Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Karácsonyi menü 2024 december 10.
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
A pillanat képe
A kyorgok tudása
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
A kyorgok soha nem elégedtek meg a hatalmas agykapacitásuk kínálta tanulási sebességgel: ők még többet, még gyorsabban, még hatékonyabban akartak tanulni. Ennek elérésében a birtokukban lévő különlegesebbnél különlegesebb varázslatok segítettek.
Nézz szét a galériában!
Bukottak és felemelkedettek – Császárváros
Bukottak és felemelkedettek – Hódítások
Kérdezz-felelek 56.
HKK Kiadói tervek 2025
Paklibemutató: Tarrgeth

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - Semmi
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immunis
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022

A lista folytatása...
Lapötletek (65091)
Bukottak és felemelkedettek – Császárváros (14)
HKK Kiadói tervek 2025 (20)
HKK kérdés? (47290)
Bukottak és felemelkedettek – Hódítások (7)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9489)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - páros játék

(AK107) Hogyan működik páros versenyen a Pihenő? Természetesen hat a közös szabálylapra. Viszont csak az egyik, kijátszáskor választott követőt semlegesíti.
(AK126) Páros játékon az én Augurom csak az engem ért sebzést vállalthatja magára, hiába közös az ÉP. A lények közül is csak az enyémeket mentheti meg.
(AK133) Akkor is leszedhetem pároson versenyen az ellenfél mindkét követőjét olcsóbban, ha csak én használok Az anarchia avatárját.
(AK147) Páros versenyen a kezdés sorrendjének eldöntése: A legnagyobbat dobó játékos kezd, a kör mindig az óramutató járásának megfelelő irányban megy. A 2. meccset mindig az a játékos kezdi, aki a körben az első meccset kezdő játékos után következett. A 3. meccset, az előzetes megbeszélés alapján, vagy az elsőt kezdő páros, vagy az újradobást nyerő páros kezdi. Az első esetben a pár másik tagja kezd, nem pedig az, aki az elsőt kezdte. Ha újradobásban egyeztek meg, akkor a legnagyobbat dobó játékos kezd.
(AK147) A páros versenyen közös a szörnykomponens, ezért ha Lépéselőnnyel játszik az egyik pár, két komponense lesz már a pár első tagjának első körében. A pár kezdő tagjának kettő varázspontja lesz, a másiknak egy, amikor az ő köre jön, akkor ehhez kap még egyet.
(AK86) A páros játékban nem áldozhatom fel a torzszülöttemet, hogy a párom galetkijét erősítsem. Igaz, hogy a komponens közös, de ilyenkor nem komponens lesz a torzszülöttből, hanem jelző. A párok pedig csak azok a lapokat és hatásokat használhatják egymás lapjaira, amik bárkire működnek. Amik csak rád hatnak, azokat nem.
(AK86) Hogyan működnek páros játékban az ellenfélre ható követők, pl. Morgan tanítványa, Őrült Enkala, az animátor ? Ilyenkor a játék elején eldöntöm, hogy melyik ellenfélre vonatkozzon a követőm hatása.
(AK86) Hogyan van a lapok kijátszásának időzítése páros játékon ? A "normál" játékban, amikor két ember játszik, a játékosok felváltva cselekedhetnek. Páros játékban ez úgy módosul, hogy a párok cselekednek felváltva, és amikor az adott pár van soron a cselekedettel, eldöntik, hogy melyikük csinál valamit. Vagyis először jön az a pár, amelyik egyik tagjának a köre van, eldöntik, hogy melyikük játszik ki lapot, utána az ellenfél pár egyik tagja cselekedhet, majd ismét az első pár dönthet, hogy melyikük reagál.
