Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái – Varázsdimenzió június 15.
Zén Legendái: Manaszipoly május 25.
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Planned Flamedix
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
Valaha ő volt a trollok legismertebbike. Ódák és mendemondák keringtek legendás hősiességéről. Egy ideje azonban már vagy nyugodt magányban visszavonultan él, vagy esetleg egy sivatagi cápa éhes bendőjében végezte - csak az istenek a megmondhatói annak, melyik történt vele ezek közül.
Nézz szét a galériában!
Céhek átmeneti tiltása Új Nemzedékről
HKK Zsákbamacska a júniusi Beholder találkozón
Varázsdimenzió ritkák
Titanitdukát aukció - 2024. nyár
Befizetési Akció 2024.06.07. - 2024.06.21.

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2024. június 15., Kondor Béla
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Hatalom Kártyái verseny - 2024. július 14., Ellend
Hatalom Kártyái verseny - 2024. július 14., Ellend

A lista folytatása...
Békés megyei HKK-sok jelentkezzenek! (6355)
Új HKK kiegészítő: Varázsdimenzió (140)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8168)
HKK várható módosítások, nerfek (július 1.) (56)
Lapötletek (64978)
TF help (6657)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Tolvajakció profi módra
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ...
Nézet:
Reagálni sajnos nem tudsz rá, mert ez a hatás az ütés fázisban jön létre, és ott nem lehet lapokat kijátszani.

Balázs: ok majd egyeztetek Jánossal mit kell változtatni.
 
Mondjuk a Kisebb zant akkor hamar rendbe kéne tenni, mert megjelent 2020-ban, majdnem változatlan szöveggel, és azt gondolná az ember, akkor a régi lap faqja érvényes az újra is.
 
Ez egy jó ökölszabálynak tűnik, hogy akkor csak a 10 évnél régebbi lapok esetében kell összevetni a faqt a kódexszel, az ennél újabb lapoknál nem, mert tudhatjuk, hogy össze lett nézve a faq és a kódex, nem lehet ellentmondás.
 
Sziasztok!

Jól értelmezem hogy most már az immunis krakoch gyűjtőbe küldő képességére lehet reagálni? Pl ködszitálással vagy kristalytorony orzőjével
Ugye régen nem lehetett forrás immunis lapok képességeire sem reagálni de most már lehet.
 
Alapvetően nem, mert a Kódex már nagyon régóta velünk van, ellentmondásos faq legfeljebb a 10 évnél régebbi lapoknál adódhat, tehát sem káosz, sem új nemzedék formátumon ebből nincs gond.
 
Ja, csak ez azt jelenti, hogy egy problémásabb dolognál, hiába mutogat a játékos lap alatti faqt, Mindig meg kellene nézned a kódexet, hátha ott más van. Ez versenyen nagyon lassú tud lenni, és kb. irrelevánssá teszi a lap alatti faqkat, mivel nem bízhatsz igazán bennük.
 
Köszönöm a választ.
 
igy van, ott a kiegészítés is:

"A morfok minden esetben megtartják a morf altípust is, tehát azok a morfok, amelyek altípus alapján hatnak a lényekre, hatnak egymásra akkor is, ha a másodlagos altípusuk eltérő."
 
Nem kell tudnod, hogy a faq a kódex előtt vagy után született. Egyszerűen, ha a kódex és a faq ellentmond egymásnak, a kódex az érvényes.
 
KÓDEX:
"62. Morf altípus

62.0. Minden színtelen lény, aminek a nevében szerepel a „morf” szó, morf altípusúnak számít. Minden ilyen lénynek morf az elsődleges altípusa.

62.1. Ha valaki kijátszik egy morfot, megnevezhet egy színt és egy lény altípust: a morf ilyen színű és altípusú is lesz. Az így megnevezett altípus a morf másodlagos altípusa."


Jól értem, hogy ezek szerint a morfoknak 2db altípusok van? Tehát Hét törzs főnöke szempontjából ha két morf általam választott altípusa mindkét esetben gólem, akkor már 2 különböző (morf, gólem) altípus van nálam az asztalon?
 
