majd ez az érzés lassan szétfut a testeden. Amikor már a bal lábad kisujja is bizsereg, hirtelen letéped a hálót és csinálsz húsz gyors fejkörzést. A szédülés elmúltával jelentős javulást érzel. (+22 életerő.)
Egy fiatal alakváltó hívogatóan az ötpróbára hívja fel figyelmed, hát közelebb osonsz. Hallva, hogy csak erősebbnek, ügyesebbnek, okosabbnak kell lenned mindenki másnál, gondolkozás nélkül a sátorba lépsz. Az alakváltó a terem egyik sarkába vezet, ahol két súlyzó is fekszik a földön. Energikusan megragadod a kisebbiket, majd vigyorogva a magasba emeled. Az alakváltó azonban a fejét csóválja és a másikra mutat. Mérgesen veselkedsz neki, de vagy mert ezt már nem a te erődhöz mérték, vagy mert kimerültél az előző felemelésében, ez már nem sikerül. 288 tapasztalati pontot kaptál. Szomorúan elhagyod az ötpróba-sátrat.
Először nem ismered fel az előtted felbukkanó sátrat, de pillanatokkal később beugrik: a boszorka sátra az, akinek azok a különös tárgyak kellenek. Az öregasszony rendkívül elfoglaltnak tűnik, így rögtön lelkiismeretfurdalásod támad, amiért zargatni merészeled. Fel is háborodik, amikor elárulod, hogy nincs nálad egyetlen tárgy sem abból, amit megígértél. A boszorka utánad szól, mielőtt távoznál:
- Lehet, hogy meghaladja a tudásod ezeket a tárgyakat idehozni. Akkor adok másik feladatot, hozd a következőket: 1 rézsisak, 13 kerek kő, 7 kőkés, 2 szulfagor agyar, 2 bunthar bőr.
Hamarosan egy táblára leszel figyelmes, amely busás jutalommal kecsegtető kártyacsatára szólít. Alatta egy sötétképű alak ül, kezében egy paklit keverget. Leülsz a vele szemben álló székre, és intesz, hogy osszon. Bevallod az árnymanónak, hogy most játszol először. - Egy újonc - legyint lefitymáló mosollyal. - Na figyelj... három játékot játszunk, minden játékban öt lapot kapsz, abból később tetszőleges számút kicserélhetsz másikra. Pénzben játszunk. Amikor megkaptad a kártyáid, emelhetsz az alaptéten, én ezt tarthatom (ez esetben jöhet a lapcsere), vagy tovább emelhetem (ekkor neked kell tartanod, esetleg felüllicitálnod engem, különben elveszted a játszmát), vagy bedobhatom a lapjaim (ez esetben nyertél). Ha nem teszel fel újabb aranyat, és én sem emelek a téten, rögtön lapot cserélünk. Ezután megmutatjuk a lapjainkat, és az győz, akinek értékesebbek a lapjai. A győztes az összes addig feltett aranyat viszi. Ha mindhárom játékot megnyered, megkapod cirkuszunk fődíját. Persze az utóbbit csak a sportszerűség kedvéért mondom, hiszen halandónak ez eddig még nem sikerült. - Az árnymanó magabiztos nevetése lemossa arcodról a vigyort. - A lapok pontértékét ismered, ugye? - kérdezi még. Bólogatsz, hiszen nagyvonalakban tisztában vagy a HKK-póker szabályaival.
- Van elég pénzed? - méreget gyanús tekintettel ellenfeled, így kénytelen vagy megnyugtatni csilingelő aranyérméid látványával. 100 darabot belőlük magad elé raksz az asztalra. 1. kör: Kíváncsian megvizsgálod, mi került a kezedbe: 2 Orbitális mackósajt, 2 Sötét halál, 1 Temető. Ez két pár! Az árnymanó merészen licitál - vagy nagyon jó lapjai lehetnek, vagy csak blöfföl, de azt nagyon jól csinálja. Inkább nem kockáztatod az általa feltett összeget, az asztalra hajítod lapjaidat. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (szerencsejáték: 1. szint). (ld. enc.) 288 tapasztalati pontot kaptál. Az árnymanó nevetve söpri be a 35 aranyad, ami most már az övé.
Lépteidet tudatosan a szirén sátrához irányítod. Most is kisebb tömeg várakozik a bejáratnál, így beállsz a sorba. Rögtön kiderül, hogy nem is a belépésre várnak, hanem csak kíváncsiak, milyen bátor lelkű kalandozókat sodor erre a balszerencséjük. Büszkén kihúzod magad, és peckesen a bejáratot őrző cirkuszos férfihez lépsz, majd közlöd vele, hogy megpróbálnád. Miután leadtad tárgyaid, még egy-két elismerő pillantást elcsípve a sátorba lépsz. Egy keresztirányú folyosón állsz. Rövid gondolkozás után balra indulsz, az elágazásoknál pedig ösztöneidet követve választasz irányt. Szinte leteper a lábadról a hirtelen rád törő éhség. A közelben lévő járatok összes molekuláját tüzetesen átvizsgálod pár falatnyi ennivaló után, de nem jársz sikerrel. Közben egyre elviselhetetlenebbé válik gyomrod üresség elleni tiltakozása, úgyhogy inkább visszafelé indulsz. 288 tapasztalati pontot kaptál. A férfi, aki a sátorba engedett, szomorúan megjegyzi:
- Még egy kalandor, akinek nem sikerült. - Elteszed a tárgyaidat, majd megígéred, hogy egyszer még visszatérsz.
Mindig van kedved kockázni, amikor alkalmat látsz rá, így most sem utasítod vissza a lehetőséget, amikor meglátsz egy kisebb csoportosulást, ahol pörögnek a kockák. A szerencse most sem hagyott el, nyertél 1 aranyat. Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Úgy gondolod, hogy a közeledő ork bérgyilász nem jelenthet komoly veszélyt. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Dárdát küldesz ellenfeled felé. Elrepül 3 dárda. Pár lövedéked átjárja az ork bérgyilász testét. (3 támadással 23 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Felkészülsz, hogy lesújts az Erő Öklével. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az ork bérgyilász mozgékony testét. (2 támadással 75 életpontot sebezve.) Szúrásokat kapsz a válladba és a felkarodba. (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) Az ork bérgyilász még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átvizsgálod a testet. A következő kincseket találtad: 4 arany, ezenkívül 1 ork csodaszer (ld. enc.). Szereztél 1 csontszablyát. 808 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 98, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}

