Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Karácsonyi menü 2024 december 10.
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
A pillanat képe
A galetki barlangja
(Ősök Városa építmény)
Küldd el képeslapként!
Az Ősök Városának lakói - a galetkik - szép, önállóan kialakított barlangokban laknak. Innen járnak portyázni, vadászni, és természetesen kalandozni is.
Nézz szét a galériában!
Kérdezz-felelek 56.
HKK Kiadói tervek 2025
Paklibemutató: Tarrgeth
Új HKK webbolt: Mythical Markets
ÜNNEPI MUNKAREND - Beholder Webbolt 2024/2025

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
HKK Kiadói tervek 2025 (17)
Lapötletek (65078)
HKK Online 2 személyes béta teszt (59)
Kérdezz-felelek 56. (15)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8235)
HKK kérdés? (47281)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Zarknod visszatér lapelemzés (1. rész)



Mielőtt belevágnánk a pontozásba, érdemes egy-két szót ejteni az értékelési skáláról, hiszen nem árt kontextusba helyezni a várható pontokat.

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó papír, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen

A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok. A rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretném minél nagyobb szélességében használni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.

A lapelemzés struktúrájáról végezetül még annyit, hogy az egyes színeken belül mindig a ritka lapokkal fogom kezdeni, a nem gyakori és a gyakori kártyákkal folytatva. A változatlan formában újrakiadott lapokat (Dobótőr, Ganüid ifjonc, Eleven méreg, Sheran oltára) és az őslicheket természetesen nem fogom pontozni. Lássuk hát!

Ősi mágiazabáló (9): Egy 3/4-es lény, ami mindössze 3 ÉP-ért megakadályoz egy lapot? Egy 10-es skálán ez talán még egy jóindulatú 14-est is megérne, de szerencsére még nem tart itt a játék - az Ősi mágiazabáló csupán az ősmágiás lapokat képes elcsípni. Ezt a csupán szócskát azonban akár nyugodtan idézőjelbe is rakhatnánk, a mostani versenylapok között ugyanis rengeteg ősmágiás spoiler található: Techiánaflux, Szirén gésa, Drakolder negátor, Manifez, a negyedik, Sárkánymágia, Kozmikus kapcsolat, A halandóság átlépése, Energizáció, Kvazársörényű pegazus, Zanszilánkok... folytassam? Azt hiszem felesleges: látható, hogy a kutyuli szinte minden pakli ellen (és így minden pakliban) hatásos counter lesz, a drágító paklik számára pedig kiváló fegyver - pláne, ha az ellenfél van annyira galád, hogy Villámháborúzzon. A köd ikon pedig akár a rég nem látott köderdőt is feltámaszthatja...

Templomszolga (9): Elsőre kissé talán erősnek tűnhet a pontszám, de vegyük észre, hogy nem csak egy nagyon erős speciális keresésről beszélünk, hanem egyben koncepcióképző lapról is! A Világégésben megjelent templomok kaptak hideget-meleget a megjelenésükkor (főleg előbbit), a Templomszolga fényében azonban most teljesen más megvilágításba kerülnek, hiszen innentől lényegében 1 VP-ért kirakhatjuk bármelyiküket. A kijátszáskori képességük ezzel már biztosított, de a Tharr temploma például Tharr követője mellett rögtön aktivizálható is akár, ami mondani sem kell, brutális elsőkörös kezdés - nem lepődnék meg, ha hirtelen több templom (és így egyszínű deck) is bekerülne a metába, még ha csak próbálgatás szintjén is. És akkor itt vannak még nekünk az oltárok és a szentélyek is, melyek közül elsőre bizonyára mindenki az előbbi kategórián kezd el agyalni, de én inkább arra hívnám fel mindenki figyelmét, hogy az elmúlt idők egyik legnagyobb spoilere, a Dungeon bizony szentély altípussal rendelkezik.

Tleikan manapilon (8): A klasszikus Lassan járj! megerősödére igen komoly esély mutatkozik jelenleg, ebben pedig nagy szerepe van a Tleikan manapilonnak is, mellyel tovább növekednek a kulcsfontosságú második körös indulás esélyei. A lapot azonnal visszakapjuk, leszedni igen nehéz, a jelzőket pedig rögtön megkapja - ízletesen hangzik például, amikor 1 manapilon jelzőből és 3 ÉP-ből elcsípünk egy kósza próbálkozást egy Zu'lit kísérletével. De már akkor is kiváló, ha a második körben kirakunk egy 4 VP-s lapot mellette, hiszen szabálylapunk drágítása mellett már ez is jókora tempóelőny lesz valószínűleg.