Sajnos, amit utoljára írsz, az betarthatatlan szabály (a kisebb zannál pont nem, de általában). Nem meghatározható sok esetben, hogy egy faq a kódex előtt vagy után született. (Mármint versenyen, bíráskodáskor ez nem fog menni).
 
Ja látom, 173.4-ben, a reakciók használata előtt változik át.
 
Vagyis azt mondod, hogy a Kisebb zan, és minden másoló (alakváltó) lap már annak számítana counterelés szempontjából, amit másol? Lehet ilyet, de ez komolyabb változás, nem? Vagy ez hol jön ki pontosan a kódex pontokból?
 
Továbbra sem a költség a kérdés, hanem hogy miként counterelhető.
 
Kezdem érteni, honnan ered a dilemma... A Kisebb Zan alatt van egy ősrégi faq (AK35), ami akkor született, mikor nem nagyon volt még másik alakváltó lap. Az akkori terminológia szerint próbálta a faq keretek közé szorítani a lap működését.

Időközben számos alakváltó lap létrejött, és az alakváltás, mint effect szabályozásra került. A Kisebb Zan alatti faq elavult, és ellentmond kb. az összes többi szabállyal. Nincs kétféle alakváltás. Csak ez az egy elavult faq, ami csak megkavarja a dolgokat.

Két dolgot tehetünk. vagy azt mondjuk, hogy ez a faq túlhaladott, és eltöröljük, és megerősítjük, hogy a Kisebb Zan-ra is ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint bármelyik másik alakváltó lapra (pláne, hogy épp ezért modernizáltuk a szövegét). Vagy azt mondjuk, hogy marad a faq, és a Kisebb Zan egy kivétel, ami eltérően működik az összes többi alakváltó laptól.

Én az előzőt preferálnám, annál is inkább, mert van egy ilyenünk (a Kódex bevezetőjében):

"A Kódex megjelenése előtt kiadott szabálykönyvek és szabályértelmezések tartalma csak akkor használható, ha nem tartalmaz ellentmondást az e Kódex-ben lefektetett szabályokkal."

Ergo: a Kisebb Zan faq egyébként se lenne használható.
 
A zansárkány lehetőséget ad más célpontok választására, a Tükörgólemhez és Leirához hasonlóan. Vagyis a gyűjtőben levő sárkányok helyett választhatod egy gyűjtőben (vagy akár játékban) levő Raia lapokat is.

Balázs azt, hogy egy alakváltó lap mikor változik át, a Kódex 171-es pontja elég jól definiálja. Túl sok alakváltó lapunk (szerencsére) nincs, és azon belül a 173.4-es pont szerintem konkrétan a kisebb zanra vonatkozik, az nem másolja a költséget.
 
A 4.-es pontban nem "hozd vissza a gyűjtőből", hanem "a gyűjtőből a játékba kerül" van. Olyat meg egy általános varázslat nem képes végrehajtani. Ezért nem tetszik ez.
De ha rögzítésre kerül, hogy van ez a többféle alakváltás, már boldog is leszek.
 
Mindenesetre (ettől függetlenül vagy sem) mindenképp tisztázni kéne, hogy egyes alakváltó lapok hamarabb alakulnak át, mint más alakváltó lapok. Tudniillik a "most meghatározzuk, milyen tipusú ill. színű a lap counterelés szempontjából" fázis előtt illetve után.

Ja és ezt a fázist bevenni a lapkijátszás lépései közé.
Meg hogy miről lehet megismerni, hogy egy alakváltó lap melyik fajta.
 
172.7. A másoló lapok mindig olyan állapotában másolják a másolt lapot, amilyen állapotban a másolt lap a másolás pillanatában volt.

A zansárkány mivel a gyűjtőben sárkány így alakváltó lapról beszélünk.

173.3. Az alakváltó lap a lapkijátszás 3. lépésének végrehajtása, azaz a másolni kívánt lap kiválasztás után alakul át a másolattá.