Utad során felfedezed egy fekete, hosszú hajú, kék szemű alakváltó férfi táborát. Raia kántora. Egy borostyán függőt, egy cetbőr válltömést, egy griff nyakéket, egy halálhozó karkötőjét, egy hatalom fülbevalóját, egy kvazár páncélt, egy kvazár sisakot, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. rubinját, egy regeneráló gyűrűt, egy ryuku nadrágot, egy szirén köpenyét, egy tankány karmot, egy varkaudar csizmát, egy vortex talizmánt és egy zafír erőövet visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Fegyverzetét egy borzalmas varkaudar trófea, egy ryuku csapásvezető trófea és egy jégtroll trófea díszíti. Bal kezében egy méregtagadót tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Málhásállata egy ryuku ostromteknős. Érzékeled auráját: undorító fehér! Egy jó! Nálad ő jóval tapasztaltabbnak látszik - a harcban biztos, hogy alulmaradnál. Elkerülöd a táborhelyet, mielőtt a másik még észrevenne.
Összefutsz egy hosszú aranyhajú, zöld szemű mutáns nővel. Bőre bronzként csillog. Elenios apostola. Egy bíbor erőövet, egy hatalom fülbevalóját, egy kígyóbőr övet, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy Rhatt páncélját, egy rothasztó talizmánt, egy smaragd védőgyűrűt, egy szem szimbólumot, egy szirén köpenyét és egy vassisakot visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Ruházatát egy ekharion trófea, egy ongóliant trófea és egy óriásféreg trófea ékesíti. Jobb kezében egy biami kvazárlándzsát tart. Elég egy mentális pillantás aurájára: undorító fehér! Egy jó!
Kölcsönösen bizalmatlan tekintettel végigméritek egymást. Továbbmész.
Összefutsz Amran, a hatalmassal. Egy griff nyakéket, egy grifftoll kesztyűt, egy koponya szimbólumot, egy kreiton fókuszt, egy kvazár sisakot, egy lajstrom medált, egy Métely páncélját, egy monstrum vállvédőt, egy nodonrod kitűzőt, egy ónix masszavadítót, egy örökkévaló holdkövét, egy regeneráló gyűrűt, egy smaragd karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy topáz erényövet, egy varkaudar csizmát és egy zafír erőövet visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Fegyverzetét egy ongóliant trófea, egy varkaudar iszákos trófea és egy manaelementál trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy Brod buzogányát, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy mérg. vas dobónyíl. Egy mutáns pók a hátasa. Tárgyainak egy részét egy ryuku ostromteknős viszi. Mentális auráját felismered, éjfekete, akárcsak a Tiéd.
Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 dárdát.