(AK86) Mi a páros játék szabálya a követők és szabálylapok használatára vonatkozóan? Nos, a decemberi verseny letisztázta azt, hogy mi a jó megoldás ebben a kérdésben. A szabálylapokat, mivel azok mindenkire hatnak, közösen használják a párok, vagyis mindkét játékosnak ugyanazzal a szabálylappal kell játszania. A követőknél erre nincs szükség, mivel azok általában egy játékosra hatnak, ezért a követőket külön használják a játékosok. Sőt, akár az is lehetséges, hogy a pár egyik tagja használ követőt, a másik pedig nem.
(AK86) Nem áldozhatom fel a torzszülöttemet páros játékban, hogy a párom galetkijét erősítsem. Igaz, hogy a komponens közös, de ilyenkor nem komponens lesz a torzszülöttből, hanem jelző. A párok pedig csak azok a lapokat és hatásokat használhatják egymás lapjaira, amik bárkire műkődnek. Amik csak rád hatnak, azokat nem.
(AK95) 40 életpontunk lesz, ha páros versenyen, valaki kijátszik egy Déja Vu-t. Valójában a párosban a közös életpont a két játékos együttes életpontja. Ha ? a Déja Vu szövege szerint ? mindketten 20-ba kerülnek, akkor együtt 40 életpontjuk lesz.
(AK95) Huszat sebződünk páros játékban akkor, ha az ellenfél sebez a páromon 20-at, de nálam van egy Thauglorendon. Ugyanis a sárkány csak akkor véd, ha én sebződök. Párosban pedig, hiába a közös életpont, akkor sebződök csak én, ha engem üt vagy lő az ellenfél. Ha a páromba sebeznek, akkor ő sebződik, de nem pedig én.
5. Többszemélyes játékokban és páros versenyen a célpont ellenfélre ható asztalon maradó lapoknál (pl. bűbájoknál) a „célpont ellenfelet” egyszer, a lap kijátszásakor kell meghatározni. (Ld. Kódex 21.5.4.)
Szabálylapok ill. azok késleltetett hatása (pl. Egérút (új), Lépéselőny): A páros versenyen a pároknak kötelező ugyanazt a szabálylapot használni. Azonban ez nem azt jelenti, hogy egy szabálylapjuk van, mindenkinek sajátja van. Ezért mostantól meg is követeljük a versenyen fizikailag a két lap meglétét, ugyanúgy, mint bármely más lapnál. A késleltetett hatás jelzők minden játékosnak a saját körében, a párjától függetlenül fogynak, és sül ki a hatásuk. A késleltetett hatás jelzőidet a saját szabálylapodon jelöld. Tehát az Egérútnál (új) csak a 8. körben nyersz (a pár azon tagja fog nyerni, aki előbb jön). Amikor egy tápoló hatás kisül, akkor meg kell nevezned, melyik ellenfeledre hasson, és onnantól arra fog hatni végig. Kicsit más eset a Változó környezet, továbbra is érvényes rá a FAQ-jának a lényege: Mindkét játékosnak ugyanazokat a szabálylapokat kell használniuk a Változó környezet mellé. Mindkét játékos köre elején vált a környezet, azaz másik szabálylapot kell választani. Itt az történik, hogy minden játékos köre elején vált az ő szabálylapja, mivel azonban ugyanazt a szabálylapot kell használni, a párja szabálylapja is automatikusan átváltódik ettől.
Páros játék: A páros verseny szabályai között szerepel, hogy Életenergiával 50 ÉP-ről kezdődik a játék. Ez az Életenergia (új)-ra is igaz. Sokszínűséggel 47 ÉP-ről kezdünk. Terrgath esetén, ha csak az egyik játékos használja, akkor 38-ról, ha mindkettő, akkor 36-ról. Az Az együgyű páros játékban +2 ÉP-t ad, nem pedig fix 22-őt, így ez is a 2. (Terrgath) kategóriába esik az előző bekezdés besorolása alapján, de csakis páros játékon.