21.2. A lapkijátszás lépései

1 lépés: a lap kijátszásának bejelentése, és a lap megmutatása (felfedése)
2 lépés: a kijátszási feltétel teljesítése
3 lépés: a célpontválasztás, és a kijátszáshoz szükséges egyéb döntések meghozatala

Magyarul a zansárkány azután másolja az itélőszéket MIUTÁN meghoztam az ítélőszékkel kapcsolatos döntéseket.

ez alapján nem teljesen mindegy hogy jön ki a zansárkány? Telintve hogy pontosan másolja az ítélőszéket, "ugyanazt" az ítélőszéket tolja meg még egyszer. Akkor viszont már mindegy, mert ha mondjuk megnevezem az itélőszéknek a sárkányt, utána kell döntenem, hogy a gyűjtőből vissza, vagy a játékből a gyűjtőbe kerüljenek a sárkányok.

Ergo mire kijön a zansárkány az asztalra, addigra már az összes sárkány a gyűjtőből visszajött, tehát nincs mit visszahozni.. nem?

a "HKK program" analógia szerint:

1. kijátszom az ítélőszéket
2. megnevezem hogy sárkányt
3. megnevezem, hogy a gyűjtőből játékba kerüljön.
4. Az itélőszék végrehajtja a "hozd vissza a gyűjtőből az összes sárkányt" algoritmust.
5. Ennek részeként visszajön a zansárkány.
6. A sárkány másolja az itélőszéket.
7. A sárkány visszahozná az össszes sárkányt a gyűjtőből megint, de nincs ott semmi, mert az előző ítélőszék már visszahozta őket...

remélem érthető
 
Jaja, igy ertem en is, csak szerintem nem ez a jo valasz, hanem fizzle-znie kellene ilyenkor az altalanos varazslatnak (nem tud "jatekba kerulni", ugyanugy, mint amikor pl. egy celzo varazslat alol countercsata kozben elfogy a celpontja, es mas hasonlo szituk - a HKK NEM program, szerencsere , nem mintha egy programba nagy dolog lenne ilyen ellenorzest irni. De mindegy is.

Azt nem ertettem, hogy mintha Miklos szerint ez az Iteloszek, amit eppen kijatszom, nem masolodhatna meg az eppen visszahozott Zansarkany altal, de lehet felreertettem.
 
Abszolút jól értelmezted!
 
itt adtam választ a kérdésre:
46645. Miklós (előzmény: Balage 46643.)
 
Én érteni vélem azt, hogy Miklós miért és hogyan egyszerűsíti ezt a kérdést.

A fiktív "HKK program" megvizsgálja, hogy a kijátszott ítélőszéknek mik a gyűjtőkben lévő lapok közül a legális alanyai (aszalon maradó megfelelő színű/altípusú lapok), ezek kapnak egy "visszajön" tag-et. Ezután minden ilyen lap kijátszásra kerül, akkor is, ha közben kiderül róluk, hogy mégsem felelnek meg valamilyen kritériumnak, már nincs visszaút, nincs második szortírozás, nincs ellenőrző ciklus. A visszahozott Zansárkány gazdája eldönti hogy melyik játékos utolsónak kijátszott lapjaként kerül a sárkány kijátszásra, ha ez egy általános varázslat, akkor is kijátszódik.

A vitatott dolog, hogy tényleg nincs-e lehetőség, igény, szükség arra, hogy ilyen lapoknál, mechanikáknál többször ellenőrizze a "HKK kódja", hogy ami történik az megfelel-e a tervezői szándékoknak, illetve a szabályoknak.

De ha rosszul gondolom az érvelésed, akkor kérlek, Miklós, javíts ki!
 
Asszem nem erted (semmi trollkodas, ez egy valos kerdes, amit valamiert tolem kerdeztek verseny kapcsan, es mar ragodtunk rajta, es adtam ra 1 valaszt, ami nyilvan nem hivatalos egyaltalan).

Van a gyujtomben 1 Zansarkany. Mennybeli iteloszekkel megprobalom viszahozni (pirosat / sarkanyt megnevezve).

Ez a kerdes, hogy a Zansarkany EZZE a Mennybeli iteloszekke probalna valtozni (hiszen ez az utolso kezbol, sikeresen kijatszott lapom), mi tortenik egeszen pontosan?
 