(Továbbmész...) [138,10] A síkság nyíltsága után valamivel bátrabban érzed magad egy ritka erdőbe belépve. Gyanús mozgást látsz a fák között. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy khór darázs lehet. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Teli erőből dárdát dobsz az ellenfeledre. Elrepül 3 dárda. Lövedékeiddel perforálod a khór darázs szőrös torát. (3 támadással 9 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Felkészülsz, hogy lesújts az Erő Öklével. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a khór darázs csíkos potrohát. (2 támadással 86 életpontot sebezve.) A khór darázs farkával megérint. (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A khór darázs még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 darázsszárnyat. (ld. enc.) 561 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 95, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy félig kész városépítkezést. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 3000 pontot kell rákölteni.) Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. [mocsári penke ->eldobod] Felfedeztél egy félig kész templomot. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 2700 pontot kell rákölteni.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Elég régi (kb. 3 hetes) árnymanó nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek keletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 dárdát.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 botot.

(Továbbmész...) [137,9] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy kérődző etra került az utadba. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 3 dárda. Alaposan megsorozod a kérődző etra foltos testét. (3 támadással 22 életpontot sebezve.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-3 életerő.) Ezenkívül elkorrodált 14 aranyad. A lény bűzfelhőt lő rád! Hatalmasat okádsz: semmi sem marad a gyomrodban! Elszántan a másikra rontasz. Felkészülsz, hogy lesújts az Erő Öklével. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a kérődző etra testét. (3 támadással 124 életpontot sebezve.) A kérődző etra szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-2 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 9 aranyad is. A kérődző etra még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 735 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 146, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rát-fát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy phua-kúpot. Találsz egy oltárt. Leah hívői építették. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt városépítkezést. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Befeded a vermet ágakkal, levelekkel. A közelben találsz egy szundikáló ragyás burástyát. Bár könnyedén leölhetnéd, jobb ötleted támad - oldalba rúgod, és rögvest szaladni kezdesz a feldühödött szörnyeteg elől. A verem felé szaladsz, és könnyedén átugrod - a burástya viszont egyenesen beleesik! Rövid ideig hörgés, sikoltozás, és sav sziszegés hallatszik, aztán csak erőteljes csámcsogást hallasz. Gyorsan odébbállsz, hiszen a hevenyészett csapdából egy ilyen lény könnyedén kimászik. (+2 gonoszság.)
Felfedeztél egy borkonyó cserjét. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Ennivaló, hamm, hamm! (-3 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Nagyon régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Felkapaszkodsz a mászókarmok segítségével a fára. Begyűjtöttél 4 szárnyas hernyót. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [217 pontot használtál fel, van még 19.]

m 7 7 8 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északra
[136,8] Még mindig füves síkságon vagy. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy márványtornyot. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Észreveszel egy oltárt. Fairlight híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy sóhajtó dorony. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 3 dárda. A szörny nagyot fúj, eltérítve a gyenge lövést. Elszántan a másikra ugrasz. Az ellenfél pillanatnyi tétovázását egy Kobraharapással használod ki. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a sóhajtó dorony testét. (4 támadással 77 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A sóhajtó dorony összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 399 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 77, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Egy elhullott vaddisznó tetemére bukkansz. Félretéve a finnyáskodást, lebontasz mindent, ami még emészthető. (+2 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 3 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Mohón a kajára veted magad. (-3 kaja.)