Az utolsó előadás (9): Bufa lapcounter nulláért? A kontroll-lobbi nyála rögvest csorogni kezd, ha meghallja ezt, ám ahogy az Ősi mágiazabálónál, úgy itt is van azért trükk. Egyrészt csak asztalon maradó lapra lőhetjük el, másrészt pedig csak a kör végén távozik a nemkívánatos kártya a köreinkből, amivel az ellenfél így üthet még, használhatja képességét, vagyis közel sem százszázalékos megoldás. Ha azonban hozzávesszük, hogy egy kvázi-körszakítás is van a lapba építve, máris új dimenzióba helyezi Az utolsó előadást. Ne legyenek kétségeink: Az erős ereje státusza ugyan továbbra sincs veszélyeztetve, mégis úgy gondolom, hogy Az utolsó előadásnak meglesz a helye a kontroll-jellegű versenypaklikban.

Alpha Centaurus (7): Megkapták az utolsó utáni esélyt a bizonyításra az ében íjászok, ehhez pedig egy követő is segítségükre lesz. Nem is akármilyen: az azonnali jelzőkapás teszi igazán erőssé az Alpha Centaurust, hiszen hiába counterelik le mondjuk két íjászunkat is, utána rögtön vissza is húzhatunk egy lapot, így hosszú távon garantáltan lapelőnyt termel. A védelem és az aktivizálgatás szintén kiváló segítség a pakli számára (legszívesebben Diz'oxot fogjuk felállítgatni), így összességében kijelenthetjük, hogy a követőn aligha fog múlni a pakli sikere. Meglátjuk, hogy maguk az íjászok elég jók lesznek-e - ezért is az óvatos pontszám.

Az élet földje (8): A lényes koncepciók leginkább az Álomvilágot használták eddig, ha univerzális helyszínre volt szükségük, a mentális sík azonban nem minden deckbe illeszkedett tökéletesen, hiszen bizonyos paklik semmit sem tudtak kezdeni a keresős képességével. Most itt az új első számú kihívó, Az élet földje, mellyel minden körben durván stabilizálhatunk egy lényt, ráadásul igencsak ütős válasz a különféle lopásokra is. Tény: önmagában nem csinál szinte semmit, cserébe viszont a kombópotenciál is benne van - egy Zseniális teknős társaságában például igencsak durva dolgokra képes ez az új föld, de Daev, a vidékit is vicces vele betápolni.

Az örök telihold völgye (8): Az már most látszik, hogy a vérfarkas deck igen könnyen odaérhet a top koncepciók közé, melyben fontos szerepe lesz Az örök telihold völgyének is. A nekron-olcsóbbítás kulcsfontosságú elem ebben a deckben, hiszen ha bírja a paklink, akkor hosszú távon bármit képesek vagyunk felőrölni a kutyuskákkal. A szokásosnál olcsóbb idézési költség és a +1/+1 pedig olyan extrák, melyek már a második körben is borzasztóan hasznossá teszik ezt a síkot. Legalább kettővel érdemes játszani belőle, nehogy kinekronozzuk.

Harangmester (9): Amilyen egyszerű ez a követő, annyira sokoldalú - elképesztően sokféle lehetőség rejlik benne, ami nagyban befolyásolta a pontszámot is. Használhatjuk magában, Életenergia mellé, korlátozó szabálylapok társaságában, vagy épp védelem gyanánt A legfőbb követős koncepciók valamelyikében. És akkor még szót sem ejtettünk arról, hogy mire építünk a használt lapokat illetően - nem feltétlenül csak kontrollban érdemes gondolkodni, hiszen háló mellett nem csak támadni, védekezni is nehezebb. Talán még a sokszor lesajnált Egérutat is visszahozhatja a metába.

Moa romváros (7): A farkasok mellett egy másik nekronos faj, a moák is kaptak egy dedikált síkot. A varázslatos deckeket igen durván megszivathatjuk vele - ilyen szempontból még az Óriások földjénél is jobb, hiszen a +1 nekron sokkal fájdalmasabb, mint a VP-drágítás. Ha nem Szűk esztendőkkel játszunk (vagy éppen letiltották), akkor is ki tudunk szúrni a manatermelésekkel, a Dobótőr- és Moa torpedó-gyártás pedig az asztal kontrollálása mellett a nyerést is segíti. Magát a koncepciót itt nem érzem annyira átütően erősnek, de a helyszín ennek ellenére remek.

Teremtő rakshallion (8): Nagy hátránya volt eddig a tárgyas paklinak, hogy az elsőkörös indulás legfeljebb Lépéselőnnyel volt megoldható, meg hát az utánpótlás sem volt az igazi - nem csoda, hogy az elmúlt egy-két évben szinte teljesen eltűnt a palettáról. Ez azonban most biztosan meg fog változni véleményem szerint, a körönként automatikusan járó SZK ugyanis nagyon komoly tempóelőnyt tud biztosítani (sokkal jobb, mint a kincsezés) - pláne ilyen védelem mellett. A kör végi laphúzást annyira nem nagy ördöngősség megoldani, sőt, emiatt a képesség miatt akár teljesen unorthodox tárgy paklikon is elgondolkodhatunk, legyen szó akár a "szegénylegény" deckről, vagy éppen egy egyszerű Időlassítós kontrollról, a jófajta univerzális tárgyakkal kiegészítve.

