Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Hatalom Kártyái

Tetszik-e neked az az ötlet, hogy a HKK lapok alján legyen egy sorszám, amivel egyértelműen azonosítható, hogy az adott lap hányadik a kiegészítőben, pl. 015/160?

1.) Igen, jó ötlet! Segíti a gyűjtést.
2.) Szerintem felesleges.
3.) Nincs véleményem.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
A pillanat képe
Kalandozónők
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
A túlélés utáni mindennapos hajsza Ghallai női társadalmát sem kímélte. Gyakran előfordulhat hát, hogy edzettebbek társaiknál, előkelőbb helyeken végeznek az olimpián, illetve ők kerekednek felül a legádázabb szörnycsatában, valamint a jellemtelenek elleni harcban is! Vajon ők hogyan viszonyulnak ehhez a nemkért állapothoz?
Nézz szét a galériában!
XXIX. Alanori Mini Olimpia
Páros verseny szabályok
Hagyományos verseny - 2020. január 18.
Befizetési jutalmak - határidő
Kiemelt vidéki versenyek - 2020

A lista folytatása...
Eseménynaptár
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Legaktívabb fórumok és fórumozók

A lista folytatása...
[HKK Piac] Eladó lapok (141441)
[HKK Piac] UR lapok (10532)
HKK Kiadói tervek - 2020 (100)
Új játék a Beholdertől (184)
A HKK Online jövője (1083)
Lapötletek (64323)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Az elfekről általában
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Ellenfelem kijátszik egy lényt, reagálok rá egy Trebor kalodájával. Reagálhat-e az ellenfél a Trebor kalodájára Védőmágiával, és ha igen, mi történik?
 
Köszönöm, én is így gondoltam a verseny után
Mint kiderült nem ezen múlott a győzelem, mindhárom menetet simán buktam
 
Ha valamiben kételkedsz, akkor ne az ellenfélnek higgy, hanem hívj bírót.

A védekezés szabály szempontjából lényegtelen, hogy kinél volt a kezdés eldöntésének a joga. Az számít csak, hogy ki kezdte a játékot.
 
Sziasztok.

Kérdésem a következő lenne.

A téli hkk kupán a kockadobbás eredményeként kezdhettem volna az egyik meccsen, de mégis átadtam a kezdést az ellenfelemnek.
Ebben az esetben kijátszható ingyen védekezéses lap?
Ott a játékostársam ezt szabályra hivatkozva ellenezte. Elfogadtam, bíró magyarázatát nem kértem. De szabályok közt ennek tiltását nem találom.
Most lehet vagy sem ingyen kijátszani ez esetben védekezéses lapot?
 
(AK11) Amikor kijátszod a Szerepcserét, nemcsak te játszol a következő körben az ellenfél lapjaival, hanem eközben már az ellenfél is átül a te helyedre, és ő pedig helyetted játszik. Tehát ha valamit kihozol, az ellenfeled a te lapjaidból reagálhat! Ezután jön még egy kör, amit így játszotok le, ekkor az ellenfél lesz az aktív játékos, a te pakliddal, és te reagálhatsz az ellenfél lapjaival.

mondjuk ezzel kicsit kiterjesztette a faq a lap szövegét, úgyhogy sztornó az a rész
 
Szerintem széttépheted. Más kérdés, hogy ez nettó bunkóság lenne, és tuti nem leszel népszerű a játékosok körében ettől.

A Szerepcsere egy körre kizárja az ellenfelet a játékból. Gyakorlatilag a körében megduplázod magad, és saját magad ellen játszol. Mint mikor Gollam átült szembe, vitatkozni saját magával. Ezt az ellenfél tűrni köteles. Aztán mikor végetért a köre, a fagyi visszanyal, mert ő játszik ugyanígy mindkettőtök helyett. Ez a lap ennyit tud.

Szóval, mikor te játszol az ő lapjaival, akkor használhatod a lapjai képességét. Ha volt neki bajnoka, széttépheted, és ha volt mindent a hatalomért, kijátszhatod, és elveszítheted neki a játékot.
 
Széttéphetem-e Szerepcsere alatt az ellenfél Bajnokját (közvetlenül mielőtt a kezében lévő Mindent a hatalomért-tal 3-ért nyerek)?
 