Páros versenyen a Védőangyal (új) kijátszása után eldönthetem, hogy az aktív játékos melyik őrposztra támadjon a lényeivel.
Páros versenyen a kezdés pontos menete: Először leülnek a játékosok, és ez a forduló végéig nem változhat. 1. meccs: Dobnak mind a négyen, és aki a legnagyobbat dobja, azé a kezdés joga. A kör abba az irányba megy, amerre a másik pár szeretné. 2. meccs: Azé a kezdés joga, aki balra ül attól, akié az 1. meccs kezdés joga volt. A kör abba az irányba megy, amerre a másik pár szeretné. 3. meccs: Azé a kezdés joga, aki balra ül attól, akié a 2. kezdés joga volt. A kör abba az irányba megy, amerre a másik pár szeretné. A kezdés joga ugye bármely meccsen átadható annak, aki a körben Azután jön, akié a kezdés joga. de ez a többi meccset nem befolyásolja.
Páros versenyen a Quwarg orákulummal „lopott” lap költségét csak annak az ellenfélnek a forrásaiból fizethetem, akitől a lapot „loptam”.
Páros versenyen a pároknak csak egy szabálylapjuk van az asztalon, így ha azt megszüntetem (pl. Puszító mamelukkal), akkor mindkettőnek megszűnik.
Páros versenyen a pároknak ugyanazt a szabálylapot kell használniuk. Nincs ez másként a Változó környezetnél sem. Mindkét játékosnak ugyanazokat a szabálylapokat kell használniuk a Változó környezet mellé. Mindkét játékos köre elején \"vált\" a környezet, azaz másik szabálylapot kell választani.
Páros versenyen nem adhatja át a pár egyik tagja a másiknak a kezdés jogát. Minden esetben a kockadobás dönti el a kezdési sorrendet, ahogy azt az AK147-ben leírtuk.
Páros versenyen pár két tagjának szabálylapja mindenkire hat, de nem adódik össze, így pl. A fájdalom szépsége csak egyszer fog kisülni. Az ellenfél a célpont ellenfelet jelenti, vagyis a sebződő határozza meg, hogy ki kapja a VP-t.
Páros versenyen, amikor nem alkalmazzuk a közös szörnykomponens szabályt, ha szörnykomponenst nyer ki egy pár az ellenfél lényéből, mindig eldönthetik, hogy a pár melyik tagja kapja.
Páros versenyen, ha én lopom el a párom izomjelzős lényét, akkor kisülnek az izmok, hiszen a lény kikerült tulajdonosának irányítása alól. Ha visszalopom, akkor értelemszerűen nem sülnek ki újra az izmok.
Védekezés: Páros versenyen, ha az ellenfél pár egyik tagja kezdi a játékot, akkor a ti párotok bármelyik tagja ingyen kijátszhatja védekezéses lapját, de kizárólag ebben a legelső körben, az ellenfél pár másik tagjának első körében már nem. (Ilyenkorra már amúgy is volt lehetőségük cselekedni.)
A Manaáramlás páros versenyen nem működik, mivel a lap szövegében szerepel az, hogy ha több játékosnak is van ilyen szabálylapja, akkor a normál kezdőszabályok lépnek érvénybe. Mivel a párosnak kötelező ugyanazzal a szabálylappal játszania, ezért teljesül az a feltétel, hogy "ha több játékosnak is van ilyen szabálylapja".
Az Előny képesség páros versenyen is úgy működik, ahogy egyesben, tehát az Előnyben írt ÉP-t nem számoljuk duplán, pl. az Előny 16-18 nem működik akkor, amikor az ellenfelek 36 ÉP-n vannak.
Az Egy híján húsz páros versenyen 39 ÉP-re sebez/gyógyít. Mivel a sebzést/gyógyulást bizonyos források módosíthatják, ezért lényeges, hogy konkrétan melyik játékos sebződik/gyógyul. Ehhez a lap kijátszójának meg kell neveznie mindkét páros egyik tagját, aki gyógyulni/sebződni fog.

Létrehozás: 2003. október 10. 23:45:06
Utolsó frissítés: 2024. január 27. 02:28:05


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.