Veszettség (8): Újabb side-lap az ősmágia ellen - kevésbé univerzális, mint az Ősi mágiazabáló, a különféle nekronos hordákba azonban alapból is hasznos kellék lesz. A magas pontszámot a kereshetőség miatt kapta, hiszen ez azt jelenti, hogy garantáltan lesz alkalmunk reagálni, ha az ellenfél valami ősmágiás gonoszságon töri a fejét.

A szirének hívása (9): Az egyik legjobb a frissen megjelent, helyettesíthető költségű 4 VP-s varázslatok közül. Az azonnali laplopás olyasvalami, amit eddig nagyon kevés kártya tudott csupán, és az, hogy mindezt akár VP-költség nélkül megtehetjük, rendkívül erőssé teszi A szirének hívását. És ez még csak az alap, hiszen nem elég, hogy tudunk mellé Kurtz-ot keresni, beváltva ezáltal 1 VP-t egy lapra, de védekezésként is elsüthető, vagyis már a nulladik körben fordíthatunk egy jókorát.

Elenios csodája (10): A Kyorg tudás óta nem kapott igazán erős és univerzális laphúzást a játék, az Elenios csodája személyében azonban most megérkezett az új top-erőforrás. A Kyorg védekezős brutalitásával nehéz versenyezni, az Elenios csodája azonban így is tízpontos sztár lett, ami nem csak az egyedülálló "2 VP-ért 3 lap" biznisznek köszönhető, hanem annak is, hogy a counter és a leszedés sem tökéletes megoldás ellene. A gyógyulás és az anti-blokkolás már csak apró extrák mindezek mellett.

Kyorg agyfagyasztó (7): A Mágusok alkonya óta már tudjuk, hogy 3 VP-ért lapot szokás semlegesíteni, így önmagában nem a legjobb kártya ez az agyfagyasztó, ám tisztességes méretei és határozottan zavaró képessége miatt azért fogjuk látni - ha más nem, korlátozott formátumokon. Sárkány úrnő mellé mindenképp használnám, hiszen ott akár nettó 0 manáért is jöhet, ami cseppet sem rossz, ha pedig egy Lassan járj!-t is teszünk a pakli mellé, akár önmagában is kirakható, hiszen végleg kibillenthetjük vele az ellenfelet az ideális tempóból.

Manamanó (6): Megmondom őszintén, nagy talány számomra, miért látnak komoly potenciált egyesek ebben a lapban. Nézzük, mit tud a Manamanó a maximumértékét vizsgálva: 1 VP és 2 lap befektetésével ad nekünk 2 VP-t, majd további 2-3-at "virtuálisan", esetleg ütünk is vele közben hármat. Ehhez persze az kell, hogy legyen nálunk egy manó, egy eldobható lap, illetve egy harmadik, amit szívesen ki is játszunk utána. A legjobb eset, ha ezután nem marad kezünk, hiszen ekkor kereshetünk egy Fókuszálást, amit kitehetünk az ő feláldozásával. A végeredmény: nettó 1 VP és 1 lap előny. Szerintem túl sok feltétel ez egy ekkora jutalomért cserébe, de én lennék a legboldogabb, ha a játékosok rámcáfolnának.

Mentális enyészet (8): Ha a Mágusok alkonya a 3 VP-s, lény alapú lapcounterekről szólt, akkor a Zarknod visszatér egyértelműen az 1 VP-s, varázslat alapú lapcountereké. Nem is baj, hiszen kissé visszaszorult ezek népszerűsége, így elkélt már néhány friss darab - igaz, a Mentális enyészet talán a "leggyengébb" közülük, de csupán azért, mert a hátrány kiküszöbölése érdekében egy kicsit előretekintőbbnek kell lennünk majd a pakliépítés során. A nehezebb dobathatóság, és főleg a védekezés azért kárpótol majd szerencsére.

Mentát familiárisa (9): A mentális lapokkal történő bűvészkedés egy teljesen új játékelem, hamar rá fog jönni azonban mindenki, hogy a Mentát familiárisában óriási potenciál rejlik - pláne akkor, ha a második félévben megjelenik majd Az elme hatalma is. Addig is jöhetnek majd a Rémálmok, Neuroblasztok, Tudatfagyasztások, Csábítás dalák, Szörnybűvölések, Elmekapuk, Vonzódások meg miegymás. Börtön és Korlátozás mellett a legjobb, de előbb-utóbb máshol is próbálkozni fognak vele, efelől biztos vagyok.