A feltamadas egy gyujtoben allandoan mukodo kepesseg. Annyit tud, hogy a lenyt a gyujtodol is kijatszHATod, mintha kezbol jatszanad ki. Ha kettospont kerult volna az S utan, azzal egy allandoan mukodo kepesseget, egy lehetoseget, atalakitunk aktivalast kivano kepessegge. A leny nem kezbol kijatszaskent tamadna fel, hanem a kepessege altal. Ez felrugta volna a rendszert, es sok-sok kerdest vetett volna fel. A Remeb szovege jo.
 
Én nem tudom, hogy van-e ilyen szabály, de mindig is úgy gondoltam, hogy a képességeknek akkor "veszik el" a memóriája, amikor a lap elkerül onnan, ahol azt használni lehet. Egy sima asztalon maradó lapnál ez ugye az, ha az asztalról bárhova kerül, de ha a gyűjtőből is működik a képessége, akkor csak ha a pakliba vagy kézbe kerül vissza. A Fairlight bölcsinek – szerintem – akkor nullázódik a mutogatós képessége, ha kikerül a kézből. Ha visszaveszed a gyűjtőből, akkor utána megint használhatod.

A Rémebre talán azt lehet mondani, hogy a feltámadás egy képesség, hogy hogy lehet a lapot kijátszani, egy lehetőség, nem pedig egy cselekvés, amit muszáj rögtön végrehajtani, amint lehet. Ezért nem ugrik be magától ha kiürül a kezed, még akkor se, ha vessző van rajta. (Vagyis nem tudom, így értetted-e, de ennek amúgy se lenne sok értelme, mi van, ha nem tudod kifizetni a költségét pl.?)
 
A leírtak alapján jogos volt az ítélet (bár nem is ezt szerettem volna cáfolni), csak van 1-2 olyan lehetséges szituáció, amit a jelenlegi szabályok nem fednek le (még csak részlegesen sem) és sokszor van ilyenekből konfliktus.
Viszont van már néhány olyan lap, amit kézből lehet mutogatni és ha ezeknek valóban nem lenne memóriájuk, akkor mindenki OTK Fairlight bölcsi paklival játszana
Ezeknek mikor resetelődik a képessége? Ha eldobom gyűjtőbe, majd visszaveszem valamivel, akkor ismét használhatom?

Rémebre visszatérve, tehát egy misprint áldozata lett szegényke? Így vesszővel nem igazán van értelme a képességének szerintem.

Köszi a válaszokat!
 
Pont ezert dontottem ugy, ahogy, a versenyen.
 
Ezzel egyetértek.
Szép dolog a kiadói szándék, de amíg nincs külön írásba foglalva, addig azért a szabályok a mérvadóak.
 
Kiadói szándéktól függetlenül, szemlátomást jelenleg egyetlen funkciója van annak az S-nek a Xenó báb képességén, mégpedig hogyha megkánterlik a visszavételt (mint aktiválást kívánó hatást), akkor nem lehet újra használni abban az adott körben. Vagy rosszul látom?

Minden más esetben ha visszaveszem a kezembe törlődik a "memóriája" szóval ha bárhonnan bármilyen módon a gyüjtőbe kerül, akkor újra visszavehetem. Elég messzire vezetne, ha most kitalálnánk, hogy a kézben lévő lapoknak is van memóriájuk.
 
Ne keverjuk ide ezt a szabalypontot, mert itt nem hasznalhato. A gyujtoben ES jatekban egyarant mukodo kepessegekre vonatkozik. Sem a feltamadas, sem a xeno kepessege nem ilyen.
Csodalom h eddig nem jott elo ez a kerdes. A kiadoi szandek egyertelmuen az volt, hogy a gyujtobol egy korben egyszer lehessen visszavenni ilyen xenot, illetve egyszer lehessen remebet feltamasztani.
A feltetelezett kiadoi szandekot azonban a xeno eseteben a szabalyok nem modellezik, es olyan faq sem remlik, ami erre a reszletre vonatkozna.
Ha egy leny kikerul a jatekbol, az addigi "eloelete" torlodik.

