Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Amyrro
(Ősök Városa)
Küldd el képeslapként!
Valaha Amyrro volt a lárvaszint leghatalmasabb galetkije, aztán ő is megtapasztalta az ősi törvényt: semmi sem tart örökké, a jövő mindig újabb hősöket szül.
Nézz szét a galériában!
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló
HKK Nemzeti Bajnokság holnap!
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét
Kérdezz-felelek 55.

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2024. december 8., Középkor
Hatalom Kártyái verseny - 2024. november 3., Középkor
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét

A lista folytatása...
Versenyhirdető (1833)
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét (30)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8229)
Lapötletek (65032)
HKK kérdés? (47241)
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló (1)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Hatalom Kártyái kártyalap - Szerepcsere

A lap felújított változata (ahogy egy késõbbi kiegészítõben megjelent)

- Kinézet -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 11 szavazat alapján 3.5)

- Használhatóság -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 15 szavazat alapján 4.4)
- Eredetiség -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 11 szavazat alapján 6.5)
(AK10) Nekem 3 ÉP-m van, az ellenfélnek 20. Kint van egy csomó lénye, nekem semmi. Kijátszok egy Szerepcserét. Beütök a másik játékos lényeivel, és megölöm. Nyertem? Nem. Vesztettél! "...Úgy kell tekinteni, mintha te lennél az ellenfeled, tehát, ha gyógyítasz magadon, azzal őt gyógyítod, stb..." Gondold ezt tovább. Ha sebzel rajta, magadat sebzed, ha megölöd, magadat ölöd meg. Igazából a Szerepcserénél arról van szó, hogy az ellenfél körében te játszol a lényeivel és a lapjaival, ill. ezután fordítva, de a paklitok "tulajdonjoga" nem cserél gazdát. Hasonlóan a játékban alkalmazott fogalmakhoz, a Szerepcserénél egy körre te leszel az ellenfél paklijának a gazdája, de nem a tulajdonosa: ha a pakli veszít, a tulajdonosa veszít, hiába más a gazdája az adott pillanatban.
(AK11) Amikor kijátszod a Szerepcserét, nemcsak te játszol a következő körben az ellenfél lapjaival, hanem eközben már az ellenfél is átül a te helyedre, és ő pedig helyetted játszik. Tehát ha valamit kihozol, az ellenfeled a te lapjaidból reagálhat! Ezután jön még egy kör, amit így játszotok le, ekkor az ellenfél lesz az aktív játékos, a te pakliddal, és te reagálhatsz az ellenfél lapjaival.
(AK20) Mi történik, ha Szerepcsere közben kijátszok egy újabb Szerepcserét ? A fenti modellből kiindulva, a dolog nagyon egyszerű: ha olyan kőre akarunk X-et rakni, amin már van, akkor ehelyett leradírozzuk róla. (Vagyis, ha egy kör két ellentétes játékos Szerepcseréjének hatása alatt áll, akkor a játékos normálisan, a saját lapjaival játszik.) Természetesen, ha valaki olyan gügye, hogy csakis az összezavarás kedvéért egy körben több Szerepcserét játszik ki, azt nyugodtan nevessük ki, és tekintsük úgy, mintha csak egyetlen Szerepcserét játszott volna ki.
(AK20) Mi történik, ha valaki Szerepcsere közben kijátszik egy Az idő kerekét vagy egy A kockázat árát ? Hmmm... Ha azt akarjuk, hogy a különböző, köröket adó és köröket elvevő lapok miatt ne váljon a Szerepcsere működése egyetemi tananyaggá, sürgősen keresni kell egy szemléletes modellt. Tekintsük a körök egymásutánját kék és piros kövek sorának. A te köreid a kék kövek, az ellenféléi a piros kövek. Az éppen soron levő kő ragyogó fénnyel villog. Amikor kijátszol egy Szerepcserét, akkor a következő piros és a következő kék kőre a köröd végén egy nagy fekete X kerül. Ha valakinek X-es kő jelöli a körét, akkor a másik játékos játszik helyette. Eddig remélem világos. Ha valaki kijátszik egy Az idő kerekét, akkor közvetlenül az ő köve után megjelenik egy ugyanolyan színű kő. Ha valaki kijátszik egy A kockázat árát, akkor kivesszük a sorból a következő olyan színű követ, ami az ő körét jelöli. A fenti modellt mindenki képzelje el, esetleg rakja ki, és próbálgassa ki az összes lehetséges kombinációt, tetszőleges számú és időpontban kijátszott A kockázat árák és Az idő kerekék használatával, és megdöbbenéssel fogja tapasztalni, hogy a teendő egyértelműen leolvasható a modellről.
(AK23) Ha Szerepcsere alatt helyszínt akarsz keresni az ellenfél paklijában, akkor az ellenfeled nem köteles megmondani, hogy van-e síkja a pakliban. Ha úgy döntesz, hogy mégis keresel, és nem találsz, akkor elköltötted a 3 VP-t, és nem húzhatsz lapot.
(AK3) Ha Szerepcsere alatt elmondok egy Az idő kerekét, ismét te következel, vagyis az a játékos, akivel éppen helyet cseréltél, nem ül vissza a helyére. Az idő kerekével kapott plusz kör után jön a másik játékos.
Kiadás: Alappakli, 1. kiadás, Alappakli, 2. kiadás Gyakoriság: ritka Lapszín (isten): Elenios Típus: általános Szöveg: A köröd végén játszhatod ki. Az ellenfél következő körében a kezedbe veheted az ő lapjait, és helyette játszhatsz. Bármit tehetsz, ami szabályos, de nem áldozhatod fel egyik lényét sem, hogy szörnykomponenst nyerj ki belőle. Úgy kell tekinteni, mintha te lennél az ellenfeled, tehát ha gyógyítasz magadon, azzal őt gyógyítod, stb. Ha a körnek vége, a te köröd jön, ekkor az ellenfeled játszik a te lapjaiddal. Ha ennek a körnek is vége, az ellenfél köre jön, immár normálisan, azaz ő játszik. Illusztráció: Kerekes Ilona

Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában...
(írd meg nekünk és kijavítjuk!)

Létrehozás: 2003. október 10. 20:04:09
Utolsó frissítés: 2022. november 17. 15:25:53
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.