Tleikan áruló (8): Egy legendás lap felújítása, amely talán nem lesz annyira univerzális táp, mint az elődje, a Zarknodos koncepciók azonban kis túlzással ezzel fogják indítani a pakliösszeállítást mostantól. A játék elején kiváló, ha már egyszer beüt, onnantól szinte biztosan bajban van az ellenfél. Topdeckelni már kevésbé szeretnénk a középjátékban, hiszen kissé lassan kezd el működni, de ha nincs rá rögtön egy megoldása az ellenfélnek, akár még meccsfordító is lehet.

Szirén hercegnő (7): Önmagában talán az eddigi leggyengébb szirén, hiszen 3-ért ellopni egy 1-es lényt azért nem annyira őrületes biznisz. De talán szerencsésebb úgy fogalmazni, hogy a Szirén kurtizánhoz hasonlóan ezt is inkább a saját paklijában fogjuk használni, oda viszont már egész jó lesz. Nem feltétlenül a lopás miatt - hiszen azt majd' minden lényünk tudja -, hanem mert "mellékesként" még drágíthatunk is egy kellemeset az ellenfélre.

Szirén palotaőr (8): Benne már sokkal inkább látom a potenciált univerzális lapként, hiszen valamire szinte mindig jó lesz - kissé hasonlít is a sokak által kedvelt Trükkös szirénre. A palotaőr viszont minden körben dolgozhat, üthetünk is vele kapásból, és az, hogy rögtön két lapot is megoldhat, egyértelműen figyelemre méltóvá teszi. A lényes kontrollok side-jába - vagy éppen azok ellen - szinte kötelező lesz.

A bűbájosság rúnája (8): Rengeteg tápos bűbáj jelent meg az elmúlt egy két-évben, így épp itt volt már az ideje, hogy végre épkézláb paklit alkossanak az asztalon maradó varázslatok. A bűbájosság rúnája tökéletes motor a deck számára: 1-ért cantrip olcsóbbítás, ami még semmizni is tud. Kell ennél több? Aligha - a Techiánaflux-szal együtt így már bőven van merítés a pakli számára az "ideális kezdőkéz" szerepre.

Blokkoló vyarg (5): Előfordul, hogy egy decket zavarnak a counterek, annyi megoldás létezik már azonban erre a szituációra, hogy a Blokkoló vyargnak nem igazán érzem a létjogosultságát. Az anti-mágia és az Antimágikus rakshallion mellé most már nagyon olcsó reakció-semlegesítések is érkeztek, melyek mind-mind jobb alternatívák ennél a gyenge közepes lapnál.

Illúziószurkálás (9): A következő vízió, amely ott lesz minden második pakliban? Amilyen sokszínű a meta, ez talán egy kissé túlzás, de a lényeg benne van: az Illúziószurkálás egy tökéletes lap, amely egyszerűsége ellenére kismillió különféle szituációban lesz segítségünkre. Kilövi a kisebb lényeket, elfekteti a nagyobbakat, kikapcsol egy Időlassítót, egy Ősi béklyót vagy egy Techiánafluxot, de arcpirítóan ideális megoldás az egyik legújabb spoilerre, a Dungeonre is. Talán még a 10 pont sem lenne túlzó, de jobb óvatosnak lenni.

A hit ereje (8): Raia követős pakliba nyilvánvalóan kemény lesz (újabb ingyenes angyaltermelés az ellenfél körére), ám ahogy A szirének éneke a Kurtz miatt, úgy ez is számos más deckbe beférhet majd Sivarának köszönhetően. Első blikkre mindenkinek az izomjelzők fogják megmozgatni a fantáziáját, vegyük észre azonban, hogy ez a lap tökéletes társ követőlövések esetére is.

A legszegényebb lovag (8): A kiegészítő egyik legnagyobb kérdőjele, hiszen ordít róla, hogy egy teljesen új koncepció számára ágyaz meg. Hogy a "szegénylegény deck" mennyire lesz életképes, az leginkább a játékosok kreativitásától függ majd, hiszen a pakli magját képező 18-21 lap mellett elég nagy mozgásterünk marad mind a mennyiséget, mind pedig az általunk választott koncepció jellegét tekintve. A potenciál mindenesetre bőven megvan benne.

Isteni érzés (9): Nocsak, egy újabb koncepcióképző lap, méghozzá nem is akármilyen: nem nehéz fényes jövőt jósolni egy olyan kártyának, amely tökéletesen illeszkedik egy Életenergiás kontrollba. Aranyforrással, Sheran áldásával tornászhatjuk majd leginkább feljebb max. ÉP-nket a hőn áhított nyerésért nyújtózkodva, de a Szkritter jótevő és a Tündöklés is bőven helyet követelhet majd egy efféle pakliban.

Siorynn (8): Mivel a "koncepcióképző" kifejezés lassan unalmassá válik, ezért Siorynn esetében inkább csak annyit mondanék, hogy már önmagában miatta érdemes elgondolkodni a rég nem látott Hegymélyi keltető + A halhatatlanok nagymestere párosításon. Persze van benne valódi újdonságfaktor is: én a tesztelésen játszottam például Hegymélyi keltetős Raia paklival (!) is, ahol szintén elég korrektül működött.