Epp ezert alkottuk ezt a szabalyt:
93.6.1. A gyűjtőben működő képességét a lap megőrzi a gyűjtőbe kerülését követően is.

Tehat a Remeb "emlekszik", hogy feltamadt, ezert az o eseteben a szabaly egyertelmu: nem tud tobbszor feltamadni.

A xeno viszont kezbe kerul vissza. Az idezett szabalypontban szereplo "gyujtobe kerules" alatt az asztalrol gyujtobe kerulest ertjuk. De a gyujtobol kezbe visszavetelre nincs ilyen szabalyunk. Technikailag nincs kulonbseg akozott h ket kulonbozo xeno bab van a gyujtomben, vagy egyet trukkozok be tobbszor. Ha pl. ket babom van, egy szornyidomitas mellett egyik johet a masik aldozasabol, "vegtelenszer" ismetelve a visszavetelt es kijatszast.
Ha valakinek ellenerve van, hajra...
 
A szabály szerint egy lapnak nincs "memóriája", vagyis ha a gyűjtőbe kerül majd újra vissza a játékba, használhatja a körönként egyszer használható képességét. Ha azonban egy lapnak gyűjtőből is használható a képessége, akkor ez nem így működik. Egy lap emlékszik a gyűjtőben, illetve a újból játékba kerüléskor azokra a képességekre amiket a gyűjtőben, vagy a gyűjtőből is használhatóak. Így pl. egy Lélekgyűjtőt egy körben egyszer használhatok, függetlenül attól, hogy hányszor áldoztam fel, és hoztam vissza a gyűjtőből abban a körben.
 
Sziasztok!
A lapok "memóriájával" kapcsolatban lenne egy pár kérdésem.
Tegnapi kecskeméti versenyen volt egy szituáció, amelynél nem tudom eldönteni, hogy megfelelő ítélet született-e.
Xenó bábot előkészítőben beáldozom csontért, majd fő fázisban 2kötelék+1manáért visszaveszem kézbe.
Kijátszom ugyanezt, majd ellenfelem semlegesíti.
Vissza vehetem-e ezután újra a kezembe a gyűjtőből ugyanezt a bábot?
Ha igen, akkor pontosan mikortól használhatom ugyanazon lapom körönkénti képességét?
Ha gyűjtőből visszakerül játékba, akkor újra használhatom vagy csak ha kézből játszom ki?

Ugyanezen kérdéskör: Rémeb
"S, ha nincs lap a kezedben, feltámad."
Ebben a formában az elvárt működés nem az lenne, hogy amint nincs lap a kezemben, a Rémeb aktívan a tartalékomba kerül és felhúzom rá a lapot?
Vagy ha a leírásban szereplő második vessző misprint és az valójában kettőspont, akkor a bábhoz hasonlóan akárhányszor feltámaszthatom, ha nincs lap a kezemben?
131.8 A feltámadás minden szempontból kézből kijátszásnak számít.

Előre is köszönöm a válaszokat!
 
Nem. Ha atutnel az orposzton, a tamadasok kijelolese utan az ellenfel orposztjaba kerulo leny ebbol a szempontbol mar nem szamit.
 
Megkell/meglehet-e változtatni a támadók kijelölése alatt megválasztott célpontokat akkor, ha átütnék az őrposzton, de ellenfelem kijátszott egy Újúj Illúziósárkányt?
 
Ahol viszont az van a szovegben, hogy "atkerul ellenfeled tartalekjaba", ott ez a megfogalazas arra utal, hogy a lap gazdat cserel. Akkor is ha ez a lap kijatszasakor tortenik (pl. Zirri atokmacska). Tehat a kullanccsal ellentetben a macska nalad jon letre, majd atall az ellenfelhez, ha akarod.
 
Nem. A kullancs szovegeben a "sikeres kijatszasa utan ellenfeled tartalekjaba kerul" - szovegresz azt jelenti, hogy a reakciosorbol az ellenfel tartalekjaba kerul, gyak. nala jon letre. Szo sincs arrol, hogy a leny ilyenkor gazdat cserel. Vannak olyan lapok, amiknek mas a megfogalmazasa. De a kullancs eseteben a lap szovege egyertelmu.
 