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [12 pontot használtál fel, van még 7.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. A szervezetedet méreg pusztítja (-16 életerő.) Fura érzésed van: mintha valami mocorogna a hasadban. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 7 pontod maradt, ebből a következő körre 7 pontot vihetsz át. Kapsz még 237 pontot. A következő körben tehát 244 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


HALÁLHOZÓ (419. SZÖRNY)
Ennek a denevérszerű lénynek a kedvenc támadási formája a sötétségből rontani a gyanútlan ellenfélre, és a meglepetés előnyét kihasználva halálra ijeszteni a szerencsétlent. A szörny minden tulajdonsága ezt hivatott elősegíteni: bőrszárnyának gyors verdesésével rendkívül ügyes manőverekre képes, mind támadáskor, mind védekezéskor a közelharcban, hosszú csőre pedig messziről mély sebet képes ejteni áldozatán. Ezenkívül a halálhozót körüllengő maró szag egyéb kellemetlen meglepetéseket is tartogat a felkészületlen támadóknak.

HALÁLHOZÓ TALIZMÁN (813. TÁRGY)
Ez az apró, kerek szimbólum szinte hívogatóan arra kér, hogy akaszd a nyakadba. Ha megteszed, rögtön megérzed hatását: végtagjaid könnyedebben engedelmeskednek utasításaidnak, koordinációjuk magabiztosabbá válik. Ügyességed kettővel nő. A vándorcirkuszi próbák némelyikén akkor is megsegít, ha nem viseled, csupán a zsákodban tartod. Nem átadható.

SZERENCSEJÁTÉK
Az ember azt gondolná, hogy a szerencsejátékokban a siker egyedül a szerencsén múlik. Pedig ez nem így van! Még a legegyszerűbb szerencsejátéknál, a kockánál is lehet javítani az esélyeket: megtanulod, hogyan pörgesd a kockát, vagy beszerzel egy ólmozott példányt, kiszámolod, hogy milyen dobásra mekkora esély van - ezek mind-mind a szerencsejáték szakértelem részét képezik. A kártya már jóval bonyolultabb dolog, nem elég egy csomó csalási trükköt elsajátítanod - ügyesebben kell csalnod az ellenfelednél. Persze ez csak a csúcs, az ehhez vezető lépcsőfokok végigjárása közben a nyerési esélyeket, licitálási technikákat, szakszerű blöffölést, az ellenfelek minden apró moccanásából való következtetés művészetét mind-mind el kell sajátítanod. A szerencsejáték szakértelem csúcsát az jelenti, amikor mérhetetlen tapasztalatodnak - "a játék a véredben van" - köszönhetően intuícióval vagy képes a nyerési esélyeidet javítani, és így lepipálni a játékbarlangok konkurens szuperragadozóit. Bizonyos szerencsejátékokban (mint a ruletthez hasonló játékok) komolyan nyerni csak ezen a szinten tudsz, hiszen az ilyen helyekről a mágia és a pszi, amely megjósolhatná az eredményt, szigorúan ki van tiltva. A szerencsejáték szakértelem igazán akkor fejlődik, ha komoly vereséget szenvedsz, mert abból tanulhatsz (de nem téged messzemenően felülmúló ellenféltől, hiszen az ő technikáit nem vagy képes ellesni). Természetesen a kocsmai kockázgatással elérhető szint nagyon korlátozott, hiszen ezzel nem tudsz felkészülni az alanori játékbarlangok cápáira.