Sivara (10): Kurtz (új)? Olyasmi, de talán annál is több, hiszen Sivara teljesen más dimenziókat nyit meg, mint a kék végzetúr: nem csak eldobálni jó, de innentől például bármikor varázsolhatunk magunknak egy 1 VP-s építő lényt, vagy éppen valakit, akit jól megpakolhatunk KF-es tárgyainkkal. Az élet és a drágább reagálás tökéletes védelmek a lapon, ezáltal új kombók, paklivariánsok és koncepciók tucatjaival fognak előrukkolni a játékosok csak miatta. Az ilyen lapok miatt igazán szép a HKK.

Trogg (7): Trollhoz méltó képesség egy rendkívül mulatságos kártyán, amely szintén egy teljesen új játékelemet próbál behozni: az ellenfél gyógyítását. Hogy mint pakli ez mennyire lesz életképes, azt majd az idő eldönti - én a fent említett Hegymélyi keltetős életjelzős pakliban azért bőven okoztam vele kellemetlen pillanatokat, amikor Syorinn először egy ilyet, majd egy Harfori szentet keresett.

Buborékváros (8): Mostantól senki se lepődjön majd meg, ha az épület deck jól lecountereli, hiszen több reakció épület is érkezett most hirtelen (és lesz is belőlük). A Buborékvárost az teszi igazán jóvá, hogy rossz ütemben érkezve is hasznosítható, hiszen leszedni is tudunk vele. A köd ikon felett pedig szintén nem érdemes elsiklani - akár ebbe az irányba is elvihetjük paklinkat. Az angyalok is szívesen felépítik majd - ezért kapott végül nyolcast.

Merafula (6): A manó pakli nem igazán arra épít, hogy kirak egy lényt, amit aztán jól felizmoz, hiszen ennél azért jóval kontrollosabb megközelítést képviselnek ezek az aprócska lények. A gyógyításra apellálni meg aztán még nehezebb, így én összességében elég esetleges lapnak érzem - önmagában ez csak egy speciális counter, ez pedig véleményem szerint ma már kissé kevés.

Tűzszemű Ilisze (7): Trogg mellett egy kör alatt odaver 13-at ez a Zombie Cho... akarom mondani Ilisze srác, ami azért elég kemény, valljuk be - pláne, ha még egy Raia követőjét is odacsapunk mellé. Ám csak ismételni tudom magam: a mókapaklitól az említett versenydeck vadhajtásáig bármi kitelik ettől az ellenfélgyógyítós koncepciótól - meglátjuk.

Bütyök (4): Egyszínű hatalom korlátozásán korrekt semmizés... A viccet félretéve: nem igazán látom ennek a lapnak a helyét, hiszen semmizésre egy Szökőkút sokkal jobb, a Tokozó rakshallionnal való kombózása pedig még romantikus ötletnek is gyenge.

Felfrissülés (5): 1 VP-ért 9-et sebezni cantripként? Durva, mi? Nyugi, nem őrültem meg, csak már megint az a fránya Trogg... Sajnos a Felfrissülés még abba a pakliba is határeset, én inkább a lényesebb irányt preferálnám, ha már úgy döntök, összerakom. A hordák ellen is vannak ennél jobb side lapok.

Kimerült varázsgyűrű (7): KF-es pakliba könnyen lehet, hogy beraknám, hiszen az ingyen, cantrip csonttermelés ideálisnak hangzik oda. A színe sem lehet akadály, hiszen a lények közül Sivara, Zarándok és Riannandi, a tárgyak közül pedig a Csillagszóró és a Démonölő is adja magát.

Szeráf (5): A "paraszt-gyűjtőgen" az első kifejezés, ami eszembe jut erre a lapra pillantva. A gond az, hogy a gyűjtőgeneráló pakliba esélytelen, hogy bekerüljön, amíg létezik Kumulatív szimmetria, vagy akár Életadó, máshol pedig nem nagyon szeretnénk játszani egy ennyire esetleges kártyával. A Raia deck az, ami még szóba jöhet, de 2 VP-ért már ott is inkább egy jobb kijátszáskori képességre vágyunk, mintsem egy ütőlényre, akit egyébként fel fogunk majd áldozni...

Törött pajzs (5): Talán a leggyengébb az új nullás tárgyak közül. Egyedi dolgot nem tud, a táp, amit ad pedig meglehetősen picike - A legszegényebb lovag mellé persze mindenképpen be kell tenni, máshova azonban nem hinném, hogy befér majd.

A sárkány könnyei (9): Nem kicsit hasonlít a 4 VP-s, helyettesíthető költségű varázslatokhoz, csak éppen speciálisabb azoknál. Sebaj: még szerencse, hogy Kurtz és Sivara mellett van nekünk egy harmadik előkereshető lapunk is a Vlagyimir szekercéje személyében, amivel párban hirtelen 1 VP-s, nehezen fogható lapcounter, illetve leszedés válik belőle. Ahova befér majd Rhatt és Tharr, oda kötelező kellék lesz ez a "kombó", tárgyak és épületek mellől pedig természetesen szintén kihagyhatatlan lesz A sárkány könnyei.