Győzelem ára (új) az asztalon és Életszívó kullancsot játszom ki. Sikeres kijátszás után a kullancs átkerül ellenfelemhez. Sebződik-e a Győzelem ára miatt?
 
Ok, kösz. Elhamarkodott kérdés volt. Közben kerestem pár hasonló asztalon maradó lapot és ugyanezen megfogalmazást használják.
 
Szerintem ez a lap képessége.

Ameddig játékban van, addig működik, ha leszedik, utána nem.

A bölcsi az más. Az hasonló mint a manaspirál. Ott a lap képessége az, hogy innentől kezdve kapod az extrát az adott játékban.
 
Sziasztok,

Az Acélpillangó képességében a "minden előkészítő fázisodban" jelenik meg. Tehát a lap sikeres létrejötte után, még ha a késöbbiekben a gyüjtőbe/semmibe is kerül a hatása megmarad? (mint a Fairlight bölcsessége(Új))
 
Köszi szépen a válaszokat!
Így minden világos (egyelőre )
 
Szia!

1. A "K" egy képességnél azt jelenti, hogy az adott képesség egy körben egyszer használható. Ha használtad a saját körödben, utána használhatod az ellenfélében is.
2. Nem, nem választhatsz új célpontot. Ha a direkt sebzéssel megölte a lény az ellenfelét, akkor a saját sebzésével nem fog támadni utána.
3. Nem, az ellenfél harci fázisában csak visszaütni tudsz arra a lényre, amelyik a te lényedet támadta.
4. Az "Ezt a képességet egy körben egyszer használhatod" szöveg teljesen ekvivalens a "K" jellel.
5. A saját körödben te cselekedhetsz először, ezért egy lapot mindenképpen ki tudsz játszani, mielőtt az ellenfél a Képzelt hálót kirakná. Az azonnali és vízió szabályt viszont jól látod, ha nem tudod megakadályozni vagy Semmibe rakatni a lapot, akkor minden körödben kirakhatja az ellenfeled.
 
Sziasztok!

Lenne néhány kérdésem:

1. K jelölésű lap kijátszható-e sorozatban, egymás után az én és az ellenfél körében is?
2. Direkt sebzés után (kard jel) ugyanaz a lény támadhat-e mást a saját sebzésével, pl. akár a játékost is, ha már az őrposzt kiürült a direkt sebzés hatására?
3. Az ellenfél harci fázisában támadhatom-e a direkt sebzésemmel a lényeit abban az esetben, ha a direkt sebző lény nem volt támadva az ellenfél által?
4. Az "Ardun Mork" nevű lap alján az áll: "Ezt a képességet egy körben egyszer használhatod" - (Itt nincs K jel) - Erre ugyanaz vonatkozik ami az első kérdésemben?
5. Van egy "képzelt háló" nevű lapja az ellenfelemnek, ez egy azonnali vízió. Mivel azonnali, ki tudja játszani a köröm elején, mivel vízió, mindig ki tudja játszani az én körömben a gyűjtőjéből. Ezt így helyesen használja? Mert ennek köszönhetően a játék további részében nem játszhatok ki lapot. Csak az a védelem ellene, hogy egy lappal megakadályozom és egy másik lappal a semmibe rakatom szintén egy azonnali varázslattal?

Előre is köszi a segítséget!
Üdv.:
Kornél
 
Köszönöm. akkor jól tudta/ értettem eddig is.
De jobb volt rákérdezni. mondjuk a leírtjaim alapján túl erős lenne pl: manó paklihoz. Ez esetben gondolom oda lenne írva, " ha bármilyen okból...."
 
A forras kepessegenek a koltsege es egyben feltetele h lapot dobj. Ha mas cellal / mas okbol dobod, nem mukodik.
 
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem

A bűvös forrás (2006-os) képessége akkor is kifejti-e a hatását, ha
- ellenfelem dobatása miatt kerül lapom a semmibe
- vagy idézési költség miatt kell lapot semmibe dobnom pl: manós pakliban

Vagy: minden egyéb körülményt nélkülözve, dobnom kell lapot a VP vagy ÉP miatt.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2020
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.