A "miert ne tudna akkor ugyanazt az Iteloszeket visszahozni?" arra nem valaszoltal


Mert a Mennybéli ítélőszéknek általános a típusa, nem tud játékba kerülni, ezért nem legális célpont, egy szörnnyel ellentétben.
 
Abban talan megallapodhatunk, hogy fontos kerdes, hogy hogyan mukodik 1 alakvalto lap, amikor elkezdem kijatszani.

Amint irtam, 2-felekeppen, van amelyik igy, van, amelyik meg ugy.

Hogy ez kapcsolodik-e az Iteloszekhez, az mar kovetkezo lepes, es megiteles kerdese is lehet.

A "miert ne tudna akkor ugyanazt az Iteloszeket visszahozni?" arra nem valaszoltal (szerintem FAQ-bol kijon, hogy de, ugyanazt fogja hozni)

Sajnos (vagy sem) mostansag a jatekosokat nem vonzzak az osszetettebb kerdesek itt Beho forumon, csak aztan versenyen donts 2 perc alatt, es persze konzisztensen es belekothetetlenul mondjuk ez se engem fog inkabb erinteni, itt ingyen kozossegi munkat vegzek asszem ;).

Nekem amugy mindegy, mi lesz a dontes (Janos se ugy latta, csak aztan gyorsan bolintott inkabb, ilyet is lattam mar ;) ). Irjatok le FAQ-ba, fejtsetek ki, oszt ugy lesz.
 
Keversz 2 dolgot.

Itt nem arról vitázunk, hogy működik egy alakváltó lap, amikor elkezdem kijátszani.

Hanem arról van szó, hogy egy lap visszahozhat-e egy alakváltó lapot. Amíg a zansárkány nem kerül kijátszásra, csak a gyűjtőben pihen, nem kezd el átváltozni semmivé! Az ott egy szörny! Füstszakállal is visszarakhatsz egy kisebb zant, ami utána füstszakállá alakul! Xenó királynővel is visszarakhatod az ősködöt ami utána nem xenó lesz!

Már sokadik posztban próbálom elmagyarázni, más se érti ezt, vagy csak a Balázs?
 
Ez a "3. lepesben huss, atalakul" ez valoban szepen ott van a Kodexben az alakvalto lapoknal.
AMDE bele kell torodni, hogy (minimum ;) ) 2-fele alakvalto lap van mar:
1. a Kisebb Zan jellegu, ami "Amikor kijátszom a Kisebb Zant, akkor egy tárgyat játszok ki, tehát minden reakció lappal és hatással úgy lehet rá reagálni, mint egy Dornodon színű tárgyra. Minden olyan hatás, ami kijátszásra vonatkozik, úgy működik, mintha Dornodon tárgyat játszottam volna ki. Miután a Kisebb Zan sikeren játékba került, egyből átváltozik a másolni kívánt lappá."

2. a Zansarkany jellegu, ami mar UGY JATSZODIK KI (vagyos aszerint reagalsz is ra), mint amit masol. Vagyis Zansarkany-masolta-Iteloszek eseten o nem egy Dornodon szornykent jatszodik ki, hanem bizony egy Raia altalanoskent, kezdettol (szerintem).

A Kodexben az Alakvalto lapok pontokat szerintem erosen ki kell egesziteni, peldaul a "na most akkor hogyan is counterelhetoek ezek?" resszel, es elagazni a 2-fele mukodes szerint.
 
nem ugyanaz. játékba hozni csak játékban maradó lapokat lehet. ez egy játékban maradó lap. Ami a lapkijátszás 3. lépésében huss, átalakul egy varázslattá... ezzel szegény ítélőszék, aki addigra már rég létrejött, nem tud mit kezdeni...
 
"A zansárkány ítélőszék az eredeti ítélőszéket nem tudja visszahozni..."

Miert ne tudna? (marmint szerintem nem tud Iteloszeket egyaltalan, de szerinted miert nem?)

Az eredeti kerdesem "Mennybéli ítélőszékkel gyűjtőből hozott Zansárkány átváltozik-e az ítélőszékké?" is mar erre vonatkozott (lehet hogy felreertheto volt)
 
  ... | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.