Bűbájfürkészek (8): Ilyen lap sem volt még: olyan semlegesítés, ami nem tudjuk, mit fog semlegesíteni! A pakliépítésnél persze felkészülhetünk erre, és nyilvánvalóan az olyan paklikban fog a legjobban működni, melyek egyrészt sokféle laptípussal játszanak, másrészt pedig általában sok lap van a kezükben. Ezek jellemzően a good-stuff jellegű koncepciók, mint a Semleges csatamező vagy a Sokszínűség, ahol manatermelő képessége is hasznos lesz, ha be szeretnénk indítani egy kis pörgést. Összegezve: az 1-ért counter és az 1-ért 3 VP sem rossz biznisz, de ha épp egyik sem kell, lecserélhetjük egy másik lapra - kicsit egy újgenerációs Pokol szemére hasonlít véleményem szerint.

Eleonóra (9): Ne kerteljünk: az eddigi legolcsóbb lapot semlegesítő lény, amely feltétel és hátrány nélkül teszi mindezt. Cserébe ugyan bele kell tennünk egy lapot, ám a tempóelőny gyakran megér ennyit - pláne akkor, ha Lassan járj!-jal játszunk. Márpedig elsősorban oda fogjuk betenni, ráadásul ha egy A kalandozók védőszentjét is bevetünk, onnantól már csak 1 VP-be kerül az egész hadművelet, ami után lassan már mi szégyellhetjük magunkat. Az már csak hab a tortán, hogy utólag még néhány varázslatot is elcsíphet.

Fénylő horizont (9): Még egy Rhatt lap, amit örömmel bontunk majd. Ennél is szívesebben fogjuk eldobni anti-mágiának, vagy valamelyik gonosz xenónak, hiszen már forgathatjuk is ki utána, szert téve 3 manára, no meg persze beszakítva az ellenfél körét. Ha mindez mondjuk az ellenfél első körében történt, máris akkora előnybe kerültünk, hogy hirtelen ő válik a védekező féllé. Kijátszva sem kevésbé rossz a lap: sokszor már a második körben megéri elsütni, ha nem tartunk attól, hogy kisemmizik (egy lépésből azért viszonylag kevés lap tud tekerni a gyűjtőből, így általában lesz alkalmunk bezsákolni a 3 VP-t). A középjátéktól felfele pedig mondani sem kell, óriási érték lesz a gyógyulás és a lapvisszavétel.

Furmányos pegazus (7): Néhány éve még mindenki ilyen kontroll-lényekről álmodozott, manapság azonban az "olcsón nagypernagy, nehéz leszedni" kategória kissé mintha kikopott volna a játékból. Ha valami, hát a Furmányos pegazus most visszahozhatja ezt a vonalat, főleg akkor, ha mindeközben a blokkolásra is építünk - ott olcsó (akár ingyenes) indulásként és drága "kivégzésként" is hasznát fogjuk venni a játék egyes szakaszaiban. A pegazus pakli szerelmesei pedig fogják fel aprócska ajándékként.

Horizontkémlelő (8): Szegény ganüidek eddig nem arról voltak híresek, hogy különösebben univerzálisak voltak, az új szett azonban most könnyen változtathat mindezen. A Horizontkémlelő a lényes paklik új permanens leszedése lehet, amely alternatívaként akár tempóelőnyt is adhat - pláne akkor, ha sikerül kiraknunk védekezve. Vegyük észre, hogy elég csupán egyszer ifjoncot termelni vele, hiszen utána azt mindig visszavehetjük a gyűjtőből, így rendre lesz mit áldozni neki.

Kristálybarlang (9): Kicsit uncsi már ez a sok jó lap, jöhetne már valami jó kis 4-es ritka... Viccelek csak persze, hiszen ki ne szeretne ingyen counterelni - a Kristálybarlang tudniillik ezt tudja. A lapok olcsóbbodásával a használt kártyák egyre nagyobb hányadát lesz képes elcsípni, így ez alighanem soha nem lesz gyenge lap - főleg akkor, ha húzunk mellé egy másikat, hiszen akkor még némi extra erőforrásra is szert tehetünk. Vagy csak simán fókuszkristály paklival játszunk, ahol mindig el tudjuk majd sütni - az új tárgyaknak hála most már ebben is bőven lesz fantázia.