ORK CSODASZER (1228. TÁRGY)
Egy fiolát tartasz a kezedben, valamilyen ismeretlen rendeltetésű folyadékkal a belsejében. Valószínűleg egy ork sámán műve lehet a benne lévő zöldes folyadék. Egy kicsi már hiányzik is az üvegből, valószínűleg az az ork kortyolt belőle, amelyik megtámadott. Na de legalább a maradék megvan! Vajon milyen hatással lenne a te szervezetedre, ha meginnád? Vajon elég bátor vagy-e ahhoz, hogy kipróbáld? (Ha egyszerre többet szeretnél elfogyasztani, adj meg második paramétert is a H parancsnak, a következőképpen: H 1228 <mennyiség>.)

KHÓR DARÁZS (348. SZÖRNY)
Az erdőjáró vadász varkaudarok és varkaudar kószák által Khór bányáiból betelepített "házikedvencek" gyorsan az erdő rémeivé váltak. Ezek a kutya méretű, iszonyatos darazsak képesek az erdő bármely kisebb állatát egy pillanat alatt megölni, és a nagyobbakra is veszélyesek. A folyton repkedő darazsat nehéz szúrófegyverrel eltalálni, de egy ütőfegyverrel könnyedén lecsaphatod.

DARÁZSSZÁRNY (652. TÁRGY)
Szép kis trófea a gyűjteményedbe, ha már az egész darazsat nem rakhatod el. Talán egy szép napon irtózatos erejű mágikus relikviát tudsz belőle kovácsolni, de ha azt nem, talán jó lesz valamilyen varázslathoz.

BORKONYÓ CSERJE (311. NÖVÉNY)
Egész Ghallán a legfinomabb pálinkát a borkonyó erjesztett gyümölcséből készítik. Te, a tapasztalt kalandozó azonban nem a gyümölcsöt fogod leszedni, ez legyen továbbra is a kocsmárosok feladata. Egy apró, hengerbe csavart levélbe gyűjtve inkább egyenként kitépkeded az épp virágzó borkonyó bibéit. Hosszadalmas feladat (10 TVP-t emészt föl), de megéri: a borkonyó bibe rengeteg varázsfőzethez elengedhetetlen komponens. A gyűjtéshez a KT 312 parancsot kell kiadnod. Egy fordulóban maximum három adag borkonyó bibét gyűjthetsz.

KARAKTERLAP

Bandi, egy barna, hosszú hajú, kék szemű kobudera férfi vagy. Körszakállad és bajuszod van. Bőröd bronzként csillog. Ez a 96. fordulód.

Erő: 27 Szint: 16 Merészség: 6/4 Magasság: 143 cm
IQ: 23 Támadás: 15 Agresszió: 5 Testsúly: 48 kg
Ügyesség: 22 Védekezés: 18 Menekülés: 40 % Életkor: 29/29 év
Egészség: 21 Életpont: 232/216 Jellem: gonosz (149) Tul. pont: 0
Szerencse: 15 (17) Varázspont: 0/0 Pénz: 113 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 433 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4 427 TP-t kaptál. Jelenleg 127 684 TP-d van. A következő szinthez még 52 316 TP szükséges. Trófeáid: részeg kalandozó, varkaudar behemót, tüskés harci gromak.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: * 19 ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 3
dobófegyverek: 17

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); dárda (#10) (1 -);
136,59 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 140

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 150 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6 2. nyomkövetés: 12 3. mászás: 3
4. gyógyítás: 33 5. felderítés: 1 6. szerencsejáték: 1 (+1)
7. versengés: 1 8. harcművészetek: 19 9. szörnyismeret: 1
10. zárnyitás: 1 11. vadászat: 12 12. bányászat: 8

