Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái – Varázsdimenzió június 15.
Zén Legendái: Manaszipoly május 25.
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Óriások Földje?
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
Nincs még egy olyan földteke, ahol annyi óriás mászkálna, mint Ghalla (tűz)viharos múltú tájain. Ez a kép is jól mutatja, milyen látvánnyal kell a kalandozóknak nap mint nap szembesülniük kóborlásaik során...
Nézz szét a galériában!
Céhek átmeneti tiltása Új Nemzedékről
HKK Zsákbamacska a júniusi Beholder találkozón
Varázsdimenzió ritkák
Titanitdukát aukció - 2024. nyár
Befizetési Akció 2024.06.07. - 2024.06.21.

A lista folytatása...
Aukciós statisztika
Hatalom Kártyái verseny - 2024. június 15., Kondor Béla
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Hatalom Kártyái verseny - 2024. július 14., Ellend

A lista folytatása...
Békés megyei HKK-sok jelentkezzenek! (6355)
Új HKK kiegészítő: Varázsdimenzió (140)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8168)
HKK várható módosítások, nerfek (július 1.) (56)
Lapötletek (64978)
TF help (6657)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Tolvajakció profi módra
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | ...
Nézet:
csak akkor, ha (P) ikon is van a lapon. Egyébként áldozhatod akár az őrposztból vagy passzívan is.
 
Ha Toborzó mellett megtolom a Megszállottságot, akkor kapok mégegy Toborzót, húzhatok a Toborzókra így lapot?
 
Sziasztok!

Ha egy passzív lény lapom egy olyan forrás szerepel mely úgy szól, hogy: Áldozd fel: .... akkor ebben az esetben a lénynek kötelező a tartalékban aktívnak lennie az áldozáshoz?

Köszönöm a választ előre is!
 
Köszönöm a segítséget!
 
1) Rovarsámán: (K) rakj rá egy izomjelzőt, tehát ez azt jelenti, hogy minden körben eggyel nő az izomjelzők száma? vagy az izomjelző eltűnik a kör végén?

Az izomjelzők nem vesznek el kör végén. Arról, hogy az izomjelzők mit csinálnak, itt olvashatsz bővebben:
http://kodex.hkk.hu/onl/#124

2) Tengeri fosztogató: Kijátszáskor a célpont lap a gyűjtőbe kerül VAGY ellenfelednek el kell dobnia egy lapot a kezéből. Ki dönti el, hogy melyiket válasszuk?

Az ilyen döntési helyzetekben mindig a lap kijátszója választ.

3) Teknős szellem: az ellenfél minden lénye -2 sebzés és -1 ÉP-t kap. Szóval az 1ÉP-s lények meghalnak?

Az ellenfél lényeinek a te körödben védekezés bónusza (+1sebzés +1 ép) van, ezért csak a saját köre elején, de igen, az 1 ép-s lények meghalnak.

4) Szőkőár, célpont lap a gyüjtőbe kerül, a célpont lap ezesetben csak bűbáj, tárgy, lény vagy épület lehet? A szökőár nem lehet ellenvarázslat, ugye?

A célpont lap mindig csak játékban levő lap lehet, igen.

5) Üzleti döntés: Célpont lap a gyüjtőbe kerül, ellenfeled megakadályozhatja, ha elkölt annyi VP-t amennyi a lap költsége, tehát itt a célpont lap nem lehet tárgy vagy épület?

De, a célpont lap itt is lehet bármilyen, játékban levő lap.
 
Sziasztok!

Három lappal kapcsolatos kérdésem lenne, lehet triviálisak, de nem rég kezdtünk el a fiammal játszani (a szabálykönyvben egyértelmű utasítást nem láttam ezekre a kérdésekre)

1) Rovarsámán: (K) rakj rá egy izomjelzőt, tehát ez azt jelenti, hogy minden körben eggyel nő az izomjelzők száma? vagy az izomjelző eltűnik a kör végén?

2) Tengeri fosztogató: Kijátszáskor a célpont lap a gyűjtőbe kerül VAGY ellenfelednek el kell dobnia egy lapot a kezéből. Ki dönti el, hogy melyiket válasszuk?

3) Teknős szellem: az ellenfél minden lénye -2 sebzés és -1 ÉP-t kap. Szóval az 1ÉP-s lények meghalnak?

4) Szőkőár, célpont lap a gyüjtőbe kerül, a célpont lap ezesetben csak bűbáj, tárgy, lény vagy épület lehet? A szökőár nem lehet ellenvarázslat, ugye?

5) Üzleti döntés: Célpont lap a gyüjtőbe kerül, ellenfeled megakadályozhatja, ha elkölt annyi VP-t amennyi a lap költsége, tehát itt a célpont lap nem lehet tárgy vagy épület?

Bocsi, ha hülye kérdések... köszi a választ.

Üdv.
 
igen, így van.
 
Igazad van! Eszembe se jutott megnézni a szabályt, mert tényleg triviálisnak tűnt, de ezek szerint akkor ezt már eldöntöttük korábban, nem emlékeztem rá. De most beégett az agyamba, köszönöm

Közben megvitattuk a tesztelőkkel a felmerült kérdést, hogyha csak az ellenfél nem módosíthatja, mi a helyzet. Ez esetben a lap idézhető. A Kódexben ezt pontosítani fogjuk.