Masszaszövő (8): Nocsak, egy újabb ganüid-gyerek - ráadásul szokatlan módon ő sem sikeredett éppen gyöngére. A butaság terjedése ma még bőven egy használt lap, leginkább azért, mert általunk válaszott lapot dobat - a Masszaszövő most egy lénybe építve teszi meg nekünk, ugyanúgy minden körben, csak összességében jóval olcsóbban. A működési elve egyébként nagyon hasonló a Horizontkémlelőhöz, annyi különbséggel, hogy ő védekezés helyett hálózni tud, ami nem mellesleg kiválóan passzol a dobatás mellé. Visszatér a Rhatt a bilincsekbe? Könnyen lehet.

Matilda (8): Ízletes permanens leszedés bármilyen Lassan járj!-as pakliba, amely emellett akár újrahasznosítani is tud. A régit is nagyon szerették emiatt, hiszen egy permanens kereséssel akár minden körben megtolhatjuk ugyanazt a varázslatot (régen a Hendiala intrikájával és Az ősmágussal zárták be így az ellenfeleket) - valamire mindig jó lesz, ha pedig esetleg mégsem, akkor valószínűleg már jól állunk. Drágítós képességéről se feledkezzünk meg, A kalandozók védőszentje mellett - akár Lassan járj!-at, akár Lépéselőnyt használunk mellé - nagyon csúnya lesz az első körben.

Megnyilatkozás (8): Az előbb már említett Lassan járj!-as kalandozó pakliba őrületes táp lesz, hiszen ott tele leszünk Rhatt lapokkal - az ingyen cantrip leszedés nem éppen gyenge drágítások mellett. Mint ilyen, kicsit hasonlít A sárkány könnyeire. Miután az eldobott lapot kvázi azonnal visszakapjuk, ezért lényegében bárhova beférhet, ahol viszonylag sok Rhatt lapot használunk - blokkoló pakliba főleg, hiszen jókorát csökkent a max. VP-n.

Mindenható plazmagömbök (6): Sok kis képesség olcsón... a probléma az, hogy ezek közül csak az egyiket használhatjuk, és ezen lehetőségek egyikére sem pazarolnánk el egy helyet a paklinkból az esetek többségében. Egy Rhattot használó Semleges csatamezőbe beraknám, de ott se lenne a legjobbak között.

Nullifikálás (10): Szinte bármikor elsüthető ingyen lapcounter, aprócska hátránnyal... azt hiszem, ez önmagáért beszél. A Rhatt metába kerülésével kicsit gyengülni fog ugyan, de még így is ott lesz a top 3-ban kategóriáján belül, ehhez nem férhet kétség. Ha vagyunk olyan elvetemültek, hogy Szűk esztendőkkel játszunk, semmiképp se hagyjuk ki!

Ozohrat megoldása (7): Lehet, hogy kissé alábecsülöm ezt a lapot, de az ilyesfajta leszedések felett kissé mintha talán eljárt volna az idő. Nem rossz persze 1-ért megoldani egy izomjelzős lényt, mint ahogy a második leszedés lehetősége is jól fog jönni az efféle lapelőny-generálásra építő deckek esetében - egy Rhatt-tal játszó bilincsből például lehet, hogy nem hagynám ki. Meglátjuk, mennyire fog kedvezni a meta az ehhez hasonló lapoknak.

Ozohrat segítsége (9): Újabb Lassan járj!-as táp Rhattnak - az azt hiszem látható, hogy nehezen lesz kihagyható ez a szín a járj legtöbb verziójából. Egy nettó 1 manás, kör végén cantrip counter, ami más apróságot is tud persze máshova is be fog férni - például Semleges csatamezőbe és Sokszínűségbe, de a blokkoló pakli különféle verzióiba is jól illeszkedik.

Purifikáció (8): Ez egy fokkal már jobban tetszik, mint az Ozohrat megoldása. A kör végi cantripség általában jobb, mint plusz 2 mana befektetésért leszedni még egy lapot - pláne úgy, hogy mindezt ősmágiásan tehetjük meg. Több féle pakliba fog beférni, mint említett társa.

Tündöklő ősi torony (7): Leginkább lényes blokkoló pakliban tudom elképzelni, ott erősen fel tudja pörgetni az eseményeket, de épület pakliba is beférhet 1-2 darab, hiszen elég olcsó visszavevős képessége van. Egyik deckben sem lesz kulcslap azonban.

Belónia őrszobra (7): Egy "picit" jobb, mint a hasonló áron hasonlót tudó Blokkoló tigris. Ő az egyik ok, ami miatt el lehet gondolkodni a kissé perverzül hangzó blokkoló kragorun, ahol pár ilyennel pillanatok alatt elfogyaszthatjuk az ellenfél max. VP-jét.

Blokkoló (8): Ő már egy jóval univerzálisabb blokkoló lény, hiszen az imént említett vadhajtáson túl befér bármilyen más blokkoló pakliba, de akár még A kalandozók védőszentjén is el lehet gondolkodni, a plusz sebzés itt különösen jól jön majd.

Ganüid mágusfaló (6): Az Életteli mytokronitot használgatták azért az elmúlt egy évben, ez pedig az esetek többségében jobb lesz annál a lapnál. Ha továbbra is lesz szükség 1-ért varázslatot semlegesítő kártyákra, beférhet majd ide-oda.