FELTÉTELES PARANCSOK (még 35 lehet)
gyógyítasz 70% életerő alatt 20 TVP-ért
ásol max. 32 TVP-ért
készítesz dárdát (#10) (max. 4 darabot ), botot (#4) (max. 4 darabot ), púdersziklát (#118) (max. 2 darabot, csak egyszer), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), csuklyavirágot (#133) (max. 1 darabot, csak egyszer), zárnyitó készletet (#39) (max. 1 darabot ), szárnyas hernyót (#69) (max. 4 darabot ), bronzpáncélt (#90) (max. 1 darabot, csak egyszer), smirglilevelet (#29) (max. 3 darabot ), bőrpáncélt (#51) (max. 1 darabot, csak egyszer)
gonoszkodsz max. 45 TVP-ért
mászol max. 20 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus (31)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
városháza (Qvill) (527): kész. fényűző villa (600): többek közt 310. tárgyat kell leadnod. városháza (685): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
5, 6, 7, 53.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bakkura csizma (#96) 1 bőrpáncél (#51) 1 * bronzpajzs (#89)
1 * bronzsisak (#88) 1 * Jerome köpenye (#1527) 1 mászókarom (#78)
3 * tankány karom (#237)
Fegyverek és lövedékek
4 bot (#4) 1 csontkés (#11) 2 csontszablya (#64)
4 dárda (#10) 1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6)
$2 orgyilkos tőr ($225) 1 ryuku kopja (#694) 1 szöges bunkó (#8)
1 vadászkés (#1264)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 halálhozó talizmán (#813) 1 nodonrod kitűző (#1533)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 2 fáklya (#36) 12 kaja (#2)
2 kötél (#92) 1 ork csodaszer (#1228) 1 Ramirez feszítővasa (#1261)
2 sáfránykő (#979) 4 titanitdukát (#1480) 3 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
1 aranyló ugarhéj (#100) [üres, kapacitás: 10]
2 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 20]
1 sullár hólyag (#168) [üres, kapacitás: 20]
2 uzbány csőr (#169) [üres, kapacitás: 24]
3 vizestömlő (#3) [bennük 41 korty víz (#27), fér még: 19]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 antilopbőr (#48) 1 csuklyavirág (#133) 1 darázsszárny (#652)
3 fekete gyöngy (#99) 1 gyöngymangó (#135) 3 lapockacsont (#33)
9 mákrózsa virág (#56) 10 óndarab (#85) 9 pirkit (#153)
8 rézdarab (#70) 1 smaragdkő (#678) 3 smirglilevél (#29)
4 szárnyas hernyó (#69) 6 vasérc (#152)

Összsúly: 68.46 kg Megterheltség: 106%
GYJ: Legalább 2 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 99% alatt van.
Még 102 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 antilopbőr (#48) 1 bruhatagnyelv (#1230) 1 elkarog szőr (#665)
2 gromak bőr (#268) 20 gyenge méreg (#26) 5 kaja (#2)
1 kristálygömb (#265) 1 liumbe hajtás (#655) 1 purifikátor háj (#269)
7 spiritusz (#170) 1 szvó-ektoplazma (#151) 10 tinta (#101)
14 ugh méreg (#166) 3 víz (#27) 1 xirnox szív (#213)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
68 arany (#50) 1 bőrpáncél (#51) 1 csontszablya (#64)
1 darázsszárny (#652) 1 halálhozó talizmán (#813) 9 mákrózsa virág (#56)
1 ork csodaszer (#1228) 4 szárnyas hernyó (#69)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

135 136 137 138 139 140 141
7
8
9
10
11
(136,8) márványtorony (#175), 43. jellempróba, Fairlight oltár, sóhajtó dorony (#112)
(137,9) kérődző etra (#368), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), phua-kúp (#372), Leah oltár, városépítkezés (#398), 42. jellempróba, borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312)
(138,10) khór darázs (#348), városépítkezés (#398), tündöklő szobor (#1587), oltár
(139,10) főutca (#399), ház (#400), halálhozó (#419), ork bérgyilász (#781), egy alakváltó férfi, egy mutáns nő, Amran, a hatalmas (6134. kalandozó)
(140,10) vegyesbolt (#842)

Üzenet küldése a karakternek