Tehát akkor az eredeti kérdésre a válasz:
Pihenő idézhető (korábbi verzió is).
 
Semmi mestere mellett kint van egy Raia áldás nálam. Használom a követő S képességét, majd kijátszok egy 1 nekronnal rendelkező lapot, amit az ellenféltől fizetek. Jól sejtem, hogy 1 Raia áldása mellett 8 db, 2-nél 12 db, 3 mellet pedig 16 db lapot semmizhetek?
 
Ja és pontosítanék: az évszám alapú, ikonnal nem jelölt idézés szabályt tartom furcsának, ami többek között ilyen kérdéseket is hozott.
 
Hmm, ha ez annyira triviális, akkor a "Megújult lapkereső és pakliszerkesztő" topicban, 71-es hsz, miért válaszoltad pont az ellenkezőjét? Méghozzá a Pihenő is meg lett említve, meg az is, hogy a Kódexbe hamarosan be lesz vezetve ez a kiegészítés. Be is lett, 81.2.3.

Úgyhogy a hivatalos válasz: igen, lehet a korábbi Pihenőt is idézni. Hacsak ugye a módosítás értelmezése meg nem tiltja az újjal együtt
 
"költsége nem módosítható" = "semelyik játékos sem módosíthatja a költségét" szerintem, és ez alapján idézhetőnek kellene lennie a Pihenőnek
 
Szerintem mindegy, hogy ki nem módosíthatja, az a lényeg, hogy nem lehet módosítani, de a szabály valóban értelmezhető mindkétféleképp. Ezt akkor hamarosan pontosítjuk a szabályban, én most azt mondanám, nem idézhető.

Ha egy lap szövege azonos a régi kiadással, ezért a régi kiadás is használható, attól még a régi kiadás nem lesz idézhető. Az idézés a lap alján levő dátumot nézi. Én erre a "fura" helyett a "triviális" szót használnám inkább, jobban illik rá.

Balázs: egyetértek, az idézés szabály kicsit fura volt, már akkor is, amikor kitaláltad, hiszen egy, a szabályrendszerben levő anomáliát miért egyes lapok szintjén próbálunk korrigálni? Főleg, ha már volt erre korábban egy próbálkozás, és az sem volt elegendő... De a többség ezzel szimpatizált, végülis ez is több a semminél a kezdő előnyének kompenzálására, fogadjuk el lassan...
 
Azért az nagyon fura lenne, hogy az egyik úrakiadásra igen, a másikra meg nem (mondjuk az egész idézés szabály... fura).
 
Emiatt kérdezem:
"de nem lehet idézni olyan lapot, melynek költsége nem módosítható, vagy nem csökkenthetô."
Itt csak az 1ik félre vonatkozik, erre most megy a szabály vagy sem?
 
Szerintem csak az újat, tekintve, hogy a régi nem 2023 vagy újabb. Hajrá idézés szabály Volt valami a Szirén UR kapcsán is, de lehet az is kivétel volt, majd az okosak megmondják. Nem tudom, ez igaz-e, hogy minden lapra megy-e, ami ugyanazt tudja, mint a régi.
 
Sőt ha jól tudom, akkor a régit is ennek kapcsán.
 
A te tartalékodba fog kerülni.
 
Sziasztok!

Ha ellopok egy lappal egy Halál angyalát és az hozzám kerül, majd ezt kovetően az ellenfél varázslatal a gyűjtőbe küldi, akkor az így a gyűjtő helyett a tartalékba kerülő Halál angyala az én vagy az ellenfelem(eredeti tulajdonos) tartalékjába fog visszakerülni?

Köszönöm a választ előre is!
 
Igen
 
Az új Pihenőt lehet idézni?
 
Nem, a játék megy tovább, csak nem húz lapot értelemszerűen.
 
Sziasztok!

Kérdés:
Megynyertem-e a játékot, ha ellenfelem az előkészítő fázisában már nem tud lapot húzni a paklijából, mivel elfogyott a paklija?

Köszönöm a választ előre is!
 
jogos! ez így szerintem sem kóser, legjobb lenne talán törölni azt a pontot.
 
36.3 itt van pár hsz-szel lejjebb. Automatikusról szól.
 
keversz valamit, az automatikus hatások nem számítanak önálló cselekvésnek...
 
A 36.3 mondjuk elég kemény. Ha ezt komolyan vesszük, akkor semmilyen "ha megsebződik..." vagy "ha a gyűjtőbe kerül..." képesség se működik, hacsak nincs külön kiemelve, hogy az ütés részfázisban is. Hiszen más módon is sebződhet vagy a gyűjtőbe kerülhet az a lény, vagyis ez a kitétel nem jelenti azt, hogy engedné az ütés részfázisban működést.
 
Pont ez a fórum bizonyítja hogy sok esetben hiába olvasgatom mert úgy van ahogy a kodexben kivéve amikor még se úgy van.
Szóval az a biztos ha rakerdezek.
 
Nem. Olvasd el a kódexet

36.2. Az ütés részfázisban önálló cselekvés nem hajtható végre.
36.3. Az ütés részfázisban csak azok az automatikus képességek működnek, amelyek leírása ezt kifejezetten megengedi, vagy erre utasít.
 
A kristálytorony őrzőjének a képessége nem lap kijatszas, hanem
J: megakadályoz egy laposra ható forrást

Akkor a lap kijatszas nem megy, de a képesség se?
 
  ... | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.