Kamarcs (8): Nocsak, még egy kragorus táp, melyet bármelyik verziójába is teszünk majd a paklinak, mindenképpen jól fog teljesíteni. Lassan járj! mellett is 1-ért érkezik, hosszú távon pedig jókora minőségi lapelőnyt termel - ha első körben egy ilyennel, majd utána két kikeresett Blokkolóval indítunk, garantáltan lesznek bajok.

Kaptárparancsnok: (7): Kevésbé univerzális, mint a korábban tárgyalt ganüidek (oké, konkrétan semennyire sem az), a saját paklijában ellenben őrületes pusztításokat vihet véghez - ha kellően ügyesek vagyunk, akár egy kör alatt leüthetjük az ellenfelet. A büntetés különösen jól illeszkedik a sok apró lény mellé.

Rhatt fénykora (9): Egyértelműen a blokkoló pakli legerősebb lapja - ezért is a kiemelkedően magas pontszám, hiszen ha ettől nem lesz versenyerős a deck, akkor semmitől. Ha kiraktunk egy ilyet, onnan már elég megcounterelni a leszedéseket, illetve kivédekezni az egyéb próbálkozásokat, és nyert ügyünk van - az ellenfelünk kerete hamar elfogy. Az ehhez szükséges kontroll-körítéshez pedig bőven megvan az ideális lapkészlet.

Alveris (6): Az "1-ért varázslatot counterelünk" széria újabb darabja. Ő leginkább támadó counterként ideális a +1-es drágítás miatt - csak ismételni tudom magam, meglátjuk, lesz-e helye az ilyesfajta lapoknak.

Butítás (7): Ha esetleg valamikor előkerülne még a Rhatt követője, oda biztosan 3-mal játszanék belőle, hiszen egy nagy kör alatt 8-at blokkolhatunk vele ingyen, ami azért elég zord. Amúgy a 0-ért 4 gyógyulás körönként sem annyira rossz, blokkoló deck mellett akár még védekező lapként is elképzelhető bizonyos esetekben.

Dzsumbujharcos (8): Egyszerű, őszinte, mégis remek lap. Akár Lassan járj!-as kalandozó, akár a hasonló felállással próbálkozó kragoru, vagy csupán egy natúr lényes blokkoló az aktuális paklink, mindenhol ideális kezdés lesz.

Ezeréves torony (8): Ha egy lap nulláért olcsóbbít, az már semmiképp se lehet rossz. Ráadásul ha megnézzük, hogy mennyi jó blokkoló lény jött ki (ráadásul a régiek között is ott van Bomtar, Halafír, Barukka vagy az Elvetemült burkinátor), melyek szinte mind 2 VP-ért jönnek, akkor be kell látnunk, hogy ez az épület tökéletesen passzol a koncepcióba. Hosszú távon pedig még lapelőnyt is termel, csak hogy biztosan jól érezzük magunkat.

Kutató Ferd (7): Lassan járj!-as kala... tudjátok már jól, mit akarok írni. Ha ennyi utánpótlással nem lesz versenyképes ez a pakli, akkor semmitől - Kutató Ferd éppenséggel az erőforrás-gondokat igyekszik megoldani. Szerencsére a köteléket sem nehéz teljesíteni - A király bohóca és a Gnóm provokatőr is kötelező kellékek a pakliba.

Rhatt markában (6): Kivégzés a blokkoló pakliba? Na ez az, amire nagyon nincs szüksége a decknek, hiszen ha már 0-n van az ellenfél, onnantól igazából mindegy. Cantrip lényleszedésként már sokkal jobb lesz a játék elején, de még így is kissé esetlegesnek érzem - kezdő játékosoknak ideális, ha nagyon kontroll vagyunk azonban, akkor vannak ehelyett jobb alternatívák is, akár néhány bekezdéssel feljebb is.

Sungg (7): 0-ért azonnali semlegesítés... láttunk már néhány ilyet. A legtöbben az ilyesfajta lapok közül a Kő alatt lapuló krabbert használgatták, ez annál mindenképpen jobbnak tűnik, így akár fel is bukkanhat majd a jövőben itt-ott.

Tleikan építőmunkás (7): Sivara láttán joggal merül fel mindenkiben, hogy kell-e innentől építő lény az épület paklinak. Nos, egy Tleikan építőmunkást azért szívesen ki fogunk tenni: semmi különlegeset nem tud, de a célra több mint tökéletes, és a védekezés, illetve köd ikonok is hasznosak rajta.

A lapelemzés következő részében a gonosz istenekkel (Chara-din, Dornodon, Leah) folytatjuk! Addig is osszátok meg velünk véleményeteket a fórumban!

Csető Zsolt

Létrehozás: 2015. december 15. 09:47:14
Utolsó frissítés: 2015. december 15. 09:52:03
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.